Snabbfråga! Kan jag connecta mit Fortissimo III till Creative Inspire 6700 högtalare?

Permalänk
Medlem

Snabbfråga! Kan jag connecta mit Fortissimo III till Creative Inspire 6700 högtalare?

Eller funkar det bara till Audigy 2?

Vad är det för extra kontakt på Audigy 2 som gör att den bakre center högtalaren funkar?

Nån form av adapter?

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

På Audigy2 Har du (högtalarmässigt) bara left/right och sub (+digital) ut från kortet (alltså inget extra till centern bak). Borde således funka att använda Inspire6700 till vilket ljudkort som helst som har dessa "standard"-utgångar.

Vet inte så mycket om FortissimoIII-koret, men Inspire6700 har även en switch på subben som kan användas för att mixa upp 5:1 till 6:1 och således få liv i centern bak.

Visa signatur

[size="1"]Befintlig leksak: P4 1.7@1.94 | MSI-6391 | 768 MB SDRAM | Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis | SB Audigy2 Platinum + Inspire 6700 | 19" Philips CRT + 17" Tandberg CRT | Antec 430W PSU | Antec 1080 AMG Chassie | 3½" Fan Controller
Leksak jag önskar mig just nu: En uppsättning 18" ///AMG Monoblock II[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Fortissimo har ju 7.1, men där har man ju istället för en extra kanal för centerbakhögtalare (som på 6.1) valt att köra två extra kanaler på "sidorna". Därför TROR inte jag det går, men som sagt kan du upmixa ljudet från 5.1 => 6.1 via högtalarna, och eftersom 6.1 typ "inte finns" så lär det låta bra ändå..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading