Permalänk
Medlem

Smålagg/microstruttering i spel

Hej!
Min kompis har en dator som är i princip helt ny, men han får som rubriken säger smålagg i alla spel utav någon anledning.
Det är en den har en hp dv7 med i5-2450-m och gt630m så det här problemet uppstår alltså i alla spel, från rtcw till lol, alltså spel som den ska klara av utan problem.

Någon som har någon idé om vad problemet kan vara eller upplevt liknande?

Glömde säga att dessa "lagg" uppstår för att sedan försvinna o fpsèn går upp i "top". alltså kan ha spel från lägsta grafik till högsta, och det flyter på lika bra ett tag för att sedan börja "hacka". laggspikes på 3 sekunders med 10 mins mellanrum. Har även provat installera nya bioschock spelar bra som sagt ett tag.

Datorn har en viss inställning för ljud ja ^^
Tacksam för svar!
MvH

Permalänk

Det är en laptop? Som är menad för musik? Ger detta svar på din fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripper_viruset:

Det är en laptop? Som är menad för musik? Ger detta svar på din fråga?

Ser att jag borde ha varit lite tydligare. Lagget uppstår alltså ibland under enbart vissa games bara för några sekunder för att sedan försvinna för att sedan återkomma 6 minuter senare.
Må så vara att denna dator (en väns) är gjord för musik, men då jag har en som är 3 år äldre med betydligt sämre komponenter som klarar spelen det är frågan om bättre har det fått mig att tro det är något problem på G.

Står du fast vid ditt senaste svar så får jag väl lov att lita på dig då jag själv inte har någon erfarenhet av bärbara datorer, men klarar den inte av ett 12 år gammalt spel utan samma problem så är jag tevksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Hej!
Min kompis har en dator som är i princip helt ny, men han får som rubriken säger smålagg i alla spel utav någon anledning.
Det är en den har en hp dv7 med i5-2450-m och gt630m så det här problemet uppstår alltså i alla spel, från rtcw till lol, alltså spel som den ska klara av utan problem.

Någon som har någon idé om vad problemet kan vara eller upplevt liknande?

Glömde säga att dessa "lagg" uppstår för att sedan försvinna o fpsèn går upp i "top". alltså kan ha spel från lägsta grafik till högsta, och det flyter på lika bra ett tag för att sedan börja "hacka". laggspikes på 3 sekunders med 10 mins mellanrum. Har även provat installera nya bioschock spelar bra som sagt ett tag.

Datorn har en viss inställning för ljud ja ^^
Tacksam för svar!
MvH

Hur mycket ram är installerat?