Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk

Tröttsamt det är att läsa samma sak vid varje kolsol släpp. Folk som jämför pc med konsoler som om det vore samma sak och kommenterar på saker dom egentligen inte vet särskillt mycket om. Vad alla pc fanatiker måste förstå är vi/ni med feta pc datorer är minoriteten. Konsoler håller inte tillbaka spelutvecklingen, snarare driver den frammåt när nya konsoler släpps. Dom flesta med pc sitter på klena laptops och kan inte alls spela crysis 3 på ultra som ni verkar tro att alla pc spelare gör.

Låt oss bara kolla på steams senaste hardware survey.

Ram
3Gb - 20.34%
4Gb - 21.03%
8Gb - 21.63%

CPU
Intel 2.3 Ghz to 2.69 Ghz - 20.20%
2 core - 48.14%
4 core - 41.88%

GPU
DX 11 - GeForce GTX 560 Ti - 4.99%
DirectX 9 SM2b & 3.0 - GeForce 6100 - 18.63%
DirectX 9 SM 2.0 - Intel G33/G31 Express - 30.71%

Så, vad vi lätt ser är att bara 5% av pc spelarna på steam sitter på ett grafikkort som ens klarar dx11. Majoriteten sitter på dx9 kort som knappast kan klassas som bra spelkort i dagsläget.
Så ps4an med sina 8 cores, nytt grafikort som klarar nya shadersmodels och 8 gig gddr5 systemminne är en rätt bra uppgradering för dessa människor.
Detta är bra för alla som gillar spel. x86 arkitekturen borde göra livet lättare för tillverkarna att porta spel till pc, och starkare konsoler för ett rimligt pris betyder att fler personer har råd med bättre spelmaskiner, oavsett om det är en dator eller en konsol. Speltillverkarna får en större målgrupp med kraftigare maskiner att utveckla spel till vilket ger oss snyggare spel ett tag framöver i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Färdigbyggd med Operativsystem skulle motsvarande dator kosta minst 4500-5000 och då har du en stor klumpig låda som ska stå någon stans. Du har dessutom ingen möjlighet att spela upp Bluray och spel kommer inte se lika bra ut på den där som PS4 då konsolspel är mycket bättre optimerade för hårdvaran. Ofta kan uppemot 50% av prestandan gå förlorad i en PC pga dålig optimering.

Det är fritt fram att bygga en htpc om man vill men det är inte ett så attraktivt alternativ för medelsvenson när det finns konsoler. De flesta orkar inte bygga en egen dator och än mindre felsöka den själv när den får problem. Många spenderar 10timmar(om inte mer) om dagen på jobbet(med pendling) och har inte mer än några timmars fritid på vardagar. Har man dessutom barn så finns det inte alltid tid att bygga själv.

Absolut. Men poängen var ju att du kan få väldigt mycket dator idag, som även klarar spel som BF3, för väldigt lite pengar än vad du kunde få när PS3 och Xbox 360 släpptes för sju-åtta år sedan, och den trenden trenden kommer ju bara att fortsätta så i framtiden så tror jag att det är enbart de mest inbitna konsoll-spelarna som inte kommer titta i den riktningen. Den enda fördelen som jag ser konsollerna har överlag mot PC är mjukvaran, för det är bara att koppla in din konsoll till TV:n och sedan är du igång.

Jag har inte hört talas om något spel som förlorade så pass mycket prestanda pga dålig optimering och vilka komponenter talar vi om? Har du någon källa till ditt påstående för det låter lite överdrivet.

Det beror på. Medelsvenssons som vill bara ha något som spelar Blu-ray utan att krusiduller kommer så klart inte bygga HTPC men å andra sidan så finns det också de medelsvenssons har en passion för hemmabio och där är en konsoll som klarar av Blu-ray kanske otillräcklig. Det ena utesluter liksom inte det andra för jag äger en PS3, som jag inte spelar på trots att jag har ändå lyckas på något jävla vänster samla på mig en hög med spel, som jag använder uteslutade till film.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SiRai:

Men det kan ju fortfarande vara så att folk inte vill ha/har inte plats för ett massivt åbäke ståendes mitt på golvet utan man vill ha en enkel och lite diskret maskin liggandes i tvbänken. Sen har vi alla exklusiva spel som naturligtvis säljer dessa konsoler, i mitt fall är det NHL som lockar.

