ASUS GeForce GTX 650 1GB Frågor.

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 650 1GB Frågor.

Jag har tänkt att införskaffa mig detta kort från Webbhallen för att kunna optimera min spelkänsla med Skyrim.

Just nu har jag Geforce 430gt, och det flyter på okej på medium. Men som sakt jag skulle gärna vilja kliva upp ett steg till high settings, så jag undrar ifall detta grafikkort : ASUS GeForce GTX 650 1GB fungerar på mitt moderkort " P8H61-M LE"
Kör även ett 500W power supply. Och en I-3 processor.

Länk till Webbhallen: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160938-asus_geforce_g...

Om ni har några bättre förslag på ett prisvärt/prestanda värt grafikkort för runt 1000kr, så tipsa gärna!

MVH

Permalänk
Medlem

Begagnat om du lägger på 200-300kr så kan du få tag i ett 580!
Annars leta efter ett 570/480 begagnat!
Fast det är ju om du nu bara vill köra med Nvidia annars finns det bra AMD kort begagnat också

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Begagnat om du lägger på 200-300kr så kan du få tag i ett 580!
Annars leta efter ett 570/480 begagnat!
Fast det är ju om du nu bara vill köra med Nvidia annars finns det bra AMD kort begagnat också

Är det värt att köpa begagnade kort? Och i sånna fall vart? Blocket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sewpra:

Är det värt att köpa begagnade kort? Och i sånna fall vart? Blocket?

Ja det är lätt värt det med tanke på din budget. Det där 650kortet presterar riktigt dåligt jämfört med 570..
Jag kommer köpa ett kort begagnat om 1 månad då jag sitter på ett kasst 5770.
Anledningen att jag väntar 1 månad är för att 700-serien kommer ut och då kommer troligen en del grafikkort dyka upp på marknaden.

Du ska leta här i Sweclockers marknad men blocket funkar också fast då riskerar du att betala överpris.
Lägg upp en annons på Sweclockers marknad att du köper ett bra begagnat grafikkort för 1000kr (annonsen kostar 15kr) eller så får du titta i marknaden varje dag om någon lägger upp något fint.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Ja det är lätt värt det med tanke på din budget. Det där 650kortet presterar riktigt dåligt jämfört med 570..
Jag kommer köpa ett kort begagnat om 1 månad då jag sitter på ett kasst 5770.
Anledningen att jag väntar 1 månad är för att 700-serien kommer ut och då kommer troligen en del grafikkort dyka upp på marknaden.

Du ska leta här i Sweclockers marknad men blocket funkar också fast då riskerar du att betala överpris.
Lägg upp en annons på Sweclockers marknad att du köper ett bra begagnat grafikkort för 1000kr (annonsen kostar 15kr) eller så får du titta i marknaden varje dag om någon lägger upp något fint.

Hm okej... Jag är nog bara lite nojig att köpa begagnade saker ^^. Men men ska kolla vad ett 570 kostar nytt. Men tittade du ifall grafikkortet var kompatibelt med mitt moderkort? för jag använder nämligen ddr3, och på dessa kort står det ddr5. Jag är lite "Rookie" så att säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Begagnat om du lägger på 200-300kr så kan du få tag i ett 580!
Annars leta efter ett 570/480 begagnat!
Fast det är ju om du nu bara vill köra med Nvidia annars finns det bra AMD kort begagnat också

Strunta i vad jag skrev. läste inte helt bra ;D

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av sewpra:

Hm okej... Jag är nog bara lite nojig att köpa begagnade saker ^^. Men men ska kolla vad ett 570 kostar nytt. Men tittade du ifall grafikkortet var kompatibelt med mitt moderkort? för jag använder nämligen ddr3, och på dessa kort står det ddr5. Jag är lite "Rookie" så att säga...

Det har inget med moderkortet att göra.
Gddr5 sitter på Grafikkortet i sig och har inget med vilka ramminnen du har på moderkortet.
Alla grafikkort som får plats i ditt chassi i längd mätt, har rätt antal kontakter som ditt nätagg har samt använder PCIe kommer fungera.

Dvs mer eller mindre alla som får plats.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av sewpra:

Hm okej... Jag är nog bara lite nojig att köpa begagnade saker ^^. Men men ska kolla vad ett 570 kostar nytt. Men tittade du ifall grafikkortet var kompatibelt med mitt moderkort? för jag använder nämligen ddr3, och på dessa kort står det ddr5. Jag är lite "Rookie" så att säga...

Det är jag med. Men får du tag på en kille som låter vettig som har ett fint kort så kommer han inte ha gjort något destruktivt med det.

Tänk själv om du köpte ett grafikkort nytt för över 3-4 tusen kr. Skulle du vara försiktig eller väldigt försiktig?

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sewpra:

Hm okej... Jag är nog bara lite nojig att köpa begagnade saker ^^. Men men ska kolla vad ett 570 kostar nytt. Men tittade du ifall grafikkortet var kompatibelt med mitt moderkort? för jag använder nämligen ddr3, och på dessa kort står det ddr5. Jag är lite "Rookie" så att säga...

Här har du ett perfekt grafikkort för 1200kr.
Jag tror att ett 570 går på 700-800kr begagnat.

Alla PCI-E grafikkort är kompatibla sålänge du har utrymme i chassit.
Jag tror du har plats i ditt chassi men om du inte har det är det ju bara att ta bort hårddiskburen eller byta chassi.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1