LoL - mkt ungt som spelar eller?

Permalänk
Medlem

LoL - mkt ungt som spelar eller?

Ny på LoL så jag kör mkt 5vsAI på beginner.

Blir väldigt ofta ett jävla tjaffs om Killsteals höger och vänster, jag kan förstå att om någon har dödat en typ helt klart och sen kommer någon in och avslutar motståndare. Men i en fight där 2st attackerar en motståndare hela tiden så kommer det mer än ofta KS i chatten om jag får killing blow och ett ofta "Report him for KS" m.m. Sen som sista, hur orkar man tjaffsa om Killsteals vs bottar? är man statistik kåt eller?

Är det mkt ungt folk som lirar och inte "förstår" teamplay eller? Vet inte hur många matcher vs Bots som jag har massor med assist men inga kills just för att någon har "snott" mina kills. Jag skriver sällan någonting för jag känner att vinner vi så är det ju lugnt. Samt att jag lär mig under resans gång.

Spelade några enstaka matcher HoN men jag slutade för att det var ett sådant jävla Liv i chatten om att man var dålig m.m. När man frågade vad man skulle förbättra så kom det dryga kommentarer om att man ska gå och dö m.m. Kändes som att åldern var ungefär 12år

/Simon 30åring som gillar Casual spelande

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Medlem

visst att det är allt för många omogna småungar i LoL, men spelar man lite mer 'seriöst' så är det inte någon som pratar om killsteal om nu inte mot förmodan supporten råkar få alla kills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av W1zard:

Ny på LoL så jag kör mkt 5vsAI på beginner.

Blir väldigt ofta ett jävla tjaffs om Killsteals höger och vänster, jag kan förstå att om någon har dödat en typ helt klart och sen kommer någon in och avslutar motståndare. Men i en fight där 2st attackerar en motståndare hela tiden så kommer det mer än ofta KS i chatten om jag får killing blow och ett ofta "Report him for KS" m.m. Sen som sista, hur orkar man tjaffsa om Killsteals vs bottar? är man statistik kåt eller?

Är det mkt ungt folk som lirar och inte "förstår" teamplay eller? Vet inte hur många matcher vs Bots som jag har massor med assist men inga kills just för att någon har "snott" mina kills. Jag skriver sällan någonting för jag känner att vinner vi så är det ju lugnt. Samt att jag lär mig under resans gång.

Spelade några enstaka matcher HoN men jag slutade för att det var ett sådant jävla Liv i chatten om att man var dålig m.m. När man frågade vad man skulle förbättra så kom det dryga kommentarer om att man ska gå och dö m.m. Kändes som att åldern var ungefär 12år

/Simon 30åring som gillar Casual spelande

Jag spelar DotA 2 istället för hon så har inte full koll på hur spelet är uppbyggt. I DotA 2 så har man olika roller i laget, carry, tank, initiator, support osv. Kan det vara så att du spelar support men ändå tar/får killsen? För övrigt så tror jag att medelåldern i LoL är riktigt låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av W1zard:

Ny på LoL så jag kör mkt 5vsAI på beginner.

Blir väldigt ofta ett jävla tjaffs om Killsteals höger och vänster, jag kan förstå att om någon har dödat en typ helt klart och sen kommer någon in och avslutar motståndare. Men i en fight där 2st attackerar en motståndare hela tiden så kommer det mer än ofta KS i chatten om jag får killing blow och ett ofta "Report him for KS" m.m. Sen som sista, hur orkar man tjaffsa om Killsteals vs bottar? är man statistik kåt eller?

Är det mkt ungt folk som lirar och inte "förstår" teamplay eller? Vet inte hur många matcher vs Bots som jag har massor med assist men inga kills just för att någon har "snott" mina kills. Jag skriver sällan någonting för jag känner att vinner vi så är det ju lugnt. Samt att jag lär mig under resans gång.

Spelade några enstaka matcher HoN men jag slutade för att det var ett sådant jävla Liv i chatten om att man var dålig m.m. När man frågade vad man skulle förbättra så kom det dryga kommentarer om att man ska gå och dö m.m. Kändes som att åldern var ungefär 12år

/Simon 30åring som gillar Casual spelande

Är själv 29 och precis som du spelar jag LoL casual... eller spelade. Det är antingen elitiska, trångsynta idioter eller småttingar som knappt kan engelska som förstör spelet. Jag hoppar givetvis inte in i ranked utan kör vanliga så man får lite poäng varje gång.

För mig är/var den nya kartan guld då man kunde kötta på och även om man råkade dö någon gång så avgjorde inte det matchen. Man kunde även vinna 4 mot 5 så den körde jag konstant sedan den släppts.

Så jag känner igen det du skriver men jag gav mig av för annat, orkade inte med idiotin.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Är betydligt mer unga som spelar nu. Så fort man säger något eller ger ett tips så är det ett "stfu" eller "fu" tillbaka. Så bästa är att inte skriva i chatten alls, förutom det nödvändiga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

måste rekommendera dig att spela GP om du spelar med folk som skriver KS, hans passive är underbar, ger ganska många bonuskills som andra borde ha

Spelar mest som tidsfördriv men har lärt mig ashe och gp ganska bra, underbart när laget har 25kills tot. och man själv har 20+kills

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Mannen såhär är det i alla jävla spel kommer alltid finnas omogna personer eller folk som ragear över ks och kommer alltid finnas folk som e solo players och inte team players.

Jag tycker man spelar hellre för teamet jag menar typ han den killen "kanske" hade fått kill men nu finisha jag han istället för att vi säkert skulle få den liksom så e det ibland, och ibland så blir det helt enkelt att man bara får kill utan att försöka osv.
Så ere bara det e bara ignorera skiten och spela på tider då man slipper sådana människor personligen tog jag flykt drog över till europe east och tycker det verkar vara lite bättre än west.

Det ända det slutar med att argumentera med sådana idioter är ju att både blir reportade av resten av teamet och man blir grovt förolämpad samt förvånad över hur lågt iq personer verkligen kan ha.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag har en 17årig vän (vilket jag inte kallar ungt, 12-14 är ungt) som jag alltid säger till att jag tycker KS är överdrivet och att folk överdriver. han brukar hålla med. så går man i match och han skriker KS hela tiden i princip
Personligen blir jag arg om nån kommer i sista stund och dödar han om han har en ruta kvar och jag har stått och slagit på han från fullt till en ruta kvar annars bryr jag mej inte så mycket assist ger guld också liksom

Lånar tråden lite: är det värt att börja lira LoL igen? jag är väl lvl 17 eller ngt sånt men har tröttnat på det för ett tag sedan.
Så tycker ni det är värt att börja igen? och vilken gubbe? (älskade Yi men det var väl för han var OP och har även kört Teemo en del)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

På Internet är det ingen nåd. Oavsett vad du gör kommer folk gå lös på dig som om världen var påväg att gå under och allt var ditt fel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Mjo, precis som de flest hypade spel börjar det med en relativt mogen publik till att sedan bli fruktansvärt överlastat med barn i 10-14års åldern. Dock i just MOBA-scenen är det ganska känt att ha en extremt omogen och otrevlig community.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

När du kommer upp emot lvl 30 blir det bättre.
Inte sett någon skriva KS (förutom på skoj) på över 100 games.

Permalänk
Medlem

Spelar LoL och är 14 men räknar mig som seriös spelare. Har råkat på min andel av omogna spelare jag också, tex igår 3v3 så klagade supporten på att vi var noobs och inte tog kills då han tog 90% av enemys HP (egentligen sprang han omkring i djungeln). Han hade inte heller några assists. Dock säger jag inte att jag är perfekt, brukar bara bli arg o säga några väl valda ord ifall någon helt felaktigt skyller på medpselarna för att de är dåliga, fastän klagaren själv ligger under med 3-4 lvl och står och farmar :P. Med detta sagt kan vi konstatera att spelare inte utmärker sig som P12or utan mer som omgna människor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av W1zard:

Ny på LoL så jag kör mkt 5vsAI på beginner.

Blir väldigt ofta ett jävla tjaffs om Killsteals höger och vänster, jag kan förstå att om någon har dödat en typ helt klart och sen kommer någon in och avslutar motståndare. Men i en fight där 2st attackerar en motståndare hela tiden så kommer det mer än ofta KS i chatten om jag får killing blow och ett ofta "Report him for KS" m.m. Sen som sista, hur orkar man tjaffsa om Killsteals vs bottar? är man statistik kåt eller?

Är det mkt ungt folk som lirar och inte "förstår" teamplay eller? Vet inte hur många matcher vs Bots som jag har massor med assist men inga kills just för att någon har "snott" mina kills. Jag skriver sällan någonting för jag känner att vinner vi så är det ju lugnt. Samt att jag lär mig under resans gång.

Spelade några enstaka matcher HoN men jag slutade för att det var ett sådant jävla Liv i chatten om att man var dålig m.m. När man frågade vad man skulle förbättra så kom det dryga kommentarer om att man ska gå och dö m.m. Kändes som att åldern var ungefär 12år

/Simon 30åring som gillar Casual spelande

Tips : ta bort skiten.
Installera cod4, så kör du promod. Typ inga p12or förutom jag Fast jag är nog rätt lugn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kan lova dig att om du är i lvl 30 och börjar spela ranked så är det sällan folk som klagar på en och desto bättre div du ligger i ju mindre utav de kommer det att hända!

Permalänk

Håller med iSw3de när du kommer upp runt 30 så är det inga som skriver ks förutom om det e rent uppenbart att det är ks t.ex när motståndaren har 100 hp kvar och någon kommer in precis då och tar killet eller när det är någon som har chans på penta kill men annars inte. Har inte upplevt så mycket att folk skriver ks när jag tog mig upp till 30 men i för sig spelade jag aldrig mot bottar i princip.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

I princip hela min årskurs (sexan) spelar LoL.....

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Är det inte såhär alla MOBA spelen har varit sen release? Jag minns när man satt med WC3 DOTA, blev ju krig i chatten varenda match då någon tyckte man gjorde "fel". Har upplevt samma sak i DOTA2 och LoL. Jag vet inte riktigt vad det är, men just MOBA verkar locka till sig många sånna där typer som drar ner stämning otroligt mycket.

Själv lirar jag inget av spelen pga communityn.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

När du kommer upp emot lvl 30 blir det bättre.
Inte sett någon skriva KS (förutom på skoj) på över 100 games.

Exakt, det enda som kan klassas som dåligt är när supporten tar kills i bot lane från ad carry.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Jag kan hålla med till en viss del. Det blir lite bättre ju högre lvl du är men.. Personligen är det fortfarande ingen "vacker syn" Mycket tjafs o tjat.. Hela tiden i princip.

Alltid ska nån klaga på att någon råkade dö, eller råkade "feeda" någon i det andra laget.. Hot och personangrepp och allmänt tjafs gör inte saken bättre. Det blir bara bra mycket sämre. Jag kan gott säga att jag aldrig beter mig illa mot andra när jag sitter och spelar LoL.. Vi alla gör misstag.

Känner du att du mest hamnar med "idioter", så försök hitta några vänliga själar att spela med Spelar nästan aldrig själv då det känns som man alltid får någon emot sig.

Permalänk
Medlem

Vissa matcher har man fått bra kontakt med nån spelare och surrat lite efter matchen i chatt osv. en sa att Dota 2 var bättre, har dock inga möjligheter att testa då jag ingen nyckel har (inte hittat någon heller).

Då det gäller mitt val av Karaktärer så är det ofta en Ranged Dmg dealer som jag försöker spela, enklare att hålla sig på avstånd Kört en del med Ashe på sistone och den är Carry enligt LoL själva. Tycker den är trevlig då man kan köra Frost Shot på dom som försöker fly tills dom dör, Har även räddat nån medspelare från att dö genom att slowa ner motståndaren.

Bra att veta att det inte bara är jag som har denna uppfattning om spelarna i just detta spel, eller i liknande spel.

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Medlem

Om någon nämner ordet killsteal eller KS i ett teamspel så anser jag omedelbart att dom är 10 år eller förståndshandikappade.

Bara fortsätta spela och ha roligt.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Fenomenet är inte lika starkt i Dota 2, testa det

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Fenomenet är inte lika starkt i Dota 2, testa det

blir svårt utan beta nyckel ...

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk
Skrivet av W1zard:

Vissa matcher har man fått bra kontakt med nån spelare och surrat lite efter matchen i chatt osv. en sa att Dota 2 var bättre, har dock inga möjligheter att testa då jag ingen nyckel har (inte hittat någon heller).

Då det gäller mitt val av Karaktärer så är det ofta en Ranged Dmg dealer som jag försöker spela, enklare att hålla sig på avstånd Kört en del med Ashe på sistone och den är Carry enligt LoL själva. Tycker den är trevlig då man kan köra Frost Shot på dom som försöker fly tills dom dör, Har även räddat nån medspelare från att dö genom att slowa ner motståndaren.

Bra att veta att det inte bara är jag som har denna uppfattning om spelarna i just detta spel, eller i liknande spel.

Har en del nycklar till Dota 2. Skicka meddelande om du vill ha en invite.

Permalänk
Medlem

Spelar du bra på DotA2 kommer ingen klaga på dig även om du "KSar". Och om de gör det så finns ju alltid LoL.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Hela poängen med 5 vs 5 beginner bots är att skaffa kills. Beginner är för enkel för att "team play" spelar någon större roll.

Förresten finns det ingen report för "ks".

Permalänk
Medlem

Fenomenet är inte lika starkt i dota2?
Sorry men det är inte alls bra där heller, förstår inte varför det är såhär just i moba. (eller vad ni nu vill kalla det)
Xbox live har sina små ungar som sitter och skriker men det hatet som existerar i ett game valfritt moba spel är ju nästan löjligt.

Gör dig beredd, oavsett det spel du väljer så kommer du få ta emot en jävla massa skit.
Kvittar om du säger att du är noob eller ej, you will get shat on a lot.

Skillnaden är att i LoL är det 12åringar och i Dota2 är det 20åringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvmopp:

Jag spelar DotA 2 istället för hon så har inte full koll på hur spelet är uppbyggt. I DotA 2 så har man olika roller i laget, carry, tank, initiator, support osv. Kan det vara så att du spelar support men ändå tar/får killsen? För övrigt så tror jag att medelåldern i LoL är riktigt låg.

Dota och HoN är mer eller mindre samma spel, kan man Dota så kan man HoN och tvärtom.

Skrivet av xinux:

Fenomenet är inte lika starkt i Dota 2, testa det

Kan du ryska? Annars är det ganska svårt att veta eftersom ryssar inte pratar engelska...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Dra ihop några polare å skaffa ett 5v5 team så slipper du det skulle även vilja på stå att det finns folk som är över 20 år
i detta spel även som beter sig som idioter ^^

Kolla bara på den dära athene

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Kan du ryska? Annars är det ganska svårt att veta eftersom ryssar inte pratar engelska...

Dom beter sig iaf lite bättre än brasilianska 12åringar..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS