Permalänk

Intressekoll-Moddnings sida?

Hej i stugan

Jag undrar en sak, finns det någon vidare känd webbsida här i sverige som handlar om dator moddning?

Jag fick idén här om dagen om att jag skulle vilja göra en sådan sida om det finns folk som är intresserad av den så jag har några frågor:)

Några frågor

1. Tror ni att folk skulle bli intresserade av detta?, Man måste ju inte vara en moddare själv för att vara medlem på sidan?, Jag menar alltså typ att folk kan se det som en sorts "fågelskådning"

2. borde det finnas några extra finesser till sidan?

3. Skulle ni besöka sidan?

4.Skulle vilja be 3 "moddare" kontakta mig OM de vill ha sin bild på sin dator på webbsidan

Tack för eran tid

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

1. Ja verkligen, om det är lätt att lära sig och ställa frågor.

2. Kommentarer är viktigt.

3. Ja.

Permalänk

Sweclockers?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Hej i stugan

Jag undrar en sak, finns det någon vidare känd webbsida här i sverige som handlar om dator moddning?

Jag fick idén här om dagen om att jag skulle vilja göra en sådan sida om det finns folk som är intresserad av den så jag har några frågor:)

Några frågor

1. Tror ni att folk skulle bli intresserade av detta?, Man måste ju inte vara en moddare själv för att vara medlem på sidan?, Jag menar alltså typ att folk kan se det som en sorts "fågelskådning"

2. borde det finnas några extra finesser till sidan?

3. Skulle ni besöka sidan?

4. Och om det finns intresse för detta så skulle jag vilja be om 3 stycken olika svenska moddare kunde skicka ett PM Till mig

Tack för eran tid

//SaP

Förstår inte punkt 4.

Permalänk

asså för mig som sitter på swec känns det lite onödigt/överflödigt och att vara så pass nishad kan vara svårt för vårt lilla språk!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Förstår inte punkt 4.

Gjorde om punkt 4. Hojta om du inte förstår

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av capkekken:

asså för mig som sitter på swec känns det lite onödigt/överflödigt och att vara så pass nishad kan vara svårt för vårt lilla språk!

Får ursäkta men förstod inte vad du menade?

Skrivet av LinusNeuman:

1. Ja verkligen, om det är lätt att lära sig och ställa frågor.

2. Kommentarer är viktigt.

3. Ja.

Tack, Detta ska jag lägga i åtanke

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sweclockers?

Så du tycker inte detta är nödvändigt?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Som de andra säger, tror inte det är nödvändigt

Permalänk
Medlem

kan vara kul om det blir bra, annars finns det ju swec som gör många projekt och lägger upp i galleriet

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Gör en officiel moddningstråds grej? Där folk lägger upp sina små projekt (ej byggloggar).

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

kan vara kul om det blir bra, annars finns det ju swec som gör många projekt och lägger upp i galleriet

tack

Skrivet av DDemis:

Gör en officiel moddningstråds grej? Där folk lägger upp sina små projekt (ej byggloggar). Eller nåt

Här på forumet?, Eller på "min" webbsida?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Hedersmedlem

Som capkekken säger så tror jag knappast att det finns plats för en sida dedikerad till moddning så länge du riktar in dig på lilla Sverige. Om du saknar någon funktion här på SweC så finns alltid feedbackforumet!

Permalänk

Jag saknar hårdvaru mods, typ Voltmods, osv. Vi kanske är för få som sätter lödkolven i våra 5k grafikkort men man ser det endel på utländska forum.

Kan va enklare saker som PWM mod av fläktar(förvånansvärt många som går att bygga om till PWM) Vet att det finns folk som kan elektronik iaf

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Jag saknar hårdvaru mods, typ Voltmods, osv. Vi kanske är för få som sätter lödkolven i våra 5k grafikkort men man ser det endel på utländska forum.

Kan va enklare saker som PWM mod av fläktar(förvånansvärt många som går att bygga om till PWM) Vet att det finns folk som kan elektronik iaf

Detta skulle vara något, Men inte det jag syftade på :/

Skrivet av widL:

Som capkekken säger så tror jag knappast att det finns plats för en sida dedikerad till moddning så länge du riktar in dig på lilla Sverige. Om du saknar någon funktion här på SweC så finns alltid feedbackforumet!

Jag försår, Saknar ingen funktion här, Tyckte bara att sverige skulle inte ha någon "Riktigt" sida för enbart moddnings syfte :/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av SaP:

Gjorde om punkt 4. Hojta om du inte förstår

Tror mer han syftade på att du skrev "några frågor;" och en av "frågorna" inte var en fråga utan ett önskemål

Personligen har jag svårt att tro att speciellt många skulle lockas, vill man ha hjälp med moddning kan man göra en tråd här på sweclockers, där många moddare redan hänger, vill man visa upp, eller glo på moddning finns alltid galleriet här på sidan. Tror inte det finns tillräckligt många moddningsintresserade i landet för att det skulle göra det värt att göra en helt ny sida, än att bara prata om det här på sweclockers.

Av samma anledning som att det vore opraktiskt att göra en hemsida om grafikkort, där man kan få hjälp med att köpa grafikkort och visa upp vilket man har osv. Det är en så pass liten grej att det utan problem får plats bland allt annat här på forumet, det är min åsikt i alla fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tror mer han syftade på att du skrev "några frågor;" och en av "frågorna" inte var en fråga utan ett önskemål

Personligen har jag svårt att tro att speciellt många skulle lockas, vill man ha hjälp med moddning kan man göra en tråd här på sweclockers, där många moddare redan hänger, vill man visa upp, eller glo på moddning finns alltid galleriet här på sidan. Tror inte det finns tillräckligt många moddningsintresserade i landet för att det skulle göra det värt att göra en helt ny sida, än att bara prata om det här på sweclockers.

Av samma anledning som att det vore opraktiskt att göra en hemsida om grafikkort, där man kan få hjälp med att köpa grafikkort och visa upp vilket man har osv. Det är en så pass liten grej att det utan problem får plats bland allt annat här på forumet, det är min åsikt i alla fall.

Tack för din åsikt ;), Ja dom flest är ju tyvärr inte moddare, så jag tror nog inte det finns något "chans" att lyckas det finns ju allt eftersome redan här....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

tack

Här på forumet?, Eller på "min" webbsida?

På Sweclockers. Typ ''Den stora moddningstråden'' Där kan folk lägga upp sina små projekt. Bara ett förslag.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

På Sweclockers. Typ ''Den stora moddningstråden'' Där kan folk lägga upp sina små projekt. Bara ett förslag.

Bra förslag

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av SaP:

Bra förslag

Tror jag med, det är så många som är jäkligt duktiga om man kollar galleriet att många nog drar sig för att posta också. Dom blev ju inte proffs på första försöket liksom Eller så kanske man inte är typen som gillar allt för mkt uppmärksamhet eller nåt vem vet

Finns även många smarta mods rent funktionsmässigt som kanske inte är dom snyggaste.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Tror jag med, det är så många som är jäkligt duktiga om man kollar galleriet att många nog drar sig för att posta också. Dom blev ju inte proffs på första försöket liksom Eller så kanske man inte är typen som gillar allt för mkt uppmärksamhet eller nåt vem vet

Finns även många smarta mods rent funktionsmässigt som kanske inte är dom snyggaste.

Har du rätt i men tycker det är roligare med att göra en hemsida :/ Så jag avstår från den idén :/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Visst, Swecs avdelning för moddar är schysst. Men det skulle vara grymt med en dedicerad, svensk sida för det specifika ämnet.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av FlorrpaN:

Det är jag mycket väl medveten om

Skulle gärna vilja be en moderator lägga till en omröstning

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Om jag skulle göra webbsidan på engelska?, Skulle det vara en större chans att folk började besöka min webbsida då?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Om jag skulle göra webbsidan på engelska?, Skulle det vara en större chans att folk började besöka min webbsida då?

Med risk för att låta spydig... Behöver du ens ställa den frågan?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Med risk för att låta spydig... Behöver du ens ställa den frågan?

Såklart större chans, dum fråga av mig men tror ni det finns för många sådana sidor?,

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Entusiast

Det känns ju inte precis som det finns marknad för det i Sverige, tror alla som vill visa sina byggen på någon svensk sida redan finns här. Dock hade de kunnat slipa lite på galleriet. T.ex. göra fler avdelningar för saker som är populära. Typ en för casemods och en för scratchbyggen.

Gör du den på Engelska så har du nog större chans, men du måste åstadkomma en riktigt bra hemsida, både utseendemässigt och funktionsmässigt.

Permalänk
Skrivet av SaP:

Såklart större chans, dum fråga av mig men tror ni det finns för många sådana sidor?,

Det finns nog, kanske inte specifikt en sida för just moddning men tror inte en sida för bara moddning skulle bli populärt bättre med ett forum som har allt från moddning till datorhjälp till gallerier med moddning/byggen och det finns ju redan här på swec.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Det känns ju inte precis som det finns marknad för det i Sverige, tror alla som vill visa sina byggen på någon svensk sida redan finns här. Dock hade de kunnat slipa lite på galleriet. T.ex. göra fler avdelningar för saker som är populära. Typ en för casemods och en för scratchbyggen.

Gör du den på Engelska så har du nog större chans, men du måste åstadkomma en riktigt bra hemsida, både utseendemässigt och funktionsmässigt.

Précis jag känner att det är större chans med att göra en engelsk hemsida, så jag får väl försöka göra det bästa jag kan:)

Visa signatur

Nils-Julius