Permalänk

Citat:
Ursprungligen inskrivet av infexis
Glada nyheter grabbar, checka det senaste på https://www.facebook.com/TrucksimMap
"Streetsurfer" är tillbaka och det satsas maximalt på "riktiga" släp Nu jävlar!

Jag har försökt att läsa lite på deras sida men då jag kan noll tyska är det lite svårt...

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Tandem i ETS2 är ju inget nytt, finns ju flera designers som släppt det tidigare, problemet är ju att dessa inte funkat något vidare i spelet (sabbat lastbilsfysiken, varit omöjligt att använda med andra mods osv.).

Man får ju hoppas att om det nu ska introduceras i TSM att dom verkligen lägger ner tid på att få det att flyta på problemfritt, det finns ju ganska många buggar på TSM kartan så blir spännande att se vad som händer när nästa patch släpps.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Min setup: https://www.dropbox.com/s/f4kjv49610wv9m1/Guide.jpg

Sedan har jag en extern numpad bredvid min ratt som jag har lite övriga funktioner på då ratten inte räcker till Bland annat "starta motorn" , "höja Retarder", "sänka Retarder", "GPS inställningar", Annan info och vyer

hej
vad är en extern numpad?
är det svårt att göra egna mod?,hur går man till väga?
jag funderar som sagt på att anställa några i spelet,måste jag först ha lastbil till dom i garaget?

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

hej
vad är en extern numpad?
är det svårt att göra egna mod?,hur går man till väga?
jag funderar som sagt på att anställa några i spelet,måste jag först ha lastbil till dom i garaget?

1. Det är en nummersats som den till höger på tangentbordet fast den är lös (use google)
2. Med mods menar du.... skins, chassin fysik, natur..... Allt kräver olika saker men skulle säga att allt utom skins är svårt. Skins är dock välldigt svårt om det ska bli snyggt.
3. Du behöver en garage-plats per förare/bil. Se till att du har det. Sedan köper du valfri lastbil och anställer en till att köra den. Observera att anställda inte kör bättre eller mer med bättre bilar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

...men skulle säga att allt utom skins är svårt...

...Skins är dock välldigt svårt om det ska bli snyggt...

Jag var bara tvungen ^^

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

1. Det är en nummersats som den till höger på tangentbordet fast den är lös (use google)
2. Med mods menar du.... skins, chassin fysik, natur..... Allt kräver olika saker men skulle säga att allt utom skins är svårt. Skins är dock välldigt svårt om det ska bli snyggt.
3. Du behöver en garage-plats per förare/bil. Se till att du har det. Sedan köper du valfri lastbil och anställer en till att köra den. Observera att anställda inte kör bättre eller mer med bättre bilar.

Använder du ratt? G27?+en extra nummersats på sidan?,hur ställer du in vilka knappar och funktioner du ska ha på den?

Jag vet att jag jag har läst om ett mod som gör att ett av hjulparen bak svänger samtidigt som framhjulen svänger,vet du vad det modet heter?

mvh

Permalänk
Medlem

Naawh, stackarn
Så ser min son ut ibland när han inte får som han vill

Permalänk

HAHA, tänk att jag visste att du skulle säga något xD Nä men jag tror du förstår min poäng. Att kladda i PS och få ihop något lull är ju enklare än att börja med 3D modeller. Men som jag kom fram till så är det inte lätt det heller om man ska göra något snyggt av det

Skrivet av shysstkille:

Använder du ratt? G27?+en extra nummersats på sidan?,hur ställer du in vilka knappar och funktioner du ska ha på den?

Jag vet att jag jag har läst om ett mod som gör att ett av hjulparen bak svänger samtidigt som framhjulen svänger,vet du vad det modet heter?

mvh

Eftersom att funktionerna på ratten inte räcker till så har jag en extern numpad som jag köpte för 49kr och har till olika bilspel. Man ställer in knapparna som man gör på alla andra. Dock blir den på den externa samma som de på tangentbordet

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

HAHA, tänk att jag visste att du skulle säga något xD Nä men jag tror du förstår min poäng. Att kladda i PS och få ihop något lull är ju enklare än att börja med 3D modeller. Men som jag kom fram till så är det inte lätt det heller om man ska göra något snyggt av det

Visste exakt vad du menade, jag ville bara jävlas lite. Det är rent ut sagt piss enkelt att göra skins, det krävs absolut inga förkunskaper man kan ju göra skins i paint om man så vill men att göra "snygga" eller replikor av diverse fordon så krävs det däremot viss kunskap och erfarenhet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Visste exakt vad du menade, jag ville bara jävlas lite. Det är rent ut sagt piss enkelt att göra skins, det krävs absolut inga förkunskaper man kan ju göra skins i paint om man så vill men att göra "snygga" eller replikor av diverse fordon så krävs det däremot viss kunskap och erfarenhet.

