Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Utopolitan:

Inlägget dryper av hyckleri.

Jotack... Den enda beröringspunkten jag har med videon är att den har en MSI-logotyp och att jag får min lön från MSI. Första gången jag hörde talas om den var i onsdags, redan då förutsåg jag den här debatten.

Apropå påstådda hyckleri, du får hemskt gärna visa mig de reklamfilmer jag gjort med halvnakna tjejer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jotack... Den enda beröringspunkten jag har med videon är att den har en MSI-logotyp och att jag får min lön från MSI. Första gången jag hörde talas om den var i onsdags, redan då förutsåg jag den här debatten.

Apropå påstådda hyckleri, du får hemskt gärna visa mig de reklamfilmer jag gjort med halvnakna tjejer.

Det finns ju företag som kan konsten att visa upp sina produkter utan lättklädda damer, som dessutom säljer bättre än MSI.
Om nu era produkter är så bra finns det ännu mindre anledning att ta till såna knep. Men det är klart, sexism säljer ju bra till småpojkar som inte förstår bättre

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Nackspärr?

Haha nej då, ingen fara!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är mest dumt, MSI's stenåldersattityd eller alla dessa anonyma svenskar som skriker PK så fort den här typen av diskussioner dyker upp.

Jag är i alla fall evinnerligt trött på båda.

Permalänk

Men hur sitter människan! Snacka om gamnacke!

Permalänk
Medlem

Å herre så löjligt. När jag var ny i denna IT-värld, så la jag ofta märke till när Swec var på olika mässor, att det ofta förekommer lättklädda tjejer i sammanhanget!?!? Som om det skulle vara någon slags marknadsföring, som enligt mig är totalt usel... Men detta är rent av löjligt.. Trodde MSI kunde bättre än så :/

Skulle uppskatta om någon som inte håller med mig kan förklara vad f*n lättklädda kvinnor har och göra på dessa mässor? (mer än att hetsa upp besökare..?)

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av €lysian:

Det finns ju företag som kan konsten att visa upp sina produkter utan lättklädda damer, som dessutom säljer bättre än MSI.
Om nu era produkter är så bra finns det ännu mindre anledning att ta till såna knep. Men det är klart, sexism säljer ju bra till småpojkar som inte förstår bättre

Jag är ingen småpojke men detta var väldigt läckert. Som sagt tänderna var tyvärr fucked up, men iden brilliant!

Jätte härligt titta på teknik videos när såna här fina söta tjejer finns med!

Du är väl inte gay? Isf kan jag förstå din reaktion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är varken första eller sista gången ett stort företag gör något i ett land som får medarbetare att sucka uppgivet i ett annat land.
Det är bara att vänta tills stormen i det lilla vattenglaset lagt sig.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Enligt dig är alla som säger ifrån, oavsett vad saken gäller, oavsett argument, något annat som inte haft sex på 40 år. Det är en attityd som är så outgrundligt pretentiös att riktiga anti-pg-gardet bleknar i jämförelse.

Du har missförstått vännen.

Skrivet av Meantek:

Det var inte det jag syftade på men jag tar tillbaka iaf.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Bra med siffror, dock kan jag inte lita på nästan några siffror av dessa. de har inte definierat vad en gamer är, hur siffrorna har tagits fram, redovisat undersökningsgruppen osv.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Säljer nog bättre till alla. Därför det är lättklädda damer och tränade pojkar i all typ av reklam. Sedan så är det kanske inte den europeiska marknaden dom riktar sig in på med reklamen. Kan vara asiatiska eller amerikanska som är mycket och lite annorlunda.

Skrivet av YamahaDGX630:

Skulle uppskatta om någon som inte håller med mig kan förklara vad f*n lättklädda kvinnor har och göra på dessa mässor? (mer än att hetsa upp besökare..?)

Ok för att göra det enkelt.

Nvidia GTX 780 test är ju väldigt intressant.
Hur man bygger en dator är inte speciellt intressant.
Hur en lättklädd tjej bygger en dator är mer intressant än Nvidia GTX 780 test.

Du klickade på länken för att du ville se en lättklädd tjej bygga en dator och det var mer intressant än Swecs test på dagsfärska GTX 780 som är ett av årets största nyheter. Sedan valde du att bidra till en mycket intressant diskussion om lättklädda damer som bygger datorer som tydligen är mer intressant än resultatet av GTX 780s test.

Jag tror inte jag behöver förklara varför det är lättklädda damer på mässor osv. när du och alla andra som läser detta just har klickat på videon och följt diskussionen just för att det är en lättklädd tjej i videon.

ALLA som sett videon valde att se den för dom ville se en lättklädd tjej

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Hahhaha, det här var ju humor på hög nivå, så dåligt som det var!

Permalänk
Medlem

fy fan. vilka tror dom att vi gamers/nördar är egentligen? skulle jag köpa ett moderkort bara för att de visar upp en halvnaken korean med gula tänder?

