Permalänk

Knäckt USB-minne!

Hejsan,

Min kära vän har varit väldigt klantig och knäckt sitt USB-minne...

Jag har inte tittat inuti själva USB-minnet så jag vet inte skadorna på kretskortet men det borde ju gå att löda ihop.
Men finns det kanske något ställe man kan lämna in minnet på där dom kan löda ihop den åt en? Garantin lär ju vara borta nu så det skadar ju inte att försöka fixa ihop den...

Se bild nedanför.

Dold text
Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Nej jag har en likadan och det är ett mönsterkort eller kretskort hela vägen ut till kontakterna.. Själv måste jag köra min genom en usb förlängningskabel annars dyker den ej upp i systemet.
Köpte det på kjell bara för att de hade rea den veckan, sånt skräp

Permalänk
Medlem

Det kan nog gå att löda dit kablar för att få kontakt i kontakten igen för att plocka ut innehållet.
Men löda den i syfte att använda vidare skulle jag inte göra, enbart för dataräddning.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

han måste vara helt knäckt om han hade viktiga saker där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

han måste vara helt knäckt om han hade viktiga saker där

I see what you did there.

För dataräddning så får du göra som de andra sa, är det inget viktigt på så får du troligtvis bita i det sura äpplet och köpa ett nytt alt be din vän köpa ett nytt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Varför tar du inte en titt inuti och ser om det bara är att löda på en ny kontakt?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Varför tar du inte en titt inuti och ser om det bara är att löda på en ny kontakt?

Permalänk
Skrivet av R00t:

Nej jag har en likadan och det är ett mönsterkort eller kretskort hela vägen ut till kontakterna.. Själv måste jag köra min genom en usb förlängningskabel annars dyker den ej upp i systemet.
Köpte det på kjell bara för att de hade rea den veckan, sånt skräp

Det ser rätt kört ut. Jag ska försöka få tag i lite bilder på hur det ser ut i min vän's minne och jag återkommer då.

Visa signatur

#Framtiden