Permalänk
Medlem

Seg trådlös mus?

Jag köpte en Sweex Wireless Mouse för en vecka sen.
Den är väldigt efter, ska en trådlös mus verkligen vara efter och lagga?
Jag har ca 30cm mellanrum mellan mus och mottagare.

Kan man ställa in så den reagerar fortare?

Permalänk
Medlem

Den enda trådlösa mus jag känner till som inte laggar är Logitech MX700.

Permalänk
Medlem

Jag har en och den är abslout inte som en med sladd....tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
Jag har en och den är abslout inte som en med sladd....tyvärr

Menar du MX700? I så fall har du något fel på den, drivrutiner eller annat. Min är exaktare (och laggfriare) än allt annat jag har provat.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att köpa en MX700, men ja vet inte hur länge batterierna räcker, nån som har en som vet?? Dom ser ju väldigt bra ut, och hur lång tid tar det att ladda dom?? Om dom inte e bra så köper jag nog en MX500 istället

Visa signatur

=D

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech MX700 är en jäkligt fin mus, rapp och fin, men den är Imho lite för tung, jag har en MX500, som fungerar väldigt bra

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morfang
Jag har funderat på att köpa en MX700, men ja vet inte hur länge batterierna räcker, nån som har en som vet?? Dom ser ju väldigt bra ut, och hur lång tid tar det att ladda dom?? Om dom inte e bra så köper jag nog en MX500 istället

Dom räcker tre-fyra dagar oftast. Om man tycker det är för lite så är det rätt enkelt att ha en upsättning batterier till som man har på laddning under tiden.
Om batterierna tar slut så kan man sätta musen i dockan och gå och ta en kopp kaffe, sen räcker laddningen dagen ut ungefär.

Permalänk
Medlem

hmm..det var inte lång tid dom batterina räckte till

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 81_jocke
hmm..det var inte lång tid dom batterina räckte till

håller med, mx700 är struken... blir en mx500, men kanske inte bara för att batterierna räcker så kort tid, främst för att trådlösa möss är för tunga. skulle man inte kunna göra möss med lätta lithium batterier?
eller finns det redan?

Visa signatur

Fuck The World

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorra

håller med, mx700 är struken... blir en mx500, men kanske inte bara för att batterierna räcker så kort tid, främst för att trådlösa möss är för tunga. skulle man inte kunna göra möss med lätta lithium batterier?
eller finns det redan?

Blir kanske för dyrt... Sen är det en vanesak tror jag. Två dagar med "blymusen" så känner man det inte längre. Dessutom ska man vara glad för den lilla träning man får...

Permalänk
Medlem

Jag tyckte batterierna räckte länge jag, men MX700 e ju fortfarande rätt dyt, får se hur jag gör.

Visa signatur

=D

Permalänk
Medlem

mina batterier i MX700 har räckt i drygt en vecka i sträck utan laddning nu... å då har jag suttit vid datorn i snitt 5-6 timmar om dan...

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Avstängd

Laggar Microsoft Wireless Desktop

Laggar Microsoft Wireless Desktop tagentabordet och musen efter? Någon som har några erfarenheter???

Permalänk

Själv funderar jag på att skaffa MX500 för att slippa lagg och batteri byte.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS
Själv funderar jag på att skaffa MX500 för att slippa lagg och batteri byte.

Jag trodde alla hade förstått att MX700 inte laggar. Men jag hade fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb

Blir kanske för dyrt... Sen är det en vanesak tror jag. Två dagar med "blymusen" så känner man det inte längre. Dessutom ska man vara glad för den lilla träning man får...

jag sitter själv på ett logitech cordless desktop pro (mus och tangentbord) använde musen i cirka 3 månader innan den åkte in i garderoben... skaffade en vanlig sladdmus istället för att jag tyckte fortfarande att musen var för tung med batterier.
i och för sig är förmodligen mx700 lättare än den musen som följde med cordless desktop pro, men jag tror ändå jag skulle ha svårt med "blymus" igen

Visa signatur

Fuck The World

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd ...

ang MX700 så laggar min faktiskt. fanns det ngn go drivis som hjälpte mot det?

tjipp o hej!

Permalänk
Medlem

Tanka hem senaste drivrutinerna från Logitech, de är klart bättre än de medföljande.