Permalänk
Medlem

någon som har lite tips om hur man kan förlänga betan?
den var sjukt rolig, men ganska buggig...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Origin är ett klart minus. Hoppas verkligen inte detta spel är för "simmigt" d.v.s. för mycket sims anda. Hoppas det har gått för mer realism och inte som "simcity societies" en superflopp p.g.a. att projekt ansvariga inte förstog spelet och vad fansen gillade. Någon nämnde superhjältar vilket i min mening verkar vara ännu ett steg i fel riktning för ett spel av den här karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

någon som har lite tips om hur man kan förlänga betan?
den var sjukt rolig, men ganska buggig...

Hmm, vad har du stött på för buggar eftersom du anser att den är ganska buggig?
Har personligen under 6 spel bara stött på 1 bug och den var grafisk och inte särskilt störande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

357kr + 10 dollar på sitt konto till nästa köp.
http://www.greenmangaming.com/coming-soon/
Inte deluxe, men man bara kan boka det via Origin verkar det som.

Precis men origin har olika pris för olika länder (mer än bara skatteskillnader)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag tycker betan var riktigt rolig! Mycket bättre än de andra spelen.
Lite laggig i menyerna men som kogster sa så är hjälp linjerna riktigt bra.
Jag njöt varje minut! Synd att det bara vara i en timme..-.-

Permalänk
Medlem

Kommer köpa det direkt när det släpps. Tycker det ser riktigt kul ut.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Trådar sammanslagna*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Precis men origin har olika pris för olika länder (mer än bara skatteskillnader)

Jodå, jag vet, köpte mig ett snorbilligt Premium till BF3 så.
Har för mig att EA snörpte åt den prisskillnaden såpass att det inte var värt risken (många som rapporterade att köpen makulerades).

Permalänk

Kul beta, men det är uppenbart att de har den för att köra belastningstester.:) bra spel också, men jädrar vad små kartorna är. Känns mer som Sim Village. Fixar de bara större kartor så tror jag det blir en höjdare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, verkligen för små kartor... Annars var det väldigt underhållande och jag tror det kan bli riktigt bra. Någonting jag inte riktigt är med på är skolor och så, i gamla sims fick man karta på hur mycket varje skola täckte av staden, nu täcker en skola, sjukhus, polisstation etc hela staden eller?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Ja, verkligen för små kartor... Annars var det väldigt underhållande och jag tror det kan bli riktigt bra. Någonting jag inte riktigt är med på är skolor och så, i gamla sims fick man karta på hur mycket varje skola täckte av staden, nu täcker en skola, sjukhus, polisstation etc hela staden eller?

Skolorna täcker ett visst område som du sen kan utöka genom att sätta ut hållplatser för skolbussarna, tekniskt sett så kan 1 skola täcka hela regionen men du lär behöva fler för att få plats med alla elever, 1 maxuppgraderad skola per 10.000-15.000 invånare har passat bra för mig än så länge.
Brandkår, polis och sjukhus täcker hela kartan men utryckningstider blir ju längre om de ligger för långt borta och när din stad blir tillräckligt stor så kommer antalet utryckningsfordon inte att räcka till även om du gjort alla uppgraderingar på dem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

357kr + 10 dollar på sitt konto till nästa köp.
http://www.greenmangaming.com/coming-soon/
Inte deluxe, men man bara kan boka det via Origin verkar det som.

Då blev man 357kr fattigare, GMG levererar som vanligt! Synd bara att deras/Capsules servrar alltid blir överbelastade i ~24h efter att spelet i fråga har släppts.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Brandkår, polis och sjukhus täcker hela kartan men utryckningstider blir ju längre om de ligger för långt borta och när din stad blir tillräckligt stor så kommer antalet utryckningsfordon inte att räcka till även om du gjort alla uppgraderingar på dem.

Hm, gör dom verkligen det? jag har visserligen bara kört ett spel, men när man bygger en brandstation får man ju se vägarna som grönmarkerade, och det gröna fältet täcker inte alls specielt mycket.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hm, gör dom verkligen det? jag har visserligen bara kört ett spel, men när man bygger en brandstation får man ju se vägarna som grönmarkerade, och det gröna fältet täcker inte alls specielt mycket.

Det grönmarkerade området är där de har snabbast responstid, men prova att sätta en brandstation i ena hörnet på kartan och se till att få en brand i hörnet på andra sidan kartan så ska du se att de fortfarande kommer rycka ut.

Samma sak med polis, det grönmarkerade området är där de oftast kommer patrullera men de kommer fortfarande att besöka och patrullera övriga delar av staden dock inte lika ofta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Då blev man 357kr fattigare, GMG levererar som vanligt! Synd bara att deras/Capsules servrar alltid blir överbelastade i ~24h efter att spelet i fråga har släppts.

Fast detta är ju ett solklart EA-spel, så det är Origin som kommer bli överbelastat istället...

Permalänk
Medlem

En sak som jag undrar är hur mycket utrymme man ska ge saker, för att när man zonar grönt så tar dom en ruta men sedan när dom uppgraderar så vill dom ha större plats.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Någon som råkat ut för (buggen?) att alla nya byggnader stannar på 0% så det aldrig blir någon byggnad? Har satt ut industrier, affärer och boendeområden och alla byggen stannar på 0%. Hänt två spel i rad nu, vet inte hur fan jag löser det. Det bara händer mitt i helt plötsligt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Någon som råkat ut för (buggen?) att alla nya byggnader stannar på 0% så det aldrig blir någon byggnad? Har satt ut industrier, affärer och boendeområden och alla byggen stannar på 0%. Hänt två spel i rad nu, vet inte hur fan jag löser det. Det bara händer mitt i helt plötsligt.

Du kan rapportera det:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Upptäckte att det berodde på att alla bilar stod helt still i någon korsning så det var köer i några kvarter. Där stod alla byggbilarna och de kom då inte fram till bygget. Jag tog bort en bit av vägen så kom bilarna fram sen när jag satte dit den delen av vägen igen

Trycker jag på "report bug" tabbar spelet ner och det kommer upp ett meddelande om att Origin har kraschat, när jag sedan tabbar upp så säger simcity att det kräver Origin för att spelas och det stängs av. Hehe, är ju buggit men det är ju trots allt beta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

måste veta om man är tvungen att använda Origin även fast man använder fysisk kopia ? Origin fungerar nämligen inte för mig

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

måste veta om man är tvungen att använda Origin även fast man använder fysisk kopia ? Origin fungerar nämligen inte för mig

Vad är det som inte funkar? Vad händer?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

måste veta om man är tvungen att använda Origin även fast man använder fysisk kopia ? Origin fungerar nämligen inte för mig

Ja, det krävs. Här är ett svar på Twitter t.ex.
https://twitter.com/simcity/statuses/289035450671321089

Det tråkiga är att Deluxe-utgåvan bara säljs där, vilket innebär att den inte går att få tag på billigare, t.ex. via Greenman. Sjuhundra spänn är lite väl mycket med tanke på att det inte är en collectors edition, och bara är digital.

Permalänk
Medlem

[ironi]Vad tror du vi är, betatestare eller?[/ironi]

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hmm, vad har du stött på för buggar eftersom du anser att den är ganska buggig?
Har personligen under 6 spel bara stött på 1 bug och den var grafisk och inte särskilt störande.

tex att under tutorialen så failade jag att connecta till motorvägen, och därmed så gick hela tutorialen sönder...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ingen bugg

Det är ingen bugg, det återkommer att "Du måste connecta till motorvägen blabla". Så fort du gjort det kommer tutorialen gå igång igen som den ska.
Någon som vet om de blockat så att det inte går att spela mer än en timma på en ny stad? Luddigt skrivit men det jag menar är att efter första timman, kan du då göra en ny stad i en timma? Mitt fryser hela datorn bara så jag måste reboota :/ Krasch eller inproggat?

Permalänk
Inaktiv

Jag har redan gnällt lite i andra trådar som finns om SimCity 5 men kan gnälla i denna med, iaf så att kanske någon som förväntar sig Sim City 5 som en ren uppföljare till fyran inte gör sig besviken. Detta är alltså inte SimCity 5, utan en blandning av Societies, Farmville, SimCity Online, Facebook och The Sims.

När man lirar så märker man följande gamebreaking och förenkling:
Ingen utmaning, varför? Därför att din ekonomi är obegränsad, du går alltså alltid plus även om du försöker förstöra din ekonomi. Givetvis går det att gå minus, men det får man kämpa för, alltså omvänt mot hur det bör vara.

Kartorna är löjligt små, det går utan större ansträngning att bygga över hela kartan på under en timme.
Spelet är inte anpassat för de gamla fansen utan för de som fastnat för Farmville eller The Sims.

TLDR: Köp ej om ni som förväntar er ett nytt SimCity 3000 eller SimCity 4, ni blir bara besvikna.

Vill man däremot bara bygga o kolla på när alla gubbar rör sig så är det lite smått imponerande, simuleringen är imponerande, iaf från början, och spelet är ganska så välgjort, men alldeles, alldeles för enkelt. Då menar jag barnsligt enkelt. Som att misslyckas på första banan i Angry Birds men 100försök på sig.
Enda räddningen nu är ju om betan skiljer sig jättemycket från retail, men det är inte troligt då det är så kort tid kvar.

EA och Maxis har gjort det som man väntat sig av ett spel släppt 2013 av en stor utgivare, enkelt och anpassat till _alla_ mellan 1-100år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag har redan gnällt lite i andra trådar som finns om SimCity 5 men kan gnälla i denna med, iaf så att kanske någon som förväntar sig Sim City 5 som en ren uppföljare till fyran inte gör sig besviken. Detta är alltså inte SimCity 5, utan en blandning av Societies, Farmville, SimCity Online, Facebook och The Sims.

När man lirar så märker man följande gamebreaking och förenkling:
Ingen utmaning, varför? Därför att din ekonomi är obegränsad, du går alltså alltid plus även om du försöker förstöra din ekonomi. Givetvis går det att gå minus, men det får man kämpa för, alltså omvänt mot hur det bör vara.

Kartorna är löjligt små, det går utan större ansträngning att bygga över hela kartan på under en timme.
Spelet är inte anpassat för de gamla fansen utan för de som fastnat för Farmville eller The Sims.

TLDR: Köp ej om ni som förväntar er ett nytt SimCity 3000 eller SimCity 4, ni blir bara besvikna.

Vill man däremot bara bygga o kolla på när alla gubbar rör sig så är det lite smått imponerande, simuleringen är imponerande, iaf från början, och spelet är ganska så välgjort, men alldeles, alldeles för enkelt. Då menar jag barnsligt enkelt. Som att misslyckas på första banan i Angry Birds men 100försök på sig.
Enda räddningen nu är ju om betan skiljer sig jättemycket från retail, men det är inte troligt då det är så kort tid kvar.

EA och Maxis har gjort det som man väntat sig av ett spel släppt 2013 av en stor utgivare, enkelt och anpassat till _alla_ mellan 1-100år.

Håller med! Det är helt omöjligt att inte ha en riktigt bra ekonomi och man badar i pengar. I de gamla var det svårt och det var en utmaning att gå med vinst så man kunde utveckla staden. Jag läste dock någonstans att det i retail ska gå att välja svårighetsgrad så hoppet finns kvar. Men sen kartorna... Suck vad smått det är, man vill ju få plats med förorter, industriområden och stadskärnor i större skala. Nuvarande kartan skulle kunna vara stadskärnan bara.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Jag har redan gnällt lite i andra trådar som finns om SimCity 5 men kan gnälla i denna med, iaf så att kanske någon som förväntar sig Sim City 5 som en ren uppföljare till fyran inte gör sig besviken. Detta är alltså inte SimCity 5, utan en blandning av Societies, Farmville, SimCity Online, Facebook och The Sims.

När man lirar så märker man följande gamebreaking och förenkling:
Ingen utmaning, varför? Därför att din ekonomi är obegränsad, du går alltså alltid plus även om du försöker förstöra din ekonomi. Givetvis går det att gå minus, men det får man kämpa för, alltså omvänt mot hur det bör vara.

Kartorna är löjligt små, det går utan större ansträngning att bygga över hela kartan på under en timme.
Spelet är inte anpassat för de gamla fansen utan för de som fastnat för Farmville eller The Sims.

TLDR: Köp ej om ni som förväntar er ett nytt SimCity 3000 eller SimCity 4, ni blir bara besvikna.

Vill man däremot bara bygga o kolla på när alla gubbar rör sig så är det lite smått imponerande, simuleringen är imponerande, iaf från början, och spelet är ganska så välgjort, men alldeles, alldeles för enkelt. Då menar jag barnsligt enkelt. Som att misslyckas på första banan i Angry Birds men 100försök på sig.
Enda räddningen nu är ju om betan skiljer sig jättemycket från retail, men det är inte troligt då det är så kort tid kvar.

EA och Maxis har gjort det som man väntat sig av ett spel släppt 2013 av en stor utgivare, enkelt och anpassat till _alla_ mellan 1-100år.

Allt som behövs är stöd för mods så kommer det här bli minst lika bra och långlivat som 4:an. Om inte så kommer det dö ut inom ett halvår, hoppas att Maxis och EA inser detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag har redan gnällt lite i andra trådar som finns om SimCity 5 men kan gnälla i denna med, iaf så att kanske någon som förväntar sig Sim City 5 som en ren uppföljare till fyran inte gör sig besviken. Detta är alltså inte SimCity 5, utan en blandning av Societies, Farmville, SimCity Online, Facebook och The Sims.

När man lirar så märker man följande gamebreaking och förenkling:
Ingen utmaning, varför? Därför att din ekonomi är obegränsad, du går alltså alltid plus även om du försöker förstöra din ekonomi. Givetvis går det att gå minus, men det får man kämpa för, alltså omvänt mot hur det bör vara.

Kartorna är löjligt små, det går utan större ansträngning att bygga över hela kartan på under en timme.
Spelet är inte anpassat för de gamla fansen utan för de som fastnat för Farmville eller The Sims.

TLDR: Köp ej om ni som förväntar er ett nytt SimCity 3000 eller SimCity 4, ni blir bara besvikna.

Vill man däremot bara bygga o kolla på när alla gubbar rör sig så är det lite smått imponerande, simuleringen är imponerande, iaf från början, och spelet är ganska så välgjort, men alldeles, alldeles för enkelt. Då menar jag barnsligt enkelt. Som att misslyckas på första banan i Angry Birds men 100försök på sig.
Enda räddningen nu är ju om betan skiljer sig jättemycket från retail, men det är inte troligt då det är så kort tid kvar.

EA och Maxis har gjort det som man väntat sig av ett spel släppt 2013 av en stor utgivare, enkelt och anpassat till _alla_ mellan 1-100år.

Ja, ett potentiellt svårt spel är inte lika gångbart, speciellt när man delvis vänder sig till större delen av Sims-spelarna också. Man vill ju att många spelare skall få ta del av mycket av spelet.
Dock så får jag känslan av att det mesta är medvetet nedtonat/uppskruvat och att storleken på just denna staden är liten betyder ju absolut inte att alla i spelet kommer vara det.
Antar att det kommer finnas svårighetsgrader, och om det går att skapa multiplayerområden så kanske man kan anpassa priser osv där själv.
Hoppas att modstöd kommer att släppas snart inpå release, som det varit tal om sedan en tid tillbaka. Risken är väl att det kommer att bli en våg av miniDLC's under två års tid innan... Maxis verkar ändå intresserade att även få med sin gamla spelarbas.

Edit. Har läst runt lite och svårighetsgraden skall enligt utvecklarna stiga ju längre man spelar. Mindre krävande "simmar" är enkla att ha att göra med, men när städerna blir tätare blir det mycket svårare att hantera.
Storleksmässigt skall betastaden vara likvärdig med mediumstorleken från Sim City 4. Man luras förmodligen väldigt lätt av att det inte är "grids" och att det är svårare att bygga tätt till en början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag har redan gnällt lite i andra trådar som finns om SimCity 5 men kan gnälla i denna med, iaf så att kanske någon som förväntar sig Sim City 5 som en ren uppföljare till fyran inte gör sig besviken. Detta är alltså inte SimCity 5, utan en blandning av Societies, Farmville, SimCity Online, Facebook och The Sims.

När man lirar så märker man följande gamebreaking och förenkling:
Ingen utmaning, varför? Därför att din ekonomi är obegränsad, du går alltså alltid plus även om du försöker förstöra din ekonomi. Givetvis går det att gå minus, men det får man kämpa för, alltså omvänt mot hur det bör vara.

Kartorna är löjligt små, det går utan större ansträngning att bygga över hela kartan på under en timme.
Spelet är inte anpassat för de gamla fansen utan för de som fastnat för Farmville eller The Sims.

TLDR: Köp ej om ni som förväntar er ett nytt SimCity 3000 eller SimCity 4, ni blir bara besvikna.

Vill man däremot bara bygga o kolla på när alla gubbar rör sig så är det lite smått imponerande, simuleringen är imponerande, iaf från början, och spelet är ganska så välgjort, men alldeles, alldeles för enkelt. Då menar jag barnsligt enkelt. Som att misslyckas på första banan i Angry Birds men 100försök på sig.
Enda räddningen nu är ju om betan skiljer sig jättemycket från retail, men det är inte troligt då det är så kort tid kvar.

EA och Maxis har gjort det som man väntat sig av ett spel släppt 2013 av en stor utgivare, enkelt och anpassat till _alla_ mellan 1-100år.

Håller med dig, var inte ett dugg imponerad av under den tiden jag testade betan. Minns den gamla goda tiden, SimCity2000, 3000 och 4. Det var utmanande, riktigt svårt och grymt tillfredställande.

Det här var bara busenkelt och "barnvänligt".

Hoppas det finns mods sen som gör spelet mer realistiskt, för den här typen av spel är marknaden verkligen fattig på.