Man kan bygga väldigt små datorer, men visst, du har en poäng.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jovisst, men faktum är ju att PS4 är allt annat än kraftfull. GPU'n får väl anses okej, men man får tänka på att den ska hålla i många år. CPU'n däremot är baserad på Jaguar arkitekturen vars egentliga syfte är att vara riktigt billig och strömsnål, och den ska sitta i billigare laptops. Dessutom har nästan alla en dator, så varför inte bara köpa en duglig dator ifrån början så slipper man köpa någon konsol. Dvs om nu pengar är problemet, jag skulle tro att de allra flesta har råd med både en speldator och en konsol.

Många har inte plats med en stationär hemma vilket då betyder att dom måste skaffa en bärbar gamling dator. Dessa datorer är stora och tunga, knappast något de flesta har lust att släpa med sig till jobbet/skolan vilket kan vara viktigt för många. Det betyder i så fall att dom måste skaffa både en gaming-laptop och en mindre laptop för att ha med sig vilket blir bra mycket dyrare och mer osmidigt än att ha en liten laptop + en konsol kopplad till tv'n.

Den svaga CPU'n leder förhoppningsvis till mer beräkningar på grafikkortet i framtida spel vilket du borde vara glad över då det även kommer påverka portarna till PC.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag tycker det är dåligt att dom inte sätter in en SSD och att man inte fick se konsolen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormraider:

Tröttsamt det är att läsa samma sak vid varje kolsol släpp. Folk som jämför pc med konsoler som om det vore samma sak och kommenterar på saker dom egentligen inte vet särskillt mycket om. Vad alla pc fanatiker måste förstå är vi/ni med feta pc datorer är minoriteten. Konsoler håller inte tillbaka spelutvecklingen, snarare driver den frammåt när nya konsoler släpps. Dom flesta med pc sitter på klena laptops och kan inte alls spela crysis 3 på ultra som ni verkar tro att alla pc spelare gör.

Jag hade hållit med dig om vi hade talat om 8-bitars och 16-bitars generationen men inte idag när även PC som daterar ett par år tillbaka i tiden eller PCs som räknas som fattig-student-med-tight-budget-burkar kan prestera bättre än kommande konsoller som inte har visats upp för varken press eller konsumenter. Om du sitter på en skruttig laptop, du äger en PS3 och prislappen för PS4 är på ungefär $400 så ställer jag frågan; varför ska du skaffa dig en PS4 när du kan lika gärna bygga en väldigt duglig PC och vänta tills PS4:an går ner i pris och det finns tillräckligt många spel ute för att det ska vara värt det.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Man kan bygga väldigt små datorer, men visst, du har en poäng.

Ska du bygga en PC i samma storlek som en konsol blir det svårt att använda den bästa hårdvaran som finns på marknaden och då får du ju inte bättre prestanda med din PC gentemot en konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

jag tycker det är dåligt att dom inte sätter in en SSD och att man inte fick se konsolen.

Då får du väl byta disk själv om du vill ha ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Den viktigaste poängen är att du inte kan spela Sonys spel på en PC.

Inte? Räcker med att du går till Youtube, söker på playstation emulator for windows 7. Ha en trevlig kväll.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Inte? Räcker med att du går till Youtube, söker på playstation emulator for windows 7. Ha en trevlig kväll.

Igen, hur lätt är det för svensson? Inte nog med det svensson måste ha rätt hårdvara för att emulera, han måste ha know how för att få det att fungera. Ha en läsare som kan läsa ps3skivor eller tanka isos vilket är olagligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Absolut. Men poängen var ju att du kan få väldigt mycket dator idag, som även klarar spel som BF3, för väldigt lite pengar än vad du kunde få när PS3 och Xbox 360 släpptes för sju-åtta år sedan, och den trenden trenden kommer ju bara att fortsätta så i framtiden så tror jag att det är enbart de mest inbitna konsoll-spelarna som inte kommer titta i den riktningen. Den enda fördelen som jag ser konsollerna har överlag mot PC är mjukvaran, för det är bara att koppla in din konsoll till TV:n och sedan är du igång.

Jag har inte hört talas om något spel som förlorade så pass mycket prestanda pga dålig optimering och vilka komponenter talar vi om? Har du någon källa till ditt påstående för det låter lite överdrivet.

Det beror på. Medelsvenssons som vill bara ha något som spelar Blu-ray utan att krusiduller kommer så klart inte bygga HTPC men å andra sidan så finns det också de medelsvenssons har en passion för hemmabio och där är en konsoll som klarar av Blu-ray kanske otillräcklig. Det ena utesluter liksom inte det andra för jag äger en PS3, som jag inte spelar på trots att jag har ändå lyckas på något jävla vänster samla på mig en hög med spel, som jag använder uteslutade till film.

http://www.sweclockers.com/nyhet/13833-epic-games-diskuterar-... Han nämner i videon att 50% av prestandan ibland kan gå åt endast drivrutinerna. Exakt vilken minut det är kommer jag inte ihåg.

De flesta jobbar och vill bara kunna koppla av framför TVn efter jobbet utan några komplikationer. Hela iden med konsoler är just att de ska vara enkla att använda vilket gör dom väldigt populära för den otekniske Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Igen, hur lätt är det för svensson? Inte nog med det svensson måste ha rätt hårdvara för att emulera, han måste ha know how för att få det att fungera. Ha en läsare som kan läsa ps3skivor eller tanka isos vilket är olagligt.

Miss the point much? ozo64 sa att det inte gick att köra Sonys spel på en PC, jag bevisade motsatsen.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Miss the point much? ozo64 sa att det inte gick att köra Sonys spel på en PC, jag bevisade motsatsen.

Fast det är ju fortfarande irrelevant ur trådens synpunkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

http://www.sweclockers.com/nyhet/13833-epic-games-diskuterar-... Han nämner i videon att 50% av prestandan ibland kan gå åt endast drivrutinerna. Exakt vilken minut det är kommer jag inte ihåg.

De flesta jobbar och vill bara kunna koppla av framför TVn efter jobbet utan några komplikationer. Hela iden med konsoler är just att de ska vara enkla att använda vilket gör dom väldigt populära för den otekniske Svensson

Låter som en siffra tagen ur luften i mina öron, jag förnekar inte att det kan vara och är påfrestande att optimera för PC men 50% får mig att ifrågasätta kompetensen hos Epic om de finner så pass stora bortfall av prestanda. Det låter helt enkelt som att de skyller ifrån sig.

Jupp. Inget argument från min sida på den punkten.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Fast det är ju fortfarande irrelevant ur trådens synpunkt.

Så vad bidrog ozo64 med då?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SiRai:

Ska du bygga en PC i samma storlek som en konsol blir det svårt att använda den bästa hårdvaran som finns på marknaden och då får du ju inte bättre prestanda med din PC gentemot en konsol

Nu har vi ju inte fått se PS4.
Man kan bygga en rätt liten dator med AMD Trinity som motsvarar eller t.om är snabbare än dagens konsoler så håller jag inte med dig helt här.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Inte? Räcker med att du går till Youtube, söker på playstation emulator for windows 7. Ha en trevlig kväll.

F*an vad gött, då kanske jag inte behöver köpa PS4 då om jag nu kommer kunna lira NHL 14 online på min PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

http://www.sweclockers.com/nyhet/13833-epic-games-diskuterar-... Han nämner i videon att 50% av prestandan ibland kan gå åt endast drivrutinerna. Exakt vilken minut det är kommer jag inte ihåg.

Att folk gillar konsoler för att de är lätta att handskas med är okej, och att konsolernas hårdvara, inklusive en generation som inte ens är ute än, körs om av lågbudget gaming pcs, är även det ok.

Att låtsas som att AMD och Nvidia struntar att göra högpresterande drivare för PC så att de kan dra fram de riktiga grejerna till konsolerna? Det är en annan femma. Alla vet att drivare spelar en stor roll, men att på något vis mena att PC komponenterna i Sonys pc, kommer få någon form av magiska drivare är en smula suspekt.

Det känns som att det är 2001 och debatt med Mac-talibaner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Vi som fortfarande är vakna såg förmodligen presentationen av PS4. Personligen så är jag glatt förvånad av vad de har gjort med den.

Men jag vill veta vad ni tycker!

Både bra och dålig kritik är välkommen.

handkontrollerna ser ju absolut mer skönare ut.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Inte? Räcker med att du går till Youtube, söker på playstation emulator for windows 7. Ha en trevlig kväll.

