Filmen om The Pirate Bay ute nu

Permalänk

Ja den var ju bra.

Permalänk
Musikälskare

Seedar 1 vecka

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tussilago:

TPB är dock störst(?) och har högst symbolvärde.

Tycker argument som att "det är inte att mörda eller våldta någon" känns lite skämmiga. Polisen ska utreda alla möjliga brott, förutsatt att förundersökningsledaren anser att det finns möjlighet till fällande dom. (Så uppfattade i alla fall jag det i anknytning till anmälningarna i näthats-"härvan".) Sen kan man diskutera frihet på Internet och upphovsrätt utifrån andra premisser.

Jo men hur mycket nyheter och uppmärksamhet är inte om piratkopiering?
Hollywood miljardärerna bölar för att dom inte får tillräckligt. Det är förståeligt eftersom det är olagligt
men det verkar som om dom bryr sig allt för mycket om detta, om du jämför med andra viktiga saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

vart bor du i för stad ? och bredbandsleverantör ? trevligt iaf själv har man 1000/400mbits fiber lina det e nice men dyrt.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Najs! Nu saknas bara en TROCADERO.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha bästa kommentaren :).

Trocadero + filmen = räddad fredag ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hade vart trevligt med lite mer djup när det kom till hårdvara, siffror och annat kul. Men misstänker att den var mer tänkt till bredare demografer än sweclockare.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

vart bor du i för stad ? och bredbandsleverantör ? trevligt iaf själv har man 1000/400mbits fiber lina det e nice men dyrt.

Det är en Gigabit ansluting

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Eller så kan ni se filmen på http://www.svtplay.se/video/1013090/the-pirate-bay-away-from-... i 383 dagar till.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Alla sitter här och skriver sina uppladdningshastigheter i MB/sec medans mans själv maxar 100 KB/sec...

OT, väldigt intressant dokumentär!

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Någon mer som reagerade på att personerna i Pirat byråns buss ser ut som hemlösa?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Inte orkat läsa artikeln ännu, men är det inte videon som är överst?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eTOKXC...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eTOKXC...

1080p finns på Youtube.

Även upladdad på TPB, hehe. Jävla ironiskt. Vet ej ifall dem hade tillstånd till att? Eller? Är den helt gratis filmen?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Slängde in 10$, underhållande film.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Gillar att den inte ligger uppe på Vimeo ännu, brb

Kan förövrigt meddela att jag seedar 1080p, 720p samt 480p hardcode-sub by SWAXXON ripparna på ca 1.0 mb/s, laddar också upp 1080p rippen på tuben samt 480p hardcode rippen på vimeo för dem som inte har lyxen med utrymme för originalmaterialet

Vimeolänk, hardcoded sub, 480p: https://vimeo.com/59267985 (convertering hos vimeo startas tidigast ca 00:30)
Youtubelänk, "1080p": http://www.youtube.com/watch?v=8F0Xd5ct78U& (uppladdad tidigast ca 01:00)

Räkna med tidig morgon för båda filerna att vara fullt procceserade, hoppas att några hjälps av åtminstone Vimeolänken, hade

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Även upladdad på TPB, hehe. Jävla ironiskt. Vet ej ifall dem hade tillstånd till att? Eller? Är den helt gratis filmen?

det är ju dom själva som lagt upp filmen på TPB. den är gratis.
varför tror du annars sweclockers länkar till torrenten längst ner i artikeln?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nu får det räcka för mej idag

http://i.imgur.com/RxeYK5q.png

Och här trodde jag att jag var en whiteknight när jag nästan hade 100GB seedat. Ack så fel man kan ha. Stor eloge till dig och alla andra som gör det möjligt för folk att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Även upladdad på TPB, hehe. Jävla ironiskt. Vet ej ifall dem hade tillstånd till att? Eller? Är den helt gratis filmen?

Det var ju det som var grejen med det hela, att den skulle hamna på TPB...

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk

Oerhört bra film om The Pirate Bay. 5 av 5!

Permalänk
Medlem

Underhållande dokumentär men var det bara jag som blev paff när Fredrik Neij körde igång på fyllan om sina rasistiska åsikter?

Permalänk
Snusfri

Skall bli intressant att se hur många fel som finns i denna film.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att uppdatera om hur det står nu med killarna?

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Peter Sunde; Han bor idag i stadsdelen Kreuzberg i södra Berlin.
Fredrik Neij; internationellt efterlyst eftersom han inte har infunnit sig på anstalten för avtjänande av fängelsestraffet. Enligt uppgifter i Expressen befinner han sig i Laos med ogiltigt pass, och har bildat familj.
Gottfrid Svartholm; Efter att i april 2012 ha blivit internationellt efterlyst, greps Svartholm i slutet av augusti samma år av Kambodjanska polisen i Kambodjas huvudstad Phnom Penh, där han vistats under flera år.

Källa; wikipedia

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Peter Sunde; Han bor idag i stadsdelen Kreuzberg i södra Berlin.
Fredrik Neij; internationellt efterlyst eftersom han inte har infunnit sig på anstalten för avtjänande av fängelsestraffet. Enligt uppgifter i Expressen befinner han sig i Laos med ogiltigt pass, och har bildat familj.
Gottfrid Svartholm; Efter att i april 2012 ha blivit internationellt efterlyst, greps Svartholm i slutet av augusti samma år av Kambodjanska polisen i Kambodjas huvudstad Phnom Penh, där han vistats under flera år.

Källa; wikipedia

merci

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Men varför har man lagt upp en bild på Bahnhofs datahall i artikeln? Vad har den med saken att göra?

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av fisk1n:

Men varför har man lagt upp en bild på Bahnhofs datahall i artikeln? Vad har den med saken att göra?

Se filmen, en hel del är från Pionen. Mycket läcker serverhall.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Se filmen, en hel del är från Pionen. Mycket läcker serverhall.

Ja okej, jag får väl ta och se den innan jag uttalar mig då

Visa signatur

Jobbar som IT-konsult och driver https://datarymden.se med internet- och colocationtjänster i Umeå. Erbjuder hosting av servrar till rimliga priser, både tower och rackmonterade.

Permalänk
Medlem

Den va ganska intressant att se, men vad har hänt idag? Vad är planen? Ska dom sitta av sina straff? Fattar ingenting

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaWzeR:

Underhållande dokumentär men var det bara jag som blev paff när Fredrik Neij körde igång på fyllan om sina rasistiska åsikter?

Han uttrycker sig lite pundigt, men beskriver dock ett ganska vanligt problem i dagens samhälle. Finns en anledning till att SD får runt 9% i undersökningarna.

Permalänk

Någon som vet hur det gick med Sundes nådansökan?

Permalänk

Hade man kunnat köpa filmen hade jag gjort det, bara för att!

Förresten så suger det rejält att man på Sveriges största datortidning inte kan skriva ett ord om piratkopiering utan att våra vanstyrda moderatorer ska börja redigera ens post. ALLA SYSSLAR MED DET, VARFÖR BRY ER?!

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant film måste jag säga.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080