Permalänk

Det är så löjligt om de tror att de ska sälja mer/intressera mer genom att använda en lättklädd kvinna i sina presentationer. Jag tycker det har motsatt effekt jag tappar mer suget att köpa produkter från företag som MSI i detta fallet men de är väl inte ensamma om att sälja sina produkter på detta sättet antar jag.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Inaktiv

haha spelar ingen roll om hon ser bra ut eller inte då jag aldrig kommer att köpa något ur MSIs sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Säljer nog bättre till alla. Därför det är lättklädda damer och tränade pojkar i all typ av reklam. Sedan så är det kanske inte den europeiska marknaden dom riktar sig in på med reklamen. Kan vara asiatiska eller amerikanska som är mycket och lite annorlunda.

Ok för att göra det enkelt.

Nvidia GTX 780 test är ju väldigt intressant.
Hur man bygger en dator är inte speciellt intressant.
Hur en lättklädd tjej bygger en dator är mer intressant än Nvidia GTX 780 test.

Du klickade på länken för att du ville se en lättklädd tjej bygga en dator och det var mer intressant än Swecs test på dagsfärska GTX 780 som är ett av årets största nyheter. Sedan valde du att bidra till en mycket intressant diskussion om lättklädda damer som bygger datorer som tydligen är mer intressant än resultatet av GTX 780s test.

Jag tror inte jag behöver förklara varför det är lättklädda damer på mässor osv. när du och alla andra som läser detta just har klickat på videon och följt diskussionen just för att det är en lättklädd tjej i videon.

ALLA som sett videon valde att se den för dom ville se en lättklädd tjej

Aha okej, jag kan köpa det argumentet. Men personligen kan jag inte påstå att jag nappar som en framtida kund, då jag tycker att hela poängen fördumas genom konceptet att ha med lättklädda damer..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk

Vad är det som är så jävla hemskt med reklamen? Att det är en lättklädd brud? Och?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Aha okej, jag kan köpa det argumentet. Men personligen kan jag inte påstå att jag nappar som en framtida kund, då jag tycker att hela poängen fördumas genom konceptet att ha med lättklädda damer..

Kan inte säga att det lockar mig att köpa MSI produkter då jag i första hand går efter benchmarks och pris på produkter. Men när jag läste att det var en lättklädd tjej som skulle göra något kunde jag inte låta bli att klicka. Visste jag inte hur man bygger en dator eller om varumärket MSI så hade jag vetat det efter videon (varumärket då och inte hur man bygger).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva en radda om dubbelmoral och att vi män ser på andra lättklädda och nakna damer när tillfället passar.

Men jag står över. Skrattar istället glatt åt den här videon och åt kommentarerna i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag tycker ditt resonemang är sorligt trångsynt. Vadå sexism.. det är REKLAM, det ska skapa känslor, de lyckas bra tycker jag

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av €lysian:

MSI kan också visa upp produkter utan lättklädda damer. Det urartar sällan i 300 kommentarer på sex timmar, däremot. Återigen, inte den diskussionen jag vill ha personligen, men det är heller inte min idé eller reklamfilm.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

PK-maffian drar fram, håll i er!

Jag är hopplöst frånsprungen i den här diskussionen, som jag önskar att jag hade fått delta i från början. Men trots att få kommer läsa den här kommentaren så känner jag att det behöver sägas:

PK ÄR INTE DÅLIGT! "PK" är oftast ett ord för människor som försöker att inte göra andra människor ledsna. Är det något dåligt?

Reklam av det här slaget är ett sexistiskt oskick och hjälper till att göra livet sämre för miljoner kvinnor där ute. Bara för att det är "den värld vi lever i" så betyder det inte att det är en värld man vill leva i. Och att fördöma reklam av det här slaget - om så bara med ord på ett forum - är ett sätt att göra vårt samhälle till en lite bättre plats.

Ni få som har klarsyntheten att se hur fel MSI gör iom denna video, ni som ser att det här är värt att äcklas över - det är ni som gör rätt. "PK" är inte ett skällsord. De som tycker det har inte förstått att man faktiskt inte behöver provocera - det är bara att vara ett troll. En klyscha - som att bikinibrudar i reklam är sexistiskt - kan vara en klyscha för att det faktiskt är sant. Det är inte PK att berätta att något omoraliskt är omoraliskt om man har rätt. Det är istället att ta ställning för ett bättre samhälle.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Allt blir bättre med lättklädda damer!

Måste kolla videon nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Reklam av det här slaget är ett sexistiskt oskick och hjälper till att göra livet sämre för miljoner kvinnor där ute.

Låter intressant. Kan du förklara varför?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av OLiiX:

Inga arga feministkommentarer ännu?

Handlar inte om feminism. Det är sunt förnuft. Du är inte bara LITE trångsynt.

Skrivet av Pimpim666:

Låter intressant. Kan du förklara varför?

Vad tror du, deras självbild? De framställs som objekt. "Mindre" attraktiva kvinnor får det sämre av att ständigt behöva stå ut med detta jävla medialarv. Bland annat x 5000.

Hur kan det vara så svårt för folk att förstå?

