Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoaz:

Vad alla ska vara skitnödiga och ta illa upp då!

Ja. Det är enastående. Man blir mörkrädd. Ta det för vad det är. Ännu en urusel 'reklamfilm'.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joar:

Ang Källa 5: sök på ordet "erbjuds" i PDFen, andra träffen. "Säve-Söderbergh (2010) visar att kvinnor begär lägre ingångslön och dessutom erbjuds lägre lön än männen.

Där fanns väll en ganska tydlig koppling va? Erbjuder sig jobba för mindre, får mindre.

Skrivet av joar:

"Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor."
Man har således räknat upp kvinnors lön till heltid, trots att det är att få siffrorna att låta mer jämställda än vad det är - egentligen jobbar kvinnor ofta deltid (bla pga ojämställt uttag av barnledighet), och tjänar än mindre.

och detta tycker du är fel? Borde man inte ta hänsyn till tiden som jobbas? Barnledigheten är parets beslut och att kvinnor generellt tar ut mer tid till barnledighet är inte ett tecken på sexism. Ja kan garantera dig att många nyblivna pappor vill ta ut mer barnledighet.

Skrivet av joar:

Du kanske skulle tagit med nästa rad i slutsatsen också? "Den viktigaste förklaringen till att kvinnor tjänar mindre än män är att kvinnor arbetar på låglönebefattningar och låglönearbetsplatser och män på höglönebefattningar och höglönearbetsplatser."

Det är att jämföra äpplen med päron. Jag säger att i en situation med kvinna och en man, med samma antal år arbetslivserfarenhet, med exakt samma befattning och exakt samma ålder - där kommer mannen att få högre lön. De facto. Det kan du läsa i PDF:en från 2012 jag skickade, som kanske också är lite mer aktuell än din artikel från 1997.

Nästa källa var bättre, men även där missas en del. Du citerar "när -09:s löner korrigerats för alla sakliga faktorer...". Har du kollat igenom faktorerna? Den som i artikeln ansågs vara viktigast var: "Den främsta orsaken till löneskillnaderna är att kvinnor och män i hög grad har arbeten med olika svårighetsgrad. Att fler kvinnor arbetar med arbetsuppgifter på lägre svårighetsnivåer ger varje år upphov till löneskillnader på över fyra procentenheter...
Det är sant. Men varför arbetar kvinnor med dessa arbetsuppgifter? De väljer nämligen som regel inte själva. Många kvinnor vill (oavsett vad vissa sexister tror) verkligen bli VD:ar i företag. Men ändå finns det fler personer som heter "Johan" än vad det finns kvinnor överhuvudtaget på VD-poster! (källa). Och dessutom är det återigen en jämförelse som är helt irrelevant. De skillnader som SCB pratar om är korrigerade för ålder OCH position! En kvinnlig vd tjänar fantastiskt mycket mindre än en mandlig dito med samma arbetsuppgifter, och samma sak gäller hela vägen ned genom heirarkin till städerskorna.

Din källa som visar att mer kvinnor skaffar eftergymnasial utbildning visar också en tydligt att många utbildningar har en klar könsfördelning. Männen dominerar i de tekniska utbildningarna där pengarna finns. Kvinnor jobbar mindre, för att bli VD räcker inte en 40 timmars vecka långt. Koppling? Män är överrepresenterade i den privata sektorn, den sektor som ofta innebär högre lön och mindre jobbsäkerhet. Kvinnor dominerar i den offentliga sektorn, den sektor som ofta innebär lägre lön och högre jobbsäkerhet.

diskriminering förekommer såklart och troligtvis mest mot kvinnor (i arbetslivet). Men jag tror inte att det förekommer en systematisk diskriminering mot kvinnor som är så omfattande att den vidrör varenda arbetsplats genom hela Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Om hon följer med så blir det att köpa msi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Om hon följer med så blir det att köpa msi

De ska ha cred för att de gör reklam som man tittar på frivilligt!

