Gigabyte G1.Sniper M5 på bild – Micro ATX för Intel Haswell

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte G1.Sniper M5 på bild – Micro ATX för Intel Haswell

För gamers som vill uppgradera till Intels fjärde generation Core-processor förbereder Gigabyte ett Z87-baserat moderkort i formfaktorn Micro ATX.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt trevligt ut. Skönt att detta innebär sata 6.0 på alla portar också.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

Tycker fortfarande att döskallar ser töntigt ut

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig lägga pengar på ett mobo med dödskallar och/eller plastpistoler. Oavsett hur awes0me eller billigt det kan tänkas vara.

Permalänk
Avstängd

Fint moderkort, förutom dödskallen och färgtemat. Orange skulle ha varit mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Ser ut som bra grejer. Gillar dock inte temat alls

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Orka bry sig om hur det ser ut! Bara det gör sitt jobb !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Ascoolt med döskallar

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av DerpMcDerp:

Skulle aldrig lägga pengar på ett mobo med dödskallar och/eller plastpistoler. Oavsett hur awes0me eller billigt det kan tänkas vara.

Hejsan.

Dödskallen är inte så stor och platspistoler? Vi har aldrig haft några plastpistoler även om jag vet vissa som försökt vinkla det på detta sätt. Om det är de gamla Z68/X79 korten du refererar till?

Skrivet av Derpina:

Fint moderkort, förutom dödskallen och färgtemat. Orange skulle ha varit mycket snyggare.

Orange-tema kommer på andra moderkort

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Entusiast

Ser ju riktigt välutrustat och trevligt ut men varför en dödskalle? Antar att det är bättre än magasin och automatvapen men ändå?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Detta+GTX titan=nördporr.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Gillar färgerna, passar i en dator med Nvidia-tema, eller radioaktivitet.
Men snälla ta bort de förbenade döskallarna, det blir nästa inte mer smaklöst än så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt kort om det inte varit för dödskallen och allt det.. Förstår inte varför?

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Arazand:

Gillar färgerna, passar i en dator med Nvidia-tema, eller radioaktivitet.
Men snälla ta bort de förbenade döskallarna, det blir nästa inte mer smaklöst än så.

Skrivet av Troberg:

Väldigt snyggt kort om det inte varit för dödskallen och allt det.. Förstår inte varför?

Den går att peta bort

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Den går att peta bort

Skönt att höra/läsa, kommer det vara något hål där döskallen suttit fast eller är den fäst med lim? Kanske blir något att kika vidare på när haswell recenserats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns lite som att ni marknadsför er till tolvåringar, som förmodligen inte ens lägger pengar på ett såpass påkostat moderkort (antar att det kommer ligga över 2000kr).

Såg bra ut tills jag såg detta:

Dold text

Visst, förstår att det är tema-inriktat. Ser dock extremt fjantigt ut, imo, och som tidigare nämnt verkar det vara riktat mot barn i 10-13års åldern.

Skrivet av Arazand:

Skönt att höra/läsa, kommer det vara något hål där döskallen suttit fast eller är den fäst med lim? Kanske blir något att kika vidare på när haswell recenserats.

Förmodligen sitter den bara fastklämd i skåran som du kan se på bilden i min spoiler.

Permalänk
Medlem

Man vill ju gärna ha en matchande döskallegrotta som cpu-kylare och ett piratskepp som chipsetkylning

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Känns lite som att ni marknadsför er till tolvåringar, som förmodligen inte ens lägger pengar på ett såpass påkostat moderkort (antar att det kommer ligga över 2000kr).

Varför skulle den bli så dyr? Är det inte en uppföljare till denna?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165794

Eller är det allmänt känt att alla MB till Haswell kommer att bli dyrare?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av tigerffs:

Tycker fortfarande att döskallar ser töntigt ut

Smaklöst med "killer" etc. med fast de går ju hem hos kidsen som lirar FPS

/ rant

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Arazand:

Skönt att höra/läsa, kommer det vara något hål där döskallen suttit fast eller är den fäst med lim? Kanske blir något att kika vidare på när haswell recenserats.

Jag plockade precis av en, och det är inga märke alls Inga hål - nada

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Varför skulle den bli så dyr? Är det inte en uppföljare till denna?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165794

Eller är det allmänt känt att alla MB till Haswell kommer att bli dyrare?

Kolla prisstatistiken så ser du att den legat runt 1700kr. Dock billigare än jag trodde.

Använde G1.Sniper 3 (Z77) som referens, som ligger på 2500kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Smaklöst med "killer" etc. med fast de går ju hem hos kidsen som lirar FPS

/ rant

Och hos andra som inte är helt sterila

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Mini-ITX. Tror ni att det kommer vid lansering?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Orange-tema kommer på andra moderkort

Är det denna du menar?

tycker om den nya designen på kylflänsarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TAG9217:

Kolla prisstatistiken så ser du att den legat runt 1700kr. Dock billigare än jag trodde.

Använde G1.Sniper 3 (Z77) som referens, som ligger på 2500kr.

Du kan inte jämföra M-ATX och ATX moderkort när det kommer till pris. M-ATX är alltid betydligt billigare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av TAG9217:

(antar att det kommer ligga över 2000kr).

Fel - Mer kan jag inte säga

Skrivet av The Echelon:

http://www.youtube.com/watch?v=bujxzjnDTcw

Är det denna du menar?

tycker om den nya designen på kylflänsarna

Kanske

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Fel - Mer kan jag inte säga

Kanske

Jag tror det blir under 2000kr

Visa signatur

Frågor kring GIGABYTE produkter? Kika i den officiella GIGABYTE tråden här på SweC.
Matti Paananen
GIGABYTE Support Channel Representative Nordic
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Gigabyte_Matti:

Jag tror det blir under 2000kr

Läcka!!!

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Troberg:

Väldigt snyggt kort om det inte varit för dödskallen och allt det.. Förstår inte varför?

Tycker också det ser fantastiskt ut. Skönt att Gigabyte har tonat ner fjortisstilen med Z77-serien och nu det här, för kortet är i övrigt helt briljant, precis som Z77-versionen!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Det står G1.Sniper i både rubriken och i texten men på bryggan står det G1-Killer. Vad stämmer om en nyfiken får undra?

Iom att rubriken lyder "Gigabyte G1.Sniper M5 på bild" gissar jag att bilderna i artikeln föreställer rätt moderkort.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)