Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Kan det vara Christian Walz?
hittar dock ingen låt med insekter i ansiktet..
Men det var denhär låten jag tänkte på
http://www.youtube.com/watch?v=O1FkFhyH5yQ

Han har gjort några bra låtar, och frillan passar ju in på beskrivningen med

Nej tyvärr, men låten använder samma instrument och han sjunger lite mer på ett manligare sätt, med mer bas i rösten. Och sen i refrängen så sjunger han hur ljust som helst. xD blir galen att jag inte kommer på vad den heter!
nej denna killen har mörkbrunt går eller kanske till och med färgat det svart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Nej tyvärr, men låten använder samma instrument och han sjunger lite mer på ett manligare sätt, med mer bas i rösten. Och sen i refrängen så sjunger han hur ljust som helst. xD blir galen att jag inte kommer på vad den heter!

Falsettröst i refränger... Nu bara skjuter jag vilt från höften på en artist jag inte direkt lyssnar på själv: kan det vara Bon Iver?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Falsettröst i refränger... Nu bara skjuter jag vilt från höften på en artist jag inte direkt lyssnar på själv: kan det vara Bon Iver?

Nej det tror jag inte, denna låten är äldre än -06 och enligt wikipedia så släppte denna personen första albumet -08. vet inte exakt hur gammal låten är, men hörde låten första gången -05 om jag inte minns helt fel, kanske till och med -04?

Sångaren var rätt känd pga den låten för övrigt, gick på MTV rätt ofta minns jag och på radion lite mer sällan, kanske 1 gång i veckan.

Permalänk
Medlem

Jag söker en låt ifrån detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=33kGlgO7YzE @21:45
Det var nån som sa att det var från Dynasty Warriors BGM men det fanns ju 100 000 låter när jag sökte på de på Youtube så jag testar lyckan här!

Permalänk
Medlem

Inte riktigt ett låt request, postar här ändå.

Letar efter låtar som liknar denna i slutet: http://www.youtube.com/watch?v=NicJcAx5sD0

Ni kommer förstå vilken del som jag menar.

Så vet någon här en låt med liknande del som den sista i den länkade låter, berätta gärna!

Mvh
Max.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

Vad heter låten i bakrunden?

http://www.youtube.com/watch?v=UeoAn11XRxI

Någon som kan säga mig vad låten heter ??

Permalänk

Vilken låt ?

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem

Bra svårt altså.. inga lyrics att gå på.. möjligtvis om någon program som soundhound kan identifiera den.. men nog för mycket annat ljud.

Permalänk

Låt? Lät som något rap-skit.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hörde typ ingen låt alls, lät typ som rapp XD du kan nog få fram den om du laddar ner videon sedan bryter bort billjudet och människorna och sedan kör en analys på den. Men om du inte kan göra det själv så är det inte värt det.

Annars lyssna på vilken annan rapp låt som helst, låter likadant

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Testpilot

Sammanfogade frågan med den stora tråden, det blir väldigt många trådar om alla ska skapa en egen för varje låt. Dessutom är ljud-avdelningen inte rätt avdelning för den typer av frågor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Såg inte att den här tråden fanns så jag copy/pastar från det jag skrev i en egen tråd:

Skrivet av EpicBlobfish:

Vet någon vilken låt det här är? : http://picosong.com/nthi/
Det var en vecka sen jag hörde den så det är mycket möjligt att jag spelar fel men den borde låta liknande i alla fall. Låten är på svenska

Permalänk
Hedersmedlem

Söker ett klassiskt låtstycke från en youtubevideo.

Såg tidigare idag en mycket sevärd dokumentär som heter "Gamer Girls" (rekommenderar den starkt). ~ 21:38 in i dokumentären, i samband med att female Shepard anländer för att sparka rumpa så hörs en känd klassisk melodi som jag behöver veta namnet på. Länk:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VLhj...

Någon som kan hjälpa mig? Jag provade att fråga skaparen av dokumentären men hon hänvisade bara till följande videoklipp:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qYDm...

vilket var fel. Uppskattar hjälp av Sweclockers musikaliska kännare!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

För lätt, Two Steps From Hell - Protectors of the Earth från uppvisningsskivan Legend and senare Invincible., Finns med och utan kör. Typ alla använder TSFH i sina videos.
I hänvisade klippet så är det istället låter Black Blade från skivan Power of Darkness.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alakai:

För lätt, Two Steps From Hell - Protectors of the Earth från uppvisningsskivan Legend and senare Invincible., Finns med och utan kör. Typ alla använder TSFH i sina videos.
I hänvisade klippet så är det istället låter Black Blade från skivan Power of Darkness.

