Spelet hänger sig och skärmen tappar signal

Permalänk
Medlem

Spelet hänger sig och skärmen tappar signal

Hej, när jag spelar CS: Go och så händer det alltid att efter en stunds spelande så hänger sig spelet och skärmen blir helt svart och man hör bara ljud och så. För att lösa problemet måste man därför starta om datorn vilket är riktigt irriterande. Detta har inte hänt förut utan jag har bara märkt av det sens jag börja spela cs go för ungefär en vecka sedan. Installerade nyaste drivrutinen igår men det hjälpte inte, satte även på vertical sync på trippel på cs men det verkar inte funkar. Rensade datorn på damm igår också och satte på snabbaste fläkthastighet. Det verkar bara vara Cs Go som strular.

Grafikkort: GTX 570
Processor: Intel i5 2500K
Win 7 64-bit

Nätagg: TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hej, när jag spelar CS: Go och så händer det alltid att efter en stunds spelande så hänger sig spelet och skärmen blir helt svart och man hör bara ljud och så. För att lösa problemet måste man därför starta om datorn vilket är riktigt irriterande. Detta har inte hänt förut utan jag har bara märkt av det sens jag börja spela cs go för ungefär en vecka sedan. Installerade nyaste drivrutinen igår men det hjälpte inte, satte även på vertical sync på trippel på cs men det verkar inte funkar. Rensade datorn på damm igår också och satte på snabbaste fläkthastighet. Det verkar bara vara Cs Go som strular.

Grafikkort: GTX 570
Processor: Intel i5 2500K
Win 7 64-bit

Nätagg: TX650

Installera om CS:GO, låter som något strular med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Installera om CS:GO, låter som något strular med det.

Tror du verkligen ett spel kan få skärmen/grafikkortet att tappa signal och göra så att det hänger sig? tvivlar jag på :/
Provade nu att sätta på Vertikal Sync på grafikkortet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Tror du verkligen ett spel kan få skärmen/grafikkortet att tappa signal och göra så att det hänger sig? tvivlar jag på :/

Det är mer att drivrutinerna krashar. Om det inte händer i något annat spel eller liknande kan det lika gärna vara CS:GO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Tror du verkligen ett spel kan få skärmen/grafikkortet att tappa signal och göra så att det hänger sig? tvivlar jag på :/

Jaså, jag uppfattade det som att skärmen bara blev svart, inte att signalen försvann helt och hållet.

Det var ju lite knepigare, jag hade nog personligen installerat om det i alla fall, bara för att ha strukit det från listan.

Permalänk
Medlem

Vill även tillägga att skärmen flimrar. Blir så i grafiskt "krävande" spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Vill även tillägga att skärmen flimrar. Blir så i grafiskt "krävande" spel.

Känns som om det är dags för ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Lustigt, tar de bort grafikkort ur sortimentet efter bara 1,5 år? finns inte att köpa på inet......

EDIT2: Sätter man MSI afterburner på auto så kör fläkten up till 70% direkt och ligger där vilekt gör att det låter en del... jävla skitkort alltså

Finns det något i grafiken jag kan ändra? syftar mer på flimret och vsync osv.

Det var bluescreen det handlade om:

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA80081194E0
BCP2: FFFFF88006F386AC
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\041513-35443-01.dmp
C:\Users\"Namn"\AppData\Local\Temp\WER-99341-0.sysdata.xml

Läs vår sekretesspolicy online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x041d

Om sekretesspolicyn online inte är tillgänglig kan du läsa vår sekretesspolicy offline:
C:\Windows\system32\sv-SE\erofflps.txt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Känns som om det är dags för ett nytt grafikkort.

Det är ju det som är så jäävla surt... det kostar 3k. Inte ens haft det i två år, köpte mitt första vilket var deffekt och de böt ut. Och så verkar detta vara likadant, de kanske aldrig böt ut det....
Kan det ha något med att jag var en skärm utan hdmi?
Varför blir det just så på cs att grafikkortet itne pallar? har liksom blåst ur den och allt men inget funkar!!

lite hjälp?

Hallå där?

Permalänk
Medlem

Jag har ett exakt likadant problem fast när jag spela LoL! Otroligt irriterande och söker, även jag, efter en person med svar.