Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

kan ju ge er ett tips on ni är subscribers eller tänker köpa gametime.
ICA MAXI säljer just nu 60dagars game time för 99kr. jag köpte på mig det dom hade i butiken där jag bor 180 dagar gametime för 300 är fasiken inte farligt.

Tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara. Hur likt är detta World of warcraft? Är det lika beroendeframkallande osv? Är det bättre eller sämre? Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt och hållet hur du själv bestämmer att spela. Att levla för första gången i SWTOR är enligt mig beroendeframkallande, efter det är det lite upp till dig. Är man en sån som vill vara bäst, ha flest pets etc så är ju alla MMO framkallande, men rent generellt skulle jag nog säga nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qunord:

Jag undrar bara. Hur likt är detta World of warcraft? Är det lika beroendeframkallande osv? Är det bättre eller sämre? Vad tycker ni?

Quests i spelet har voice acting. Men uppbyggnaden av själva questen är riktigt simpel, Du har bara kill quests och active object.

PVP är rent ut sagt dåligt om du gillar snabb och responsivt gameplay. Spelmotorn har en liten ability delay som ligger i grund hur den tidigare versionen av Hero engine hanterar nätkod. Alltså du kommer ALLTID har ca 1 sekund delay på allt du gör och ibland lite längre.
Tex. du kan kasta en healing spell på dig själv och din animation spelar klart men du får inte mer hp utan allt står still i ca 1 sekund sen dör du. Irriterande som satan i gatan!

PVE är bland det enklaste som finns. Kör du flashpoints i den level man ska köra dom är det som att göra dungeons i TBC till WoW. Du behöver inte använda CC om din grupp är nog bra men använder man CC kan man vara clickers hela bunten utan större problem.

Det ENDA som är bättre är att talangträdet fortfarande finns. Det blizzard tog bort i pandaria.
och i övrigt tycker jag bättre om Star Wars än blizzards fantasilösa och barnvänliga kopia av Warhammer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Alltså du kommer ALLTID har ca 1 sekund delay på allt du gör och ibland lite längre.

Det är inte sant. Om du alltid får 1 sekunds delay så måste det vara något fel på din uppkoppling, dator eller annat. Eller så var det ett år sedan du spelade senast.

Jag har i alla fall inte 1 sekunds delay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det är inte sant. Om du alltid får 1 sekunds delay så måste det vara något fel på din uppkoppling, dator eller annat. Eller så var det ett år sedan du spelade senast.

Jag har i alla fall inte 1 sekunds delay.

Spelet har samma delay som för ett år sedan. Nu har dom bara ändrat så en del saker inte avbryts eller påbörjas om dom är på CD eller du på GCD.
Tex. du hoppar inte av din mount.

Men när du dör i spelet och försöker flytta din karaktär eller använda abilities så kan du inte det för du har redan dött på serven men det visas inte för dig.
Samma med interupts som man försöker tima perfekt tills det är just under 1 sekund kvar kommer att vara försent. I andra MMOs som WoW har man inte samma problem.

Det är inte lätt att visa på video för man måste spela för att känna det. Om man är en clicker så lär man inte märka av det lika mycket.

Tex. på 0:44 i den här videon märker man ganska precis 1 sekund delay när han dör.
http://www.youtube.com/watch?v=7UJpC57f7pY

Här är en till video där spelaren råkar ut för ability delay nästan hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=cRK-Lgz9UEc

Den ability delay som SWTOR har kommer inte försvinna med någon patch. Det är ett byte av spelmotor som krävs och det kommer vi aldrig få se. Dom kan göra mindre fixar som vi har fått nu men det kommer aldrig bli bra eller lika responsivt som WoW eller något annat MMO med en vettig spelmotor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Spelet har samma delay som för ett år sedan. Nu har dom bara ändrat så en del saker inte avbryts eller påbörjas om dom är på CD eller du på GCD.
Tex. du hoppar inte av din mount.

Men när du dör i spelet och försöker flytta din karaktär eller använda abilities så kan du inte det för du har redan dött på serven men det visas inte för dig.
Samma med interupts som man försöker tima perfekt tills det är just under 1 sekund kvar kommer att vara försent. I andra MMOs som WoW har man inte samma problem.

Det är inte lätt att visa på video för man måste spela för att känna det. Om man är en clicker så lär man inte märka av det lika mycket.

Tex. på 0:44 i den här videon märker man ganska precis 1 sekund delay när han dör.
http://www.youtube.com/watch?v=7UJpC57f7pY

Här är en till video där spelaren råkar ut för ability delay nästan hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=cRK-Lgz9UEc

Den ability delay som SWTOR har kommer inte försvinna med någon patch. Det är ett byte av spelmotor som krävs och det kommer vi aldrig få se. Dom kan göra mindre fixar som vi har fått nu men det kommer aldrig bli bra eller lika responsivt som WoW eller något annat MMO med en vettig spelmotor.

I ett flertal ops ska man interrupta casts som är på 1 sekund (t.ex. Kephess HM i Denova). Om man enligt dig alltid har delay på 1 sekund så hade det varit omöjligt att interrupta dom abilities om man inte chansar och interruptar innan casten börjar synas på castbaren. Och det kan jag garantera att jag inte gör. Det går ofta att vänta tills en fiende har nästan kastat helt klart och sedan interrupta utan att casten går igenom. Detta gör jag varje vecka när jag kör ops i både story mode och hard mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

I ett flertal ops ska man interrupta casts som är på 1 sekund (t.ex. Kephess HM i Denova). Om man enligt dig alltid har delay på 1 sekund så hade det varit omöjligt att interrupta dom abilities om man inte chansar och interruptar innan casten börjar synas på castbaren. Och det kan jag garantera att jag inte gör. Det går ofta att vänta tills en fiende har nästan kastat helt klart och sedan interrupta utan att casten går igenom. Detta gör jag varje vecka när jag kör ops i både story mode och hard mode.

Sa inte att du alltid har en delay på 1 sekund. Skrev att du alltid har en ability delay upp till en sekund som du såg i videon.
Det är många som hävdar att dom inte har någon ability delay men ingen som ännu lyckats göra en enda video som bevis för alla videos på youtube har det.

Så varför tar inte du och spelar in en video där du kör pvp för att visa hur du klarat dig utan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat på ett bra tag men har dom inte gjort något åt saken så lider spelet definitivt av fördröjning.
Jag körde mest Consular Shadow och där blev man ju också rejält lidande av animationer.
Kan ju bara hoppas att det åtgärdas så mycket som möjligt för dom som spelar kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Nu har jag inte spelat på ett bra tag men har dom inte gjort något åt saken så lider spelet definitivt av fördröjning.
Jag körde mest Consular Shadow och där blev man ju också rejält lidande av animationer.
Kan ju bara hoppas att det åtgärdas så mycket som möjligt för dom som spelar kvar.

Dom har tagit bort saker som att animationer körs lokalt men inte på servern. Men du har fortfarande delay närdu dör så det ser ut som du kastat färdigt en healing spell men istället för att få hp så dör du.
Jobbigt som fan. Samma när man kastar healing på andra så när dom borde fått hp så helt plötsligt dör dom eller så dör dom just efter du börjat kasta så din healing landar på dig själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Sa inte att du alltid har en delay på 1 sekund. Skrev att du alltid har en ability delay upp till en sekund som du såg i videon.
Det är många som hävdar att dom inte har någon ability delay men ingen som ännu lyckats göra en enda video som bevis för alla videos på youtube har det.

Så varför tar inte du och spelar in en video där du kör pvp för att visa hur du klarat dig utan.

Jag kör nästan aldrig PVP (oavsett spel) så hurvida PVP är bra eller inte i SWTOR kan jag inte säga. Jag bara hakade upp mig på din formulering där du skrev följande:

Citat:

Alltså du kommer ALLTID har ca 1 sekund delay på allt du gör och ibland lite längre.

Där skriver du ju faktiskt att man alltid får 1 sekund delay på allt man gör och det är den formuleringen jag motsätter mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag kör nästan aldrig PVP (oavsett spel) så hurvida PVP är bra eller inte i SWTOR kan jag inte säga. Jag bara hakade upp mig på din formulering där du skrev följande:
Där skriver du ju faktiskt att man alltid får 1 sekund delay på allt man gör och det är den formuleringen jag motsätter mig.

Alltid ha ca 1 sekund delay.

Ca = cirka

I pve spelar ability delay sällan roll då en strid sällan handlar om liv och död på en enda spell. I pve förväntar man att det är tanken som först tar skada och inte som i pvp där det är veka spelare som äter bursts med skada. Som healer är ability delay otroligt jobbigt i pvp men knappt märkbart i pve.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte testa lite, tips på en bra server? Ska bara latcha runt, men roligt med lite folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Jag tänkte testa lite, tips på en bra server? Ska bara latcha runt, men roligt med lite folk!

Det finns väl två servrar som är aktuella för svenskar. Om du vill vara på en PVE server ska du välja The Red Eclipse. Där finns bland annat Friskyttarna (Republic) som är ett helsvenskt guild. Vill du vara på en PVP server så ska du välja Tomb of Freedon Nadd. På den servern finns svenska guilden Ruthless (Empire).

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spelat igen och älskar spelet, har inte spelat upp någon karaktär till 50 innan, slutade vid 28 med en sniper förra gången. Gjorde en ny sniper denna gången också och är på lvl18 nu. Att köra storyn är ju riktigt kul, men vet inte riktigt om IA var rätt val för mig. Trivs iofs med klassen rätt bra, även om det kan bli lite enformigt att bara ha 2 skills som är värda att använda just nu och att alltid sitta still. Jag gillar rollspels elementet, att man kan forma sin karaktär som man vill och leva sig in i den, men IA känns mer som att storyn är anpassad för att man skall vara lite mera smidig och jobba undercover. Jag vill vara en elak jävel och ha ihjäl alla, men ibland får jag känslan av att det inte riktigt var tanken när man gjorde storyn till IA. Känns som mina val inte riktigt passar in med hur storyn är uppbyggd.

Har överlag hört att IA storyn är bland dom roligaste att spela igenom, men ni som har gjort den är den så bra? Kommer det någon härlig twist senare som rättfärdigar ens sviniga beteende? Känner mig lite kluven till att jag springer runt och svinar och har ihjäl alla och gör saker för egen vinning när jag egentligen borde lyda order och välja det som är det bästa för imperiet.

Har sneglat lite på SI och spelat upp en till lvl11. Storyn känns mer genomrutten och att vara ett svin mot andra känns mer naturligt. Har hört att den skall vara kul och, med massa svek och backstabbing i sann Sith anda Skulle kunna tänka mig att spela en sorcerer för jag gillar ranged dps, men har hört att dom inte är lika bra som sniper och att man förväntas hela för det mesta i grupper. Känns som det är riktigt mycket överflöd av dom också. Ni som spelat båda, eller bara den ena, vilken är trevligast om man vill vara riktigt ond och sedan i end game vara eftertraktad som ranged dps? Borde jag byta eller stanna kvar med snipern?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Jag gillade Sith Warrior storyn framför Agent iaf. Utan att ge spoilers så var det ett par scener där jag som Star Wars nerd fick gåshud haha.

Permalänk
Medlem

Återupplivade swtor idag med mitt sista game time card. Loggade in mercen och, zipp, kom inte ihåg något!

Arsenal eller pyro till exempel om jag vill leka dps?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Återupplivade swtor idag med mitt sista game time card. Loggade in mercen och, zipp, kom inte ihåg något!

Arsenal eller pyro till exempel om jag vill leka dps?

Tja, skjuta eller kasta bomber är väl frågan du får ställa dig ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Pangpang!

När jag ändå är igång. Kollade lite snabbt på mina andra gubbar som stått i frysen i tio månader. Vad levlar man bäst med för talents som.....

Marauder?

Trooper?

Jedi? (Bara lvl nio än)

Har två gubbar kvar i stendöd guild.

Hoppas det blir lite hyfs efter nybörjarzonen, makalöst vilket skit folk kan kläcka ur sig där. Kan ju inte låta bli att läsa det heller.

Fick ctd efter någon timmes lirande. Hoppas det var en ovanlig händelse.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Pangpang!

När jag ändå är igång. Kollade lite snabbt på mina andra gubbar som stått i frysen i tio månader. Vad levlar man bäst med för talents som.....

Marauder?

Trooper?

Jedi? (Bara lvl nio än)

Har två gubbar kvar i stendöd guild.

Hoppas det blir lite hyfs efter nybörjarzonen, makalöst vilket skit folk kan kläcka ur sig där. Kan ju inte låta bli att läsa det heller.

Fick ctd efter någon timmes lirande. Hoppas det var en ovanlig händelse.

Välj trädet som gör mest skada, att hålla sig i livet brukar inte vara några problem de första 30 lvls. Trooper och merc är ju samma klass så det som funkar på ena lär fungera på den andra också.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Antar att det fortfarande inte är möjligt att föra över sina gubbar från PvP- till en PvE-server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Antar att det fortfarande inte är möjligt att föra över sina gubbar från PvP- till en PvE-server?

Det stämmer, för tillfället går inte det. Men server transfers är under testning på testservern så jag gissar att server transfers kommer släppas någon gång under våren, kanske när expansionen släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Det stämmer, för tillfället går inte det. Men server transfers är under testning på testservern så jag gissar att server transfers kommer släppas någon gång under våren, kanske när expansionen släpps.

Sweet. Bästa jag hört på länge inom SWTOR. Om man kan föra över relativt billigt så har de iaf en spelare tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Väntar också på det fast från PvE- till PvP-server.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Började spela detta i helgen. Någon som har några bra nybörjartips?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köpte 60-dagars Game Time på EG (49 SEK) (Gäller fortfarande idag tisdag: http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...) i helgen så ska damma av världens coolast Bounty Hunter (Crackdown) och spela den kommande expansionen.

Hade egentligen lagt ner Swtor, inte pga att jag inte tyckte om spelet utan att jag är besviken på deras "f2p" modell som jag tycker innehåller spelförsämrande begräsningar som jag inte kan köpa mig runt (betalar hellre flera 100-lappar när jag spelar än per månad). Jag saknar det dock så mycket så nu när jag hittade erbjudandet på EG i helgen så slog jag till

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag köpte 2x60 dagars game time på el giganten. Det visade sig vara två exempel av spelet...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Då skickade de väl fel eller så beställde du fel eftersom de sålde både spelet och gamecard för 49:-/st. Stod även max 1 per kund.