Permalänk
Medlem

Glömde säker borttagning

Hej, jag glömde använda säker borttagning och nu fungerar varken min usb wifi adapter eller min Simraceway SRW-S1 "ratt" båda lyser så de får ström men datorn kan inte hitta dem. Jag har prövat båda in en annan dator och där fungerar de perfekt, jag trodde att det skulle lösa sig igenom att ominstallera chipset drivrutinerna för där finns väl också Usb 2.0 drivrutiner inbakat ? Så nu till min fråga, hur får jag de att börja fungera igen? Se specs i sign.

Permalänk

usb har separata drivrutiner,finns på din cd du fick till moderkortet

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Använder du usb-portarna på framsidan av datorn?
Om ja pröva att använda usb-portar på baksidan av datorn istället, hade liknande problem på en äldre dator där portarna i fronten hade bränts.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men säker borttagning är väl till för att datan på enheten man tar bort inte ska skadas? Tror ej att det har med usb-portarnas säkerhet att göra!

Permalänk
Medlem

Det som hänt är bara att USB enheterna inte dismountats i datorn, därav kan du inte använda samma USB portar för då tror datorn att de fortfarande är i och frågar inte vad det är för enhet, medan enheten inte startar för den får inte init grejerna från datorn.
Testa att sätta in dem i andra portar så borde datorn ladda om USB kopplingarna och lösa det, alternativt starta bara om datorn.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Hej, jag glömde använda säker borttagning och nu fungerar varken min usb wifi adapter eller min Simraceway SRW-S1 "ratt" båda lyser så de får ström men datorn kan inte hitta dem. Jag har prövat båda in en annan dator och där fungerar de perfekt, jag trodde att det skulle lösa sig igenom att ominstallera chipset drivrutinerna för där finns väl också Usb 2.0 drivrutiner inbakat ? Så nu till min fråga, hur får jag de att börja fungera igen? Se specs i sign.

Kanske kan följande länk hjälpa: http://windows.microsoft.com/en-gb/windows-vista/tips-for-sol... ?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Använder du usb-portarna på framsidan av datorn?
Om ja pröva att använda usb-portar på baksidan av datorn istället, hade liknande problem på en äldre dator där portarna i fronten hade bränts.

Skrivet av Ferrat:

Det som hänt är bara att USB enheterna inte dismountats i datorn, därav kan du inte använda samma USB portar för då tror datorn att de fortfarande är i och frågar inte vad det är för enhet, medan enheten inte startar för den får inte init grejerna från datorn.
Testa att sätta in dem i andra portar så borde datorn ladda om USB kopplingarna och lösa det, alternativt starta bara om datorn.

Jag har prövat att använda portarna på framsidan och baksidan både usb 2 och 3 men det fungerar ändå inte, wifi adaptern har inte fungerat sen några månader tillbaka så startat om datorn har jag gjort flera gånger. Men det var nu när jag köpte ratten förra veckan så fungerade den utan problem de första dagarna sen nu bara lyser den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Den var för windows vista glömde säga att jag har windows 8, letade efter samma program för windows 8 men jag kunde inte hitta något.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan vara ditt Moderkort som har satt USB-tofflorna. Om du försöker rensa och ominstallera windows hur blir det då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)