Lycka till att emulera ps4 spel. Går inte ens att emulera ps3 spel.
Vill man spela de exklusiva titlarna så måste man köpa konsollerna. Men visst du kan säkert emulera ps3/ps4 om 10 år eller så om du nu vill vänta så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nu har vi ju inte fått se PS4.
Man kan bygga en rätt liten dator med AMD Trinity som motsvarar eller t.om är snabbare än dagens konsoler så håller jag inte med dig helt här.

Javisst kan man säkert få något vassare hårdvara än vad som sitter i en PS3 tror jag nog, men kanske resultatet blir det samma efter bättre optimering till konsolerna.

Men men, poängen här var att man får inte den där överlägsna prestandan gentemot en konsol om man bygger en PC lika kompakt. Det är ju trots allt det dom flesta här på SweC argumenterar för PC:n när det snackas PC vs konsol.

Permalänk
Medlem

visst det var kul att se men allt är egentligen ointressant föränns man ser vad microsoft har att erbjuda, priset på båda och när de släpps. får se mer på E3.

Bara jag som tycker att Ps4'a kontrollen påminner om 360 kontrollen ? med triggern och själva formen på " handtagen " ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Ska du bygga en PC i samma storlek som en konsol blir det svårt att använda den bästa hårdvaran som finns på marknaden och då får du ju inte bättre prestanda med din PC gentemot en konsol

Ehmm.. okej. Motsvarande GPU som ryktena kommit med (Rebrandat)
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=HD+6670

APU som rykter talar om:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=919636

Inget dera, av dessa komponenter klassar in nära på vad som ses som "bästa hårdvaran" inte nu. Inte vid jul. Inte för ett år sedan. Inte för tre år sedan.

Det finns högpresterande ITX moderkort, processorer och till och med fullstorleks grafik, som får plats i ett litet itx chassi. Det här är ett litet lurigt forum att komma med kommentarer som går stick i stäv med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Ehmm.. okej. Motsvarande GPU som ryktena kommit med (Rebrandat)
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=HD+6670

APU som rykter talar om:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=919636

Inget dera, av dessa komponenter klassar in nära på vad som ses som "bästa hårdvaran" inte nu. Inte vid jul. Inte för ett år sedan. Inte för tre år sedan.

Det finns högpresterande ITX moderkort, processorer och till och med fullstorleks grafik, som får plats i ett litet itx chassi. Det här är ett litet lurigt forum att komma med kommentarer som går stick i stäv med verkligheten.

Jaså, där ser man. Trodde aldrig man kunde få in ett fullstorleksgrafikkort i ett såpass litet chassi. Bara mitt grafikkort jag har nu är nästan större än hela min PS3:a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goralux:

Ehmm.. okej. Motsvarande GPU som ryktena kommit med (Rebrandat)
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=HD+6670

APU som rykter talar om:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=919636

Inget dera, av dessa komponenter klassar in nära på vad som ses som "bästa hårdvaran" inte nu. Inte vid jul. Inte för ett år sedan. Inte för tre år sedan.

Det finns högpresterande ITX moderkort, processorer och till och med fullstorleks grafik, som får plats i ett litet itx chassi. Det här är ett litet lurigt forum att komma med kommentarer som går stick i stäv med verkligheten.

Då kanske du kan visa ett prestandatest mellan en pc baserad på de två komponenterna du länkade och PS4 när det kommer ut? Självklart ska det vara i Full-HD då. Okej? Ta BF4 eller liknande spel när det kommer ut, för enkelhetens skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Då kanske du kan visa ett prestandatest mellan en pc baserad på de två komponenterna du länkade och PS4 när det kommer ut? Självklart ska det vara i Full-HD då. Okej? Ta BF4 eller liknande spel när det kommer ut, för enkelhetens skull

Det kommer säkert finnas gott om tester när PS4an väl kommit ut så det behöver du inte oroa dig över. Förstår inte riktigt vad playstation-talibanerna försöker komma fram till. A8 3850 lanserades aldrig som en prestandakomponent, och har aldrig marknadsförts som det. Det samma med grafiken.

Varför, när de dessa komponenter byggs ihop, skall de magiskt bli en PC-krossare? Eller ens en utmanare på PC fronten vintern 2013? Det värsta är att jag själv inte bryr mig playstation mässigt. Kommer glatt spela Unchartered, GTA, kanske något RDR liknande på min PS4 något år eller två efter release. Jag kommer bara inte att låtsas att grafiken är på en hög nivå.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SiRai:

Javisst kan man säkert få något vassare hårdvara än vad som sitter i en PS3 tror jag nog, men kanske resultatet blir det samma efter bättre optimering till konsolerna.

