Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem

Tyckte att renderingen av kontrollen var snygg! (helt off topic)

Annars tycker jag att det inte verkar vara så intressant. Grafiken är inte så värst mycket bättre än XBOX 360 heller för den delen. Näe så länge man inte lirar Halo eller Forza etc så kör man nog på PC hällre.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Hans ironi var tydlig, lika tydlig som din IQ är under medel.

Spelar det någon roll? Nej, skulle inte tro det. Avgå.

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Med tanke på färgen och utseendet borde den heta xbox p12

What? Hur tänker du nu?

Det är ett stilrent chassi som kommer passa in i TV bänken med en stilren TV.(Smälta in i rummet) Det är ju inget konsol med blåa spotlights som ger ljus åt hela staden.

Jag tror att enheten kommer att passa in bland ljudutrustning som ånga har vid TVn, som inte P12or har, t ex http://www.lefflershifi.se/pub_images/original/hk3390_4188.jp...

Permalänk

Den bästa nyheten är ju i alla fall att den är passivt kyld. Fan vad min 360 låter illa

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/
Bra genomgång.

Permalänk
Avstängd

För mig är det ett solkart köp! Har alltid haft roligare på konsol än på PC.
Det blir mer socialt och roligare att köra online, samt med sina vänner i vardagsrummet.

Sen så är folk är så negativa på sweclockers och spammar, PC kommer alltid att vara bäst, PC hit, PC dit.. Otroligt tröttsamt.

Permalänk
Medlem

Förövrigt är det ett jävla tjat om "stilrent" i den här tråden. Kanske dags att ta reda på vad ordet egentligen innebär?

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

What? Hur tänker du nu?

Det är ett stilrent chassi som kommer passa in i TV bänken med en stilren TV.(Smälta in i rummet) Det är ju inget konsol med blåa spotlights som ger ljus åt hela staden.

Jag tror att enheten kommer att passa in bland ljudutrustning som ånga har vid TVn, som inte P12or har, t ex http://www.lefflershifi.se/pub_images/original/hk3390_4188.jp...

Den lyser ju grönt? Eller har jag missat allting?

Edit: woops. Där hade jag fel! Hehe

Permalänk
Medlem

Jag köper den inte förrän man har sett prestandan och gpun i den förväntar mig mer prestanda än i7 3770k +GTX 680 tillsammans då är det värt att skaffa den .
Tänk om man kan plugga in mus o tangentbord o spela:D om den kostar mindre än 5 k och presterar bättre än en burk för 7k är det ju fett värt att skaffa . Men vi får ju se om 19 dagar då ger jag min kritik ^^

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Ni som hoppas på TV kan ju glömma detta

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in...

Sedan värt att nämna... Detta ska tydligen vara en spel konsol utan spel då, eller tja de visade ett fåtal, tyvärr inom kategorier av spel jag inte har intresse av. Ska de lyckas sälja en till mig så måste de ta me fan visa upp bra spel på E3 och det med basta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Lexius:

Jag köper den inte förrän man har sett prestandan och gpun i den förväntar mig mer prestanda än i7 3770k +GTX 680 tillsammans då är det värt att skaffa den .
Tänk om man kan plugga in mus o tangentbord o spela:D om den kostar mindre än 5 k och presterar bättre än en burk för 7k är det ju fett värt att skaffa . Men vi får ju se om 19 dagar då ger jag min kritik ^^

Tror du på fullaste allvar 3770k och GTX 680 prestanda? asså det funkar inte för det första i den formfaktorn då du kommer få massa värmeproblem etc.
Och det kommer bli SUPER dyrt att göra sjukt många miljoner exemplar av GK104 100 % fungerande som aldrig krånglar.

Jag hoppas långt inne att du skämtar annars har du nog tänk för hårt den sista tiden.
Den har ungefär prestanda som ett HD 7770, kostar runt 800-1000 kronor, ett 680 kostar från 3200 till 5500 kronor-.-

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gubbar/tanter, snälla håll er till ämnet och sluta attackera varandra.

Jag tycker den ser fin ut och att allt blir samlat på ett ställe är bara ett stort plus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk

Konsol? Vet inte om jag kan kalla det för konsol när just tredje generationens spelkonsol från Microsoft är lämpad för allt annat än spel. Hade de struntat i utvecklingen av all ful programvara och en fånig kamera så kanske de hade fått ner burken 2k.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

För mig är det ett solkart köp! Har alltid haft roligare på konsol än på PC.
Det blir mer socialt och roligare att köra online, samt med sina vänner i vardagsrummet.

Sen så är folk är så negativa på sweclockers och spammar, PC kommer alltid att vara bäst, PC hit, PC dit.. Otroligt tröttsamt.

Jag har varit en sann XBox patriot sedan tidernas begynnelse, mest på grund av att alla bra titlar släppts till den konsolserien men nog har väl PC alltid varit bättre tycker jag, (i den mån det har funnits titlar).

Jag är också en sann bakåtsträvare då allt "extratjafs" på XBox One bara gör mig nervös. Jag vill inte röra mig i onödan eller prata med en maskin eller se vad alla andra ser på just nu och allra minst vill jag göra det samtidigt som jag spelar. Nä, det var bättre förr, när det hette "spel"konsol.

Andra saker som jag är emot; Smarta telefoner, surfplattor, facebook, Instagram, alla prylar som börjar med bokstaven i och framtiden.

Nä vars, jag kommer nog också att köpa den då det faktiskt ÄR roligare att spela med sina vänner i soffan framför TV´n, dock så kommer jag fortfarande att lira de tyngre spelen på PC´n, (för mig själv).

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Jag tycker att designen är helt underbart snygg. Dock är det det enda jag verkligen gillar med den, resten har jag inget nöje eller nytta av.

Permalänk
Medlem

Jag har hört ett rykte om att det ska komma en Kinect med varje Xbox One. Lite sådär kul vibbar på det.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Tycker den är bra mycket snyggare än 360, riktigt stilren. Synd bara att den tyvärr ser ut att vara högblank, hade gärna sett den i mattsvart, hatar att torka damm på alla mina elektronik-prylar här hemma!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting. Är consolen dålig för att du UTÖVER spel stöder film och allt annat. Vad fan har fått er att tycka det är dåligt? Ni måste hata datorer också med tanke på hur mkt de kan göra?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Jag fattar ingenting. Är consolen dålig för att du UTÖVER spel stöder film och allt annat. Vad fan har fått er att tycka det är dåligt? Ni måste hata datorer också med tanke på hur mkt de kan göra?

Den stödjer film och annat i USA och Canada, den stödjer inte film och annat i Sverige, läs länken jag postade åvan. Så varför tror du folk är sura?

Allt som viasades idag förutom COD och de få andra spelen vart 100% riktade till nord Amerika. Det är inget du kommer få något att utnyttja.

Andra saker är att t.ex. du måste betala för att spela begagnade spel, eller låna spel från vänner o.s.v. Det finns ganska mycket mer saker att iritera sig på. För oss i Sverige så visades nästan inget förutom tja COD för de som gillar det spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast

Jag har alltid gått med Sony och Nintendo förr, men som den sportfånen(speciellt NFL, vilket kanske är ovanligt i Sverige) så ser den nya Xboxen väldigt lockande ut. Madden har alltid kännts kasst på Playstation och jag blir lika besviken varje gång jag köpt det då online läget inte har en suck att sätta emot Live communityn när det kommer till motstånd.

Blir nog en sådan här längre fram.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Den stödjer film och annat i USA och Canada, den stödjer inte film och annat i Sverige, läs länken jag postade åvan. Så varför tror du folk är sura?

Allt som viasades idag förutom COD och de få andra spelen vart 100% riktade till nord Amerika. Det är inget du kommer få något att utnyttja.

Andra saker är att t.ex. du måste betala för att spela begagnade spel, eller låna spel från vänner o.s.v. Det finns ganska mycket mer saker att iritera sig på. För oss i Sverige så visades nästan inget förutom tja COD för de som gillar det spelet.

Kanske är helt ute och cyklar men skulle inte PS4 och Sony också fixa patent på något liknande system med chip eller något som extra DRM?
Som sagt har jag bara för mig det så ta det inte som att jag försöker visa mig duktig

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Kanske är helt ute och cyklar men skulle inte PS4 och Sony också fixa patent på något liknande system med chip eller något som extra DRM?
Som sagt har jag bara för mig det så ta det inte som att jag försöker visa mig duktig

De har ett patent ja, de har dock nekat att dom kommer använda den, och har sagt som sagt va att du kan sälja begagnade spel o.s.v. och det är inget de kommer stoppa. Finns officiella uttalanden om det ifall du vill veta mer.

Samt här har du om Xbox One http://www.siliconera.com/2013/05/21/report-xbox-one-requires...

I dags läget finns det seriöst inget som talar för mig att skaffa en Xbox One, de har totalt kastat skit på sina fans säger jag. Och om du tror att jag är en fanboy så kolla min sig och tänk igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

De har ett patent ja, de har dock nekat att dom kommer använda den, och har sagt som sagt va att du kan sälja begagnade spel o.s.v. och det är inget de kommer stoppa. Finns officiella uttalanden om det ifall du vill veta mer.

