Permalänk
Medlem

Köpa laptop budget max 8k

Hej!
Ska köpa laptop men hittar inte riktigt vad jag letar efter. Vet inte om det är möjligt att få till prislappen heller,
men vad som önskas är SSD, skärmstorlek mellan 10-15 tum, gärna stor hårddisk, gärna 4 usb-uttag, gärna vikt under 2 kg,
grafikkort är det inte fokus på då datorn mestadels kommer användas till vanligt surfande och filmtittande(lite ritning-program för byggnader),
och gärna duglig processor(i5 eller i7).

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vad menas med detta?
"524GB ,SSD + SATA 5400 rpm "

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbano:

Vad menas med detta?
"524GB ,SSD + SATA 5400 rpm "

Man menar att 500+24=524.

Den har en SSD på 24GB, och en mekanisk disk på 500GB.

Permalänk
Medlem

Man får väl inte ens plats med operativsystemet på 24 gig?

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig en extern disk så är denna grymt prisvärd och sjukt lätt. Jämför med Prisjakt:
http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbano:

Man får väl inte ens plats med operativsystemet på 24 gig?

Om man skippar onödigt junk så får det plats. Möjligen är SSDn tänkt att användas som cache, jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt bra ut, men betalar man mycket just för att den ska väga så extremt lite som 1,16 kg för datorn behöver inte våga så lite för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbano:

Den ser väldigt bra ut, men betalar man mycket just för att den ska väga så extremt lite som 1,16 kg för datorn behöver inte våga så lite för min del.

Ordinarie pris ligger på 11.000 så ja du betalar nog en del för lätta materialval, men 7999 är riktigt bra pris. Ett annat alternativ är tex:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1652405

Permalänk
Medlem

Om det inte bara är ett säljknep så! Den där ser också väldigt bra ut men den har ingen ssd istället :/

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630q...

Plus du får rabattkod på 2000kr om du använder denna xY9b57rA

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det där verkade ju galet bra, hur kan det komma sig att den är så himla billig? Varför har dem rabatt på den?

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt, lagerrensning? I alla fall kolla sidan http://cdon.se/hemelektronik/datorer_upp_till_-2000_kr/

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Låter galet

Permalänk
Medlem

Lär ju inte finnas någon mer prisvärd laptop än den där thor-datorn när den blir prissänkt till 6990.

Permalänk
Medlem

Slår till på den! Tacksam för all hjälp allihopa

Permalänk
Medlem

Inga problem, skönt att man kunde hjälpa till! Ha de gött!

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Är med inne på Thor-datorn vs Samsung 9an på Inet, prestanda vs slimness. Svårt val eftersom både och lockar.

Jag har ju dock en Transformer Prime för när jag behöver en slimmad dator, känns som den förlorar mycket av sin funktion om jag skulle köpa Samsungen.

Permalänk
Medlem

Men kör på Thor-datorn medan du har surfplattan? Du hade ändå nog gjort samma sak på samsungen så som du gör på plattan, Själv tycker jag att du ska köra på gaming datorn.

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det där erbjudandet var så galet att jag slängde iväg en beställning på en thor veor... min 3 år gamla hp laptop har börjat frysa sporadiskt med allt större frekvens de senaste två månaderna, så hur som helst var jag i tankarna att skaffa nytt. vi får väl se hur det urartar.