Permalänk
Medlem

Kan bara konstatera att tiderna har förändrats, 454 inlägg för nån tjej i bikini i en video, var inte nån big deal förr...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

1. Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor.

Jag byter gärna roll och låter kvinnorna tjäna mer istället.

Samma dag som kvinnor förväntas bjuda på drinkarna, på resturangen, på bion.

Samma dag som kvinnorna förväntas äga, underhålla och skjutsa runt oss i den nya bilen för 400 tusen.

Samma dag som kvinnorna förväntas köpa all dyr elektronik osv osv.

Samma dag som kvinnorna förväntas dra in pengarna och det anses helt OK att vi män får springa iväg och shoppa upp dem med våra vänner på stan.

Nu är jag varken feminist eller motsatsen, men min poäng är att tills den dag våra betenden och utgifter är lika, så är det meningslöst att jämföra vem som tjänar mest.
Dessutom, tycker du inte att världen skulle vara rätt tråkig om det inte var någon skillnad på män och kvinnors beteende?

Pratar vi hushåll med gemensam ekonomi (vilket får antas vara majoriteten) så spelar det endå ingen som helst roll vem som faktiskt drar in pengarna. Mer intressant är ju i så fall vem som får spendera pengarna på nöjen och shopping?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sykes90:

Där fanns väll en ganska tydlig koppling va? Erbjuder sig jobba för mindre, får mindre.

och detta tycker du är fel? Borde man inte ta hänsyn till tiden som jobbas? Barnledigheten är parets beslut och att kvinnor generellt tar ut mer tid till barnledighet är inte ett tecken på sexism. Ja kan garantera dig att många nyblivna pappor vill ta ut mer barnledighet.

Din källa som visar att mer kvinnor skaffar eftergymnasial utbildning visar också en tydligt att många utbildningar har en klar könsfördelning. Männen dominerar i de tekniska utbildningarna där pengarna finns. Kvinnor jobbar mindre, för att bli VD räcker inte en 40 timmars vecka långt. Koppling? Män är överrepresenterade i den privata sektorn, den sektor som ofta innebär högre lön och mindre jobbsäkerhet. Kvinnor dominerar i den offentliga sektorn, den sektor som ofta innebär lägre lön och högre jobbsäkerhet.

diskriminering förekommer såklart och troligtvis mest mot kvinnor (i arbetslivet). Men jag tror inte att det förekommer en systematisk diskriminering mot kvinnor som är så omfattande att den vidrör varenda arbetsplats genom hela Sverige.

Nej, hela det där resonemanget bygger ju på att arbetsgivare betalar kvinnor mindre enbart för att jävlas, vilket givetvis inte är fallet. En arbetsgivare är ute efter exakt en grej: att få så mycket jobb utfört som möjligt mot en så liten ersättning som möjligt, och om kvinnor generellt sett accepterar ett lägre anbud, så kommer de givetvis också generellt sett få sämre betalt. Det handlar inte om någon strukturell diskriminering vilket många vill få det att verka som, utan generella skillnader i könens disposition till saker och ting. Män tenderar att vara mer riskbenägna, det bevisas ju empiriskt gång på gång i nästan alla sammanhang där det förekommer dödsolyckor, och vågar därmed sig på ett större socialt risktagande i meningen att de ställer högre krav vid förhandligarna. Man gamblar risken att bli nobbad mot utsikterna att få en högre lön.

Vad det gäller den offentliga sektorn så tycker jag absolut det finns fog för att personalsammansättningen bör återspegla den skattebetalande befolkningens dito i stort över hela spannet positioner nerifrån golvet upp till toppen - dels för att vi alla är med och betalar för det, dessutom för att vinst inte alltid är det primära målet - men när det kommer till den privata sektorn är det kort och gott ingen annan än företagarna själva som ska blanda sig i hur de sköter sin lönesättning, befordran till chefsposter, styrelsesammansättning, osv.

