Skrivarinställningarna hamnar utanför ramen

Permalänk
Medlem

Skrivarinställningarna hamnar utanför ramen

Har stött på ett otroligt störande problem som jag har noll aning om varför det sker och hur jag i hela friden ska göra för att åtgärda detta.
Är så att när jag klickar på skriva ut > skrivarinställningar och väljer en flik så hamnar vissa parametrar utanför ramen vilket gör det svårt att ställa in vissa inställningar.
Aldrig haft detta problem under de sju år jag jobbat med denna laserskärare men har nu en ny arbetsdator (Surface Pro 9 med Win 11) och nu när jag installerade drivrutinerna så dyker detta problem upp.

Någon som har någon som helst aning om hur detta ska lösas? Bifogar en bild där ni ser att vissa inställningar som t.ex. Repeat: hamnar utanför ramen (som inte går att manuellt expandera).

Det jag märker direkt är att typsnittet är större till denna skrivare än vad de är till någon annan. Vilket kan vara orsaken varför vissa inställningar hamnar utanför.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Ser ut/låter som ett klassiskt skalningsproblem.

Gå till bildskärmsinställningar i Windows och ändra skalning till 100%, så bör det rätta till sig.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Ser ut/låter som ett klassiskt skalningsproblem.

Gå till bildskärmsinställningar i Windows och ändra skalning till 100%, så bör det rätta till sig.

Fungerade tyvärr inte.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Fungerade tyvärr inte.

Startade du om Windows efter att du satte det på 100%? Det behövs ibland