Steam Bytestråd (Steam Trading)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

En licens, måste köpas på en affär som är godkänd av steam, G2play och liknande är inte en godkänd affär av steam, samt att dom mesta nycklarna där blir snabbt bannad, då en hel drös av dom är snodda.

"samt att dom mesta nycklarna där blir snabbt bannad" lol

Jag och mina polare, vi är ett tiotal har handlat där i cirka två år. Bara jag har väll köpt ett tjugotal spel minst därifrån och ingen av oss har haft några problem.

Sen står det ingenting i användaravtalet om detta. Det enda som står är att Steam äger dina spel såfort du aktiverar spelet genom steam. Och Steam kan inte kontrollera varifrån du gjort ditt köp.

Enda gången Steam kommer avaktivera nyckeln, (ja, nyckeln avaktiveras bara i Steam. Kontot bannas inte eller dylikt) är när en speltillverkare kräver det. Senast var det äckliga EA som sålt en drös nycklar av MW2 i Ryssland billigt som hamnat i Europa som EA krävde att Steam spärrade.

Så han kan vara säker att handla där, jag har väll tjänat några tusen på att köpa genom G2Play genom åren. Så även om jag skulle fått en nyckel spärrad hade jag tjänat på det i längden många gånger om.

Dock är jag helt säker på att det här är nästa fall att tas till domstol, Steam kan inte ha någon som helst laglig rätt att göra på det viset.

Men back to topic, vill du fortsätta diskussionen är det bara att skicka ett PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det är emot reglerna.

Vi behöver inte fortsätta diskussionen ^^ , du får tro vad du vill

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Merlinen:

Har själv köpt flera nycklar och vet många andra som köpt en massa spel där och ingen har blivit bannad senaste året jag/vi använt g2play.

Skrivet av stn1337:

Vart står det? För det första så står det inte någonstans i deras avtal eller regler och för det andra har Steams avtal inte någon laglig grund och rätt, något som också kommer bevisas nu när VZBV, tyska konsumentorganisationen dragit Steam till EU-domstol.

Många åker snabbare än 110 på motorvägarna, är det okej så länge de inte åker fast?

Ska jag verkligen leta upp bilden igen eller?

Sweclockers och svenska människor generellt, snåla så in i helvete.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Någon som vill byta Farcry3 mot något kul spel? till exempel bo2 elr mw3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många åker snabbare än 110 på motorvägarna, är det okej så länge de inte åker fast?

Ska jag verkligen leta upp bilden igen eller?
[IMG]http://img89.imageshack.us/img89/9137/g2platsteamsupport.jpg[IMG]

Sweclockers och svenska människor generellt, snåla så in i helvete.

Om jag skriver ett avtal att jag får köra i 210 betyder inte det att jag får köra i 210 eftersom Svenska lagen säger 110.

Det finns inget som rättfärdigar Steams handlingar att inte tillåta CD-keys ifrån vissa återförsäljare. Som jag skrev, något som förmodligen kommer gå till rättegång också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Om jag skriver ett avtal att jag får köra i 210 betyder inte det att jag får köra i 210 eftersom Svenska lagen säger 110.

Det finns inget som rättfärdigar Steams handlingar att inte tillåta CD-keys ifrån vissa återförsäljare. Som jag skrev, något som förmodligen kommer gå till rättegång också.

Grå marknad, det är inte tillåtet för att INGEN utgivare tillåter g2play eller cjskeys.

Däremot kan du köpa spel billigt och lagligt från gmg.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Någon intresserad av Gumboy Tournament?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

har ett gäng DOTA 2 beta nycklar. PMa ifall någon vill byta mot något skoj.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Tjena, jag ville bara säga att jag har 18 Dota 2 beta koder tillgängliga. Om ni är intresserade av att byta något (t.ex en kod till ett annat spel) mot en kod så kontakta mig på mitt steam acc: Pinkwaffles

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570k Core Speed: 1500-4000 Mhz /Moderkort: MSI Z77A-S01 MS-7752 /Internminne: DDR3 8GB /Grafikkort: MSI NVIDIA GeForce GTX 970 /PSU: 550w
/OS: Windows 10 Home Premium 64 bit
/Skärm: BenQ 1920x1080 60hz

Permalänk

Tjena, jag har Bastion gift och Quantum Conundrum DLC The Desmond Debacle. Som jag gärna byter mot nästan vilket spel som helst eller Dota 2 skins/items.

Permalänk

Har Assassin's Creed III som jag fick till mitt grafikkort jag inte är intresserad av. Är öppen för förslag.

