Permalänk
Medlem

Dagen började med lite gitarrlirande. Tänkte att det kan vara bra att lära sig gitarrteori, så nu börjas det med skalor och lära sig att spela dem.

Sen blev det att dra ut och kasta boll(amerikansk fotboll i 1,5h med en polare. Man märker att man inte kastat under vintern. Tekniken är ganska rostig i kasten. Sen på kvällen så blev det Amerikansk Fotbollsträning. Ska bli oerhört kul när säsongen drar igång snart. Sen fick det bli Maiden England '88 som kom på posten idag. En riktig kvalitets konsert även om Bruce röst inte var helt 100.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Precis varit hos mor och far, där jag har bytt till sommardäck på min och deras bilar.
Sjukt gött att sommardäcken är på, man har saknat det!

Blev lite grillat efter det också

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har gjort högskoleprovet, gick väl helt okej När jag kom hem märkte jag att 5:an jag fick i växel på Konsum var ett jubileumsmynt från när FN fyllde 50 år 1995

Permalänk
Medlem

baxade just upp våran bakfälgar från Oldsen... nu inser man hur tunga däck och fälg är, speciellt när man får bära upp dom 4vån då vi inte har hiss
så nu ligger dom i badkaret och är tvättade. haha
dom ska lackas i bilens kulör där det är svart i fälgen, där av att man får ta in dom. haha

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Dat bathtub.

Idag röjde jag lite i källaren och körde iväg tidningar+kartonger till den lokala återvinningsstationen.

Askade ur pelletsbrännare och panna samt gjorde ett försök att torka av några av alla rören. Får nog anledning att komma tillbaka dit för det blir rejält smutsigt i detta pannrum.

Renare var det i rummet med lagrade datorkomponenter men jag blev inte helt klar där heller. Lite bättre ser det i vart fall ut med uppmärkta lådor så jag ser vad jag har "på lager". Problemet är väl snarare att man samlar på sig saker och inte slänger något.

I övrigt har jag mest tagit det lugnt.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Har i helgen bestämt mig för att börja ta upp träningen mycket mer, och jogga mer.
Men är det någon som har tips på styrkeövningar som man kan köra i hemmet med begränsad yta? med eller utan redskap? är inte så sugen på gym då det är svindyrt här omkring (dom få jag vet, ska kollas upp mer), då är mest sugen på att träna hemma eller så kanske jag är lite snål då det kostar 30kr i min fars kommun för både gym och bad ihop

Någon som har tips på bra gym i vänersborgstrakten? för någon som behöver få lite större muskler... eller skaffa sig lite muskler?

Någon som har tips på hur man kan få fram ett facebook meddelande till någon man inte har i vänlistan? hamnar i "skräpposten" (anar jag) och kan inte lägga till personen i fråga som vän?

EDIT: kom på att det kanske redan finns en träningstråd?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Har i helgen bestämt mig för att börja ta upp träningen mycket mer, och jogga mer.
Men är det någon som har tips på styrkeövningar som man kan köra i hemmet med begränsad yta? med eller utan redskap? är inte så sugen på gym då det är svindyrt här omkring (dom få jag vet, ska kollas upp mer), då är mest sugen på att träna hemma eller så kanske jag är lite snål då det kostar 30kr i min fars kommun för både gym och bad ihop

Någon som har tips på bra gym i vänersborgstrakten? för någon som behöver få lite större muskler... eller skaffa sig lite muskler?
EDIT: kom på att det kanske redan finns en träningstråd?

Finns ju massor med gym i Vänersborg (bor själv här faktiskt, flyttar dock till Uddevalla nästa helg).

Sportlife - mkt folk där, har ej öppet 24/7, öppnar runt 05 och stänger 22-23 nångång.
Motionspalatset med 2 ställen i byn som du säkert vet, ett vid vattenpalatset och ett vid Quality Hotell (där har dom öppet 24/7 med vissa avvikelser när hotellet har stängt). Dom har bra med redskap på hotellet, dock är det med konditionbaserat än deras andra ställe vid V.palatset.

Gym1 finns vid ICA typ, verkar helt ok med bra öppetider, kostar inte så mkt heller. http://www.gym1.se/
Sen har du Gymhuset på Östra vägen, http://gymhuset.tryckerivbg.se/

Hursomhelst, jag hade kört på Motionspalatset, deras Quality-anläggning då. Öppet och kan träna när du vill och har bra med grejer för nystart typ.
Det du måste tänka på är att dom spelar musik som får dig att somna, typ spa-musik. Så iphone med musik är ett måste.

Friskis & Svettis finns vid Trenova Center också.

Permalänk
Medlem

Satt ihop duschrums ikea möbel hos morsan.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Finns ju massor med gym i Vänersborg (bor själv här faktiskt, flyttar dock till Uddevalla nästa helg).

Sportlife - mkt folk där, har ej öppet 24/7, öppnar runt 05 och stänger 22-23 nångång.
Motionspalatset med 2 ställen i byn som du säkert vet, ett vid vattenpalatset och ett vid Quality Hotell (där har dom öppet 24/7 med vissa avvikelser när hotellet har stängt). Dom har bra med redskap på hotellet, dock är det med konditionbaserat än deras andra ställe vid V.palatset.

Gym1 finns vid ICA typ, verkar helt ok med bra öppetider, kostar inte så mkt heller. http://www.gym1.se/
Sen har du Gymhuset på Östra vägen, http://gymhuset.tryckerivbg.se/

Hursomhelst, jag hade kört på Motionspalatset, deras Quality-anläggning då. Öppet och kan träna när du vill och har bra med grejer för nystart typ.
Det du måste tänka på är att dom spelar musik som får dig att somna, typ spa-musik. Så iphone med musik är ett måste.

Friskis & Svettis finns vid Trenova Center också.

Tackar för den infon, fanns visst många mer gym än vad jag visste
Ska nog börja att kolla lite gym för gym och se vilket som passar mig bäst, dock är körkortsinvisteingar högre nu, men så fort det är färdigt så blir dete gym

Tack igen!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Då dagen knappt börjat än så tar vi gårdagens aktiviteter.

Börjar med att vara kanonbakis, köpa bakismat för att sen spela Diablo3 HC någon timme med en polare i Shanghai.
Sen när man piggnat till var det dags att gå ut i solen.
Gick 7km och hamnade sen på en restaurangbåt där jag drack öl och snackade skit med lite polare.

Ruggigt trevligt men den där 7km promenaden kändes lite wasted när man drack öl och käkade donken efteråt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Idag? Sett en usel film, delat ut flygblad, satt upp klistermärken, lyssnat på alldeles för mycket musik än vad som är bra för mig, sett samma usla film igen med sällskap den här gången, tagit en powernap på en halvtimme, skrivit det här inlägget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vaknat, fixat första koppen kaffe.
testade två olika hudkrämer, helvete va saker och ting kan svida.

trist att man troligtvis skadat huden pga svetsning haha
men nu verkar jag hittat en kräm som funkar riktigt bra, och prislappen ligger på 170kr för en minimal tub som vanligt...suck.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på lite kod som kompilleras så brukar göra meninslösa saker samtidigt och då kom jag och tänka på alla som förespråkar "Luft på burk" till rengöring av datorn (kör själv med filtrerad kompressor).

Så i väntan pilla jag ihop "luft på burk", lite torrt men vad gör man när man väntar ^^

Dock funderar jag på att för skojs skull sätta dit en snabbare fläkt, skära upp botten och sätta dit ett dammfilter och se vad som händer om man kastar in burken en natt i ett chassi med mycket luftgenomströmning som dammsamlare

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Vi hade en städdag i kvarteret idag. Var ute och drog ut ogräs i två timmar.(...)

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Vi hade en städdag i kvarteret idag. Var ute och drog ut ogräs i två timmar.(...)

Samma här, städdag för bostadsrättsföreningen. Blev en massa krattande och bärande av grovsopor.
Sedan avslutades det med trevlig grilllunch som föreningen bjöd på som tack.
Riktigt trevligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Samma här, städdag för bostadsrättsföreningen. Blev en massa krattande och bärande av grovsopor.
Sedan avslutades det med trevlig grilllunch som föreningen bjöd på som tack.
Riktigt trevligt.

sådant är faktiskt riktigt uppskattande

vi hade så för 2 helger sen, dock står containrarna kvar än så man passar på rensa lite extra nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Samma här, städdag för bostadsrättsföreningen. Blev en massa krattande och bärande av grovsopor.
Sedan avslutades det med trevlig grilllunch som föreningen bjöd på som tack.
Riktigt trevligt.

Du håller inte till i Värmdö-området va?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Samma här, städdag för bostadsrättsföreningen. Blev en massa krattande och bärande av grovsopor.
Sedan avslutades det med trevlig grilllunch som föreningen bjöd på som tack.
Riktigt trevligt.

Eh, så man betalar flera miljoner för en bostadsrätt men måste fortfarande betala en gigantisk månadsavgift för föreningen (existerar inte i många andra länder, t.ex. i Finland) OCH man måste städa efter andras skit utan lön som en slav (förutom maten då..)
Fyfan.. måste nog omvärdera min inställning till bostadsrätter.. borde nog sikta på villa istället.

Permalänk
Medlem

Delidade min 3770K idag har nog aldrig tidigare varit så pass nervös!

Kör den just nu på 4,6GHz med spänningen runt 1.20. Maxtempen efter en timme i prime95 är 63, innan deliden låg temperaturen på 74 när den kördes i 4,4GHz!

Efter 10 rundor i IBT blir tempen följande:
Core1: 56
Core2: 65
Core3: 59
Core4: 58

Tog antaligen lite för mycket Liquid ultra, men i nuläget pallar jag inte plocka isär allt och byta.

Kylaren är en Noctua Nh D14.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Du håller inte till i Värmdö-området va?

Nej, dock inte jättelångt därifrån heller. Bor också i Stockholmsområdet iallafall (Hammarbyhöjden precis söder om stan).

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Eh, så man betalar flera miljoner för en bostadsrätt men måste fortfarande betala en gigantisk månadsavgift för föreningen (existerar inte i många andra länder, t.ex. i Finland) OCH man måste städa efter andras skit utan lön som en slav (förutom maten då..)
Fyfan.. måste nog omvärdera min inställning till bostadsrätter.. borde nog sikta på villa istället.

Det är en städdag om året och den är inte ens obligatorisk och även om man är med man så bestämmer man själv hur mycket man vill göra.
Jag valde helt frivilligt att anstränga mig rätt mycket och bära grovsopor och kratta för att göra fint i omgivningarna.
Det var fint väder , trevlig gemenskap och bra motion.
Sedan bor jag för övrigt i en förening med bra ekonomi, som kan göra sig skuldfri inom kort. Månadsavgiften används främst till värde, vatten och renoveringar osv. Det är saker som man skulle behövt betala (och göra) själv om man hade tex en villa.

Med en stor villa måste du fixa med trädgården, städa och hålla rent kontinuerligt, så det blir verkligen inte mindre jobb än i en bostadsrätt.
Om du bryr dig om vad saker kostar som ett argument så är ju verkligen inte villa att rekommendera heller (i motsvarande område). Runt Stockholm är väl ett ganska typiskt pris runt 6 miljoner för en villa, vilket är bra mycket dyrare än de flesta bostadsrätter i motsvarande områden.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Dammat av golfklubborna och lirat Borderlands 2

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Joggat 5km , går tillbaka till 3,7km för ett tag till...xD

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Sammanfattar mina två senaste dagar, så de hänger ihop.

Åkte med en kompis och hans familj till deras sommarställe igår. När vi kom fram så satte vi i deras båt och sen fixade jag och min kompis våra fiskespön (letade fram fiskelådan, bytte lina) sen drog vi ut och fiskade och var ute i några timmar, tyvärr ingen fångst.

Idag gick vi upp vid 7 och åt frukost och sen vart det ut med båten. Denna gång vart det fångst, en gädda på 2kg. Sen drog vi in igen vid 12 tiden och åt och spelade lite kort. Sedan drog vi ut och fiskade igen och var ute i typ 3 timmar och fick 2 gäddor. En liten rackare som inte ens vägde ett kg, och en som vägde ca 4kg. När vi kommit i land igen så åkte vi hem. Och sen jag kommit hem har jag spelat och kollat på Breaking Bad.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

kom hem klockan 12:30 och spelat tf2 tills nu

Permalänk

Jobbat från 07-20:00 med en snabb lunch vid 16:00, kom hem duscha och dricker ett par folköl och glor på south park. Blir till att jobba samma tider imorgon också....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag fick hem Aftermath och Close Quarters.
Hur.
Dålig.
Kan.
Manva'?
TVÅ KILLS.
23 DEATHS.
Jag måste nog vänja mig vid de nya kartorna. På de vanliga spellägena och kartorna får jag extremt mycket högre poäng. :/

Annars har man varit och sett på en stor hög av brinnande ved i två timmar. Gott te fanns det i alla fall.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Var ute och övningskörde igår för första gången på en "ödeparkering" och det gick faktiskt helt okej (bortsett en del "kärringstopp" var riktigt kul

Idag hoppas jag det blir något liknande, och även lite landsvägskörning i vanlig trafik, ska bli kul!

Men någon som har något bra tips på vart man ska börja direkt efter "parkeringskörning"? är landsväg bäst eller ska man satsa på motorväg eller statskörning innan?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Hade nationellt test på matte , gjorde mitt bästa , gick åt helvete.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Var ute och övningskörde igår för första gången på en "ödeparkering" och det gick faktiskt helt okej (bortsett en del "kärringstopp" var riktigt kul

Idag hoppas jag det blir något liknande, och även lite landsvägskörning i vanlig trafik, ska bli kul!

Men någon som har något bra tips på vart man ska börja direkt efter "parkeringskörning"? är landsväg bäst eller ska man satsa på motorväg eller statskörning innan?

Börja med små landsvägar med lite trafik och arbeta mycket med blicken för att få in en bra vana, sen kan du gå därifrån till större landsvägar

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Var ute och övningskörde igår för första gången på en "ödeparkering" och det gick faktiskt helt okej (bortsett en del "kärringstopp" var riktigt kul

Idag hoppas jag det blir något liknande, och även lite landsvägskörning i vanlig trafik, ska bli kul!

Men någon som har något bra tips på vart man ska börja direkt efter "parkeringskörning"? är landsväg bäst eller ska man satsa på motorväg eller statskörning innan?

Själv körde jag runt i industriområdet vid Xl bygg och kakhuset, där är det rätt lungt och har mycket korsningar osv att öva i se dock till att inte vara där vid arbetstid, om du vill slippa massa trafik. Motorväg är inte direkt något man brukar behöva öva jättemycket på men man ska nog inte börja med det. Ta o kör 45an till gestadvägen och kör den ex till brålanda och sedan 45an tillbaka till vänersborg, då får du öva kurvig landsväg och 90väg.
Ett tips är att ta någon körlektion där den du kör med sitter i baksätet, så båda får tips osv. (om du kör privat)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb