Slutar din MuVo funka ibland? Här är lösningen!

Permalänk

Slutar din MuVo funka ibland? Här är lösningen!

Har din MuVo spelare plötsligt slutat funka? Den går liksom inte att starta, den är död? Creative gav mig lösningen efter de 2 gånger jag hunnit skicka in min spelare ... det fixar sig om man formaterar om den i nått som heter rescue mode....man håller in playknappen i 15 sec och stoppar in den i usb:n och håller kvar playknappen i 10 sec tills den vill intallera drivrutiner...då installerar man och så formaterar man om...

Jag har läst att andra har samma problem... så testa detta innan du skickar in den...

Visa signatur

Doa nota mesa witha da italianos!

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har en MuVo så låter detta perfekt om jag skulle få problem!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaa weeeeeeeeeeeeee
Vincentio du är min ängel! jag är dig evigt tacksam :DDDDDDD
Min MuVo har inte gått att fylla med mer än typp 70 mb, då ville den inte starta och eftersom min bror har köpt den i staterna så ville jag inte skicka tillbaka den men nu funkar den underbart bra! :DDDDDD
Du e fan KING Vincentio, KING! :DDD satan i gatan vad glad jag blev nu!!! )))))

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micro
Jaaaaaaaaaaaaaa weeeeeeeeeeeeee
Vincentio du är min ängel! jag är dig evigt tacksam :DDDDDDD
Min MuVo har inte gått att fylla med mer än typp 70 mb, då ville den inte starta och eftersom min bror har köpt den i staterna så ville jag inte skicka tillbaka den men nu funkar den underbart bra! :DDDDDD
Du e fan KING Vincentio, KING! :DDD satan i gatan vad glad jag blev nu!!! )))))

Anledningen till att den inte kan lagra mer än 70mb kan vara pga. att du använder långa filnamn(8+3). Använd korta namn och dela upp filerna i olika mappar sa kan du fylla den till max. Men MuVon spelar bara upp ljudfiler i rooten tror jag.

Permalänk
Medlem

Jaja det kanske är en ide men just nu funkar den riktigt bra, även fast jag har väääldigt långa filnamn! så jag är glad iaf

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Problemet uppstår inte förrän du lagrar ca >64 filer med långa namn i rooten.

Permalänk
Medlem

hade justr det problemet så jag gick bara hit o läste o fixade det hoppas jag..

JoJust.. formaterar man den bara i utforskaren o sen funkar det?
Min tar det 30min att tanka full.. ska det va så?

Permalänk
Hedersmedlem

Ehm, ursäkta men, jag som inte ens har en MuVo/tänkt skaffa visste detta, så om ni har haft detta problem borde ni väl kunnat ta reda på detta själva

Är MuVon bra annars då?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

muvon är bra tycker jag.. bara att den inte funkar nu =(
Den spelar inte o jag lyckas inte med formateringen..
Ska den va kvar i batterisaken när man börjar trycka?