Permalänk
Medlem

The Journey Down: Chapter One finnes, pma med förslag om någon är intresserad (Inte Dota2 )

Edit: Borta

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sitter o väntar på en kod från Never Settle Reloaded till Bioshock: Infinite och nya Tomb Raider. Tomb Raider vill jag gärna byta bort om någon har nåt sköjjsigt att erbjuda. PMa föslag. (Bioshock 1 & 2 är hög intressanta och isf båda)

Edit: Borta

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Sitter o väntar på en kod från Never Settle Reloaded till Bioshock: Infinite och nya Tomb Raider. Tomb Raider vill jag gärna byta bort om någon har nåt sköjjsigt att erbjuda. PMa föslag. (Bioshock 1 & 2 är hög intressanta och isf båda)

Du får med bioshock när du förköper bioshock: infinite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk

Har 10st dota2 som kan bytas mot nästan vad som helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahoganygnu:

Du får med bioshock när du förköper bioshock: infinite.

Skickades från m.sweclockers.com

Men jag har ju inte förköpt det utan väntar på kod från bundlen som ska komma på mailen vid release. Tänkte på det innan jag oxå men så lätt verkade det inte som jag skulle komma över dem

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Hej jag skulle gärna vilja byta ut Left 4 Dead 2 mot The Elder Scrolls: Skyrim. Eller PM:a mig om andra förslag. Jag har även ett spel som heter Sanctum med massa map packs(Som jag har betalat för då) om ni skulle vara intresserade så är det bara att skicka ett PM till mig och se vad vi skulle kunna byta i mellan.

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Har Saints Row the Third, skicka pm med förslag i samma prisklass

Permalänk
Medlem

Har darksiders och solar 2 ifall någon är intresserad av att byta. Skicka PM isåfall.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Jag har:

3x Nuclear Dawn
Renegade Ops
Flight Control HD

+ 5€ Steam Wallet

Lägg tilll för bytesförslag.
http://steamcommunity.com/id/Dundercalle/

Permalänk
Medlem

Red Orchestra 1 (retail)
Duke Nukem Forever (retail)
Need for Speed Hot Pursuit (Steam)
Left 4 Dead 2 (Steam, aldrig ens startat...(!!))
Serious Sam Gold Pack, dvs Serious Sam I och II både i "vanlig version" och HD (Steam)

Anledning till kommentarerna inom parantes är att jag inte har någon aning om retail-versionerna går att byta?

Permalänk

Har ett gäng Dota 2 keys som jag skulle vela byta mot nåt skoj spel! PMa om du är intresserad

MVH

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk

Har 30+ dota 2 Keys bytes mot något roligt, XxHallonZaft

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har Steam-nycklar till följande spel:

Multiwinia
Defcon
Uplink
Demigod
Hearts of iron 3
Galactic Civilizations I: Ultimate Edition
King Arthur Complete Collection ( King Arthur, King Arthur II + Dead Legions DLC, King Arthur Fallen Champions )

Byter dem gärna mot nåt skoj, gärna TF2 items, men kom med förslag! Förväntar mig direkt inte några jättebra spel.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag har följande spel:
Tropico 4: Collectors Bundle
F1 Race Stars (sjukt roligt spel)
From Dust
Far Cry 2: Fortunes Edition
2x Arma III Alpha Lite

Jag söker:
ShootMania Storm
Civilization V: Gold Upgrade
Age of Empire II HD

... eller PayPal (billigt)!

... eller erbjudanden!

Permalänk
Medlem

Jag har Fallout New Vegas®: Courier’s Stash som är ett DLC-addon. Tar emot vad som helst eller kan ge det gratis till och med. Pma mig.

Skänker även Dota 2 nycklar.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag vill byta ut följande:
Far Cry
Far Cry 2
Dead Space
Dead Space 2
Arma 3 Alpha Lite x2
BF:BC
Dishonored

Söker:
Skyrim

Samtliga på Steam

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Har Steam-nycklar till följande spel:

Multiwinia
Defcon
Uplink
Demigod
Hearts of iron 3
Galactic Civilizations I: Ultimate Edition
King Arthur Complete Collection ( King Arthur, King Arthur II + Dead Legions DLC, King Arthur Fallen Champions )

Byter dem gärna mot nåt skoj, gärna TF2 items, men kom med förslag! Förväntar mig direkt inte några jättebra spel.

Hej du kan kolla in mitt backpack på steam och sen säga vad du vill ha för något spel?... Har tf2 items + 13 Dota 2
Mitt ID på steam är: jompadeking

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Jag har Xcom att byta som jag fick via preorder på bioshock infinite som jag skulle vilja byta mot skyrim dlc

Permalänk
Medlem

Har en kopia av Dont Starve och en kopia av Left 4 dead 2. Byter mot vad som helst i stort sätt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |