Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Det här kan lösa era problem med uppdatering till 7.8
http://www.windowsphonehacker.com/articles/want_windows_phone...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

När skulle portico släppas i Sverige var det i februari?

Skrev till Telenor idag, så här säger de angående Portico:

"Hej!

Tack för ditt e-mail!

Det senaste är att den borde dyka upp någon gång under februari.

Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundservice/kontakta-oss/index.h...

Med vänlig hälsning
Marcus Ring
Telenor Sverige AB
Kundservice"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är bra om du skriver att du länkar till en sida som handlar om vad 7.8-uppdateringen innehåller.
Men det är ju mer än så, måste ju finnas en komplett lista någonstans. Bluetoothsharing står ju tex inte med.

Permalänk
Medlem

Några omdömen? Jag sitter och installerar uppdateringen nu. Telenor och Lumia 800, några tricks för att få uppdateringen behövdes inte den här gången.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Trevligt, kör 7.8 på min Samsung Omnia 7 nu.

Känns "bättre" på något sätt även om skillnaderna inte är så stora.

Permalänk

Funderar på att skaffa en Lumia 620. Det är dock en brittisk modell och jag undrar då om det fortfarande går att ställa in språket helt och hållet till svenska eller om det finns några begränsningar? Någon som vet? Android och iOS har ju alla språkmöjligheter oavsett var man köper den. Funderar på om det är samma med WP8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Funderar på att skaffa en Lumia 620. Det är dock en brittisk modell och jag undrar då om det fortfarande går att ställa in språket helt och hållet till svenska eller om det finns några begränsningar? Någon som vet? Android och iOS har ju alla språkmöjligheter oavsett var man köper den. Funderar på om det är samma med WP8.

Det är inga problem med språk och sådant i operativsystemet om du vill byta.

Permalänk
Avstängd

Följde den här killens instruktioner för att tvinga 7.8 uppdateringen till min lumia 800 (Telenor), tog 3 försök men nu är uppdateringen igång http://www.youtube.com/watch?v=KCcljLjm0iE

Permalänk
Medlem

La upp en fråga om detta men verkar inte som någon annan har samma problem som jag?

hur man blir av med denna djävulska google formatering 'Formaterad för mobil visning av Google. Visa sidan direkt' som jag alltid får upp? Varje gång jag går in på en sida jag googlat så visas den ofullständig och först längst ner på sidan får jag valet att visa sidan i sin helhet. Det otroligt enerverande.

Jag använder Wp8. Windows Phone 8 i en Nokia Lumia 920.

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

La upp en fråga om detta men verkar inte som någon annan har samma problem som jag?

hur man blir av med denna djävulska google formatering 'Formaterad för mobil visning av Google. Visa sidan direkt' som jag alltid får upp? Varje gång jag går in på en sida jag googlat så visas den ofullständig och först längst ner på sidan får jag valet att visa sidan i sin helhet. Det otroligt enerverande.

Jag använder Wp8. Windows Phone 8 i en Nokia Lumia 920.

Man väntar tills världen blir en vackrare plats och google slutar jävlas med WP-användare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Man väntar tills världen blir en vackrare plats och google slutar jävlas med WP-användare.

Jag är nå grymt irriterad på det där

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Om det är Google som gör det medvetet så är det svinigt gjort.

finns det nån officiell förklaring? Är det en inställning som buggar eller va beror det på?

har alla samma problem alltså? trodde att det var bara jag. Borde inte det isåfall vara en jättefråga det här? Har knappt sett några andra kommentarer på detta problem

Permalänk
Medlem

Det är inte bara du... Helt absurt irriterande. Nästan lika illa som söka med bing.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en "Batteriapp" till min Lumia 800 med WP7.8, men det finns väl bara till WP8?

Finns Diagnosticsappen men det behövs ju ett par klick för att nå dit jag vill för att se "Batteri Status".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ickx:

Det är inte bara du... Helt absurt irriterande. Nästan lika illa som söka med bing.

stryk skulle de ha alltså. hur fan kan man sabotera oskyldiga användare o kunder på det sättet

undrar om man inte kunde massstämma förbannade Google...

Permalänk
Medlem

Verkar som om ljudnivån för musik sänktes efter att jag installerade 7.8 på min Lumia 800. Måste ha max volym(30) för att musiken ska hålla ungefär samma nivå som jag hade med 7.5(låg på runt 15 då). Det känns ganska värdelöst, speciellt när 30 i volym är jääävlight högt när man gör andra saker på mobilen.

Edit:

Skrivet av stelex:

Jag vill ha en "Batteriapp" till min Lumia 800 med WP7.8, men det finns väl bara till WP8?

Finns Diagnosticsappen men det behövs ju ett par klick för att nå dit jag vill för att se "Batteri Status".

Jag brukar gå in under inställningar och "batteri spararen"(kör på engelska, så jag vet inte riktigt vad det heter på svenska). Då får man även lite info om hur lång tid telefonen beräknar att batteriet ska räcka.

