Samsung SyncMaster 226BW VS Benq XL2420T

Permalänk

Samsung SyncMaster 226BW VS Benq XL2420T

Hej! Har ett litet dilemma som jag behöver lite hjälp med!

Jag sitter i skrivande ( spelande) stund på en Samsung SyncMaster 226BW.
Min kompis ska sälja sin Benq XL2420T för 1800:- vilket är ett bra pris för en bra skärm, men! är det värt det??
Vad kan jag för vänta mig utan denna skärmen i jämnförelse mot den jag har?

Länk till skärmarna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=151398,997160

Kör med dubbla 560ti nu och snittar väl 80-100 fps i Bf3 med settings på high

Tack för hjälpen!!

Permalänk
Medlem

Jag hade inte sett den jämförelsefunktionen på prisjakt så det tackar man för den upplysningen.

Du får 24", 1920x1080 och en 120Hz TN-baserad gaminsgskärm med bra responstid i XL2420T. Även svärta och kontrast lär ju vara bättre eftersom XL2420T är mycket nyare och båda är TN-paneler. Att du kör SLI skvallrar ju lite om att du gillar att spela så satsa på den säger jag för priset är ju rätt.

Permalänk
Medlem

Klarar inte datorn att pumpa ut 120 fps så tycker jag det inte är någon mening att ha en 120 skärm.
Men det är ju bara mitt tycke. Priset på skärmen är ju bra annars!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Så länge den är i gott skick är det väl en bra deal, halva priset för en skärm som har bättre specs än den du har. Go for it.

Permalänk
Entusiast

Komiskt att jag hade just en sån Samsungskärm innan och nyligen skaffade mig just en sån Benqskärm

Jag är väldigt nöjd med bytet, det är en otroligt trevlig skärm. Dock är ju färginställningarna helt störda i default, ska se om jag kan komma ihåg att länka dom jag hittade när jag kommer hem.

Tycker helt klart att du sak köpa den såvida den är i bra skick

Permalänk

Tack för eran hjälp

Ska låna skärmen äver helgen så får vi se vad det blir!

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Komiskt att jag hade just en sån Samsungskärm innan och nyligen skaffade mig just en sån Benqskärm

Jag är väldigt nöjd med bytet, det är en otroligt trevlig skärm. Dock är ju färginställningarna helt störda i default, ska se om jag kan komma ihåg att länka dom jag hittade när jag kommer hem.

Tycker helt klart att du sak köpa den såvida den är i bra skick

Du får gärna länka dom inställningarna ^^

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Henke1989:

Du får gärna länka dom inställningarna ^^

Dada!:

Permalänk

Är det för spel, surf, film?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Henke1989:

Är det för spel, surf, film?

Jag har ingen aning Jag kör det allround. Om du klickar på bilden så kommer du artikeln jag hittade den i, typ 3/5 ner på sidan

Permalänk

1800 är ett bra pris. Färgerna är väl inte dom bästa men ska testa inställningarna killen linkade ovan, har en BenQ XL2411T, men borde funka lika bra tycker man?

Annars har du denna för 2600 http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168177-benq_xl2411t_2...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none