Man blir bara så jävla less på att samhället skiftat över till att gå ut på att gnälla till sig så mycket som möjligt på andras bekostnad. Kräva och kräva från de som lyckats, utan att ha något att erbjuda i gengäld, eller vara beredd att lägga ner det arbete och ta de risker det innebär att bygga upp ett företag. Den nya sortens vinnare är den som är mest kränkt och gnäller högst, inte den som lyckas bygga upp och producera något.

Vi har fritt företagande i landet, det står vem som helst fritt att starta eget och bestämma sig för att betala de anställda kvinnorna bättre (så länge det sköts snyggt och det inte är uppenbart för alla att det handlar om ren könsdiskriminering, ett resultat av framgnälld lagstiftning), ha enbart kvinnliga styrelsemedlemmar, och så vidare hur man vill. Eller för all del, plocka folk ur alla de grupper som vill mena att de är strukturellt diskriminerade hit och dit. Varför inte testa om den modellen håller i verkligheten, istället för att försöka gnälla till sig massa gräddfiler och konstgjord andning i befintliga verksamheter? Låt naturen ha sin gång, har ni rätt så kommer ert företag bli en vinnare, har ni fel går det åt helvete.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

[quote=Pye;13547831. Relel skriver en kort kommentar och tycker uppenbarligen inte om videon. Det tycker du är en moralpost. "Kvinnor får vad de vill med sina tydligen, " de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Är dina moraliska värderingar ironiskt nog. Att hata på moralpanik verkar vara mainstream här. Jag tror alla stör sig på värderingar som ger sig till uttryck för oförståelse och hets mot andra. När feminister predikar att män är svin är det inge kul. När någon tkr att en reklam är nervärderande mot kvinnor så är det en annan sak, en åsikt som alla andra.

När du ber någon växa upp och använder ordet moralkärringar så är det istället dina åsikter som hetsar.

"Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Ung och behöver pengar. Jag kan verkligen inte se att det kan gå snett där Kanske blir de annorlunda om du en dag får en dotter.

Jag bryr mig föga om en bikini i asien. Men jag ser upp till de som orkar bry sig och vill skapa en bättre värld för oss andra. Inte nog med att en del tar ställning för våra gemensamma problem, de ska dessutom få skit från de som tittar på?[/quote]

Okej jag hetsade upp mig onödan kanske. Hade en stressad dag på jobb..
Observera att jag står för att folk får göra vad de vill med sina kroppar sålänge de håller sig inom lagens gränser.

Om jag skulle få en dotter som jag gärna vill ha så hoppas jag att hon får göra det hon vill sålänge det är LAGLIGT utan att någon skall komma springandes med moralhandboken i högsta hugg och säga att det är kvinnoförnedrande eller sexistiskt.

Hade du tyckt annat om det varit en vältränad kille med väldefinierade muskler i reklamfilmen eller hade det varit förnedrande mot män?

Det är förnedrande när kvinnor och män inte kan vistas på stränder för deras kroppar inte håller måttet mot de som har en snygg kropp utan att behöva höra glåpord och dåliga "skämt"

Det är inte förnedrande när en kvinna/man ställer upp på att vika ut sig för att promote:a en produkt...

Jag är 23 år väger 128kg är 192 cm lång har flickvän och ett nytt välbetalt jobb med en kvinnlig avd.chef.

Jag är för jämställdhet men vill tjejer/killar göra en filmsnutt där man bygger ihop en PC där man visar mycket hud. Låt de göra det isåfall! Tycker man inte om det så behöver man inte kolla. Det är ett fritt val som individen själv gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

HAHAHAHAAA!! O jösses det var det bästa på hela veckan! Slår Xbox One t.o.m! Dubbningen, tänderna, munrörelserna för att det skulle se ut som om det var hon som talade.

Har inga som helst problem med att företag säljer med lättklädda kvinnor. MSI Meantek behöver inte ursäkta det heller. Kan bara säga att den reklamen är för Asien eller var den nu ska sändas.

