Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Eftersöker en låt från 90-talet/tidigt 2000. Det jag minns om den är att den lät att komma från scooter, men det är inget jag är säker på. Både jag och frugan minns att det var ett "waka waka freestylea" med i låten. Alltså, lite skivscratchande följt av att en gubbe säger nåt som iallafall låter som "freestylea"...

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Fruktansvärt...

Permalänk
Medlem

Det var som jävlar! Hur hittade du den? : D F.ö är den ju inte alls fruktansvärd och tack så mycket!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Det var som jävlar! Hur hittade du den? : D F.ö är den ju inte alls fruktansvärd och tack så mycket!!

Jag fick hemska flashbacks till 90-talet...
Samt att vi diskuterade finsk musik på jobb för ett tag sedan och då tog någon upp just denna låten.
Kanske inte fruktansvärd, men inget jag lyssnar på normalt sett.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag söker en film, vet inte varifrån den kommer, språk, eller den stora handlingen i filmen. Men jag Skall förklara så mycket jag kommer ihåg
Jo, filmen jag söker är animerad (anime eller inte, kommer inte ihåg), det jag kommer ihåg är detta:
Filmen utspelar sig i väldigt stor del i mitten av jorden (kan ha varit en annan planet, men ganska säker på jorden).
I mitten av jorden kunde man byta gravitation genom att gå till mitten och gå över någon bro, om jag kommer ihåg rätt.
Eller så var gravitationen alltid densamma där under.
Det finns en liten del av en scen där en person träffar en drak-liknande "sak" kan även ha varit en övervuxen ödla av något de slag.
Eller en demon kanske.

Det jag nu förklarade är allt jag kommer ihåg från filmen ifråga.
Hoppas bara att någon här kan hjälpa mig att hitta den filmen då där jag kollat på internet inte har gett en signal om att det kan vara den filmen.

PS: Om detta hjälper så tror jag att byn i mitten av jorden är primitiv, typ lerskålar etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intro låten i filmen Dead Drop från 2013?

Har googlat ett bra tag samt letat på youtube utan lycka.
Någon som kan gissa låtnamn eller artisten?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Intro låten i filmen Dead Drop från 2013?

Har googlat ett bra tag samt letat på youtube utan lycka.
Någon som kan gissa låtnamn eller artisten?

Hmm, hittade filmen på youtube och googlade lite på texten i låten från introt .. ("fell for cheap tricks" / "going down") + "lyrics"...
Är det Ainjel Emme - the Down song du är efter tro?

Aldrig hört talas om filmen alls!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, hittade filmen på youtube och googlade lite på texten i låten från introt .. ("fell for cheap tricks" / "going down") + "lyrics"...
Är det Ainjel Emme - the Down song du är efter tro?

Aldrig hört talas om filmen alls!

Underbart Roger du gjorde min fredag fulländad!
Mitt i prick helt rätt och trevlig helg

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp att hitta en låt

Hej finns det någon sida som hjälper en att veta vad en låt heter??? Jag söker en låt som liknar Avcii Sunshine i början.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg en trailer men kan inte hittade den nu. Den är något sånt här.
Det var en snubbe som satt vid matbordet och sedan tittade ut och såg en tjej. Senare i trailen skulle han köra och parkera en bil men så kom tjejen och han frågade om dom ska ta en bil tur. Så gör dom det och det är en bil med nerfällt tak och hon klänning på sig så flyger den "upp" lite och då kollar han ju såklart men hon rättar till den eller vad man ska säga.

Det är typ de jag kommer ihåg. Någon som vet vilken jag tänker på?

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad denna låten heter?:http://www.youtube.com/watch?v=l8uAvcVlvoo

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moxzii:

Någon som vet vad denna låten heter?:http://www.youtube.com/watch?v=l8uAvcVlvoo

Lyckades googla texten:
http://www.youtube.com/watch?v=BEfVCTza6Jw

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Där var den ja, tackar för hjälpen:)

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Avstängd

Kom och tänka på ett program jag brukade titta på som barn, det var med ett flygande tåg utan vagnar tror det var en person med skägg och ett barn och sedan något magiskt pulver, men den biten är jag inte helt säker på.

Iallafall tror jag tåget var blått och var ett gammaldags tåg och det kunde flyga, tror också det fanns en räls flygandes också men är inte helt säker på den biten.

Sen ett annat program som jag har försökt lista ut i flera år, typ en katt och något annat djur som kör en röd pickup?

Permalänk
Medlem

Letar efter namnet på en film jag såg för ett bra tag sedan.
Har bara lite vaga minnen men har för mig att det var lite videodrome känsla över filmen.
Har för mig också att dom kopplade upp sig till virtual reality med levande monster eller nått.
Har inte så mycket mer att gå på. Men minns en scen där dom odlade dom där sakerna som dom använde.

Visa signatur

Chassi: Define R4, PSU: Corsair AX 850W MB: Asus Sabertooth Z77, CPU: Intel I5-3570K@4.2, RAM: Corsair Vengeance 16Gb 1600Mhz DDR3, GPU: Evga Gtx 780 Classified, SSD: Samsung 840 pro 256GB, HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Ljudkort: Asus Xonar Essence STX, Kylning: Corsair H80i, Skärm: Dell u2311h

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Kom och tänka på ett program jag brukade titta på som barn, det var med ett flygande tåg utan vagnar tror det var en person med skägg och ett barn och sedan något magiskt pulver, men den biten är jag inte helt säker på.

Iallafall tror jag tåget var blått och var ett gammaldags tåg och det kunde flyga, tror också det fanns en räls flygandes också men är inte helt säker på den biten.

Hmm, jag är nog helt fel ute, men det är inte nån variant av Jimmy Knapp/Jim Knopf/Jimmy Button? Jag läste boken för skitlänge sen, och de flög med hjälp av nån magnet i delar av boken vill jag minnas, och det handlar ju om en grabb och en gubbe.
Hur länge sen var det du såg detta?

Skrivet av Xawulf:

Letar efter namnet på en film jag såg för ett bra tag sedan.
Har bara lite vaga minnen men har för mig att det var lite videodrome känsla över filmen.
Har för mig också att dom kopplade upp sig till virtual reality med levande monster eller nått.
Har inte så mycket mer att gå på. Men minns en scen där dom odlade dom där sakerna som dom använde.

Det är inte filmen Existenz? (Den borde du i och för sig antagligen kollat upp, då det var Cronenberg som regisserade både Videodrome och Existenz )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en låt jag hört på en webradio ett par ggr men vill verkligen veta vad den heter. Texten är i alla fall
"right on time this is your fantasy" osv
Det är en dance/trance låt elller i alla fall åt det hållet. En tjej som sjunger. Är extremt tacksam om nån har koll på vilken låt det kan vara. Letat som ett djur.

Hittade den
http://www.youtube.com/watch?v=8gP2Od2b5Rc

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det är bara några sekunder man får höra men hoppas någon vet vad den heter?

http://www.youtube.com/watch?v=yWkoyuvtQHA

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

Letar efter en scifi-rulle. Såg den ett par gånger på tv får _jättelänge_ sen och skulle vilja se den igen.
Det var en 80/90-tals scifi och det enda jag kommer ihåg var att det utspelade sig i framtiden och att det fanns kroppmodifikationer. Tror det var bountyhunters som skaffade såna men inte säker. Runt slutet så var dom i en stor byggnad som var på typ pelare högt över marken. Huvudkaraktären som var en kille träffa på en tjej som var bountyhunder tror jag och dom skulle göra något mission.
Bra förklaring va
Har letat förut efter den på IMDB osv men inte hittat. Finns så många filmer..

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en låt jag hade som favorit för ca 15 år sen. Det jag kommer ihåg är att videon var svartvit och de filmar nån snubbe som går omkring i stan typ. Låten är åt technohållet, vissa delar spelas på nått säckpipsliknande. Förmodligen synt säckpipa. Det jag kommer ihåg av texten är "mummelmummel ghetto ghetto blaster" sen kommer säckpipandet.
har googlat som en dåre. Men inte hittat rätt. Det är inte afrojack iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad heter den där serien med Björn Gustafsson där han spelar så rolig? I en scen står han på en gräsmatta och luktar på något och säger Jååå!. Vet ni vilken det är :P? Det finns även omtagningar av det klippet man får se där dom håller på att skratta ihjäl sig när han säger så :D!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

Fråga Bertil

Skrivet av demon_speed:

Vad heter den där serien med Björn Gustafsson där han spelar så rolig? I en scen står han på en gräsmatta och luktar på något och säger Jååå!. Vet ni vilken det är :P? Det finns även omtagningar av det klippet man får se där dom håller på att skratta ihjäl sig när han säger så :D!

Äntligen! Nu har jag hittat klippet! 1.5 timme tog det fan att hitta det.. googlade som bara den, imdb'ade på han, youtubade men hittade inget förens NU!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Äntligen! Nu har jag hittat klippet! 1.5 timme tog det fan att hitta det.. googlade som bara den, imdb'ade på han, youtubade men hittade inget förens NU!

Det hade kanske gått fortare om du frågat/sökt på Robert Gustafsson?
*edit*
Sök på youtube på "vilse i min egen trädgård" eller "fråga bertil" så kan du nog hitta nåra klipp till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Det hade kanske gått fortare om du frågat/sökt på Robert Gustafsson?
*edit*
Sök på youtube på "vilse i min egen trädgård" eller "fråga bertil" så kan du nog hitta nåra klipp till.

Ja jo jag gjorde ju det, det var det första jag sökte på Robert Gustafsson men hittade INGET relaterat till det jag letade efter så jag gjorde en annan
sökning med Gustavsson som efternamn istället men hittade inget där heller.. Men till slut hittade jag bara några klipp som tydligen var relaterat till hans namn på YouTube så jag chansade på att se klippet och då var det ju en träff där ;).

Edit: Det är ju konstigt han inte har dom uppe på sin egen hemsida.. dom är ju roliga!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Jag har haft en låt på hjärnan ett tag nu, som jag inte hittar nånstans. Har inte så mycket att gå på, mer än att killen som sjunger kallar sig "nattens riddare" och han dricker öl. Har för mig att han är odräglig mot sin bättre hälft (eller om han upplever det som tvärtom på fyllan).

Vet att det är ytterst lite att gå på, men det närmar sig 10 år sedan jag hörde den och den är troligtvis äldre än så.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Jag har haft en låt på hjärnan ett tag nu, som jag inte hittar nånstans. Har inte så mycket att gå på, mer än att killen som sjunger kallar sig "nattens riddare" och han dricker öl. Har för mig att han är odräglig mot sin bättre hälft (eller om han upplever det som tvärtom på fyllan).

Vet att det är ytterst lite att gå på, men det närmar sig 10 år sedan jag hörde den och den är troligtvis äldre än så.

Det låter lite som du menar Günter men jag kan ha fel.. Minns du hur han ser ut eller så :)?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det låter lite som du menar Günter men jag kan ha fel.. Minns du hur han ser ut eller så :)?

Nej, jag hörde bara låten, såg ingen video. Tror inte det var Günter, för det var lite mer "seriöst" gjort. Lite mer "rock"-genre (om jag ska försöka placera det utan att minnas allt för mycket).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Söker en film:

Filmen handlar typ om ett dagis, eller fosterhem eller liknande, pågår lite mystiska saker där som en kvinnlig protagonist skall undersöka (har jag för mig), händer inte så mycket i filmen egentligen men mot slutet kommer det fram att det bor en liten flicka på vinden, antingen är underkroppen gjord av ett metallskelett eller så har hon metallskenor runt kroppen precis som Tom Hanks har i Forest Gump.

Flickan börjar jaga hon som skall undersöka skiten osv, hon springer ner och säger till ungarna som bor där att springa ut till en helikopter som väntar på dom, men på något jävla vänster får metall flickan helikoptern att krasha innan dom kan smita därifrån osv osv.

Någon som känner igen den?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Söker en film:

Filmen handlar typ om ett dagis, eller fosterhem eller liknande

Barnhemmet / The Orphanage?
http://www.imdb.com/title/tt0464141/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Orphanage_%282007_film%29

Jag har inte sett den, men handlar ju nått om barnhem för handikappade barn vilket ju passar in på den där biten med metallskenor osv.
*edit*
... fast nu när jag läst lite om storyn på The Orphanage så är det nog fel film

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Barnhemmet / The Orphanage?
http://www.imdb.com/title/tt0464141/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Orphanage_%282007_film%29

Jag har inte sett den, men handlar ju nått om barnhem för handikappade barn vilket ju passar in på den där biten med metallskenor osv.
*edit*
... fast nu när jag läst lite om storyn på The Orphanage så är det nog fel film

Tack för förslaget, ganska lik den jag menade men tyvärr

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?