Oskyldigt bannad på The War Z

Permalänk

Oskyldigt bannad på The War Z

Hej!
Jag blev nyss bannad på War Z när jag försökte logga in. Har inte spelat på flera dagar.
Ser en ny uppdatering på deras forum som säger att de har uppdaterat anti cheat systemet.
Hälften av alla replies där är folk som klagar över att de är oskyldigt bannade.

http://forums.playwarz.com/showthread.php?140036-Hacker-Updat...

Så, nån annan här som blivit bannad?
Jag hoppas verkligen mina grejer är kvar och att mina karaktärer är kvar. Var nära att ha 20 timmars speltid på någon av karactärerna och hade en massa bra grejer i inventory. Om de inte ger kompensation för det här så kommer jag kräva en refund (kan nämna att jag faktiskt inte betalat för War Z då det blev nått knäppt fel när jag försökte köpa till vän och slutade med att banken tog tillbaka pengarna, men jag fick behålla spelet).

Själv tror jag att det här kan faktiskt ta kol på den sista fan basen som dom har om dom inte hanterar detta varsamt. Jag är inget stort fan av War Z utan tycker bara att det är kul att spela lite då och då.

Så här tätt intil DayZ så gör ju detta att man blir mer sugen att spela DayZ, och att man nog inte kommer gå tillbaka till WarZ.

Permalänk
Medlem

Har hört rykten att de tidigare bannat spelare utan anledning för diverse anledningar

http://warzscam.tumblr.com/post/38140191059/war-z-bans-random...

Du kan iaf försöka överklaga bannen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

Finns det något som är "cleant" med det spelet?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Du är inte den enda. Forumet är totalt fyllt med folk som blivit bannad för ingen orsak i huvudtaget. Allt för många för att det ska vara ett fåtal fuskare som faktiskt försöka förklara bort det hela. Dessutom så har de regler som säger att man inte får föra fram någon som helst kritik i deras forum och trådar låses och tas bort hela tiden.

Summan av det hela.. Ingenting är som det borde vara med detta spel. Dels är det bara en revamp av spelet war.inc. Men dessutom så får man inte uttala sig kritiskt om spelet eller dess utvecklare och de ljuger ganska friskt själva.

Jag skulle hålla mig borta från spelet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Hej!
Jag blev nyss bannad på War Z när jag försökte logga in. Har inte spelat på flera dagar.
Ser en ny uppdatering på deras forum som säger att de har uppdaterat anti cheat systemet.
Hälften av alla replies där är folk som klagar över att de är oskyldigt bannade.

http://forums.playwarz.com/showthread.php?140036-Hacker-Updat...

Så, nån annan här som blivit bannad?
Jag hoppas verkligen mina grejer är kvar och att mina karaktärer är kvar. Var nära att ha 20 timmars speltid på någon av karactärerna och hade en massa bra grejer i inventory. Om de inte ger kompensation för det här så kommer jag kräva en refund (kan nämna att jag faktiskt inte betalat för War Z då det blev nått knäppt fel när jag försökte köpa till vän och slutade med att banken tog tillbaka pengarna, men jag fick behålla spelet).

Själv tror jag att det här kan faktiskt ta kol på den sista fan basen som dom har om dom inte hanterar detta varsamt. Jag är inget stort fan av War Z utan tycker bara att det är kul att spela lite då och då.

Så här tätt intil DayZ så gör ju detta att man blir mer sugen att spela DayZ, och att man nog inte kommer gå tillbaka till WarZ.

Jag har ingen aning om jag är bannad eller inte. Servrarna är ju inte på än..

Men jo, jag har sett massvis med folk skriva på forums att de har blivit oskyldigt bannade.
Riktigt synd att dem inte kan fixa något bra anti-cheat...

Nu frågar jag mig själv varför jag spelar spelet.
Igår så dog jag med massa bra grejer (bland annat M107), p.g.a deras server laggade.

Edit: Ser att servern är på nu..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRoze:

Jag har ingen aning om jag är bannad eller inte. Servrarna är ju inte på än..

Men jo, jag har sett massvis med folk skriva på forums att de har blivit oskyldigt bannade.
Riktigt synd att dem inte kan fixa något bra anti-cheat...

Nu frågar jag mig själv varför jag spelar spelet.
Igår så dog jag med massa bra grejer (bland annat M107), p.g.a deras server laggade.

Edit: Ser att servern är på nu..

Fanns bla. en fd. moderator som påstod att Anticheatet är designat att banna folk helt slumpmässigt för att få in mer pengar. Det mystiska med det hela var att han efter ett tag tog tillbaka allt och påstod att han bara var bitter.. Luktar lurt bakom kulissen kan man ju tycka.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

""""""Anti-cheat systemet"""""" bannar lika många oskyldiga som skyldiga..
Sörjer för dig som lade in dina pengar i det spelet.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Fanns bla. en fd. moderator som påstod att Anticheatet är designat att banna folk helt slumpmässigt för att få in mer pengar. Det mystiska med det hela var att han efter ett tag tog tillbaka allt och påstod att han bara var bitter.. Luktar lurt bakom kulissen kan man ju tycka.

Jadu. Vad ska man säga..
Tycker inte alls om War Z developers.

Dem verkar inte bry sig ett dugg om deras community. Så ser jag det i alla fall.

Permalänk

Mjo, vet att iallafall en kille på Sweclockers mumble vart bannad.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte backa upp detta med några som helst pålitliga källor men jag har hör rykten om att utvecklarna bannar folk helt random för att de ska köpa spelet igen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Inaktiv

Dom har ju redan blivit bannade från steam en gång, och nu är dom tillbaks igen, och samma sak händer en gång till?

