Skype krånglar som f*n

Permalänk
Medlem

Skype krånglar som f*n

Tjo!

Jag startade skype idag och märkte att jag inte kunde klicka på någonting i aktivitetsfältet eller skrivbordet, kan klicka på saker och ting i skype men that´s it. Letat som en galning efter någon lösning men ingenting... Har startat om datorn ;).. Ominstallera skype hjälpte inte..

Känns som allt krånglar för mig nu och skulle uppskatta lite hjälp, skype forumet var knappast hjälpsamma. Någon ide om vad som är problemet, någon inställning eller något? Har någon här möjligtvis haft samma problem?

Help me pls

/Hannes

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Hum. Händer det även när skype inte är igång? Testat att återställa till tidigare tidpunkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoPro:

Hum. Händer det även när skype inte är igång? Testat att återställa till tidigare tidpunkt?

Nope, allt funkar men så fort jag sätter på skype skiter det sig. Jag har inte testat att återställa till en tidigare punkt, tror inte min datorn "sparar sig självt" särkilt ofta :s

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Hände detta efter att du uppdaterade till version 6.3.0.105?

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem

Kan vara värt ett försök, tror att många os skapar återställningspunkter vid installationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Hände detta efter att du uppdaterade till version 6.3.0.105?

Har inte bett om att få uppdatera eller något så nej, det skulle vara om skype auto-uppdaterade programmet (:

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

Har inte bett om att få uppdatera eller något så nej, det skulle vara om skype auto-uppdaterade programmet (:

För mig uppdaterades det automatiskt. Du kan testa att ladda ned förra versionen av Skype.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Hände detta efter att du uppdaterade till version 6.3.0.105?

Jag har 6.3.59.105.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoPro:

Kan vara värt ett försök, tror att många os skapar återställningspunkter vid installationer

Hitta en punkt - förrgår, då var allt som det skulle, goa tider - återställde men problemet kvarstod :/

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

För mig uppdaterades det automatiskt. Du kan testa att ladda ned förra versionen av Skype.

Försöker installera version 6.0.0.120 men verkar som den under installationen uppdateras till den senaste versionen :s

Fick det att funka, tack ska du ha! ::D

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk

Är en bugg i senaste Skype. Installera en tidigare version bara.

Permalänk

Skype finns iom Microsofts uppköp numera med i Windows Update. Så är windows update automatisk så uppdateras Skype automatiskt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som uppenbarligen var oseriöst.