Reklamen har iaf gjort att jag kommer komma ihåg MSI ännu bättre nu

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Om hon följer med så blir det att köpa msi

Skönt. Då kanske man har någon att bygga dator åt en.

Tråkiga är att hon skippa ESD armband och fick inte IO-plåten på plats.

Skrivet av Campaigner:

HAHAHAHAAA!! O jösses det var det bästa på hela veckan! Slår Xbox One t.o.m! Dubbningen, tänderna, munrörelserna för att det skulle se ut som om det var hon som talade.

Har inga som helst problem med att företag säljer med lättklädda kvinnor. MSI Meantek behöver inte ursäkta det heller. Kan bara säga att den reklamen är för Asien eller var den nu ska sändas.

Reklamen har iaf gjort att jag kommer komma ihåg MSI ännu bättre nu

Men då funkade reklamen för dig. Nästa gång du bygger dator kommer märket MSI kännas som ett mer etablerat märke.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av andii:

En fråga till artikelförfattaren Andreas Dimestam och Sweclockers; Vad vill ni med den här artikeln? Jag ser inget av nyhetsvärde skymta någonstans. Något företag gör reklam för sig med en lättklädd kvinna. Och? Vad vill ni berätta för oss läsare?

Det här är trams och det vet ni om. Enda syftet med artikeln är att röra upp känslor här i forumet och samla klick till mer reklampengar (jag antar att det är så det går till iaf). Känner ni er nöjda med tråden? Sprider den god stämningen här i forumet? Svaret är givetvis nej. Den här tråden lockar fram mer eller mindre medveten rasism och sexism ur främst era yngre läsare. Det luktar Avpixlat här inne. Var det ert syfte med "nyheten"? Självklart insåg ni att det skulle bli ett väldigt tjafsande mellan medlemmarna.

Det här är ett riktigt lågvattenmärke Andreas och Sweclockers.

Precis. Kollade in igen nu för att se vad som hänt sen sist. MSI har plockat ner sin olistade Youtube-video, Sweclockers länkar om till en omhostad video på, erhm, Liveleak.com (uppladdad av en person från Sverige, registrerad igår), tråden har vuxit till senaste månadens näst mest kommenterade, diskussionen består sen start enbart om feminism/sexism/tandhygien och flera medlemmar har blivit avstängda på grund av "uppmaning till våld", moderatorerna rensar och ber om hjälp med att få regelbrott rapporterade. Att låsa tråden verkar dock inte vara på tal.

Samtidigt lyser Dimestam med sin frånvaro och frågorna om vad nyhetsvärdet i artikeln är fortsätter stå osvarade. Likaså frågorna om var och hur MSI "publicerat spektaklet" (olistade Youtube-videos går enbart att hitta om man har länken, den syntes alltså inte ens på MSI:s kanal). Existensberättigandet för tråden med sin grova debattnivå (och totala irrelevans för datorer/hårdvara) är ytterligare något som känns lite tvivelaktigt minst sagt.

Så länge det saknas klargöranden kring utelämnade uppgifter som åtminstonde skulle visa på att MSI publicerat videon är det här milt sagt ett riktigt lågvattenmärke och ett väldigt genomskinligt sätt att hetsa till högljudd debatt, som leder till mängder av sidvisningar som leder till mängder av annonsvisningar som leder till intäkter. Hade det varit kvällspressens rubriker har man kanske inte blivit förvånad, men Sweclockers har alltid känts som en seriös sida med relevanta nyheter av hög kvalitet. Får hoppas att detta var ett tillfälligt hjärnsläpp hos redaktionen...

Permalänk

kvinnor kan också bygga dator! feminism ftw!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Det borde nästan vara dödsstraff på personer som behandlar oskyldiga datorkomponenter på det sätt som hon gör!
Inget ESD-skydd och hon smeker komponenterna på det allra heligaste utan det minsta skydd på vilka sjukdomar som hon kan ge dem. Aldrig någonsin hon skulle få komma i närheten av mig och pilla på mitt heligaste! (D.v.s. min Xeon server)

Annars tycker jag det är dåligt att ett moderkorttillverkare gör en reklamfilm så visar hur man absolut under inga omständigheter får montera ihop en dator. Att hon är lättklädd, ja det var bara roligt, men tänk på skydd för tusan.

Och som alla tekniknördar vet så är esd skador inget som en vanlig privatperson kan upptäcka, så argument som att jag har gjort samma sak på mina datorer utan haft några problem, visar enbart hur lite man kan om elektronik.

*edit*
Angående moralpaniken här så känns det som att jag har kommit till södern i USA för ett antal tiotals år sedan. Hon får vara klädd som hon vill, gillar man inte det så kan man ju alltid blunda.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Sverigedemokraterna vill att du ska rösta på dom. Vilket du inte gjort hoppas jag.
MSI vill att du ska klicka på videon och vilket du gjort.

Därför har du visat ditt stöd för MSI men inte Sverigedemokraterna.

Jag har verkligen svårt att förstå hur du kan ta fel på det här. Motsvarigheten till att rösta på nazisterna är att köpa MSI:s produkter. Att se på reklamen är motsvarigheten till att lyssna på en nazist som pratar. Politikers ultimata mål är att nå makt - dvs du ska rösta på dem - medan ett vinstdrivande företags mål i slutänden är att tjäna pengar (dvs du ska köpa produkten). Ditt resonemang haltar ett steg.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Härlig video! Vadå tits n ass? Kan man överhuvudtaget göra nått nu för tiden utan att nån trångsynt jäkel ska känna sig kränkt!?

Om man är smart har man så lite kläder som möjligt när man bygger dator för att minska risken för esd. Jag bygger alltid i kalsonger, skulle inte en tjej få bygga i trosor då?

Snacka om att swec är fördomsfulla och gammalmodiga.

Gamer Gurlz FTW!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Samtidigt lyser Dimestam med sin frånvaro och frågorna om vad nyhetsvärdet i artikeln är fortsätter stå osvarade. Likaså frågorna om var och hur MSI "publicerat spektaklet" (olistade Youtube-videos går enbart att hitta om man har länken, den syntes alltså inte ens på MSI:s kanal).
/.../
Så länge det saknas klargöranden kring utelämnade uppgifter som åtminstonde skulle visa på att MSI publicerat videon är det här milt sagt ett riktigt lågvattenmärke och ett väldigt genomskinligt sätt att hetsa till högljudd debatt, som leder till mängder av sidvisningar som leder till mängder av annonsvisningar som leder till intäkter. Hade det varit kvällspressens rubriker har man kanske inte blivit förvånad, men Sweclockers har alltid känts som en seriös sida med relevanta nyheter av hög kvalitet. Får hoppas att detta var ett tillfälligt hjärnsläpp hos redaktionen...

Hm. Faktiskt en väldigt god poäng, känns som att det kanske är dags att plocka fram foliehatten trots allt... Kan man få en förklaring på det här från någon på Swec?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andii:

En fråga till artikelförfattaren Andreas Dimestam och Sweclockers; Vad vill ni med den här artikeln? Jag ser inget av nyhetsvärde skymta någonstans. Något företag gör reklam för sig med en lättklädd kvinna. Och? Vad vill ni berätta för oss läsare?

Det här är trams och det vet ni om. Enda syftet med artikeln är att röra upp känslor här i forumet och samla klick till mer reklampengar (jag antar att det är så det går till iaf). Känner ni er nöjda med tråden? Sprider den god stämningen här i forumet? Svaret är givetvis nej. Den här tråden lockar fram mer eller mindre medveten rasism och sexism ur främst era yngre läsare. Det luktar Avpixlat här inne. Var det ert syfte med "nyheten"? Självklart insåg ni att det skulle bli ett väldigt tjafsande mellan medlemmarna.

Det här är ett riktigt lågvattenmärke Andreas och Sweclockers.

Skrivet av WaR:

Precis. Kollade in igen nu för att se vad som hänt sen sist. MSI har plockat ner sin olistade Youtube-video, Sweclockers länkar om till en omhostad video på, erhm, Liveleak.com (uppladdad av en person från Sverige, registrerad igår), tråden har vuxit till senaste månadens näst mest kommenterade, diskussionen består sen start enbart om feminism/sexism/tandhygien och flera medlemmar har blivit avstängda på grund av "uppmaning till våld", moderatorerna rensar och ber om hjälp med att få regelbrott rapporterade. Att låsa tråden verkar dock inte vara på tal.

Samtidigt lyser Dimestam med sin frånvaro och frågorna om vad nyhetsvärdet i artikeln är fortsätter stå osvarade. Likaså frågorna om var och hur MSI "publicerat spektaklet" (olistade Youtube-videos går enbart att hitta om man har länken, den syntes alltså inte ens på MSI:s kanal). Existensberättigandet för tråden med sin grova debattnivå (och totala irrelevans för datorer/hårdvara) är ytterligare något som känns lite tvivelaktigt minst sagt.

Så länge det saknas klargöranden kring utelämnade uppgifter som åtminstonde skulle visa på att MSI publicerat videon är det här milt sagt ett riktigt lågvattenmärke och ett väldigt genomskinligt sätt att hetsa till högljudd debatt, som leder till mängder av sidvisningar som leder till mängder av annonsvisningar som leder till intäkter. Hade det varit kvällspressens rubriker har man kanske inte blivit förvånad, men Sweclockers har alltid känts som en seriös sida med relevanta nyheter av hög kvalitet. Får hoppas att detta var ett tillfälligt hjärnsläpp hos redaktionen...

Skrivet av joar:

Hm. Faktiskt en väldigt god poäng, känns som att det kanske är dags att plocka fram foliehatten trots allt... Kan man få en förklaring på det här från någon på Swec?

Se fältet "Kontakt" längst ner på t ex denna sida (undviker att länka direkt just för att uppmärksamma detta fält — "ge en man en fisk" osv). Där finns länk till "Feedback"-forumet som redaktionen läser och svarar i, samt möjligheter till direktkontakt med SweClockers redaktion.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Se fältet "Kontakt" längst ner på t ex denna sida (undviker att länka direkt just för att uppmärksamma detta fält — "ge en man en fisk" osv). Där finns länk till "Feedback"-forumet som redaktionen läser och svarar i, samt möjligheter till direktkontakt med SweClockers redaktion.

Tackar för tipset. Postade just mina och WaR's frågor i en ny tråd där. Hoppas det är ok med dig WaR.

Permalänk

468 inlägg?!?! Vill påstå att MSI har lyckats.

Permalänk
Medlem

Trevligt, helt klart underhållande nog för att tittas på, kvinnokroppen är fruktansvärt vacker även om just den här damen inte är min smak

Smart av MSI då all uppmärksamhet ond som god är reklam.

Jag orkar verkligen inte läsa alla kommentarer, men det behövs inte då det inte är svårt att lista ut vad som skivs av Swec's arga tomtar, låt de som proklamerar om hur fel det här är på 24 olika plan skriva och svara inte så tystnar dem!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Patetiskt !

Permalänk
Medlem

Självklart har man byggt dator eller mekat i kallingar..

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk

Ärligt talat finns det hur mycket halvnakna män som helst i kvinnornas såpoperor, men så fort det är en halvnaken tjej på internet så startar masspsykosen.

Ibland görs reklamfilmer som dessa för att visa "hur enkelt det är att bygga en dator".
Liksom: "You can have a life and still be able to build a computer".

