Permalänk

3xHP Compaq LA2405x?

Tjena sweclockers, jag vänder mig ännu en gång till er för goda råd.
Jag har tröttnat lite på att ha 1 stor skärm och blir frestad av ideen att ha 3 skärmar på skrivbordet. Jag har just nu en ASUS VG278H inkl 3D glasögon som visserligen har fina funktioner som 120Hz och bra ergonomi men att köpa tre av dessa är inte av största intresse för mig(money, money XD). Jag hade istället tänkt mig att sälja skärmen samt glasögonen(hoppas få 3500-4000kr för båda) och köpa 3st ergonomiska skärmar som jag kör i Nvidia Surround.

Som titeln antyder har jag fastnat för just HP Compaq LA2405x. Här är en länk för er som inte har sätt den:
http://www.dustin.se/product/5010639421/hp-la2405x-24-wide-tf...

Skärmen har alla ergonomiska funktioner som jag önskar och har dessutom en upplösning på 1920x1200(mer än nuvarande 1080p). Priset är också mycket attraktivt. Däremot är jag lite skeptisk till den relativt höga responstiden(5ms). Jag kommer använda skärmarna för allt möjligt(inkl. gaming) så responstiden är ganska viktig för mig. Tror ni att 5ms är för mycket eller kommer jag inte märka större skillnad från nuvarande 2ms?

Jag vet att dessa skärmar är designade för att användas i kontor och kanske inte främst för Gaming och vardagsbruk men jag ser inget i specsen(förutom kanske responstiden) som gör den sämre än andra gamingskärmar i samma prisklass.

Dela gärna med er av era åsikter och tankar, alla förslag är välkommna

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Hej

Ang. Responstiden på 5 ms så är det inget du behöver oroa dig om, det är för det mesta bara säljsnack ( en skärm med 8ms kan vara bättre än en med 2ms ) Det du dock behöver oroa dig om nu när du ska spela på skärmarna är input lag. Det är inget tillverkarna nämner så man får hoppas att någon har mätt det och lagt ut resultatet på internet

Ang. HP skärmen så har jag varken erfarenhet eller hört något om den så jag kan varken säga om den är bra eller dålig men jag kan därimot rekommendera en annan skärm som kan vara lite bättre

Dell U2412m är typ som HP skärmen du har visat, den är 24 tum, har 16:10 i aspect ratio och 1920x1200 i upplösning. Det som är bra med den är att den har fått mycket beröm och är välkänd vilket kan vara bra men det bästa med den är nog att det har en ips panel. IPS paneler ger bättre bild men är från början inte riktigt gjord för gaming, men flera här på forumet som har tre av dem har skrivit att dem inte känner av något input lag på dem. Det varierar dock från pson till person.. (Jag är superkänslig )

Lycka till

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Hej

Ang. Responstiden på 5 ms så är det inget du behöver oroa dig om, det är för det mesta bara säljsnack ( en skärm med 8ms kan vara bättre än en med 2ms ) Det du dock behöver oroa dig om nu när du ska spela på skärmarna är input lag. Det är inget tillverkarna nämner så man får hoppas att någon har mätt det och lagt ut resultatet på internet

Ang. HP skärmen så har jag varken erfarenhet eller hört något om den så jag kan varken säga om den är bra eller dålig men jag kan därimot rekommendera en annan skärm som kan vara lite bättre

Dell U2412m är typ som HP skärmen du har visat, den är 24 tum, har 16:10 i aspect ratio och 1920x1200 i upplösning. Det som är bra med den är att den har fått mycket beröm och är välkänd vilket kan vara bra men det bästa med den är nog att det har en ips panel. IPS paneler ger bättre bild men är från början inte riktigt gjord för gaming, men flera här på forumet som har tre av dem har skrivit att dem inte känner av något input lag på dem. Det varierar dock från pson till person.. (Jag är superkänslig )

Lycka till

Tack för svaret
Jag har sedan jag lade ut posten redan bestämt mig för en skärm. Den är perfekt för surround då ramen är tunnare än 1cm. Här är en länk om någon annan är intresserad: http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:5541895

Jag är medveten om att input lag är en viktig faktor och efter att ha sökt på diverse forum verkar det som att denna asus panel inte har något nämnvärt lag på den fronten. Sedan marknadsför Asus att den har 1ms rt. I själva verket är det 1ms GTG men hur dålig kan den riktiga responstiden vara om GTG är 1ms, right?

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4