LoL - mkt ungt som spelar eller?

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 27 och spelar numera nästan bara jungle (amumu)
Inte ofta jag får höra KS även om jag råkar få killen vid ganks
Hände hela tiden upp till ungefär 20

Sen blir det ju bara ännu roligare att sno kills om någon skriver KS

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Lira dota2 istället, har säkert 400 wins och har aldrig haft någon på mitt lag som har dampat ur på ks, någon gång kanske någon har skrivit ks men thats it.

Permalänk

dota 2 och LOL

Jag förstår inte varför alla som spelar lol kan säga att dota är en kopia av lol fast dota 1 fans först och dota 2 är iderna från warcraft 3 och dota 1

§1 raderat.
Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet spelas lol mest av omogna p12or. Finns ju undantag dock. Tycker spelet är sjukt repetetivt.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Det är därför jag ser till att de flesta i mitt lag är kompisar. Polarna vet jag inte sitter och whinar över KS utan vi är mer..."Bra jobbat, vi tog ner honom". Sen så kan det vara surt om man spelar ADC, har en 100% kill och supporten kommer och drar en basic attack. Sen brukar jag inte säga något bortsett från om det är en VISS POLARE som tycker det är kul att köra support, KSa allting och kämpa för att sno alla creeps.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Kör du på east eller west?, böt för ett tag sen över till west och det verkar som att det är mycket mindre flaming och mer engelsk talande här.

Permalänk
Medlem

Jag spelar Dota 2 någon gång ibland, spelar mest på Ryska servrar, eftersom eventuellt tjafs inte påverkar mig. Om någon börjar tjafsa ordentligt, så lämnar jag på direkten och spelar inte mer den dagen.

Citat redigerat
Permalänk

Gillar att du stavar det "mkt" i samma text som du "gnäller" om unga spelare! xD

Du har väl delvis rätt, antar att du bara spelar med lowlevel människor som inte alls förstår sig på spelet.
Och som sagt i botgames vad spelar det för roll? Man kan ju istortsätt 1v5a ett bot team ändå.

Bara ignorera det, reporta folk som börjar trakassera dig.
Om du håller in TAB så finns det till höger, på rutan som kommer upp, möjlighet att mutea dom ingame.
Så spela på du min vän!

Permalänk
Skrivet av GHOST13373:

Jag förstår inte varför alla som spelar lol kan säga att dota är en kopia av lol fast dota 1 fans först och dota 2 är iderna från warcraft 3 och dota 1

Sanningen är att "DOTA 1" stal hela sin spel idé ifrån början med.
Kommer tragiskt nog inte ihåg vad original spelet heter just nu men med lite googlande så hittar du det säkert!

Citat redigerat
Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Av egen erfarenhet spelas lol mest av omogna p12or. Finns ju undantag dock. Tycker spelet är sjukt repetetivt.

Sjukt repetativt?
Du har 113 champions som du nästan alla kan spela på 5 olika sätt var.
113 champions i ett game med 10 olika ger vika för SJUKT mycket olika kombinationer utav team setups, vilket öppnar upp oändligt många strategier.
Sen att det dessutom finns 4 helt olika typer av banor/spelsätt och att spelet dessutom är gratis...

Så måste jag nog fråga hur du tänker att det är "sjukt repetativt"?
Vad kräver du egentligen av ett gratis spel? Finns det något spel i hela världen som du inte räknar som "sjukt repetativt"?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dark_Widget:

Sjukt repetativt?
Du har 113 champions som du nästan alla kan spela på 5 olika sätt var.
113 champions i ett game med 10 olika ger vika för SJUKT mycket olika kombinationer utav team setups, vilket öppnar upp oändligt många strategier.
Sen att det dessutom finns 4 helt olika typer av banor/spelsätt och att spelet dessutom är gratis...

Så måste jag nog fråga hur du tänker att det är "sjukt repetativt"?
Vad kräver du egentligen av ett gratis spel? Finns det något spel i hela världen som du inte räknar som "sjukt repetativt"?

Sen är det skillnad på vad som kan köras och vad som får köras. Det blir oftast ett j*vla gnäll så fort man inte väljer efter en super über meta som alla high-end team använder.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Detta förekommer även i Dota 2 dock så är det inte ofta. Mer än hälften av gångerna någon säger "KS"
är det för att det faktiskt var en killsteal, sällan någon börjar gnälla på att folk KSar när dom inte gjorde det.
Fast när man är riktigt riktigt låg lvl (typ under 5) så är det ofta folk som ragequitar så fort laget ligger under.
Tråkigt, för bara för att man ligger under ett tag betyder det inte att man kommer förlora.
Men man märker att det finns mycket omogna spelare, ofta från ryssland men jag har även stött på
massa 12-åriga spansk-talande spelare som varit riktigt jobbiga. Antar att när man är högre lvl oavsett
om det är Dota, LoL eller HoN så är det mindre gnällspikar.

Komiskt egentligen när folk är support och grinar över att en spelare som är carry KSar,
likaså när en carry+escape anklagar en support för feeder för att man dött 3-4 gånger
och inte har några kills.

Skrivet av Dark_Widget:

Sanningen är att "DOTA 1" stal hela sin spel idé ifrån början med.
Kommer tragiskt nog inte ihåg vad original spelet heter just nu men med lite googlande så hittar du det säkert!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Skrivet av Dark_Widget:

Sjukt repetativt?
Du har 113 champions som du nästan alla kan spela på 5 olika sätt var.
113 champions i ett game med 10 olika ger vika för SJUKT mycket olika kombinationer utav team setups, vilket öppnar upp oändligt många strategier.
Sen att det dessutom finns 4 helt olika typer av banor/spelsätt och att spelet dessutom är gratis...

Så måste jag nog fråga hur du tänker att det är "sjukt repetativt"?
Vad kräver du egentligen av ett gratis spel? Finns det något spel i hela världen som du inte räknar som "sjukt repetativt"?

Det finns 113 champions, dock kan du inte spela alla direkt, antingen betalar du riktiga cash eller så
får du spela häcken av dig. Spelet tycker jag inte kan kallas för ett äkta gratisspel då du kan köpa dig
igenom för att kunna få övertag över andra spelare. Det kostar även att byta namn i spelet,
samt att byta region. Det är bara lite av anledningarna att jag föredrar Dota. Jag betalar inte ett skvatt,
kan använda alla heroes direkt, alltså har ingen övertag över mig förutom möjligtvis skicklighet.
Jag kan byta region till vilken jag vill när jag vill utan att det skall kosta. Då kan jag spela med
Amerikanska och Europeiska vänner. Dessutom slipper man ryssar om man spelar på t.ex US East.
LoL är väldigt begränsat om du inte vill betala eller inte vill lägga ner timtal varenda dag i evigheter,
fast jag håller med om att det nog inte är mer repetivt än andra spel

Citat redigerat
Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Sen är det skillnad på vad som kan köras och vad som får köras. Det blir oftast ett j*vla gnäll så fort man inte väljer efter en super über meta som alla high-end team använder.

Haha jo det är väl relativt sant, fast det är ju ändå extremt ignorant att påstå att man bara får spela samma champ i samma lane i samma teamcomp på samma map
Förstår dock hur han menar antar jag men det är endå väldigt ignorant och oigenomtänkt

Permalänk
Medlem

Vilket dota-likt spel man än väljer o spela så får man räkna med att få folk som gnäller i chatten.. Spela mot bottar är ju extremt casual och jag förstår inte varför någon skulle bli upprörd för att man "snor" kills där. Generellt är nog medelåldern lägre på LoL än på dota/dota2/HoN. Dock är dota och HoN mindre casual friendly än LoL, dvs folk tar games mer seriöst och kommer skälla ut dig för att du stjälper mer än du hjälper. HoN communityt är dock ett av de mest retarderade i spelhistorien, håll dig långt bort därifrån. Dota2 är betydligt bättre, förutom alla ryssarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Sanningen är att "DOTA 1" stal hela sin spel idé ifrån början med.
Kommer tragiskt nog inte ihåg vad original spelet heter just nu men med lite googlande så hittar du det säkert!

Aeon of Strife!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Sen är det skillnad på vad som kan köras och vad som får köras. Det blir oftast ett j*vla gnäll så fort man inte väljer efter en super über meta som alla high-end team använder.

Det kan du ju faktiskt inte skylla spelet på.
Det är ju som att säga att Super Smash Bros bara har en karaktär bara för ens polare bara låter en köra en gubbe