Hursomhelst tyckte jag hon var fasligt snabb i händerna när hon placerade diverse komponenter.
Själv kan jag ex sitta med CPU'n i 2 min, för att säkerställa att allt hålls, placeras och landar helt rätt.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Vad är det för fel på "män" och pojkar nu förtiden? - Tjejen har mer kläder än en tjej på badstranden och ni klagar!?
Igår var det Pride festivalen i min stad.. Det var en märklig syn, då vissa individer var väldigt skumt klädda.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Precis den här typen av reklam går hem i Asien. Något säger mig att den borde stannat där
De har inte kommit alls lika långt när det gäller jämställdhet. Kvinnor objektifieras i sjukt mycket större utsträckning.
Varje event har s.k. show girls, nattklubbar har dansande lättklädda tjejer osv.

Helt ärligt tycker jag inte att det är inte är speciellt upprörande, även om jag finner det lite motbjudande.
Men så är det, världen är mångfacetterad och Sverige är, tro det eller ej, extremt på sitt sätt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Det borde nästan vara dödsstraff på personer som behandlar oskyldiga datorkomponenter på det sätt som hon gör!
Inget ESD-skydd och hon smeker komponenterna på det allra heligaste utan det minsta skydd på vilka sjukdomar som hon kan ge dem. Aldrig någonsin hon skulle få komma i närheten av mig och pilla på mitt heligaste! (D.v.s. min Xeon server)

Annars tycker jag det är dåligt att ett moderkorttillverkare gör en reklamfilm så visar hur man absolut under inga omständigheter får montera ihop en dator. Att hon är lättklädd, ja det var bara roligt, men tänk på skydd för tusan.

Och som alla tekniknördar vet så är esd skador inget som en vanlig privatperson kan upptäcka, så argument som att jag har gjort samma sak på mina datorer utan haft några problem, visar enbart hur lite man kan om elektronik.

*edit*
Angående moralpaniken här så känns det som att jag har kommit till södern i USA för ett antal tiotals år sedan. Hon får vara klädd som hon vill, gillar man inte det så kan man ju alltid blunda.

Ja man måste gö tänka på skydd hehe.Bra en

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem

lycka till att starta den där datorn utan att koppla in nätagget

Permalänk
Medlem

Prata i sync förhelvete.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Haha, lätt sveriges bästa komedi-film!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Ärligt talat finns det hur mycket halvnakna män som helst i kvinnornas såpoperor, men så fort det är en halvnaken tjej på internet så startar masspsykosen.

Ibland görs reklamfilmer som dessa för att visa "hur enkelt det är att bygga en dator".
Liksom: "You can have a life and still be able to build a computer".

Hursomhelst tyckte jag hon var fasligt snabb i händerna när hon placerade diverse komponenter.
Själv kan jag ex sitta med CPU'n i 2 min, för att säkerställa att allt hålls, placeras och landar helt rätt.

Haha, good point. För att inte tala om hur luften formligen tjocknar av östrogen när det är fotbolls-VM. Har en väldigt överhängande känsla av att deras intresse för herrarnas fotbolls-VM är likartat med mitt intresse för damtennis

---

En till ganska lustig paradox i sammanhanget är att kvinnor som kallar sig feminister upprörs av att en kvinna är så mycket kvinna hon bara kan i en reklamfilm. Den här tjejen om någon lever väl ut och tar för sig så mycket det går, hon kan ju knappast skämmas över sig själv om hon står där och bygger dator iförd nästan ingenting, i en film hon vet kommer publiceras på nätet och nå hela världen.

Ibland får man känslan att just dessa feminister, som anser sig kämpa för kvinnans frigörelse eller vad de vill kalla det, mest bara försöker forcera in kvinnan i ett annat mönster, som i nästan samtliga fall kräver ännu mer inrättning i ledet, och ställer mycket högre prestationskrav. Våga inte vara hemmafru ens om du vill det, för då är du förtryckt, du måste minst bli börs-VD eller toppolitiker, och visa att kvinnor kan! Inte vad jag skulle kalla frigörelse. Det ordet innebär i min värld att man får göra vad man vill, utan att någon annan försöker dyvla på en massa åsikter om ens val.

Och ja, om vi ska vara lite sexistiska och kommentera hennes utseende också; I would definitely go there

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!