Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Haha du kan väll inte jämföra med en bil! Och vilka företag skickar ut en lånemus?

Permalänk
Medlem

Hade jag fått supporten du har fått av Qpad när mitt moderkort spökade för mig så hade jag varit överlycklig!
Tyvärr så vägrade Komplett att hjälpa mig även efter hot om ARN som konsumentvägledaren rådde mig till.
Qpad har helt rätt och du är helt fel ute o cycklar!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Har haft 2 ärenden med Logitech där jag filmat/skickat in bilder på defekterna.

G35 gick av, skickade bevis samt lite serienr osv.. - Dom skickade direkt nya
Z-5500, säkringen gick hela tiden, filmade bevis, - Dom skickade ett par Z-906 utan kostnad

Jag har kvar dom trasiga produkterna hemma, dom ville aldrig undersöka dom. Skrev att jag inte hade tid att sitta utan högtalare och hörlurar

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Allt i er makt? Struntprat.
Ni har konstaterat att musen är defekt och borde därmed skickat ut en ny enhet. Svårare än så bör det inte vara.
Nu har jag fått lov att köpa en ny mus i stället. Går ju inte att vara utan mus.

Nej man kan verkligen inte vara utan mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jämför din mus med andra datorkomponenter.

Dålig hårddisk = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig skärm = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig CPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig GPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt chassi = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig läsare = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt moderkort = vänta på att man får en ny eller reparation.
etc..
etc..

Varför skulle det vara annorlunda för din mus?

Och att man får en lånebil när bilen är kass är väl ett fall för sig. Inte många som har en extra backup bil på lager..

nu är det faktiskt så att det finns företag som skickar en ny produkt så fort man skickat in den gamla ibland, t.ex så skickade cdon en ny GPU till mig så fort jag meddelat att jag skickat det trasiga,

Jag har ett par extra bilar på lager

Permalänk
Medlem

Inte lusläst hela tråden men anser det vara självklart att han ska få en ny mus, lyckas ni fixa den han skickar in så får ni sälja den som fyndvara eller använda själva på kontoret.
Vare sig det gällt hårddiskar, nätagg eller modem så har jag alltid fått ett nytt utskickat om varan jag fått varit defekt.
Och i paketet med nya varan så har jag fått en retursedel för den defekta produkten, behöver inte vara svårare än så.
Låter som 0 goodwill och sånt tappar man kunder på i rasande takt om det fortsätter.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Jämför din mus med andra datorkomponenter.

Dålig hårddisk = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig skärm = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig CPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig GPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt chassi = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig läsare = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt moderkort = vänta på att man får en ny eller reparation.
etc..
etc..

Varför skulle det vara annorlunda för din mus?

Och att man får en lånebil när bilen är kass är väl ett fall för sig. Inte många som har en extra backup bil på lager..

Jag har skickat in merparten saker på din lista utan problem.
Alla har faktiskt skickat ut en sprillans ny produkt innan jag ens skickat in den defekta, sammanträffande?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Inte lusläst hela tråden men anser det vara självklart att han ska få en ny mus, lyckas ni fixa den han skickar in så får ni sälja den som fyndvara eller använda själva på kontoret.
Vare sig det gällt hårddiskar, nätagg eller modem så har jag alltid fått ett nytt utskickat om varan jag fått varit defekt.
Och i paketet med nya varan så har jag fått en retursedel för den defekta produkten, behöver inte vara svårare än så.
Låter som 0 goodwill och sånt tappar man kunder på i rasande takt om det fortsätter.

Tror att du behöver läsa igen...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ens varför man skulle vilja ha en lånemus.
Låneobjekt (Som en bil man får under reparation) är en produkt som används av flera andra, du får itne en ny produkt. I fallet med en bil så har iallafall inte jag så mycket emot att köra en bil som andra har kört.
Men inte fan skulle jag vilja ha en datormus som använts utav en massa andra personer. Det är generellt ganska dålig hygien på datorkomponenter, jag skulle inte kunna använda en datormus som jag vet kanske har varit ute hos 50 andra personer medans deras originalmös. Vem vet vad alla smårunkande 12åringar har pillat med när de lånat den.

Dessutom är det inget slående argument att man ska erbjuda en lånemus för att reparera din produkt pga att en mekaniker gör det. En mekaniker TAR NÄMLIGEN BETALT för att reparera din bil, och därför använder dem "gratis" lånebil för att locka dig att välja deras tjänst. Qpad i detta fall reparerar dock en produkt som inte är tänkt att gå sönder, det är inte deras inkomstkälla och de har därför inte heller en lika stor anledning till att erbjuda en "gratis" lånemus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Haha sant den där låg mer i rätt kurs !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Tror att du behöver läsa igen...

