Värt att köpa i7-3960X för 2999kr på CDON?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mfm:

Bara att det är svinigt och gnidet att köpa fem stycken och sen sitta och skryta om det flertalet gånger och försöka klämma andra Sweclockare på pengar.

Precis! Men allt blir bättre om pekar på att man fått något som någon annan inte har. Basic psykologi och går hand i hand med gräsmatt-racet ^^

Skrivet av mfm:

Hoppas alla vet att de inte ska köpa för över 2999 kr från dig.

Om man har för avsikt att sälja prollarna här på sweclockers så vet jag inte riktigt om man har alla hästar i stallet om man väljer att skriva och visa upp sig i denna tråden. Sedan tror jag inte dessa är speciellt eftertraktade för 5000 kr. För mig är genomsnittets sweclockare gamers och om en gamer köper en 3960x för mer än 4000, eller ens en 3930K för den delen, så har han/hon nog inte koll på vad han/hon behöver eller vad han/hon heter.

Prollarna kan förmodligen säljas på ebay men där ligger redan några stycken för 5000 och vad jag sett så går de inte åt som smör.

Jag tycker det hade varit intressant att få höra vad prollarna säljs för och vinsten personerna gjort om man vågar säga det.

Våren är nu här. Den första har ploppat upp: http://www.tradera.com/intel-core-i7-3960x-3-3ghz-ny-ooppnad--auktion_301821_182712475

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Va, har du dina grejer till prydnad eller vad? xD

Nej inte är prydnad jag tänkte bara då kan jag göra en till dator med 3x 670 eller något kul.

Skrivet av zzcool:

den brukade finnas för runt 5000.kr i cdon tänkte köpa den men tänkte samma som du tekniken är ändå gammal och om några månader så blir den lika åldrad som 1366 så jag skippar sandybridge e helt och hållet och går till ivybridge e

Inte gammal men, 5930k etc kommer dröja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fick ett mail idag att jag inte kommer få någon

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karazhan:

Fick ett mail idag att jag inte kommer få någon

??? Fick du ingen orderbekräftelse när du la beställningen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

??? Fick du ingen orderbekräftelse när du la beställningen?

Jo det fick jag men fick ett mail idag

Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karazhan:

Jo det fick jag men fick ett mail idag

Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order har utgått hos vår leverantör. Vi kan därför inte skaffa fram varan/varorna åt dig och har därför strukit den/dem från din order. Om din beställning är betald med kort återförs det reserverade beloppet till ditt konto. I det fall din order är lagd mot direktbetalning kommer beloppet att återbetalas till dig.

Du bör kunna göra ett s.k. täckningsköp hos en annan återförsäljare. Kan dock bli en långvarig process där du evt. får blanda in konsumentombudsmannen, ARN och evt. Tingsrätten.

http://www.pricerunner.se/fragespalten/index.html#06

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Kul att jag fick mitt köp hävt trots att jag köpte långt innan dom egentligen var slut...

Fick istället en rabattkod på 50 kr...

Permalänk
Inaktiv

Otroligt dåligt hanterat av Cdon. Måste nog vara det sämsta jag sett. Detta tillfälle som kunde ökat deras förtroende och rykte har nu bara medfört en negativ effekt och en känsla av besvikelse hos kunderna. Verkligen otroligt dåligt att man blåser en sådan chans genom att inte kontrollera antalet beställda enheter och ha en limit på en per person så man får fler nöjda kunder som sedan kan värva ytterligare kunder. Jag är mållös att ett företag i CDONs kaliber gör sådana tabbar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du bör kunna göra ett s.k. täckningsköp hos en annan återförsäljare. Kan dock bli en långvarig process där du evt. får blanda in konsumentombudsmannen, ARN och evt. Tingsrätten.

http://www.pricerunner.se/fragespalten/index.html#06

Hur tänker ni här? Eftersom CDON tydligen inte har egna lager kan de omöjligt uppdatera hemsidan när en vara tar slut och när det vid liknande kampanjer blir många beställningar på en kort tid går självklart de flesta beställningarna igenom eftersom det sker automatiskt. Ni vill alltså ha kompensation för något som CDON inte har kontroll över? Jag hoppas att de slutar med liknande kampanjer, människor som ni förtjänar inte det. Lite väl hårt kanske, men folk borde veta bättre!

EDIT: De kanske har egna lager men principen är fortfarande samma. Ja, det är dåligt hanterat av de men att kräva kompensation är bara löjligt. Ni borde vara glada för alla som lyckades köpa en istället och FÖRESLÅ CDON att i framtiden begränsa liknande kampanjer till 1 per kund/leverans/adress.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arganis:

Hur tänker ni här? Eftersom CDON tydligen inte har egna lager kan de omöjligt uppdatera hemsidan när en vara tar slut och när det vid liknande kampanjer blir många beställningar på en kort tid går självklart de flesta beställningarna igenom eftersom det sker automatiskt. Ni vill alltså ha kompensation för något som CDON inte har kontroll över? Jag hoppas att de slutar med liknande kampanjer, människor som ni förtjänar inte det.

Hävdar du alltså att CDON hanterat situationen korrekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garumental:

Hävdar du alltså att CDON hanterat situationen korrekt?

Nej, jag är mer upprörd över folk som vill ha kompensation. Självklart borde detta inte ske hos ett så stort företag som CDON.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arganis:

Nej, jag är mer upprörd över folk som vill ha kompensation. Självklart borde detta inte ske hos ett så stort företag som CDON.

Bra då är vi på samma plan. Kompensation lär ju inte vara aktuellt men att något sånt här händer, vilket enormt nederlag och jag förstår ju absolut de upprörda kunderna som precis blivit blåsta på något som de faktiskt HAR köpt och SKA få levererade till sig(om man använt direktbetalning vill säga).

Nu när jag tänker efter, går inte detta under 23 § "Köparen får hålla fast vid köpet och kräva fullgörelse." "Avlämnas inte varan eller avlämnas den för sent och beror det inte på köparen eller något förhållande på hans sida, får köparen enligt 23--29 §§ kräva fullgörelse eller häva köpet samt dessutom kräva skadestånd."

Så om man direktbetalat, borde inte CDON sitta ordentligt i skiten då, eller?

Permalänk
Medlem

Haha, era bittra jeflar Grattis till er som hann med!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garumental:

Så om man direktbetalat, borde inte CDON sitta ordentligt i skiten då, eller?

Det räcker med att man ingått ett avtal, man behöver inte ha fullgjort sin del av det (=betalat) för att det skall gälla.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arganis:

Hur tänker ni här? Eftersom CDON tydligen inte har egna lager kan de omöjligt uppdatera hemsidan när en vara tar slut och när det vid liknande kampanjer blir många beställningar på en kort tid går självklart de flesta beställningarna igenom eftersom det sker automatiskt. Ni vill alltså ha kompensation för något som CDON inte har kontroll över? Jag hoppas att de slutar med liknande kampanjer, människor som ni förtjänar inte det. Lite väl hårt kanske, men folk borde veta bättre!

EDIT: De kanske har egna lager men principen är fortfarande samma. Ja, det är dåligt hanterat av de men att kräva kompensation är bara löjligt. Ni borde vara glada för alla som lyckades köpa en istället och FÖRESLÅ CDON att i framtiden begränsa liknande kampanjer till 1 per kund/leverans/adress.

Det var inte jag som ville göra täckningsköp, jag påpekade bara att möjligheten fanns. Det går att göra enligt konsumentköplagen så du kanske borde rikta din ilska mot denna istället för konsumenterna?
Problemet är att CDON (och många andra) har ett ruttet system där dom per automatisk skickar ut orderbekräftelser på måfå. Jag skiter fullständigt i deras lager- och ordersystem. Blir det såna fel får de antingen förbättra deras system eller acceptera evt. ekonomiska konsekvenser.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Kul att jag fick mitt köp hävt trots att jag köpte långt innan dom egentligen var slut...

Fick istället en rabattkod på 50 kr...

du försökte väl köpa 3 st?, inte konstigt att dom häver det när dom kör nån sån här grej

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det var inte jag som ville göra täckningsköp, jag påpekade bara att möjligheten fanns. Det går att göra enligt konsumentköplagen så du kanske borde rikta din ilska mot denna istället för konsumenterna?
Problemet är att CDON (och många andra) har ett ruttet system där dom per automatisk skickar ut orderbekräftelser på måfå. Jag skiter fullständigt i deras lager- och ordersystem. Blir det såna fel får de antingen förbättra deras system eller acceptera evt. ekonomiska konsekvenser.

Jag ber om ursäkt ifall du kände dig påhoppad, mitt inlägg var riktad till personen som du citerade. I vilket fall håller jag med dig och tidigare inlägg också, tycker att CDON borde se över sitt system.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av arganis:

Jag ber om ursäkt ifall du kände dig påhoppad, mitt inlägg var riktad till personen som du citerade. I vilket fall håller jag med dig och tidigare inlägg också, tycker att CDON borde se över sitt system.

Såg det absolut inte som ett påhopp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

du försökte väl köpa 3 st?, inte konstigt att dom häver det när dom kör nån sån här grej

Jag försökte köpa en, hävde för mig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jag har inget som helst intresse av en stor strömslukande processor med gammal teknik, så du kan lägga av med det värdelösa argumentet om avundsjuka. EDIT: Kan tilläggas att jag såg det innan alla processorer var slut men ändå inte köpte.

Ditt förra inlägg, som jag svarade på, var ett tecken på avundsjuka. Vad avser gammal teknik så kommer den att räcka i många år till, faktum är att du kan klara dig på en Q9650, 8GB Ram, samt ett GTX 560Ti idag.

Alldrig fel att göra en bra affär. Du vet, det är inte alla av oss som har "obegränsat" med pengar.

PS: Kom tillbaks och töla om gammal teknik den dagen vi har spel som stödjer (samt kräver) mer än fyra trådar. Mig veterligen så är vi inte där än, så det är knappast någon panik att köpa det senaste samt dyraste.

Själv så funderar jag mer och mer på att köra på AMD, deras AM3+ sockel är ju inte död...än.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PeCe:

Det räcker med att man ingått ett avtal, man behöver inte ha fullgjort sin del av det (=betalat) för att det skall gälla.

Sant, tänkte inte på det.

----------------------------------------------------------

Detta är väl lite mellan topic kan jag tänka mig och ber om ursäkt för detta. Jag kontaktade Gigabyte angående när nytt BIOS med stöd för Ivy Bridge-E på deras nuvarande X79-moderkort dyker upp och jag fick svaret:

"Hi Smurf : The launch of new Ivy is announced for Q3. Based on the leaked information Intel made many changes. Therewith we need properply both, Hardware and BIOS update for new Gigabyte motherboards"

Hur ska man tolka detta, eller är det bara jag som tycker formuleringen är underlig? Kommer det alltså dyka upp nya mammabrädor i sockel 2011 ifrån gigabyte i och med Ivy-E? Hade varit väldigt segt om jag inte kan använda min nuvarande bräda som planerat!

----------------------------------

EDIT: Vad är detta man hittat här? http://viewitem.eim.ebay.se/Intel-i7-4770KBox-version-NEW-no-3770k-no-3930kNew-generationBX80646I74770K/290917992584/item

Permalänk
Inaktiv

Här lägger någon nästa på 4500 när den tidigare annonsen ligger på 4000. Spännande! http://www.tradera.com/intel-core-i7-3960x-3-3ghz-helt-ny-och...

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det ta mig fan nån idiot som har lagt upp en auktion med min bild. Hur dum och lat får man vara? Helt ok att man länkar bilder osv., tex. här på swec, men inte när det gäller kommersiell användning (dessutom räknas det som upphovsrättsbrott).
Bilden är inte precis nåt konstverk men jag ogillar folk som bara snor för det är lätt.

Länk till auktionen: http://www.tradera.com/intel-core-i7-3960x-helt-ny-ooppnad-cp...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

lågt gjort av de som köpte enbart för att sälja, finns folk som skulle behöva dom mkt bättre.... men grattis till er som köpte och faktist ska använda prollen! jag hade faktist inte haft en aning vad jag skulle göra med en 3960X endå... E-penis kanske?

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Men... nu är du tvelander den allsmäktige, du kan ju alltid bygga två burkar?
Nej men då är ju något fel så du kanske kan avbeställa en genom chatten eller sälja den privat för vinst senare.

Allt makt åt Tvelander. 3960Xs befriare!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Nu är det ta mig fan nån idiot som har lagt upp en auktion med min bild. Hur dum och lat får man vara? Helt ok att man länkar bilder osv., tex. här på swec, men inte när det gäller kommersiell användning (dessutom räknas det som upphovsrättsbrott).
Bilden är inte precis nåt konstverk men jag ogillar folk som bara snor för det är lätt.

Länk till auktionen: http://www.tradera.com/intel-core-i7-3960x-helt-ny-ooppnad-cp...

Fick du den nedtagen? Länken fungerar inte nämligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garumental:

Fick du den nedtagen? Länken fungerar inte nämligen.

Jepp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

du försökte väl köpa 3 st?, inte konstigt att dom häver det när dom kör nån sån här grej

Ska inte spela någon roll när det inte finns "Max ett exemplar per person"
Köper du aldrig mer än 1 liter mjölk varje gång du är på affären för att köpa mjölk för att någon annan kanske kan bli utan eller ^^ ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Vet du vad budet låg på innan den raderades? Det var inte över 4000 eller?