Permalänk
Medlem

Söligt Internet Nerladdning

Tjena
Mitt internet är bra men när jag tankar ner något så går det extremt söligt. tankar bara i 0,2 till 20 kB/s villket som suger.
Innan så var det uppe i 800 kB/s. Använder utorrent som pogram
När man gamar så det det vanligt runt 40 ping innom EU

Har telia 6-8 med thomson router kör med sladd till datorn
Om någon vet hur man fixar denna skite vore det bra/ Ebba

Permalänk
Skrivet av ebba546:

Tjena
Mitt internet är bra men när jag tankar ner något så går det extremt söligt. tankar bara i 0,2 till 20 kB/s villket som suger.
Innan så var det uppe i 800 kB/s. Använder utorrent som pogram
När man gamar så det det vanligt runt 40 ping innom EU

Har telia 6-8 med thomson router kör med sladd till datorn
Om någon vet hur man fixar denna skite vore det bra/ Ebba

Nu vet jag inte hur/vad du laddar ner, och det kanske vi inte ska gå in på. Hur snabbt du laddar ner beror på hur snabbt de du hämtar filen ifrån laddar upp.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur många som du kan ladda från. Mät korrekt med bredbandskollen eller speedtest. Om du fortfarande få problem med torrents får vi undersöka närmare.

Permalänk
Medlem

40 ping inom eu låter rätt okej dock jag har aldrig varit under 50 ping även på svenska servrar, med telia adsl

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

På bredbandskollen.se får ja 7 så det e bra men torrents är fortfarande söliga även om min kompis tankar i 2.5 mB/s på samma torrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebba546:

På bredbandskollen.se får ja 7 så det e bra men torrents är fortfarande söliga även om min kompis tankar i 2.5 mB/s på samma torrent

Din kompis tankar samma torrent ifrån samma nätverk (ditt hemnätverk) i helt annan hastighet?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

annat nätverk men samma hastighet o samma leverantör (Telia)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Din kompis tankar samma torrent ifrån samma nätverk (ditt hemnätverk) i helt annan hastighet?

Tror dom jämnförde med samma torrent och hans polare tankar i den hastigheten men från sitt eget nätverk

Permalänk
Medlem

Olika nätverk men samma torrent samma speed på internetet
vet någon hur man fixar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebba546:

Olika nätverk men samma torrent samma speed på internetet
vet någon hur man fixar det?

Fixa att ni är på olika nätverk med samma speed? O_o
Skämt åsido.. För att kolla ifall det är något med din router så kan du ju test att koppla förbi den och istället koppla modemet direkt till datorn. Det bör bli lite snabbare men om det inte är det så skulle det kunna vara din ISP som stryper din torrent trafik eller något med din dator.
Du lär ju inte vilja ha din router urkopplad för alltid så då kan du testa port-forwarding. Kolla i inställningarna till µtorrent vilka portar som används, logga in på routern och öppna dessa portar till den lokala IP address som din dator har. För att se till att detta funkar även nästa gång du startar om datorn bör du se till att din dator alltid har samma lokala IP. Det gör du genom att (i routern) binda din dators MAC-address till en specifik IP-adress.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Yes, väldigt lätt att lösa, om det är vad jag tror.

Thomson-routern gillar inte P2P-trafik alls.
Minska antalet anslutningar i µTorrent's inställningar.

Där ändrar du inställningarna. Notera att jag har väldigt högt eftersom jag har fiber.
Runt 200 på totalt och 50 per torrent skulle jag rekommendera till att börja med. Höj lite om farten håller sig stabil UNDER ~800, sänk om den svajar som förut.