Extremt pinsamt av MSI för övrigt. Tror jag aldrig ägt en MSI-produkt, och kommer då inte göra det heller i framtiden. Skäms för företagets skull.

Kvinnor, objekt. Män, makt. Lever folk kvar då kvinnor inte hade rösträtt också? Helt sanslöst.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Right... Vart börjar jag?

Det är HQ:s påfund. Tro det eller ej, "snygga" brudar säljer faktiskt överallt förutom i Sverige. Här ska allting säljas med hjälp av gubbar i kostym, på grund av PK-hets. Det är min personliga åsikt. Samtidigt tycker jag definitivt att det är ett lågt och billigt sätt att marknadsföra saker på, då man tar bort fokus från det viktiga, i det här fallet moderkortet.

Jag står definitivt inte bakom den här videon, vare sig idémässigt eller produktionsmässigt. Tanken var att den skulle hållas så långt bort från Norden som möjligt. Men med tanke på hur Internet fungerar sitter jag nu här med den framför näsan på Sweclockers. Den övergripande känslan är en blandning av skam och uppgivenhet.

Vidare kan jag meddela att jag faktiskt arbetar på en helt egen linje med reklamfilmer gjorda i Sverige för våra Z87-moderkort, jag kan lova att de inte kommer inkludera några som helst halvnakna kvinnor med behov av tandläkare. Inga kvinnor alls, faktiskt, precis som hårdvarusverige vill ha det.

Avslutningsvis: det finns alltid någon som gör det bättre:
http://www.youtube.com/watch?v=VQI8lhHFQ9Q
http://www.youtube.com/watch?v=9ddz_1MwoQQ
http://www.youtube.com/watch?v=ku_skIqmrwU

Man kan ju också fråga sig vad nyhetsvärdet är i denna artikel och hur mycket det har att göra med "Moderkort" som den ligger under, eller datorer överhuvudtaget. En länk till en olistad youtubevideo och "Värd för spektaklet är en i sammanhanget ovanligt lättklädd tjej.", ingen källa eller vidare information. Hade varit intressant att få lite mer information om var och hur MSI "publicerat" instruktionsvideon som det påstås.

Som artikeln ser ut nu så känns det ju lite som att den skulle kunna vara ett precis lika billigt sätt att dra in annonspengar på, genom att ta bort fokus från det viktiga (riktiga nyheter om datorer/hårdvara) för att fokusera på irrelevanta sidospår om lättklädda kvinnor i reklam och liknande populära debatter... Och lägligt nog läggs den upp precis innan den populära fredagspanelen, seglar snabbt upp till närmare 300 kommentarer och massvis med visningar vilket ju ger intänkter. Visst går man i fällan, rubriken "Lättklädd kvinna" med tillhörande bild klickar man ju på nästan automatiskt... Men AdBlock är fortsatt på här, på så sätt kan jag undvika att det tjänas pengar på den stackars lättklädda kvinnans utvik även i andra led

Permalänk
Medlem

MSI använder uppenbarligen de gamla axiomet "sex säljer" för att kränga hårdvara till pojkar (ser inte ut att fungera i detta fall), ingen diskussion om den saken. Det är inget fel med det. En annan diskussion som åtminstone jag däremot har visst intresse i är ang. Den påstådda objektifieringen av denna kvinnliga modell som poserar i denna video. JAG SER DET INTE. Snälla kan ni förklara? Jag ser inte någon antydande av någon som helst av humanisering eller ägande gentemot denna kvinnan _någon stans_. var kommer objektifieringen in i bilden? Är det bara något vi slänger ut när en kvinnlig modell anspelar på sex för att sälja produkter åt ett företag? Eller vad är det egentligen? Det är ju uppenbarligen inte av-humanisering eller ägande av en person som jag först trodde. Är det för att hon inte får läsa upp sitt CV och proklamera sin önskan att rädda världens barn samt sin ihärdiga strävan efter fred på jorden innan hon poserar för kameran? Är det därför denna kvinnliga modell är "objektifierad"? Jag förstår inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Man kan ju undra varför majoriteten av alla gamers är killar. -_- Jag hoppas MSI får det riktigt hett om öronen nu.

Fast å andra sidan, jag har aldrig sett fler tjejer som skriver i en tråd som i denna tråd! Vart kommer alla ifrån! Sånna här saker verkar intressera av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Kommer nästa fredagspanel att följa denna klädtrend?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Jag är ingen småpojke men detta var väldigt läckert. Som sagt tänderna var tyvärr fucked up, men iden brilliant!

Jätte härligt titta på teknik videos när såna här fina söta tjejer finns med!

Du är väl inte gay? Isf kan jag förstå din reaktion...

Men snälla, ska du försöka göra dig lustig nu och dra in gay-anklagelser för att jag tycker att det är osmakligt? Väldigt intelligent och moget svar, men jag hade i och för sig inte väntat mig så mycket mer heller.

Skrivet av Oggelito:

Jag tycker ditt resonemang är sorligt trångsynt. Vadå sexism.. det är REKLAM, det ska skapa känslor, de lyckas bra tycker jag

Jaha, tyck det då.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.