Bryr ni er mer om KD än WL och SPM?

Permalänk
Medlem

Bryr ni er mer om KD än WL och SPM?

Nyligen införskaffat BF3 och sitter och små lirar lite, mest Death Match eller Conquest och kör som medic men tycker det är väldigt tunnt med andra som gör det och om folk föredrar hög KD framför hög SPM och WL?

Jag ligger mellan 0.7-1.3 på KD oftast, min SPM stiger fortfarande bara kört ~12timmar men snittet är nu 500+ och troligen är det lite mer för i början gick det verkligen inte bra och min WL ligger på 1.65 just nu, oftast ligger jag ganska högt upp på scoreboard eller högst upp så lite nyfiken vad är folk mest intresserade av?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Att ha kul.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Det viktiga för mig är att avancera som spelare men framförallt ha kul.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Enda jag bryr mig om är att vinna

Edit: Hoppa in på mumble.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Gällande KD vill jag bara inte gå minus. Men tycker det är roligare när man vinner matchen!

Dock så spelar jag inte BF3 längre...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Det ska vara underhållande att spela, annars spenderar man tid på något man egentligen inte uppskattar. Sedan har hjärnan (eller hjärat?) suget efter att prestera väl, iallafall min, så det känns extra kul när ens insats verkligen hjälpte laget till en vinst.

Permalänk
Medlem

Blir inte nöjd på min insats om jag inte får en KD över 2.0, men det viktigaste är och vinna och plocka en MVP

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Självklart ska det vara kul att spela men antar ingen sitter och spelar om de inte tycker det är skoj?

Att man vill hjälpa laget håller jag med om men har lite svårt att förstå de som enbart jagar KD, varit med om ett antal personer som i t.ex. Conquest sätter sig på en plats sedan sitter där, rör sig mer eller mindre inte alls under hela matchen för en KD på 4 eller mer men inte alltid speciellt många kills ofta siktandes på ett enda ställa och kommer något t.ex. ut genom den dörren så pang.
Alltså ta mig inte fel nu, skiter i att folk campar m.m. det tycker jag allmänt är ok utan mer fascinerad av folk som väljer att göra det på t.ex. just Conquest och i många fall inte gör mycket alls för laget när man spelar ett lagbaserat spel.

MVP har ju inget med KD att göra direkt, jag har fått MVPs och som sagt jag har inte hög KD dock skulle jag vilja se i listorna hur många "denies" man gjort som medic, det stör mig faktiskt lite att något så viktigt inte står med där.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Kunde inte bry mig mindre om K/D. Jag bli rätt ofta MVP och har tillräckligt hög Win loss ratio för att det inte ska vara slump. Så uppenbarligen gör jag väldigt mycket nytta för mitt lag. Min KDR ligger nog under 1 men ja skitsamma.
Kör som Medic mest så ser till att hålla andra i liv och återupplivar istället. Byter självklart efter situation.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag dör som fan på conquest, men jag tar åtminstone flaggor. Tycker att det är själva poängen. Har inte mycket nytta av nån prickskytt som smyger runt i periferin och dödar fem pers på en match. Hjälp laget vinna.

Och jag håller helt med om att medics ska göra sitt jobb när det är rimligt.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Win loss på public är det jag bryr mig minst om eftersom man kan påverka det minst. KD vill jag helst ha minst 1,8 eftersom det är mitt genomsnitt, men annars är det nog mest placeringen inom laget jag jobbar för, i praktiken SPM men inte bara som siffra liksom.

Permalänk

Det jag bryr mig mest om är att ha kul Vill jag bedöma om någon är en bra spelare så kollar jag mest på SPM och K/D, W/L ratio vet jag är så svårt att påverka själv, att jag inte bedömmer spelaren på det, så ska man hålla den hög konstant ska man antingen spela med folk man känner hela tiden, hoppa till laget som vinner, eller utföra mirakel.

Är ofta svårt att bära hela laget själv, speciellt när det sällan finns någon gräns för hur dåligt ett lag kan vara. Spelar jag rush är det självklart att det viktigaste är att vinna, även om det oftast leder till bra scores också, dock är det som sagt väldigt svårt att påverka ens lag, även om man ger dem tips så lyssnar de sällan.

Det som händer nästan varje game som defenders är att det går bra i början, för att de inte attackerar så hårt, då blir defenders övermodiga, och börjar pressa upp mot attackers spawn, och längre och längre ifrån M-COMs, några attackers lyckas självklart smita förbi defenders linje, och sticker och plantar, och då är hela laget med defenders så långt bort att de inte ens hinner springa tillbaka innan M-COMs är sprängda. Detta varnar jag mitt lag om gång på gång, när de blir övermodiga, ingen lyssnar och sen händer det såklart ändå...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Bryr mig faktiskt inte om någonting så länge jag har kul när jag spelar.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig bara om att ha kul, och att mina kompisar har kul.
Det är roligast med kompisar

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Är ju kul att se att man blir bättre och bättre ju mer man spelar. Har i princip kört alla Battlefield spelen medan man växt upp och än så länge har det gått framåt och det är ju alltid kul (:

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Moderator
Moderator

Själv lirar jag för samarbetet, lagspelet. Att vinna matchen är faktiskt trea på ordningen. Mina egna stats tänker jag inte på (annat än som tappade tickets för laget).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Allt e ganska oviktigt och säger inte mycket...

Spela för att ha kul och när man har kul går det bra!
Jaga kd blir bara tråkigt spel och wl brukar ofta resultera i att folk blir lamejoiners...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Spelar för att vinna matchen. Särskilt kul är det med baserape då hela laget står i en ring runt basen och öser på med allt vad de har!

Går det för dåligt brukar jag sätta mig i AAn för att inte förlora för många tickets på onödiga deaths. Får faktiskt dåligt samvete.

Skulle helst vilja att de enskilda statsen togs bort och ersattes av en gemensam där W/L ration står för största delen.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

För mig så har jag kul när jag har ett mål att nå, ett nytt vapen, en ny attatchment etc. När jag inte har något mål nå mer så blir spelet helt enkelt inte kul för mig. Jag hade då roligast i BF3 när man satt där efter en jävligt bra match och alla attatchment och vapen rullade in :3

Kör dock inte Bf3 nå mer, har inget mer att låsa upp(lite små attatchment här och var på vapen som jag egentligen aldrig använder). Skulle kunna nöta till lvl 100 colonel men så många gör det och många boostar ju så det har ju förlorat lite sin charm

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X | MB: Hero VII X470 | RAM: 32GB DDR4 | GPU: RTX3080

Permalänk
Medlem

Beror ju på spelläget. Kör man som rush-defender eller CTF så skiter jag fullständigt i K/D.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Bara jag som seriöst inte bryr mig ett dugg om stats i spel?

Som tex i BF3 är jag en bra spelare. Om jag kör seriöst så är jag för det mesta top 3 på scoreboarden. Ibland vill jag bara ha kul och kan gå kanske 10-30 (K/D) med kompisar.
Och andra matcher kör jag i tournaments och vinnner pengar! (eSport)

Ibland leker jag Rambo med min M60, 200 kulor på 30sec utan att träffa något xD

Jag gillar även att flyga Jet (8k kills) men ibland känner jag bara för att använda den för att bokstavligen mosa en sniper på någon kulle tex.

Stats is nothing!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
99:e percentilen

Jag bryr mig alltid i första hand om laget. Ska man spela Battlefield ska man spela för laget. Annars kan man spela CoD.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Score/Min

Bryr mig inte alls hur det går för laget eftersom jag måste förlita mig på att 20-25 andra personer "gör det man ska göra".

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Loggande av stats i spel får mig att undivka spela spelet. För de spel jag ändå kör så känns det som att man måste vara riktigt bra på, då jag inte vill ha under 1.0 ratio i kills/death eller wins/losses.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag spelar alltid för att laget ska vinna, vilket gör att man strävar efter en bra "position" i laget. Sen försöker jag alltid att hålla mig över mitt snitt i SPM och K/D ratio. Säga vad man vill så säger faktiskt dessa ganska mycket om hur man har presterat.

Men det viktigaste är ju såklart att ha roligt, men jag finner det faktiskt svårt att ha riktigt roligt om det inte alls går bra, men det är bara för att jag är sådan jäkla tävlingsmänniska

Permalänk
Medlem

Jag vill fan vinna matchen och kontrollera så många flaggor som möjligt! Om jag tänker så så brukar min K/D ligga på plus ändå. Tyvärr är det störigt med snipers i t.ex Rush som iaf som Anfallare inte hjälper ett jävla SKIT och inte inser att försvarare har infinte tickets.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Gällande KD vill jag bara inte gå minus. Men tycker det är roligare när man vinner matchen!

Dock så spelar jag inte BF3 längre...

varför inte? jag spelar för att vinna och det är kul

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem

Kör för att det är kul. Kör bara conquest och där är ju flaggorna absolut det vikigaste för att laget ska vinna. Personer (oftast prickskyttar) som bara försöker få bra KD genom att hänga i nått hörn borde ju köra deathmatch eller liknande istället.

Blir ju lite småirriterande när en tredjedel av laget består av sådana.

Edit: Kan nästan tycka att det borde vara begränsat hur mycket man kan köra prickskytt. Spela kanske 5 timmar så kan man köra sniper i nån timme

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Skrivet av gaming86:

varför inte? jag spelar för att vinna och det är kul

Ja, samma här men fast vill ha också ha ett mål i spelet Men spelar dock inte BF3 längre.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Det är public vem i helvete bryr sig??

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987