Å dessa kunskaper skulle du ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon nånsin skulle vilja kolla gameplays utan snack så har jag börjat med det: http://www.youtube.com/playlist?list=PLSQ1HOlHm6IfVWxZmSq4FU_...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vart ett varv ner i gruvan 24-ton Diesel

Har fått som en svart ruta under lastbilen är det någon bugg i någon modd eller har nån annan råkat ut för samma sak`?

Permalänk

Gjorde en Volvo-fix

Permalänk

Norrmannen ute och sträcker benen

Visa signatur

Permalänk

HAHA, provad precis min polares del i packen där han har inaktiverat ABS:en! Det är fan omöjligt att kontrollera 50TON MED LÅSTA HUL I 90KM/H!

Visa signatur

Permalänk

Volvogrillen fixad

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

Permalänk

HAHA, provad precis min polares del i packen där han har inaktiverat ABS:en! Det är fan omöjligt att kontrollera 50TON MED LÅSTA HUL I 90KM/H!

Haha, kan tänka mig att en spännande situation uppstår.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Tackar

Permalänk

....

Permalänk

Byggde vidare på det förra skinnet åt 50keda, han har precis blivit klar med high pipe avgasrören som är super badass

Lite smått att fixa innan det är klart men det är något iallafall :] Mina Volvo skins (inte Øverland dock) kommer troligen att släppas på Söndag!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Byggde vidare på det förra skinnet åt 50keda, han har precis blivit klar med high pipe avgasrören som är super badass

http://www5.picturepush.com/photo/a/13190353/img/ETS2/Screens...

Lite smått att fixa innan det är klart men det är något iallafall :] Mina Volvo skins (inte Øverland dock) kommer troligen att släppas på Söndag!

Får nog påstå att det var bland det snyggaste du gjort. Som sagt gillar jag bilar som hålls clean utan loggor och annat!

Visa signatur

Permalänk

Får nog påstå att det var bland det snyggaste du gjort. Som sagt gillar jag bilar som hålls clean utan loggor och annat!

Tackar så mycket! Gillar själv den "renare" stilen och inte den moderna airbrush stilen. Jag måste dock ge en hel del cred till 50keda som har gjort en template som är helt underbar att jobba med. Denna kommer att sätta standarden för hur templates ska utformas i mina ögon ^^

Precis skickat revision 2 på skinnet till honom, hoppas ändringarna blev lyckade

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Tackar så mycket! Gillar själv den "renare" stilen och inte den moderna airbrush stilen. Jag måste dock ge en hel del cred till 50keda som har gjort en template som är helt underbar att jobba med. Denna kommer att sätta standarden för hur templates ska utformas i mina ögon ^^

Precis skickat revision 2 på skinnet till honom, hoppas ändringarna blev lyckade

Hehe, kan skinnet bli tillgängligt för oss dödliga? xD

Visa signatur

Permalänk

Hehe, kan skinnet bli tillgängligt för oss dödliga? xD

Det kommer att vara en del av 50kedas mod, så när han är klar med modellen, tillbehören och jag med skinsen så kommer dem vara tillgängliga för alla. Mina skins är också byggda så att man kan använda spelet färgväljare för de olika regionerna på skinnet så man kan göra det lite mer unikt

Visa signatur

Permalänk

R730...:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Det kommer att vara en del av 50kedas mod, så när han är klar med modellen, tillbehören och jag med skinsen så kommer dem vara tillgängliga för alla. Mina skins är också byggda så att man kan använda spelet färgväljare för de olika regionerna på skinnet så man kan göra det lite mer unikt

har det något med det här att göra?
http://ets2.lt/en/scania-old-r-type-i-skin/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

har det något med det här att göra?
http://ets2.lt/en/scania-old-r-type-i-skin/

Nej, modden du länkade till är en Topline för det första

50Keda gör en Highline med vindavvisare som ett av alla tillbehören. Det enda som är lika mellan moddarna är väl att de båda använder R-Seriens Typ 1 front, 50Kedas mod är riktigt välgjord med mycket detaljrikedom på även de minsta sakerna och hans template är än en gång super att jobba med för oss skinnissar.

Han kommer kanske att utöka med Topline hytt i framtiden men det är inte planerat till första release i dagsläget, han har fått en färdig hytt skickad till sig iallafall!

Om Mercedes Fahrer har planer för sin mod utöver front bytet vet jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snälla fixa en länk till den modden....

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

http://www5.picturepush.com/photo/a/13190353/img/ETS2/Screens...

Så jäkla grymt, detta är något man ser fram emot något oerhört!

Permalänk
Medlem

Du skulle inte vilja tala om vart du laddade ner den där Bring moden?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig