Comhem - Internet dog helt plötsligt

Permalänk
Medlem

Comhem - Internet dog helt plötsligt

Hejsan!

Nu sitter jag här frustrerad över att mitt internet bara la av från tomma intet. Håller man över muspekaren över internetikonen står det "internetåtkomst saknas". Jag har provat att starta om datorn 3 gånger, startat om routern 2 gånger, dragit ur kabeln och satt in den igen. Inget har funkat ännu..

Snälla sweclockers hjälp mig få igång mitt internet igen.

(Skriver från mobilen just nu)

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Inte mycket du kan göra eftersom Comhem verkar ha problem i Uppsala:

Citat:

2013-05-12 20:30 - Avbrott i Uppsala

Vi har för tillfället avbrott på följande tjänster i Uppsala Bredband/Tel/OnDemand

Felavhjälpning pågår och vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta kan medföra.

https://www.comhem.se/comhem/kundservice/driftinformation-och...

Permalänk
Medlem

Regel nr1. Kolla alltid deras hemsida om du har tillgång till ex internet via mobilen.
Inte direkt lönt att försöka få igång något som du inte kan få igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Inte mycket du kan göra eftersom Comhem verkar ha problem i Uppsala:
https://www.comhem.se/comhem/kundservice/driftinformation-och...

Tackar för infon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Hejsan!

Nu sitter jag här frustrerad över att mitt internet bara la av från tomma intet. Håller man över muspekaren över internetikonen står det "internetåtkomst saknas". Jag har provat att starta om datorn 3 gånger, startat om routern 2 gånger, dragit ur kabeln och satt in den igen. Inget har funkat ännu..

Snälla sweclockers hjälp mig få igång mitt internet igen.

(Skriver från mobilen just nu)

en liten fråga... varför skapar du en tråd här å frågar när du bara kan ringa comhem å fråga dom? dom lär ändå vara dom som vet bäst ifall det är något störningsfel eller?

eller kolla deras sida efter driftstörningar som länkats innan.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

en liten fråga... varför skapar du en tråd här å frågar när du bara kan ringa comhem å fråga dom? dom lär ändå vara dom som vet bäst ifall det är något störningsfel eller?

eller kolla deras sida efter driftstörningar som länkats innan.

Om du tittar en gång till så ser du att jag skapade denna tråd sent på kvällen vilket gjorde att jag inte kunde ringa comhem. Sedan så har jag haft liknade problem med min faders internet men då började det funka efter en liten stund efter, vilket det inte gjorde nu.

Tänkte inte på att kolla comhems hemsida men något jag defenitivt ska göra till nästa gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig skaffa comhem igen,, hade dom på 90 talet och nätet gick ner en fredag och kom tebax på måndag klockan 18:00...hade ju inte så skoj den helgen

men idag kanske deras support är bättre

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag bojkottar Com Hem...

Varje söndag kl 12 gick all nät ner.. Telefonen funkade ibland och tv'en var urkass...