Problem med CDONs kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Problem med CDONs kundtjänst.

Hej! Som träden säger, så har jag uppenbarligen problem med CDONs kundtjänst. Dvs. Min dator gick sönder 28.12 och då är det ganska precis ett och ett halvt år kvar av garantin. Farsan beställde service 2.1. Inget hände på en vecka, så farsan ringde pånytt. Dom undra bara vilken service? Dom sa att de skulle skicka en ny fraktsedel... Var i hela fridens namn är den då? Blir så arg så ja kommer snart ta detta till konsumentverket. Men vilka rättigheter har jag då? Tack på förhand!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Va, har CDON dålig kundtjänst? Nähä!
Jag väntar fortfarande på ett spel som de skulle skicka förra veckan, men det har inte skickats än.

Nä, CDONs service är ganska dålig/långsam, med undantag för deras representant här på forumet som är ganska flitig.
Tyvärr så har resten av CDONs service/supportpersonal inte börjat ta efter henne...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med kundtjänst.
Saken är den att ni aldrig ska ringa dit, utan sköta allt via ärendehanteringssystemet!
Där kan man följa vem som sa vad... har personligen haft flera kontakter med dem på det viset och det har aldrig strulat.

Permalänk
Medlem

Håller med 'Borz'. Har inte haft problem med deras kundhantering, har även jag bara använt deras "ärendehanteringssystem".
Pröva lägg in ditt ärende där och skriv gärna här igen hur det gick.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Keeper of Traditions

De är grymt långsamma (två veckor för att fastställa att en handkontroll inte fungerar, i mitt fall), men det brukar väl lösa sig till slut.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blir lite väl arg då dom uppenbarligen tappat bort min service ansökan. Då det dessutom är till 99% uppenbart att det är ett fabriksfel. MSI hade aldrig haft ett sådant här problem så långt dom visste. Pfft...kundtjänst...kundförnedring i bästa fall...aldrig mer ett köp från CDON. Inte fast dom gav mig 50% rabatt på ett 680....

Permalänk
Medlem

Jag får onda aningar om att det är en troll jag käftar med, over & out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jag får onda aningar om att det är en troll jag käftar med, over & out!

varför då om ja får fråga? Försöker inte smutskasta nån o försöker hålla god ton. Men jag har inte på något vis lång stubin, så då CDON uppenbarligen inte får tummen ur röven och gör nåt åt mitt problem får jag nog. Acceptabelt i en vecka ungefär. Men efter 2 månader med problem och en månad utan dator så blir jag arg. Och även kvarstår det faktum att problemet anmälts 2 gånger. Fortfarande inget. Visst,kalla mig troll om du vill, men jag ser då ingen point med att kalla nån troll för att dom blir upprörda över värdelös kundservice.

Mvh.Joel

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av borz:

Saken är den att ni aldrig ska ringa dit, utan sköta allt via ärendehanteringssystemet!
Där kan man följa vem som sa vad... har personligen haft flera kontakter med dem på det viset och det har aldrig strulat.

Precis. De har skött alla mina supportärenden mycket bra.

Inet har mycket högre priser och kan därför ha premiumsupport på ett annat sätt än CDON. Förstå att det inte är gratis med bra support.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Hej! Som träden säger, så har jag uppenbarligen problem med CDONs kundtjänst. Dvs. Min dator gick sönder 28.12 och då är det ganska precis ett och ett halvt år kvar av garantin. Farsan beställde service 2.1. Inget hände på en vecka, så farsan ringde pånytt. Dom undra bara vilken service? Dom sa att de skulle skicka en ny fraktsedel... Var i hela fridens namn är den då? Blir så arg så ja kommer snart ta detta till konsumentverket. Men vilka rättigheter har jag då? Tack på förhand!

Mvh.Joel

Har du hittat ett telefonnummer till CDON:s kundjänst!? Vi fick kämpa i 1,5 vecka över deras ärendehanteringssystem på nätet innan vi fick en fraktsedel för byte av hårddisk före jul. Och då var det en anmälan om DOA det handlade om... Men försök kontakta dem igen och om inte det hjälper så gå vidare, det ska inte ta flera veckor att prestera en fraktsedel...

Skrivet av borz:

Hade det funnits ett telefonnummer hade jag använt det för garantiärenden alla dagar, hellre det än 1,5 veckas väntande på svar om jag får reklamera min DOA hårddisk. Inte många av svaren som kom inom de utlovade 24 timmarna och för det mesta vara bara svaret en ytterligare följdfråga på den förra de ställde. Vad har du för serienummer på hårddisken osv.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Inet har mycket högre priser och kan därför ha premiumsupport på ett annat sätt än CDON. Förstå att det inte är gratis med bra support.

jag vet att de ÄR billiga och att support kostar. Men dom tycks tyvärr ignorera mig, och så dyrt med support kan det inte vara att de inte har råd att skicka en fraktsedel.

Mvh.Joel

Permalänk

Hej
Snabbast och bäst är att pm'a josefine (den trevliga ) här på forumet och hon brukar svara asap inom kontors tiderna!
Hon härjar på cdon.com tråden!

Lycka till / R

Permalänk
Medlem

Så är det. De har en märklig inställning när det handlar om kundservice osv. Det är Josefine här på forumet som gäller. Hon har hjälpt mig vid ett flertal tillfällen senaste tiden.

Mvh
Thomas

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Även om CDON är en lågprisbutik så finns det en viss minimistandard man borde kunna förvänta sig.

Permalänk

CDON är ökänd för sin urusla service/kundtjänst så jag förstår inte varför du blir förvånade. Själv kommer jag aldrig mer att handla där ifrån även om dem har gryma priser men när dem skiter i sin kunder när man har problem så är det bättre att handla av nån annan trots att dem har lite högre priser men man vet att dem tar hand om sina kunder.