AMD utökar Never Settle med nya speltitlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Öh, jaha.. kpte ett hd7970 i december, hur får jag spelen lixom? =/

Vi som redan köpt får inga spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Klumpeduns:

Jag antog att han menade att de har kraftiga problem med sin nuvarande generation och inte kan producera ett bra flyt i spel.

Jag tror inte han själv vet vad han menade och att säga att 7000-serien har kraftiga problem är nog årets och förra årets största överdrift.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

jaha, köpte också ett kort här i veckan :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Detta är nödvändigt av AMD för att kunna öka försäljningen eller i alla fall för att se till att den inte stagnerar.

Permalänk
Medlem

Väntar bara på att cdon ska lägga upp den nya kampanjen så blir det ett 7950:)

Permalänk
Medlem

Never settle reloaded kampanjen är igång hos inet nu iallfall såg jag.

Så var inte lång väntan på detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tycker det var en fin skara spel. Synd att man redan sitter på korten för nu får jag själv betala för 4 av de där... när de gått ner lite i pris.

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

It's not meant to be bundled at all!

The bundle is a lie!

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

Är det OK om jag lånar denna nyhetstråd om köpråd angående dessa kort? Jag är sugen på de nya spelen och ett nytt grafikkort. SKulle ett Radeon ur 7900 serien fungera på min nuvarande dator (signatur) som är ca 2 år gammal. Om inte, vilka delar skulle behövas uppgraderas. Jag kan inte så mycket sånt här

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Captain_Dope:

Är det OK om jag lånar denna nyhetstråd om köpråd angående dessa kort? Jag är sugen på de nya spelen och ett nytt grafikkort. SKulle ett Radeon ur 7900 serien fungera på min nuvarande dator (signatur) som är ca 2 år gammal. Om inte, vilka delar skulle behövas uppgraderas. Jag kan inte så mycket sånt här

Tack på förhand.

Är nog inte så okej att fråga det här, man jag kan ge dig ett snabbt svar. Det fungerar så länge du har PCI-e kontakter som behövs från nätagget, och det borde du ju ha

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

"The way it's meant to be bundled".. Är det AMD som härmar Nvidias slogan där?
"The way it's meant to be played" är ju Nvidias slogan för deras speltitlar.

Jag reagerade också på det där. Men det verkar inte vara AMD som säger det officiellt, utan Sweclockers som gör sig lustiga. Det borde förklaras i artikeln!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Jag hade hellre behållit de där 100 kronorna. Kör ändå nästan bara "gamla" spel som man kan hitta billigt på steams reor eller liknande. Förstår dock att alla inte är som jag.

Om du ändå bara kör gamla spel så är du nog inte AMDs målgrupp att köpa ett nytt grafikkort i 7800 eller 7900-serierna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Intressant att AMD undviker skit med "The way it's meant...".

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klimpen2:

Om du ändå bara kör gamla spel så är du nog inte AMDs målgrupp att köpa ett nytt grafikkort i 7800 eller 7900-serierna.

Du missade vissa citattecken.. Jag livestreamar och spelar in med fraps och ganska ofta så flaskar GPU:n (7970 @ 1200/7000) . Varför skulle inte jag vara inom AMD's målgrupp?

Permalänk

Köpte ett XFX Radeon 7850 på NetOnNet för 1390:- förra veckan å fick med Far Cry 3 med den gamla Never Settle. Man fick fylla i kvittonumret på deras sida så skickar de hem spelet eller koden. Undra om det kommer att funka en gång till på nya kampanjen???

Permalänk
Medlem

De väl nice...Men när börjar dessa bundles i Sverige då? Inga butiker som har dem än..
Kanske de blir 2 st 7970s Ghz ändå..:) Då nästa Gen är försenad till slutet av året..

Permalänk

Finns de några butiker som börjat med kampanjen redan?

Permalänk
Medlem

Så synd att inte alla som redan köpt kort får.

Permalänk
Medlem

Denna kampanj är nog en av dom största lögnerna i världshistorien, eller så har jag sådan otur att man vill skrika...
Detta är min historia!

För några månader sedan när Never Settle startade på Komplett.se köpte jag en demo vara utav AMD HD7950 eftersom jag trodde man fick Never Settle, när jag köpt, och kontaktat komplett säger dom att Demo exemplar inte är med i deras kampanj, 2-3 dagar senare tillägger dom i beskrivningen för kampanjen att Never Settle inte inkluderar demo produkter. (Falsk marknadsföring?)..

För någon vecka sedan inhandlade jag ytterligare ett HD7950 från Pixmania, i hopp om att Never Settle också gällde där eftersom Pixmania i Frankrike har kampanjen, när väl köpt och kontaktad via E-mail, får jag svaret att Pixmania i Frankrike bara har kampanjen, och att jag inte är berättigad detta.

Jag har kontaktat en representant för AMD angående detta, och om jag har mer svar, tillägger jag här.
Har jag haft en otrolig otur, eller är världen emot mig?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av watercooling85:

Finns de några butiker som börjat med kampanjen redan?

Inet sen igår.

Skrivet av cyntax5574:

Denna kampanj är nog en av dom största lögnerna i världshistorien, eller så har jag sådan otur att man vill skrika...
Detta är min historia!

För några månader sedan när Never Settle startade på Komplett.se köpte jag en demo vara utav AMD HD7950 eftersom jag trodde man fick Never Settle, när jag köpt, och kontaktat komplett säger dom att Demo exemplar inte är med i deras kampanj, 2-3 dagar senare tillägger dom i beskrivningen för kampanjen att Never Settle inte inkluderar demo produkter. (Falsk marknadsföring?)..

För någon vecka sedan inhandlade jag ytterligare ett HD7950 från Pixmania, i hopp om att Never Settle också gällde där eftersom Pixmania i Frankrike har kampanjen, när väl köpt och kontaktad via E-mail, får jag svaret att Pixmania i Frankrike bara har kampanjen, och att jag inte är berättigad detta.

Jag har kontaktat en representant för AMD angående detta, och om jag har mer svar, tillägger jag här.
Har jag haft en otrolig otur, eller är världen emot mig?..

Förstår att du är sur, men det kanske inte skulle skadat om du kontrollerade _innan_ du gav dom dina pengar att du skulle få spelen. Hos Inet står det väldigt tydligt när man beställer att de följer med.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett 7950 kort från Inet, men undrar hur det fungerar när man köper kortet. Spelen är ju inte ute så kommer jag få cd keys på dem när jag köper kortet eller kommer de skicka hem spelen när de är ute?
Några verkar också vänta på att cdon ska börja med kampanjen istället för att köpa nu, varför?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760202
"with Crysis 3 and BioShock: Infinite"
Komplett verkar ha börjat med kampanjen på vissa kort också.

Permalänk
Skrivet av milan979:

Funderar på att köpa ett 7950 kort från Inet, men undrar hur det fungerar när man köper kortet. Spelen är ju inte ute så kommer jag få cd keys på dem när jag köper kortet eller kommer de skicka hem spelen när de är ute?

Man får en kod, som man sedan ska skriva in på denna websida.
http://www.amd4u.com/neversettlereloaded/index.html
Därifrån får man sedan nycklar till spelen man är berättigad till.

Därefter loggar man in på sitt Steam-konto, skriver in nyckel, och laddar hem via nätet.
Men man får ju så klart vänta till spelen är släppta, innan man kan ladda.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.