Samt här har du om Xbox One http://www.siliconera.com/2013/05/21/report-xbox-one-requires...

I dags läget finns det seriöst inget som talar för mig att skaffa en Xbox One, de har totalt kastat skit på sina fans säger jag. Och om du tror att jag är en fanboy så kolla min sig och tänk igen.

Du listar PS3 framför 360, fanboy.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tror du på fullaste allvar 3770k och GTX 680 prestanda? asså det funkar inte för det första i den formfaktorn då du kommer få massa värmeproblem etc.
Och det kommer bli SUPER dyrt att göra sjukt många miljoner exemplar av GK104 100 % fungerande som aldrig krånglar.

Jag hoppas långt inne att du skämtar annars har du nog tänk för hårt den sista tiden.
Den har ungefär prestanda som ett HD 7770, kostar runt 800-1000 kronor, ett 680 kostar från 3200 till 5500 kronor-.-

Den har ungefär prestanda som ett HD 7770, och hur vet du det???
vi får se va den har för prestanda varken du eller jag vet

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Den har ungefär prestanda som ett HD 7770, och hur vet du det???
vi får se va den har för prestanda varken du eller jag vet

Vi VET från en källa som har haft rätt om precis allting angående de nya konsollerna förutom PS4:ans 8gb ram, som dock visade sig vara ett väldigt sent beslut.

PS4:ans GPU är i klass med ett AMD 7850 (1.84 Teraflops)och Xbox One i klass med ett 7770 (1.23 Teraflops) eller 7790 i lägre klock. SÅ det kommer inte bli något PC-dödande här inte. Dock kommer de för den delen vara betydligt starkare än sagens konsoller (omkring 240-Megaflops).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

Tycker att det verkar vara en trevlig maskin att ha i vardagsrummet men som spelplatform? Där tappar de tycker jag. Det som visades upp var knappast något att skryta om.

Håller mig till PC.

Permalänk
Medlem

Det ser högst intressant ut, men jag måste verkligen få gnälla på namngivningen.

1. Xbox
2. Xbox 360
3. Xbox One

För oss icke-engelsktalande är det inget problem, men nu kommer alla som pratar om Xbox behöva förtydliga genom att säga "the first Xbox" eller "the new Xbox, One". Det kan tyckas vara en baggis, men jag förstår inte hur marknad/PR på MS fick igenom det.

Playstation kan tyckas vara duktigare på detta, men ni alla minns väl PS One, som var som ett Playstation(som senare döptes om till PSX av massan) fast mindre, och med LCD-skärm som tillbehör?

Önskar verkligen att både hårdvaru- och mjukvaruutvecklare kunde bestämma sig för ett sätt att döpa sina serier, och sedan hålla sig till det. Antingen kör man abstrakta namn, utan relevans till generation, eller så får man väl ge någon slags hint i namnet till vilken era den faktiskt tillhör.

Våga inte ens nämna iPad

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Entusiast

Hahaha

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tycker xbox one verkar ha många bra saker och många dåliga. Alla voice commands och kinect är ju coola i början men man kommer känna sig lite fånig efter ett tag. Designen är snygg förutom en sak: halva är blank och halva matt. Tycker det ser bara skumt ut, som att den går att dela i två delar. Kontrollen ser också bra ut.

Jag blev inte så imponerad av spelen de visade upp. Trodde det skulle vara bättre grafik. Det var bara forza som imponerade enligt mej. EA sports var väldigt dålig tyckte jag. Trodde det skulle vara bättre grafik. Det värsta var hur mycket de smörar till det och snackar om next-gen graphics när det inte är bättre än dagens. Jag vet att spel inte bara är grafik men det är det mest intressanta i en ny generation. Gameplay är inte lika buntet av hårdvara.

Känns som att xbox one har för mycket focus på social media, sport och funktioner. Det känns inte som en konsol längre utan någon slags smart-tv som kan spela spel men inte har en skärm.

Det som jag är mest positiv över är att den bygger på x86. Fast det är bara för pc ports troligen kommer bli bättre. Om jag skulle välja mellan ps4 och xbox one blir det troligen ps4. Känns som de har lite mer att erbjuda på spelfronten.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

För mig så känns det som om de skjuter sig själva i foten. Flera saker blir ju sämre för 'gamers' som är ofta 'early adopters'. Nja, känns inte helt bra...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010