Google kallar till utvecklarkonferens för Project Glass

Permalänk
Melding Plague

Google kallar till utvecklarkonferens för Project Glass

De interaktiva glasögonen Google Glass är på väg att bli verklighet. Nu kallar Google till konferens, där utvecklare får tillfälle att klämma och känna på hårdvaran.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tuft

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Awsome!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Fan vad detta kommer bli coolt. Hoppas på det bästa.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

"Hello Glass Developers!" - Gud vad töntig titel haha!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar vanliga glasögon. Vill inte riskera att ramla för att det kommer fram en ruta på glaset som gör att man inte ser.

Permalänk
Medlem

Detta är framtiden mina damer och herrar! "Att gå på stan" kommer att bli en helt ny upplevelse när detta väl är igång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Sen när de har släppt någon sorts referensversion, så kommer det förhoppningsvis folk och gör snygga glasögon som kan göra samma sak

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att följa i alla fall

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Intressant helt klart. Snart sitter man och tittar i en väg och skrattar. Och folk undrar vad man gör. Precis som när det vart poppis med headset till mobiler och folk går omkring och pratar med sig själva.

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Dessa glajjer tar ju hipsterna till en ny nivå, bra jobbat google...

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Ja det går framåt alltså Videon var dock rätt ostig och krystad, jag fick lite TV-shop vibbar av hur särskilt de två damerna pratade. Bara killen kändes avslappnad och naturlig, och jag menar inte att påpeka detta som något sexistiskt utan det bara var så i just denna video, har sett minst lika många exempel på män som känns krystade och ostiga när de ska marknadsföra något.

Skrivet av celoz:

Dessa glajjer tar ju hipsterna till en ny nivå, bra jobbat google...

Haha ja det känns ju lite så, dock kommer det säkert inte ta många år innan det blir mainstream

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Intressant helt klart. Snart sitter man och tittar i en väg och skrattar. Och folk undrar vad man gör. Precis som när det vart poppis med headset till mobiler och folk går omkring och pratar med sig själva.

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

nej för h-vete, enda jag satt å tänkte på

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att speciellt många skulle vilja köpa dessa i sitt nuvarande utseende.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag föredrar vanliga glasögon. Vill inte riskera att ramla för att det kommer fram en ruta på glaset som gör att man inte ser.

Hur ska genomskinliga glas kunna blockera ditt synfält?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

De interaktiva glasögonen Google Glass är på väg att bli verklighet. Nu kallar Google till konferens, där utvecklare får tillfälle att klämma och känna på hårdvaran.

Ska bli jäkligt intressant att se vad som händer! När jag var liten var grejer som dessa sci-fi men idag kan det bli verklighet.

Och öh... Creepy bild av denna nyhet på Swecs frontpage. Damen ser ut som jag med det undantag att jag har snäppet lockigare hår... whut : D

Permalänk
Medlem

Foliehatt - Check

Permalänk
Medlem

En viss minimal poäng kan jag se, men utan tankestyrning är jag inte intresserad.

... och de fick ju gärna göra något åt designen förstås. Kan det bli töntigare/fulare än så där?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ett bra komplement till min BT-snäcka som jag har på mig dygnet runt!

Sa ingen någonsin.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Keeper of Traditions

Innan de gör samma sak med linser kan jag inte se inte mig själv använda detta, tyvärr... Vägra glasögon.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Intressant helt klart. Snart sitter man och tittar i en väg och skrattar. Och folk undrar vad man gör. Precis som när det vart poppis med headset till mobiler och folk går omkring och pratar med sig själva.

Off-topic. Bara jag som misstänker tjejen på högersidan har varit en man?

OT: Nej.
Däremot undrar jag om mannen varit en kvinna.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Alltså... Var det ingen annan som reagerade på att hela filmen var sinnessjukt stel?
De tittar liksom varken in i kameran eller på varandra. De tittar bakom kameran på typ ett manus eller något...

Google brukar ju vara rätt bra på sånt här... Hahahahah.

OnT.

Ja, men Glass verkar ju tufft. Men det lär nog dröja några iterationer innan det blir användbart.
Jag skulle vilja ha det inbyggt i ett par snygga glasögon/solglasögon... Inte det där härket de har på sig...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av Felix:

Alltså... Var det ingen annan som reagerade på att hela filmen var sinnessjukt stel?
De tittar liksom varken in i kameran eller på varandra. De tittar bakom kameran på typ ett manus eller något...

Google brukar ju vara rätt bra på sånt här... Hahahahah.

OnT.

Ja, men Glass verkar ju tufft. Men det lär nog dröja några iterationer innan det blir användbart.
Jag skulle vilja ha det inbyggt i ett par snygga glasögon/solglasögon... Inte det där härket de har på sig...

Haha håller med sjukt stelt och oproffsigt, såg riktigt löjligt ut när hon vinka och presenterade sig ^^

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag föredrar vanliga glasögon. Vill inte riskera att ramla för att det kommer fram en ruta på glaset som gör att man inte ser.

Tittade du ens på bilden? Glasögonen täcker delvis högra ögat, så det ska till att du är blind på vänstra och saknar perifer syn på högern för att en helsvart skärm ska förblinda dig.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

asså va det en transa ?.. klarade inte lystna på han/henne...

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zeagan:

Kan inte tänka mig att speciellt många skulle vilja köpa dessa i sitt nuvarande utseende.

"Internet är bara en fluga, vem behöver det?" - 1996

Vem vet, om 10 år kanske alla går omkring med dom här och ser ut som freaks

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt... hoppas detta springer upp snabbt.
Men de som snackar är ju lite störiga... lyssnar man är det bra men TITTAR man på dom så börjar man backa sakta ifrån skärmen...

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Ett par inlägg i strid med § 1.6 och § 1.4 borttagna.
http://www.sweclockers.com/forum/regler#1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Häftigt! Ska bli spännande att se hur detta fortsätter!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

"Internet är bara en fluga, vem behöver det?" - 1996

Vem vet, om 10 år kanske alla går omkring med dom här och ser ut som freaks

Har för mig att det där citatet är taget ur sitt sammanhang, är dessutom inte så att jag misstror augmentet reality. Bara det att folk inte skulle vilja sätta på sig de där glasögonen förrän man digitalt kan börja klä av folk eller på andra sätt ändra deras utseende med snedvridna ögon, uppblåsta skallar eller bara sätta tags så som 'idiot' eller 'sparka mig' som man delar med ens vänner

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.