Permalänk
Medlem

Har testat lite olika saker för att få fram uppdateringen i Zune.. Men den vill verkligen inte vara snäll mot mig!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Måste säga att 7.5 --> 7.8 var smidigt och känns nästan som en ny telefon på Lumia 800, rappare och snyggare.
Nu saknas bara vpn eller att man kan få vpn på dator via internet-delning i alla fall...

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har en fråga om Windows Phone 8. Tänkte om ni som har det redan.

Någon som testat att synca med Exchange active sync på den? Mot en Exchange 2003?
Tänkte mest kolla upp det innan så att det fungerar som det ska. Går ju inte att leva utan kalender och eposten

Permalänk
Medlem

Är det nån som kan klura ut hur (om det nu går) man ska göra för att kunna göra inlägg i sin band-sida eller företagssida på facebook inifrån WP8? (utan att gå via explorer)

Som det är nu så åker allt in i din privata statusrad, vore grymt om man kunde se sina andra sidor som alternativ...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som har någon ny info om uppdatering till skype appen?
Just nu är den ju beta, men jag gissar att det kanske kommer en update när msn slår över till skype helt och hållet (undantag Kina) men när är detta 1/3 eller 1/4?
Sen så använder jag ju den inbyggda chattfunktionen väldigt ofta och vill ju inte att den försvinner i samband med Ihopslagningen.
Här undrar jag hur det då kommer att bli? Blir det så att man kan chatta smidigt med sina Skype/Messenger/facebook vänner via den inbyggda chattfunktionen eller kommer chatten måste gå över till Skype för att skötas därifrån helt och hållet dvs så man måste öppna skypen hela tiden för att chatta.
Någon som har nån inside info om skypen, har googlat och kollat på skypes forum men finner inget konkret-

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Någon som har någon ny info om uppdatering till skype appen?
Just nu är den ju beta, men jag gissar att det kanske kommer en update när msn slår över till skype helt och hållet (undantag Kina) men när är detta 1/3 eller 1/4?
Sen så använder jag ju den inbyggda chattfunktionen väldigt ofta och vill ju inte att den försvinner i samband med Ihopslagningen.
Här undrar jag hur det då kommer att bli? Blir det så att man kan chatta smidigt med sina Skype/Messenger/facebook vänner via den inbyggda chattfunktionen eller kommer chatten måste gå över till Skype för att skötas därifrån helt och hållet dvs så man måste öppna skypen hela tiden för att chatta.
Någon som har nån inside info om skypen, har googlat och kollat på skypes forum men finner inget konkret-

Det är bara live messenger på dator som kommer läggas ner. du kan fortsätta använda msn på webb och i mobilen som du gör nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Det är bara live messenger på dator som kommer läggas ner. du kan fortsätta använda msn på webb och i mobilen som du gör nu.

Är du säker? De vill ju att ens "msn-konto" ska migreras in i skype. Gör man inte det själv kommer de göra det. Så webbchatten i hotmail om den nu finns kvar i outlook.com (hittar den inte) kommer säkert också bli skype och likaså den som finns vid sms i WP.

Varför ska de ha kvar "msn" i kina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

.

Varför ska de ha kvar "msn" i kina?

De vet ja inte varför, men de stod de i påminnelse mailet om att gå över till skype.
Men om ja skulle gissa så är det kanske så att messenger är enklare att blockera än skype? Kineser kan ju väl inte använda Facebook å Twitter om ja förstått de hela rätt.

"Sina weibo" är väl de kineserna får använda istället för facebook.
"Sina weibo" är ju någon FB liknande funktion som dykt upp bland de val av konton man kan ha på sin Lumia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Två spel är nu gratis under en begränsad tid. Båda är då Xbox LIVE-spel.

Assassin's Creed och Earthworm Jim med andra ord.

Nyheten finns här.

Annars kan ni endast skanna in detta nedanför med hjälp av Bing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Två spel är nu gratis under en begränsad tid. Båda är då Xbox LIVE-spel, under namnen: Assassin's Creed och Earthworm Jim.

Nyheten finns här.

Annars kan ni endast skanna in detta nedanför med hjälp av Bing.

http://qrfree.kaywa.com/?l=1&s=8&d=http%3A%2F%2Fwww.windowsph...
http://qrfree.kaywa.com/?l=1&s=8&d=http%3A%2F%2Fwww.windowsph...

Tackar, gratis är gott. Får dock se ifall spelen är något att ha (men för sitt pris antar jag att de är prisvärda).

Tillägg: Helt klart godkända.

Permalänk
Medlem

Glömde även notera att Twitter-appen "Mehdoh" (som enligt mig är väldigt trevlig) är gratis under en begränsad tid.

Länk till appen. Kunde tyvärr inte hitta en QR-kod till denna.

Permalänk

Finns det någon väljgjord SSH/FTP app till wp8 ?