Blizzard släpper Heart of the Swarm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Någon som vet om campaignen kommer vara gratis å spela igenom som på 1:an?

Vad snackar du om, starcraft har väl aldrig kostat pengar att spela vare sig SP eller MP?

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Vad snackar du om, starcraft har väl aldrig kostat pengar att spela vare sig SP eller MP?

Man vet aldrig när sådant ändras jag ville bara vara säker ^^

Permalänk
Medlem

Single player är redan intressant efter det första uppdraget.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk

Dags för firkraag/gigurra att anordna en ny sc2-turnering? Och vill ni ha ragemisher tillbaks? ;););)

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Vad snackar du om, starcraft har väl aldrig kostat pengar att spela vare sig SP eller MP?

Nope, testade nu. man måste köpa SCII Hots för att få spela campaign

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Skojar du, eller? Storyn i StarCraft 2 var helt upp och ned. Halv-hjärtad och bytte ut alla intressanta karaktärer till Hollywood-utklipp. Multiplayer lider av stora problem i sin brist på djup där man hellre än att fokusera på micro-management hellre går efter den modernare tappningen utav Command & Conquer - där den som är snabbast med störst klump gubbar vinner.

StarCraft 2 är ett enormt kliv tillbaka för serien. Titta tillbaka på Brood War och vilken integritet som fanns i storyn och i karaktärerna. I tvåan gör Blizzard-Activision alla fel man möjligtvis kan göra.

http://www.youtube.com/watch?v=TA5nOOSRS4c

Vad är det som luktar?

hmm det luktar wood league tror jag bestämt...

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att tänka på att de släpper spelet i 3 delar... bra sätt att tjäna pengar på i för sig då man lär skaffa alla spel ändå ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Spelhuset Blizzard släpper nästa del i Starcraft-sagan med expansionen Heart of the Swarm. I fokus står rasen Zerg tillsammans med en helt ny kampanj och nya enheter.

Läs artikeln

Kampanjen är hittils rolig

Det är dock bara kampanjerna jag gillar med sc2 också, resten är till 98% precis som innan vilket jag gjort för mycket i sc1 och andra lir. Dock säkert roligt för andra som inte nött det lika mycket.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tyckte kampanjen på WoL var tråkig, inte alls likt multiplayer/vanligt spelande. Kommer troligen inte bemöda mig med att köra kampanjen denna gång. Ni som har spelet, hur jämför den sig med förra kampanjen, samma upplägg med upplåsning av enheter osv?

Permalänk

Oj, äntligen något jag kan fördriva tiden med veckan framöver gillart starkt! Dock har jag ej fått mail än :/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag svär inombords över att jag är i Stockholm den här veckan. När jag väl kommer hem har jag varit bortrest nästan två veckor, sambon lär döda mig om jag sätter mig och börjar lira HOTS. Jag kommer med andra ord inte få lira på ett bra tag

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Starcraft har alltid varit micro-management-fokuserat snarare än C&C-metoden där man bygger upp en stor armé. Brood War var bra, men lite nostalgi är det också när man tittar tillbaka på det.

Det håller jag inte med om.
Det är ju knappast förvånande att originalspelet håller högre klass så slarvigt som Blizzard har arbetat sedan World of Warcraft och sammansvetsningen med Activision tog vid. Hur mycket eller lite de än jobbar så har de sin inkomst. Samt med ett så orättfärdigat välrespekterat varumärke kommer konsumenter i stor utrsträckning ha en enorm smärttröskel för Blizzard - där man gärna ser förbi deras illa drag som något genialiskt som kanske inte möter ögat.

Originalspelet, eller spelen - inräknat Brood War-expansionen, håller en helt annan klass än StarCraft 2. Kampanjen innefattar karaktärer som inte är copy-paste Hollywood-trams och flerspelarläget har djup - till skillnad från StarCraft 2 där t ex Terrans oavsett liga spelar BioBall + Medivacs. Oavsett vilka fräsiga replays man tittar på så ser matcherna i princip identiska ut - något som föga hände i StarCraft Brood War.