Haha nu när du skriver det så känner jag ju igen både artist och titel. Skulle inte förvåna mig om jag redan frågat någon om detta förut, men sedan totalt glömt bort det. Tusen tack för hjälpen Alakai!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Söker en YouTube kanal där en kille gör random filmer vars han har en kompis gjord av kuddar och kläder. Han går runt och söker efter honom (jag tror att han kallar honom för John, inte säker) och sen när han hittar honom så är han död varje gång och då säger han "Nooh" och därefter slutar klippet. Varenda klipp slutar med att han säger "Noooh" och "John" dör på olika sätt.
Jag hoppas att någon känner igen sig, haha

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix Z690-A | GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080 | CPU: i5-12600K @ 5,0GHz | AIO: Arctic Liquid Freezer II 420mm | PSU: Corsair RM750x | RAM: Corsair Vengeance Pro SL 32GB | SSDs: WD Black SN850X 1TB - Samsung 970 EVO 1TB - Samsung 850 EVO 1TB | Case: be quiet! Light Base 900

Permalänk

Hej på er

Jo, jag söker Artist eller/och Titel på en EuroDance/TranceDance-låt jag hörde runt år 2000. Det var någon tjej som sjöng i någon häftig trance/techno-låt minns jag. Men jag kunde inte engelska på den tiden så jag vet inte hur texten egentligen kunde ha gått.

Jag gjorde noter om hur låten lät i NoteWorthy Composer 2. Spelade upp den genom MIDI på min Roland JD-800 , och här är resultatet som en MP3-fil! :
https://docs.google.com/file/d/0B59zNXiPg75tMFBZaklRaURTNVk/e...

Jag har nu undrat i ungefär 13 år vad låten kan ha hetat! :>

Nånn som vill gissa lite? Eller kanske tycker låten liknar något ni hört?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

hjälp mig att hitta låten! galen snart

fy fan blir galen snart hörde en låt som gick på mix megapol eller nrj i tisdags eller onsdags.
det är typ en techno låt då i refrängen är det en kör av killar som sjönger medans låten är ganska snabb i bakgrunden.
hittar inte låten nu och håller på att bli galen!
hjälp mig så jag kan sova någon gång!

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk

Kan du inte citera något utav texten ur låten blir det svårt du!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Kolla radiofy.se för tiden du tror att det var, så är det ju bara att lyssna igenom alla låtarna som spelades vid ungefärlig tidpunkt både tisdag och onsdag. Lite svårt för oss att hitta speciell låt utan någon beskrivning alls i princip.

Permalänk
Testpilot

Sammanfogade in i den klistrade tråden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Sammanfogade in i den klistrade tråden.

oj hittade inte den här tråden sorry men tack för att du la in det här

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Hedersmedlem

Jag söker en film, som jag tyvärr inte har sett alldeles från början. Den del av handlingen jag däremot såg handlade om en förståndshandikappad som jobbat som städare och springpojke åt en högt uppsatt kriminell person. Filmen utspelar sig på en polisstation där huvudpersonen återberättar för en polis om sina jobb, där polisen drar slutsatsen att huvudpersonen har blivit utnyttjad.

Filmen avslutas med att man filmar städarens fötter när han går ifrån polisstationen. Stegen är i början släpiga för att några ögonblick senare bli raka och självsäkra. Städaren hade egentligen aldrig funnits utan han var den kriminella hjärnan bakom allt, och hade endast skådespelat genom hela polisförhöret.

Dold text

Jag har inte mycket mer information än såhär tyvärr.

spoiler
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casgar:

Jag söker en film, som jag tyvärr inte har sett alldeles från början. Den del av handlingen jag däremot såg handlade om en förståndshandikappad som jobbat som städare och springpojke åt en högt uppsatt kriminell person. Filmen utspelar sig på en polisstation där huvudpersonen återberättar för en polis om sina jobb, där polisen drar slutsatsen att huvudpersonen har blivit utnyttjad.

Filmen avslutas med att man filmar städarens fötter när han går ifrån polisstationen. Stegen är i början släpiga för att några ögonblick senare bli raka och självsäkra. Städaren hade egentligen aldrig funnits utan han var den kriminella hjärnan bakom allt, och hade endast skådespelat genom hela polisförhöret.

Dold text

Jag har inte mycket mer information än såhär tyvärr.

Rätt lätt http://www.imdb.com/title/tt0114814/?ref_=fn_al_tt_1

Lade även in det sista i spoiler så de som inte sett filmen inte blir sura.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MulleEng:

Rätt lätt http://www.imdb.com/title/tt0114814/?ref_=fn_al_tt_1

Lade även in det sista i spoiler så de som inte sett filmen inte blir sura.

Tack, och tack! Skulle ha tänkt på spoiler.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

några filmer och program jag skulle vilja veta

först svt

såg när jag var liten något sorts jul program på ettan tror jag om en docka som blev levande och dansade runt animeringen var väldigt dock liknande inte alls tecknat tror det var stop motion

sen var det ett annat program det ända jag kommer ihåg var att det var en väldigt fet tomte som också var pappa till någon och den tomten var som jag kommer ihåg det en dålig pappa tror det var på svt också tecknat

sen ännu ett svt program tror en film där en trasdocka var med en nalle björn och deas ägare skulle opera mandlarna trodde då att det var mandlar som det man äter kommer aldrig att glömma den biten

sen sista var en film jag såg om en groda med skarf som jag tror var brittisk som skulle rädda världen från något där någon stal byggnader från runt om i världen och gjorde dem små och sammlade på dem?

något sånt

sen en låt jag hörde i min pappas bil tror 2005 2006

allt jag kan är refereängen vilket

motherf***ing sing allong yeah yeah tention of me något

är det enda jag typ kommer ihåg av den var en rock låt där en tjej sjöng har letat efter den i år

sen ett tecknat program där någon liitet barn alltså mikroskopiskt kanske inte mikroskopiskt men litet har ett speciellt fordon som jag kommer ihåg påminnde om en cadillac den var röd och kunde göras om till flygplan båt allt möjligt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

några filmer och program jag skulle vilja veta

först svt

1.såg när jag var liten något sorts jul program på ettan tror jag om en docka som blev levande och dansade runt animeringen var väldigt dock liknande inte alls tecknat tror det var stop motion

2.sen var det ett annat program det ända jag kommer ihåg var att det var en väldigt fet tomte som också var pappa till någon och den tomten var som jag kommer ihåg det en dålig pappa tror det var på svt också tecknat

3.sen ännu ett svt program tror en film där en trasdocka var med en nalle björn och deas ägare skulle opera mandlarna trodde då att det var mandlar som det man äter kommer aldrig att glömma den biten

4.sen sista var en film jag såg om en groda med skarf som jag tror var brittisk som skulle rädda världen från något där någon stal byggnader från runt om i världen och gjorde dem små och sammlade på dem?

något sånt

5.sen en låt jag hörde i min pappas bil tror 2005 2006

allt jag kan är refereängen vilket

motherfucking sing allong yeah yeah tention of me något

är det enda jag typ kommer ihåg av den var en rock låt där en tjej sjöng har letat efter den i år

6.sen ett tecknat program där någon liitet barn alltså mikroskopiskt kanske inte mikroskopiskt men litet har ett speciellt fordon som jag kommer ihåg påminnde om en cadillac den var röd och kunde göras om till flygplan båt allt möjligt

3: Kan vara de bortglömda leksakerna. http://www.youtube.com/watch?v=weW3HV-t5OA

5:Kanske någon av Nightwish låtar?

6: Kan vara Pål Plutt http://1.bp.blogspot.com/-OkbVGJbPkxQ/TsGAYGxAuxI/AAAAAAAAE2A...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga om en serie som gick på tv när man var lite yngre.

Det handlar om två hantverkare som är grannar, och när dom skall hjälpa varandra med vad som helst så går det alltid fel och nånting går sönder.

Tror figurerna var gjorda i lera, men inte säker

Snälla pma eller skriv svar ifall ni känner igen nånting

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

sen sista var en film jag såg om en groda med skarf som jag tror var brittisk som skulle rädda världen från något där någon stal byggnader från runt om i världen och gjorde dem små och sammlade på dem?

Denna kanske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_as_F.R.O.7

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.