Fjärrskrivbord till en Win7-dator som ska logga in på automatiskt

Permalänk
Medlem

Fjärrskrivbord till en Win7-dator som ska logga in på automatiskt

Hej

Har en htpc hos mina föräldrar som jag kör Windows 7 på och xbmc, jag kör fjärrskrivbord till denna för att fixa saker dom har ställt till med och lägga till nytt material och har ett litet problem.

Det är ett konto på datorn, htpc med ett lösenord

Jag kör fjärrskrivbordet och loggar in med det kontot, när jag är klar vill jag att jag loggas ut och den loggar in igen så mina föräldrar slipper slå in lösenord för att komma åt xbmc. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? Jag vill inte köra någon annan form av fjärrstyrning och jag vill inte byta os på datorn.

Tacksam för svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Brallor:

Hej

Har en htpc hos mina föräldrar som jag kör Windows 7 på och xbmc, jag kör fjärrskrivbord till denna för att fixa saker dom har ställt till med och lägga till nytt material och har ett litet problem.

Det är ett konto på datorn, htpc med ett lösenord

Jag kör fjärrskrivbordet och loggar in med det kontot, när jag är klar vill jag att jag loggas ut och den loggar in igen så mina föräldrar slipper slå in lösenord för att komma åt xbmc. Finns det något smidigt sätt att lösa detta på? Jag vill inte köra någon annan form av fjärrstyrning och jag vill inte byta os på datorn.

Tacksam för svar

Teamviewer kanske skulle vara ett bra alternativ? Du slipper "logga in och logga ut", bara stäng av mjukvaran när du är klar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Teamviewer kanske skulle vara ett bra alternativ? Du slipper "logga in och logga ut", bara stäng av mjukvaran när du är klar.

Jo tack, vi kör det en del på jobbet, vill dock försöka lösa det med fjärrskrivbordet först.

Visa signatur

Citera för svar!