Det faktum att nästan alla nyttiga support-enheter från Brood War vattnats ned eller tagits bort talar sitt tydliga språk om vilken riktning Blizzard ville gå med StarCraft 2.

Skrivet av martinboson:

Vad är det som luktar?

hmm det luktar wood league tror jag bestämt...

Vad pladdrar du om? Wood-league, som i någon form av rank i StarCraft 2 och dess rankstege?
Jag spelade strax över hundra timmar flerspelarläget i StarCraft 2, Diamantligan 1v1 - sedan spelade jag aldrig mer. Fortsatte däremot se på replays och annat från communityn i flera månader innan jag märkte att alla matcher följde samma fullkomligt banala mönster.

Så, dåligt försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Någon som vet om campaignen kommer vara gratis å spela igenom som på 1:an?

vad menar du med detta?
Du måste ju köpa spelet för att få spela det, menar du månadskostnad så nej.
(du måste även äga wings of liberty)

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Nope, testade nu. man måste köpa SCII Hots för att få spela campaign

Öh, ja vad tror du att du köper?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelade klart campaign för några timmar sen, tja....I'll just leave it there.

Permalänk
Medlem

Kommer inte att köpa detta då Blizzard städigt nerfar/buffar fel enheter.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Synd att dem förstörde hela communityn runt custom games i WoL genom det helt horribla arcade systemet. Blir inget köp för mig....

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit lira något än, tycker det ser skitkul ut och jag kommer börja laddra hardcore imorgon

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Wilhelm-scream runt 1:44?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Campaigen är stört rolig och beroendeframkallande!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Spelade klart campaign för några timmar sen, tja....I'll just leave it there.

Och krona per timme blir?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag svär inombords över att jag är i Stockholm den här veckan. När jag väl kommer hem har jag varit bortrest nästan två veckor, sambon lär döda mig om jag sätter mig och börjar lira HOTS. Jag kommer med andra ord inte få lira på ett bra tag

Trotsa henne, spela... VI vet att du vill. Join us! Do it now! PLAY!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Är inte det en del av utvecklingen av spelet? Så att man hela tiden måste ändra sin strategi och inte bara spela samma taktik hela tiden? Vilka enheter tycker du är "fel" enheter?

Skrivet av Orici:

Kommer inte att köpa detta då Blizzard städigt nerfar/buffar fel enheter.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Surt om man spelar både Starcraft 2 och Battlefield 3. End game eller Heart swarm?

Spelar inte SC2 men om man är intresserad av att ha DLC till Battlefield 3 så är ju premium det bästa och förmodligen billigare alternativet. Har för mig att även om du köper extra expansioner så får du billigare, vet dock ej om denna kampanj är aktuellt i dagsläget(något som vore perfekt att ha när man köpte premium men redan hade LE).

Hittade nyheten, klicka här

Permalänk
Discokungen
Skrivet av TuHack:

Och krona per timme blir?

Nu är ju det inte direkt kampanjen jag tänker spela mest, jag körde den på typ 10h på brutal, och då gjorde jag alla uppdrag och försökte klara alla mission objectives bra! Multiplayer kommer dock hålla rätt länge känner jag! Så det blir inte många ören per timmes speltid!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Tycker kampanjen varit riktigt jävla bra so far! Älskar alla filmsequences

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Skrivet av Vispen123:

Tycker kampanjen varit riktigt jävla bra so far! Älskar alla filmsequences

Instämmer, dom har fått till Kerrigans roll i det hela! Njutning att spela

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Instämmer, dom har fått till Kerrigans roll i det hela! Njutning att spela

Och hennes kläder

Har spelat fyra banor på kampanjen och hittills är det riktigt roligt
Jag är mer av en terran-person gillar hela "rymdcowboy" temat, men det är trevligt att spela lite zerg

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Mer "över bältet"- och on-topic-diskussion, tack.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.