[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iRonNuke:

Starta Dayz Commander och se till att du har DayZ 1.7.6.1 installerat samt senaste Beta Patchen så ska det nog funka!

Vad är DayZ Commander, någonting jag borde ha utöver Steams mod? Har använt SixUpdater förut men ville prova Steams den här gången, behöver den alltså kompletteras med "DayZ Commander"? Jag kunde för övrigt inte starta spelet med senaste Beta-patchen, stod "körbar fil saknas"...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vad är DayZ Commander, någonting jag borde ha utöver Steams mod? Har använt SixUpdater förut men ville prova Steams den här gången, behöver den alltså kompletteras med "DayZ Commander"? Jag kunde för övrigt inte starta spelet med senaste Beta-patchen, stod "körbar fil saknas"...

DayZCommander är ett program för att smidigt launcha DayZ. Det finns att ladda hem på http://www.dayzcommander.com/

Installera det och kolla att senaste DayZ är installerat + Beta Patch. Sedan ska du kunna söka efter 1911 i programmet!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iRonNuke:

DayZCommander är ett program för att smidigt launcha DayZ. Det finns att ladda hem på http://www.dayzcommander.com/

Installera det och kolla att senaste DayZ är installerat + Beta Patch. Sedan ska du kunna söka efter 1911 i programmet!

Jahopp, får väl göra det då. Synd att Steams inte fungerar då antar jag

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jahopp, får väl göra det då. Synd att Steams inte fungerar då antar jag

När du har uppdaterat med DayZ Commander kan du nog köra Steam sedan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iRonNuke:

När du har uppdaterat med DayZ Commander kan du nog köra Steam sedan.

Tack, nu fungerar det galant!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Glöm inte att skriva på SE1911's egna forum! http://comtronic.egetforum.se/index.html

Finns länk på våran hemsida också!

Permalänk
Medlem

Vi håller på att kolla på att korta ner natten. Som ni vet är det lite för länge natt nu, ska bara vara cirka 4 timmar som ni röstade. Optimalt vore nog natt från kl 00.00-04.00. Men hoppas kunna åtgärda detta snarast iaf!

Permalänk
Medlem

Rösta om AI-soldater på http://dayz.comtronic.se!

Permalänk

skulle det finnas möjlighet till att lägga in dom små vita flygplanen som finns på taviana på chenarus kartan istället för dom gröna AN kanske? (kommer inte ihåg vad dom heter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalhead \m/:

skulle det finnas möjlighet till att lägga in dom små vita flygplanen som finns på taviana på chenarus kartan istället för dom gröna AN kanske? (kommer inte ihåg vad dom heter)

Tyvärr så är de inte "tillåtna" fordon i nuvarande DayZ 1.7.6.1. Taviana använder en moddad DayZ-version vilket gör att de flygplanen är tillåtna. Det går självklart att modifera servern så att man skulle kunna låsa upp mer eller mindre alla fordon/vapen (läs rMod t.ex.), men det kräver att klienterna har samma version och det är inget som automatiskt laddas hem tyvärr. Så för nu finns bara AN2 på 1911. C130 Hercules är nog tillåtet också men det är lite för stort för den kartan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Tyvärr så är de inte "tillåtna" fordon i nuvarande DayZ 1.7.6.1. Taviana använder en moddad DayZ-version vilket gör att de flygplanen är tillåtna. Det går självklart att modifera servern så att man skulle kunna låsa upp mer eller mindre alla fordon/vapen (läs rMod t.ex.), men det kräver att klienterna har samma version och det är inget som automatiskt laddas hem tyvärr. Så för nu finns bara AN2 på 1911. C130 Hercules är nog tillåtet också men det är lite för stort för den kartan?

Hmm att göra en egen moddad version e ju lite "tufft" iaf! Mediafire e bra att ladda upp på och kan göra torrents av den Sedan saknar jag TWS vapen!!!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Hmm att göra en egen moddad version e ju lite "tufft" iaf! Mediafire e bra att ladda upp på och kan göra torrents av den Sedan saknar jag TWS vapen!!!

Mvh

thermal vapen? låter lite OP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalhead \m/:

thermal vapen? låter lite OP?

Ja de e ju inte ett balanserat spel ^^ E ganska OP men roligt att leta efter också

mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Iron! Vi måste skjuta fram nattetiden lite! Från 00 till 04 kan det vara mörkt men innan 00 så ska det helst vara ljust pga. spelarna vill gärna det

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

I kväll fick man träffa några sköna snubbar som bjuckade på en åktur och sen även ett vapen.
Första gången jag träffat på folk inne på denna servern som inte bara skjuter direkt.

Sköna snubbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollepelles:

I kväll fick man träffa några sköna snubbar som bjuckade på en åktur och sen även ett vapen.
Första gången jag träffat på folk inne på denna servern som inte bara skjuter direkt.

Sköna snubbar!

Fan vad bra! Vilka var dom?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Jag missade helt vilka det var!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollepelles:

Jag missade helt vilka det var!

En stor kram ska dom ha iaf för gott uppförande!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

HOppas alla 1911 sunkare har en fin valborg! Skål

// Hånky

Permalänk

Schål honky

Permalänk
Medlem

I samband med att jag uppgraderade min rackswitch fick vi lite nätverksbekymmer under dagen. Hoppas problemet skall vara åtgärdat nu.

Det är numera dagtid på servern igen.

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

I samband med att jag uppgraderade min rackswitch fick vi lite nätverksbekymmer under dagen. Hoppas problemet skall vara åtgärdat nu.

Det är numera dagtid på servern igen.

/smygarn

Haha märkte av de ja! Nice för de var lite väl många timmar mörkt

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

I samband med att jag uppgraderade min rackswitch fick vi lite nätverksbekymmer under dagen. Hoppas problemet skall vara åtgärdat nu.

Det är numera dagtid på servern igen.

/smygarn

Den är fortfarande död? :S
mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Verkar dock ligga nere nu igen. :/

Permalänk

Fortfarande nere

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Men uppe sedan 18-omstarten.

/smygarn

Permalänk

Ska natten tas bort permanet nu, eller är detta tillfälligt?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att natten är borta, hoppas verkligen att det bara var tillfälligt...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini - Intel i5-3570k 3,4GHz - Asrock Z77M - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 600W CX 80+ - XFX HD6870

Permalänk
Medlem
Skrivet av ollepelles:

Ska natten tas bort permanet nu, eller är detta tillfälligt?

Skrivet av Eggert:

Tråkigt att natten är borta, hoppas verkligen att det bara var tillfälligt...

Det är natt på dagen! Tidpunkten vid denna post så är kl ingame 1930 Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Det är natt på dagen! Tidpunkten vid denna post så är kl ingame 1930 Mvh

Okej, härligt!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini - Intel i5-3570k 3,4GHz - Asrock Z77M - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 600W CX 80+ - XFX HD6870