Samsung 830 eller 840

Permalänk

Samsung 830 eller 840

Har sedan tidigare en samsung 830 som jag är väldigt nöjd med och ska precis köpa mig en till att stoppa i en asus ultrabook. Noterade då att en uppdaterad variant kommit - 840, men om man tittar närmare på specarna så verkar den vara sämre? Högre effektförbrukning, avsevärt långsammare skrivhastighet dock en hundring billigare. Noterar att det är olika minnestyper i dem, ska det i 840:in vara bättre? vad har jag annars för anledning till att köpa den nya varianten bortsett från den hundralappen jag sparar in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finskturist:

Har sedan tidigare en samsung 830 som jag är väldigt nöjd med och ska precis köpa mig en till att stoppa i en asus ultrabook. Noterade då att en uppdaterad variant kommit - 840, men om man tittar närmare på specarna så verkar den vara sämre? Högre effektförbrukning, avsevärt långsammare skrivhastighet dock en hundring billigare. Noterar att det är olika minnestyper i dem, ska det i 840:in vara bättre? vad har jag annars för anledning till att köpa den nya varianten bortsett från den hundralappen jag sparar in?

830 har väl börjat trilla ur sortimentet så den kommer väl inte vara ett alternativ hur länge som helst. (Får den inte spö i läshastighet även av 840, dessutom?)

840 Pro är väl enheten som är tänkt att vara bättre på alla sätt, 840 är väl lite mer av en kompromiss som är tänkt att vara prisvärd.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Kan du få tag på en 830 så säger jag, kör 830.