Svagt av Valve att ta tillbaks dom, men skicka en ticket till steamsupporten o säg att dom censurerar på forumet, och att du blivit bannad utan anledning. För jag antar att det är precis som förra gången, att det är på Steams forum som det censureras? Förra gången så erbjöd ju Valve kunderna pengarna tillbaks för dom som köpt WarZ.

Att någon ens vågar köpa detta spel efter all skit som varit är ju också förvånade.

Permalänk

Har du någon gång sagt någonting som kan tolkas som det minsta negativt? Isf kan det vara därför de bannar dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRoze:

Jadu. Vad ska man säga..
Tycker inte alls om War Z developers.

Dem verkar inte bry sig ett dugg om deras community. Så ser jag det i alla fall.

Har även själv slagits av denna tanke. Först skulle man kunna välja mellan 4 kartor som alla var X och Y stora. Vilket visade sig vara en lögn.. man fick bara välja en karta som var 1/3 så stor som de påstod. De skulle även ha private servers som ingen såg en skymt av och först började developers ignorera faktumet tills folk började gnälla riktigt ordentligt. Då blev det ett annat ljud i skällan.. Då blev det "förlåt" hit och "förlåt" dit. Och lovord om att det skulle komma i en framtida patch. Och så detta att deras utvecklare påstod att det är ett helt nytt spel men det i själva verket är en revampt av War.inc med zombies är ju lite smått komiskt. Alltså har deras developers tagit ett spel, slängt in ett par hundra/tusen zombie npcs och lanserat det som ett sprillans nytt spel.

Och så sitter studion som gjort spelet och undrar varför folk klagar och varför just JAG inte köper spelet

Skrivet av HankyP:

Jag kan inte backa upp detta med några som helst pålitliga källor men jag har hör rykten om att utvecklarna bannar folk helt random för att de ska köpa spelet igen.

Skulle tro att din källa är den där moderatorn jag tog upp i mitt tidigare inlägg. Han som helt plötsligt tog tillbaka allt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har även själv slagits av denna tanke. Först skulle man kunna välja mellan 4 kartor som alla var X och Y stora. Vilket visade sig vara en lögn.. man fick bara välja en karta som var 1/3 så stor som de påstod. De skulle även ha private servers som ingen såg en skymt av och först började developers ignorera faktumet tills folk började gnälla riktigt ordentligt. Då blev det ett annat ljud i skällan.. Då blev det "förlåt" hit och "förlåt" dit. Och lovord om att det skulle komma i en framtida patch. Och så detta att deras utvecklare påstod att det är ett helt nytt spel men det i själva verket är en revampt av War.inc med zombies är ju lite smått komiskt. Alltså har deras developers tagit ett spel, slängt in ett par hundra/tusen zombie npcs och lanserat det som ett sprillans nytt spel.

Och så sitter studion som gjort spelet och undrar varför folk klagar och varför just JAG inte köper spelet

Skulle tro att din källa är den där moderatorn jag tog upp i mitt tidigare inlägg. Han som helt plötsligt tog tillbaka allt..

Från och med nu hoppar jag över till Day Z..

Ska bara använda upp mina 70 vapen som ligger i global inv.

Ska bli spännande att se hur Day Z ser ut efter att man inte lirat på länge.

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Från och med nu hoppar jag över till Day Z..

Ska bara använda upp mina 70 vapen som ligger i global inv.

Ska bli spännande att se hur Day Z ser ut efter att man inte lirat på länge.

Off-topic, men vänta till standalonen innan du börjar jämföra, tror inte dayz modden ändrats mycket, fortfarande hackers och konstiga zombies som fortfarande förbryllar mig över varför folk fortfarande lirar det

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Off-topic, men vänta till standalonen innan du börjar jämföra, tror inte dayz modden ändrats mycket, fortfarande hackers och konstiga zombies som fortfarande förbryllar mig över varför folk fortfarande lirar det

Jo, bra idé.

Får ta en paus med allt zombie skjutande dock och börja kika på något annat man kan lira under tiden. ^^

Permalänk
Medlem

Om du inte har bedt om at få pengene tilbakat endå er vel dette din egen fel.
At firma som laga spellet er shady er vel inget hemmelighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av balls:

Om du inte har bedt om at få pengene tilbakat endå er vel dette din egen fel.
At firma som laga spellet er shady er vel inget hemmelighet.

Man FÅR inte enligt deras regler be om pengarna tillbaka. Läs deras forumsregler om du vill bli smått mörkrädd.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av HankyP:

Jag kan inte backa upp detta med några som helst pålitliga källor men jag har hör rykten om att utvecklarna bannar folk helt random för att de ska köpa spelet igen.

Det har man ju även hört om t.ex Blizzard.

Varför skulle någon köpa spelet igen om dom själva vet att dom blev oskyldigt bannade? Jag skulle iaf avinstallerat spelet och gått vidare oavsett spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att de bannar randomly och deras anticheat består av screenshots vilka är totalt värdelösa. Jag och 4 till fuskade till och från under en längre tid, jag provade t.o.m flyhack, det resulterade i att jag blev kickad från servern för att jag flög men någon ban kom inte. En polare som inte fuskade blev bannad, han var först av oss att bli det. Sen dröjde det ca 2 månader tills mina polare blev bannade och jag har fortfarande inte blivit bannad. Så, varje gång dom säger att dom har förbättrat sitt anticheat och blivit av med massa hackers, så har dom bara bannat en massa, utan kontroll på vilka som fuskar.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |