Microsoft döper Blue till Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Batman:

Oavsett om det är gratis eller inte finns det vissa här inne som tjuter som små bebisar så fort Windows 8 kommer på tal, ni bara måste få ur er all ilska som ligger och bublar inom er eller hur? Dom roligaste kommenterarna by far är dom i stil med:
Bra val att det är gratis, äntligen nånting som är positivt med det här skit os:et följt av en fajntig liten Som om ni vore tvugna att använda det, ja fast min dator kom faktiskt med Windows 8 förinstallerat, och nu vill inte ja ha kvar det. Nej men grattis, då kanske du skulle ha testat os:et innan du köpte datorn? Finns färdiga datorer hos vilken el-kedja som helst att testa. Så på grund av att en del av folket där ute har köpt en dator med fel os (som dom trots allt vet medföljde installerat) så känner dom sig nu tvugna att stanna kvar? Byt till windows 7 istället då, eller vad ni nu gillar. Att sitta här och gnälla spydiga kommentarer om exakt varenda nyhet ang. ämnet ger er ingenting än att ni får använda vid skärmen, som om ni är coola eller nåt.
Det är humor verkligen att läsa alla klagomål, verkligen.

Tycker ditt inlägg var mest humor. Tack.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Inaktiv

Självklart ska det vara gratis att uppdatera från Windows 8 till 8.1! Fast uteblir startmeny kan Microsoft kyssa min bakdel!!

Permalänk
Medlem

Verkar som de äntligen fixar så att vi med flera skärmar kommer kunna ha metro på en skärm utan att det stängs när man klickar på en annan skärm .

http://www.youtube.com/watch?v=cGFbK0--HRQ

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Har använt Win 8 start menyn till och från. Just nu har jag en liten rolig lösning där jag enbart använder den som huv till alla mina spel. Vanlig startmeny på vänstra Windows knappen och min Win 8 startmeny på högra Win knappen. Snabbt sätt att hitta mina spel på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bra att det är gratis, återstår att se det färdiga resultatet, om inte MS gör ganska radikala och drastiska förändringar kommer det bli lika ointressant OS som Windows 8.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker att det är ännu roligare att 100 miljoner sålda på ett halvår kan liknas med en flopp.

100 miljoner varav nästan hälften inte används.

http://www.guardian.co.uk/technology/2013/may/10/windows-8-ac...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Tycker ditt inlägg var mest humor. Tack.

/S

Varsågod, jag gnäller inte som en del andra i den här tråden så. Tack.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Oavsett om det är gratis eller inte finns det vissa här inne som tjuter som små bebisar så fort Windows 8 kommer på tal, ni bara måste få ur er all ilska som ligger och bublar inom er eller hur? Dom roligaste kommenterarna by far är dom i stil med:
Bra val att det är gratis, äntligen nånting som är positivt med det här skit os:et följt av en fajntig liten Som om ni vore tvugna att använda det, ja fast min dator kom faktiskt med Windows 8 förinstallerat, och nu vill inte ja ha kvar det. Nej men grattis, då kanske du skulle ha testat os:et innan du köpte datorn? Finns färdiga datorer hos vilken el-kedja som helst att testa. Så på grund av att en del av folket där ute har köpt en dator med fel os (som dom trots allt vet medföljde installerat) så känner dom sig nu tvugna att stanna kvar? Byt till windows 7 istället då, eller vad ni nu gillar. Att sitta här och gnälla spydiga kommentarer om exakt varenda nyhet ang. ämnet ger er ingenting än att ni får använda vid skärmen, som om ni är coola eller nåt.
Det är humor verkligen att läsa alla klagomål, verkligen.

99% av alla datorer som säljs i handeln nu har endast Win 8 som OS, så man har inte så mycket att välja på. Att köpa Win 7 är relativt dyrt och de flesta butiker har redan fasat ut det för 8:an. Ville själv ha win 7 när jag köpte min laptop, men fanns inte som alternativ med mina kriterier, så jag förstår till fullo de som klagar lite.

Tycker att denna uppdatering borde kallas ett service pack, då den kommer innehålla merparten av uppdateringarna som vi fått hittills. Att det läggs till funktioner gör det inte mindre till ett service pack, då redan XP fick bla. Security Center inbakat i ett av sina SP. Security Center var ju en tämligen stor grej som lades till i XP i och med ett SP release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

Dom behöver kalla det för en ny version så att folk förstår att det är stora ändringar eftersom OSet har floppat en del.

Du verkar ju ha bra koll på vad som händer

---

Jag älskar Windows 8, saknar inte startmenyn för fem öre.. tycker det slår Windows 7 på alla aspekter, saknar då inget.. ännu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Du verkar ju ha bra koll på vad som händer

---

Jag älskar Windows 8, saknar inte startmenyn för fem öre.. tycker det slår Windows 7 på alla aspekter, saknar då inget.. ännu!

märkligt

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Nu ångrar jag mig ej att jag köpte win 8 för under 300 kr

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Varsågod, jag gnäller inte som en del andra i den här tråden så. Tack.

Om du gnäller om att folk gnäller så är det inte gnäll, menar du?

Alltid lika kul med folk som vill förenkla allt till att man inte skall använda något man ogillar vissa features i.

Det finns, vad jag erfar, väldigt många som älskar alla andra förändringar i Windows 8, men hatar Modern UI, att då bli hänvisad till Windows 7 (som för den delen blir svårare och svårare att köpa) är inte så kul. Men men... fortsätt gärna att hårddra saker och se allt i svart och vitt om det får dig att må bättre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gratis är alltid gott (oftast iof!) Tycker det va bra av microsoft att inte ta betalt för blue, många har gnällt på modern och det kan jag förstå.. hatade det ibörjan något fruktansvärt men använder det då och då nu iaf.. smidigt med en Massa genvägare ett musklick bort!

Dock har jag bara använt en app via modern.. och det är game dev story (betalat OFC!)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk1n:

Dom behöver kalla det för en ny version så att folk förstår att det är stora ändringar eftersom OSet har floppat en del.

I mina öron låter 8.1 mer som en mindre uppdatering än vad Service Pack 1 hade gjort )

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perb:

100 miljoner sålda och 60 miljoner som används på 6 månader. Det är humor att man kallar det för en flopp tycker jag. 😃

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Visar det sig att t.ex. BF4, och andra spel som ska använda DX11.1, får ett prestandauppsving på Windows 8/8.1 så kan det vara en liten morot för oss som spelar.

D3D11.1 fick bara uppdateringar av teknisk/dev natur. Inget som direkt påverkar slutresultat.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404...

Observera att DX11 och senare använder feature checking. Med andra ord så blokeras ett system som saknar vissa funktioner inte från att köra. Dessa tekniker deaktiveras bara helt enkelt. Av denna anledning kan DX 10 grafikkort köra DX11 läge, men med de funktioner som kortet inte hanterar avstängda. Samma gäller DX11 (W7) system i 11.1 titlar.

Övriga uppdateringar till DirectX handlar om bland annat Touch Support, som Civ5 använder till exempel, men mest inom 2D grafik, och är riktade mot program/appar/webbläsare/explorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Kommer kännas som tillbaka till stenåldern om man får startmeny/startknappen igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon200632:

Kommer kännas som tillbaka till stenåldern om man får startmeny/startknappen igen.

En startknapp påverkar väl inte så mycket? Den fanns ju i betaversionerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

100 miljoner sålda och 60 miljoner som används på 6 månader. Det är humor att man kallar det för en flopp tycker jag.

Jag tror inte att Microsoft tycker det är lika kul, jag är övertygad om att siffran är en besvikelse för dem och att stämningen i Windowsgänget knappast är på topp.

60 miljoner är en stor siffra men för ett företag som Microsoft är den låg.

Permalänk

Blir det en obligatorisk startmeny blir jag pissed!
Slösa med resurser, fungerar alldeles utmärkt utan startknapp.
Hoppas att Microsoft inte viker sig för den stora massan.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Kommer kännas som tillbaka till stenåldern om man får startmeny/startknappen igen.

Var inte ledsen, det kanske kommer en trejdepartsprogramvara som tar bort startknappen åt dig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Perb:

Var inte ledsen, det kanske kommer en trejdepartsprogramvara som tar bort startknappen åt dig?

Perfekt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Jag älskar Windows 8, saknar inte startmenyn för fem öre.. tycker det slår Windows 7 på alla aspekter, saknar då inget.. ännu!

Ok, bra för dig, och alla andra som gillar metro.
Men det finns fortfarande många som vill kunna välja den klassiska startmenyn.

Jag har inget emot att andra gillar metro, det är helt ok för mig.
Men de som gillar metro förstår oftast inte att många störs av det
och tycker automatiskt att man är bakåtsträvare bara för det.

Ok, det kanske vi är, men låt oss vara det då.
Folk är olika, och jobbar på olika sätt med sin dator.
Så enkelt är det.

Det hade varit så himla enkelt för MS att ge oss ett val...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Har jag missat någonting?
Windows blue/8.1 har väl aldrig pratats om startMENY. WindowsKNAPP istället för hot-corner i vänster nedre hörn som tar en till "metro".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

För de 300:- det kostade att uppgradera så är då jag riktigt nöjd, betydligt snabbare och stabilare än Windows 7 är då min upplevelse av Windows 8...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

D3D11.1 fick bara uppdateringar av teknisk/dev natur. Inget som direkt påverkar slutresultat.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404...

Observera att DX11 och senare använder feature checking. Med andra ord så blokeras ett system som saknar vissa funktioner inte från att köra. Dessa tekniker deaktiveras bara helt enkelt. Av denna anledning kan DX 10 grafikkort köra DX11 läge, men med de funktioner som kortet inte hanterar avstängda. Samma gäller DX11 (W7) system i 11.1 titlar.

Övriga uppdateringar till DirectX handlar om bland annat Touch Support, som Civ5 använder till exempel, men mest inom 2D grafik, och är riktade mot program/appar/webbläsare/explorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Repi har nämnt på sin twitter att DX11.1 kommer ge lite prestandaförbättringar i Battlefield 4

Jag vet att DX11/11.1 är bakåtkompatibla med DX10-kort, men det finns några undantag. Far Cry 3 låser DX10-kort till DX9 och Crysis 3 startar inte på DX10-kort

Permalänk
Medlem

Då kanske det blir att "uppgradera" till Windows 8.1 då!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om vad det kallas alls bara det fixar alla brister istället för att spackla över dem och spinna vidare på nuvarande stuk med ett OS för två helt olika plattformar. Ingen frågade efter ett OS som schizofrent försökte brygga dessa två. Att tvinga fram touchfunktioner på desktop och desktopfunktioner på platta var ett rejält magplask så som det genomfördes.

Permalänk

Om startmenyn från Win7 kommer tillbaka, kommer jag gnälla på att den "klassiska" startmenyn fortfarande saknas. Som jag gjorde när sjuan var nytt

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Självklart ska det vara gratis att uppdatera från Windows 8 till 8.1! Fast uteblir startmeny kan Microsoft kyssa min bakdel!!

Windows 8 har en startmeny. Den är bara lite större och har fler funktioner.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128