Och jag tror allt handlar om att du varit i kontakt med otrevliga företag som inte värdesätter sina kunder.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Varit i kontakt med qpad support (support@qpad.com) ang. min MK5k mus. Vid uppstart av datorn så måste jag varje gång köra igång qpad's mus program för annars kör musen igång på sjukt hög känslighet. Den tar inte heller emot val av känslighet före programmet har körts. Så skall det tydligen inte vara men så är det för mig. De tyckte jag skulle skicka in musen så de får undersöka men erbjöd sig inte att skicka en mus till mig under tiden, vilket jag efterfrågade. Så då lär jag köpa en ny mus i vilket fall som helst. Blir med andra ord till att kasta musen och köpa nytt, blir inte qpad kan jag säga.

Så du menar att du absolut inte kan använda en annan mus för 99kr tills den kommer tillbaka?

Varför inte Qpad? Vilken mustillverkare kommer göra något sådant?

Om du blir såhär upprörd över det här så vet jag inte vilken världsbild du har.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SayZk:

Jag fattar inte ens varför man skulle vilja ha en lånemus.
Låneobjekt (Som en bil man får under reparation) är en produkt som används av flera andra, du får itne en ny produkt. I fallet med en bil så har iallafall inte jag så mycket emot att köra en bil som andra har kört.
Men inte fan skulle jag vilja ha en datormus som använts utav en massa andra personer. Det är generellt ganska dålig hygien på datorkomponenter, jag skulle inte kunna använda en datormus som jag vet kanske har varit ute hos 50 andra personer medans deras originalmös. Vem vet vad alla smårunkande 12åringar har pillat med när de lånat den.

Dessutom är det inget slående argument att man ska erbjuda en lånemus för att reparera din produkt pga att en mekaniker gör det. En mekaniker TAR NÄMLIGEN BETALT för att reparera din bil, och därför använder dem "gratis" lånebil för att locka dig att välja deras tjänst. Qpad i detta fall reparerar dock en produkt som inte är tänkt att gå sönder, det är inte deras inkomstkälla och de har därför inte heller en lika stor anledning till att erbjuda en "gratis" lånemus.

Håller med!
Värt att nämna:
Risken för sjukdom via användandet av en "låne"-dator mus är hög. Om Qpad lånar ut en som gör dig sjuk så kommer Qpad bli ansvariga för att betala alla kostnader - Resor, sjukvård, förlust av inkomst såvida man inte tecknar ett avtal på att detta skall exluderas och Qpad inte blir betalningsskyldiga. Helt klart inte värt pappersarbetet. Musen lär redan vara lagad vid det laget fullmakten har kommit in.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

#GRÅT MER.

Köp Razer nästa gång, där kan du snacka företag som inte bryr sig. Klaga för klagandets skull är ju alltid trevligt?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Håller med!
Värt att nämna:
Risken för sjukdom via användandet av en "låne"-dator mus är hög. Om Qpad lånar ut en som gör dig sjuk så kommer Qpad bli ansvariga för att betala alla kostnader - Resor, sjukvård, förlust av inkomst såvida man inte tecknar ett avtal på att detta skall exluderas och Qpad inte blir betalningsskyldiga. Helt klart inte värt pappersarbetet. Musen lär redan vara lagad vid det laget fullmakten har kommit in.

För att inte tala om alla anmälningar som kommer ske vid eventuellt dödsfall om det visar sig att en lånemus var anledningen...Blev ett väldigt dyrt pris att betala...

Permalänk

Hade en IntelliMouse explorer 3.0 som gick sönder för ett antal år sedan, ringde upp komplett och de skickade en ny direkt.
Jag behövde inte ens skicka in den.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Vill man ha personlig service så är det ju bara att vända sig till en fysisk butik som erbjuder detta, men då läggs det ju på priset också.

Du betalade för övrigt din lånebil via servicekostnaden, även om den inte stod med som en rad på fakturan.

Inget är gratis här i livet....

Permalänk
Medlem

Tycker att du har lite för stora förväntningar när du förväntar dig en lånemus faktiskt.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Ni som anser att det är okej att vänta på att musen skall lagas eller ersättas så kan jag berätta om mitt senaste mus problem.

Noterade att min Logitech MX 510 som var inköpt på Dustin Home började bli trög att klicka med och den då inte alltid registrerade mina vänster klick. Musen var runt 1½ - 2 år gammal och min två åriga garanti var fortfarande aktuell.

Jag valde att ringa Dustin Home för att se vad de hade att säga om saken, svaret jag fick var följande.
-Vi skickar en ny mus till dig, den bör finnas på ditt lokala utlämningsställe om några dagar
-aha ja, vad bra. Vad skall jag göra med den musen jag har just nu?
-Klipp av sladden och släng den, när du har ersatt den med den nya musen.

Sagt och gjort, en dag senare så fick jag en helt ny mus och jag kunde slänga den gammla. För er som inte visste vad bra support var kan nu relatera till fallet ovan.

Permalänk
Medlem

Finns ingen tillverkare av datortillbehör som erbjuder en låneprodukter medan man väntar på att få varan reparerad eller utbytt. Köp en billig skitmus att ha som extramus istället.

Att jämföra att du får en lånebil när du lämnar bilen på reparation är liksom en helt annan sak och går inte att jämföra.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Ni som anser att det är okej att vänta på att musen skall lagas eller ersättas så kan jag berätta om mitt senaste mus problem.

Noterade att min Logitech MX 510 som var inköpt på Dustin Home började bli trög att klicka med och den då inte alltid registrerade mina vänster klick. Musen var runt 1½ - 2 år gammal och min två åriga garanti var fortfarande aktuell.

Jag valde att ringa Dustin Home för att se vad de hade att säga om saken, svaret jag fick var följande.
-Vi skickar en ny mus till dig, den bör finnas på ditt lokala utlämningsställe om några dagar
-aha ja, vad bra. Vad skall jag göra med den musen jag har just nu?
-Klipp av sladden och släng den, när du har ersatt den med den nya musen.

Sagt och gjort, en dag senare så fick jag en helt ny mus och jag kunde slänga den gammla. För er som inte visste vad bra support var kan nu relatera till fallet ovan.

Skönt att det finns flera som "råkat ut för" bra service, kände mig lätt idiotförklarad i den här tråden då jag tycktes vara den enda som faktiskt förväntar sig service och till och med tar det för givet.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Har Corsair K70 och och M95 enligt deras support så skickar de en ny fungerande eller en reparerad enhet tillsammans med retur kartong så man inte behöver vänta!

Men den support som Qpad är standard och de har ingen skyldighet att skicka ut en ersättnings mus till dig men sen finns ju de företag som går extra som Corsair, sen när jag ändå håller på så fick jag utav Microsoft välja nya produkter värt 800-900 spänn utan att skicka in min halv-trasiga Sidewinder X8!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Ni som anser att det är okej att vänta på att musen skall lagas eller ersättas så kan jag berätta om mitt senaste mus problem.

Noterade att min Logitech MX 510 som var inköpt på Dustin Home började bli trög att klicka med och den då inte alltid registrerade mina vänster klick. Musen var runt 1½ - 2 år gammal och min två åriga garanti var fortfarande aktuell.

Jag valde att ringa Dustin Home för att se vad de hade att säga om saken, svaret jag fick var följande.
-Vi skickar en ny mus till dig, den bör finnas på ditt lokala utlämningsställe om några dagar
-aha ja, vad bra. Vad skall jag göra med den musen jag har just nu?
-Klipp av sladden och släng den, när du har ersatt den med den nya musen.

Sagt och gjort, en dag senare så fick jag en helt ny mus och jag kunde slänga den gammla. För er som inte visste vad bra support var kan nu relatera till fallet ovan.

Om produkten är av nominellt värde och bortom lagning är det inte helt ovanligt att större butiker säger att man kan kassera den i väntan på utbytesprodukten.

Men vid reparation så har jag aldrig varit med om att få en låne-produkt under service tiden(ifrån postorder företag), men det är ju inte omöjligt att några fortfarande erbjuder denna typen av tjänster.

Permalänk
Medlem

Har aldrig använt mig av en Qpad produkt (tyvärr) men står klart på qpads sida här. Finns inte någon anledning varför de skulle skicka sin billigaste mus för 350kr till dig under tiden som de tar in din på reperation. Använd istället gratisfrakten du FÅR av Qpad till att gå till en butik och köp en mus för under 50 lappen.

Så på sätt och viss, så erbjuder de dig en ersättningsmus utan att du förstår det.

Qpad, ni gör rätt och ni förlorar ingen respekt av era kunder av att säga nej, det är inget man normalt förutsätter att man ska få (även om det kan vara ett stort plus).

Permalänk
Medlem

Eller så klarar man sig utan en mus i ett par dagar, själv skulle jag aldrig kasta en mus för flera hundra kronor bara för att få vänta i ett par dagar..

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Senast jag lämnade in bilen så fick jag en lånebil under perioden, den enda kostnaden var bensinen. I många branscher fungerar det så.

Eftersom jag här måste skicka in musen och blir utan mus i flera dagar blir det att jag måste köpa en ny mus. Alltså lika bra att slänga denna qpad mk5k och gå vidare pga felaktig produkt och dålig service.

Fick du bilen före du lämnade in din och visade att den var sönder?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sen antar jag du köpt musen direkt av qpads webshop eftersom du vänder dig till dom? (Är det utanför garantin företaget du köpt erbjuder och därför vänt dig till qpad är allt ännu löjligare)

Sen har jag aldrig hört om någon som erbjudit en lånemus, eller något inom datorvärlden.
Då kan du sluta köpa produkter helt och hållet, för du kommer aldrig få en låneprodukt inom detta området iaf.
Och jämföra med bilköp är löjligt komiskt.

Sen om du kanske köpt ex en mus på ett företag som väljer att skicka ut en ny mus medans dom får in den som ej fungerar, det är en helt annan sak.

hån borttagna
Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Vill man ha personlig service så är det ju bara att vända sig till en fysisk butik som erbjuder detta, men då läggs det ju på priset också.

Du betalade för övrigt din lånebil via servicekostnaden, även om den inte stod med som en rad på fakturan.

Inget är gratis här i livet....

Nej, den kostnaden betalar alla deras kunder. Hade varit samma pris som om jag inte hade lånat den.

F.Ö. hade jag tänkt vara lite barnslig och backa över Qpad musen med Mussen, hade kännts skönt, men den här nya steelseries musen vet jag inte om jag är helt nöjd över, känns inte som handen ligger lika bra på den, kanske vanesak men känns just nu rikgit störande...

Att behöva ha reservdelar hemma själv.. bara störande och tar plats.. har bara varit behov av det en gång tidigare när moderkortet från komplett pajade och deras support segade...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

QPAD skrev ju i första meddelandet att de måste se om den kan repareras först innan du får en ny. Helt rätt gjort. Gillar du inte hur deras(eller alla andra företag för den delen) funkar så kan du låta bli att handla från dem.

Att du jämför datorkomponenter med en bil är ju helt absurt också. Fick du låna en helt ny bil? Troligtvis inte, och jag tror inte att QPAD har ett lager med begagnade möss som de lånar ut till gnällspikar.

påhopp borttaget
Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 - Moderkort: Asus Sabertooh Z77 - CPU: Intel Core i7 3770k @ 4.6Ghz, Corsair H100 - GPU: EVGA GTX 690 @ 680SLI - RAM: G.Skill ripjaws 16gb @ 2133Mhz - Nätagg: Corsair proffesional series 1200w - HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64mb - SSD: Samsung 830-Desktop series 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sen antar jag du köpt musen direkt av qpads webshop eftersom du vänder dig till dom? (Är det utanför garantin företaget du köpt erbjuder och därför vänt dig till qpad är allt ännu löjligare)

Sen har jag aldrig hört om någon som erbjudit en lånemus, eller något inom datorvärlden.
Då kan du sluta köpa produkter helt och hållet, för du kommer aldrig få en låneprodukt inom detta området iaf.
Och jämföra med bilköp är löjligt komiskt.

Sen om du kanske köpt ex en mus på ett företag som väljer att skicka ut en ny mus medans dom får in den som ej fungerar, det är en helt annan sak.

Sådanna som du fortsätter dock aldrig att förvåna, väljer och vrakar bland det folk skriver. Vad skrev jag om skärm? Vad skrev jag om hdd?
Sparar du allt du bytt ut?

Riktigt simpelt, vill de ha in produkten ist för att man slänger den och får en ny, varför då inte skicka ut något man kan använda under tiden samtidigt som de skickar ut en förpackning och fraktsedel de vill att jag skall skicka in deras defekta produkt med?

Skrivet av FBGKimpan:

Fick du bilen före du lämnade in din och visade att den var sönder?

Sönder?

Oftast lämnar folk in sina bilar för service... eller uppgradering någon del.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!