Men men, poängen här var att man får inte den där överlägsna prestandan gentemot en konsol om man bygger en PC lika kompakt. Det är ju trots allt det dom flesta här på SweC argumenterar för PC:n när det snackas PC vs konsol.

Sant.

Dessutom lär PS4 och 720(?) faktiskt överträffa den grafiska förmågan av PC'n i åtminstone något år, om inte Maxwell och AMD's nästa serie är något i hästväg. Även om typ 680 och 7970 + en 3570K krossar PS4 i ren kraft så kommer spelen antagligen så likvärdiga ut på en PC med ett 680 som samma spel på PS4. Men som sagt så kommer ju AMD och Nvidia göra allt de kan för att gå förbi konsolernas grafiska förmåga, annars försvinner ju lite idén med att lägga extra pengar på en dator om man kan få lika snygga spel på en konsol som kostar hälften så mycket.

Edit: Finns iofs 670'in som är 17cm långa så visst går det att göra små datorer med mycket prestanda

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av goralux:

Det kommer säkert finnas gott om tester när PS4an väl kommit ut så det behöver du inte oroa dig över. Förstår inte riktigt vad playstation-talibanerna försöker komma fram till. A8 3850 lanserades aldrig som en prestandakomponent, och har aldrig marknadsförts som det. Det samma med grafiken.

Varför, när de dessa komponenter byggs ihop, skall de magiskt bli en PC-krossare? Eller ens en utmanare på PC fronten vintern 2013? Det värsta är att jag själv inte bryr mig playstation mässigt. Kommer glatt spela Unchartered, GTA, kanske något RDR liknande på min PS4 något år eller två efter release. Jag kommer bara inte att låtsas att grafiken är på en hög nivå.

Du undgick min poäng ganska dåligt där, och det är du antagligen (förhoppningsvis) fullt medveten om. Visa mig den dator med de komponenterna som du länkade till som är kapabel att ens starta kommande Battlefield i full-HD? Det är ingen som påstått (åtminstone inte jag) att konsolen kommer bli någon pc-krossare på grund av dess prestanda, men att det är skillnad på konsolprestanda och pc-prestanda måste väl till och med du kunna hålla med om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Det kommer säkert finnas gott om tester när PS4an väl kommit ut så det behöver du inte oroa dig över. Förstår inte riktigt vad playstation-talibanerna försöker komma fram till. A8 3850 lanserades aldrig som en prestandakomponent, och har aldrig marknadsförts som det. Det samma med grafiken.

Varför, när de dessa komponenter byggs ihop, skall de magiskt bli en PC-krossare? Eller ens en utmanare på PC fronten vintern 2013? Det värsta är att jag själv inte bryr mig playstation mässigt. Kommer glatt spela Unchartered, GTA, kanske något RDR liknande på min PS4 något år eller två efter release. Jag kommer bara inte att låtsas att grafiken är på en hög nivå.

Jag vet inte, men jag tycker det verkar som att du missuppfattar det hela. Så klart en PC kommer vara kraftfullare än PS4. Det som diskuteras är att om du ska bygga det lika kompakt som en konsol kan det bli svårt att använda de kraftfullaste grafikkorten som finns på marknaden och att du därmed inte får den där överlägsna prestandan gentemot en konsol.

med tanke på att bara mitt grafikkort är större än PS3:an blir det väl svårt att pressa i ett sånt i ett så pass litet chassi.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av goralux:

Ehmm.. okej. Motsvarande GPU som ryktena kommit med (Rebrandat)
http://www.prisjakt.nu/search.php?query=HD+6670

APU som rykter talar om:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=919636

Inget dera, av dessa komponenter klassar in nära på vad som ses som "bästa hårdvaran" inte nu. Inte vid jul. Inte för ett år sedan. Inte för tre år sedan.

Det finns högpresterande ITX moderkort, processorer och till och med fullstorleks grafik, som får plats i ett litet itx chassi. Det här är ett litet lurigt forum att komma med kommentarer som går stick i stäv med verkligheten.

PS4's grafikkort ryktas väl vara ett HD 7850 med en extra SMX enhet och lite extra features?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit