Permalänk
Medlem

få som spelar bf3?

hej!
jag har ett lite underligt problem(kasnke inte riktigt ett problem med ändå)

det är som s¨å att jag inte hittar några servrar längre som det finns ordentligt med folk på.
är det att det snart är studenten och avslutningar hit och dit elelr vad är det som ställer till det?

för det skulle vara förbenat kul med en redig omgång ;D

heter nbwu ingame om nån vill ta ett varv ;D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Finns många servrar med folk inne på. Dock inte på t.ex. aftermath och armored kill. Där är det ganska tomt.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Skrivet av abbebandy:

hej!
jag har ett lite underligt problem(kasnke inte riktigt ett problem med ändå)

det är som s¨å att jag inte hittar några servrar längre som det finns ordentligt med folk på.
är det att det snart är studenten och avslutningar hit och dit elelr vad är det som ställer till det?

för det skulle vara förbenat kul med en redig omgång ;D

heter nbwu ingame om nån vill ta ett varv ;D

Jag har addat dig som vän i bf3.

Biggunsinyourass det är jag det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Har hur många som helst, har du några filter?

Permalänk
Medlem

jag kör med orginal inställningarna i filtret.
så det är nog inte problemet.

men ska lira ikväll ordentligt så det blir kul ;D om det finns servrar förstås.
en annan sak jag har är en jvla massa tomma servrar i listan. i princip hela min lista är fylld med tomma servrar så jag brukar ställa fram sortering efter antal spelare i fältet . men jag får ändå bara fram runt 5 servrar med fólk på

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

jag kör med orginal inställningarna i filtret.
så det är nog inte problemet.

men ska lira ikväll ordentligt så det blir kul ;D om det finns servrar förstås.
en annan sak jag har är en jvla massa tomma servrar i listan. i princip hela min lista är fylld med tomma servrar så jag brukar ställa fram sortering efter antal spelare i fältet . men jag får ändå bara fram runt 5 servrar med fólk på

Du måste ha ställt in ditt filter på något lustigt.
Prova klicka på "Players" så du sorterar efter antal spelare.

Men som sagt, jag tror att du har ställt in sökningen lite galet. Gå igenom den och kontrollera att dina sökkriterier är sunda.
Tänk oxå på att "Region" glöms bort när du loggar ut.

Permalänk
Medlem

jodå, jag har tryckt på reset filters så det är stock filter.
får ändå inte upp alla servrar.
men ska man ha region inställt? för det ha jag inte satt upp...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska okej sålänge man antinger söker efter de första mapsen eller de senaste. Mitt expantionerna är ganska tomt, får upp en del på karkand dock.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag hittar alltid massor fulla servers med min inställningar, spelar mycket Conquest och TDM på Armored Kill, Back to Karkand och Original. Där hittar jag alltid många servrar som passar mig. Ja har filtren på 24/32 players och utan någon region-inställning.

Jag heter Brodo_Derpins på BF3 om du skulle vilja spela någon gång. (jag spelar aldrig högre än 32 spelare dock)

Permalänk
Medlem

Retro-Gaming servrarna har alltid folk inne.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Även jag la till dig
Lirar nog en svämg efter 19 ikv.

Mvh

Skrivet av abbebandy:

hej!
jag har ett lite underligt problem(kasnke inte riktigt ett problem med ändå)

det är som s¨å att jag inte hittar några servrar längre som det finns ordentligt med folk på.
är det att det snart är studenten och avslutningar hit och dit elelr vad är det som ställer till det?

för det skulle vara förbenat kul med en redig omgång ;D

heter nbwu ingame om nån vill ta ett varv ;D

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Har nu fipplat en del med mina inställningar men får fortfarande inte upp alla servrar (som jag tror/vet finns)
däremot stängde jag av några regioner (Asien,antarktis och oceanien) pga dålig ping.
men har endast bf3 i dess grund utförande och har inga expansions.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

brukar gå rätt bra att hitta servrar om du väljer en map och ett gamemode

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Original-filtret är rätt värdelöst. Har några filter för gamemodes eller banor jag gillar och har aldrig problem att hitta servrar med 32 eller fler spelare. Brukar oftast finnas 5+ servrar kvar när jag filtrerat bort det mesta (då kan jag ha valt specifikt gamemode och specific bana med t.ex 32 spelare), och dessa servrar är för det mesta alltid fulla. Ett tips är att filtrera bort tomma servrar eller servrar med 10+ leda platser

Permalänk
Medlem

Hej igen abbebandy,

Skrivet av abbebandy:

jodå, jag har tryckt på reset filters så det är stock filter.
får ändå inte upp alla servrar.
men ska man ha region inställt? för det ha jag inte satt upp...

Ehhh, jag har inte sett någon resetknapp, däremot en "Refresh and save filter", nere till vänster
Jag gissar att du har skrivit text i "Filter by server name", nere till höger.

Gör så här:
"Game": se till att du har valt minst BF3.
"Region": toggla av, dvs filtrera inte med regioner (ännu)
"Filter by server name": Se till att fältet är tomt
"Preset": se till att Normal är valt
"Detailed": se till att Ranked och Punkbuster är valda
"Advanced Settings": toggla av, dvs använd det inte
"Game Size": toggla av, dvs inget skall vara valt
"Free Slots": Toggla av
"Mode": Toggla av
"Maps": Toggla av

Klicka sen på "Refresh and save filter".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ehhh, jag har inte sett någon resetknapp, däremot en "Refresh and save filter", nere till vänster

jo det finns en "Reset to Default" uppe till höger

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

jo det finns en "Reset to Default" uppe till höger

Hmmm, intressant.
Uppe till höger har jag bara en "Quick match"-knapp.
Jag vet int ehur man laddar upp en bild här, men jag ser ingen resetknapp.

Permalänk
Medlem

kryssa för något så kommer den upp

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Känns lite tråkigt att det är många aimbottare i bf3 (snipers som träffar springade mål på över 1000 meter i huvudet t.ex.) visst är jag inte speciellt bra, men är övertygad om att det nästan alltid är någon som aimbottar nu för tiden i nstan varje match.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

har inte riktigt fått igång det ännu, då jag var iväg med klubben...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hej igen abbebandy,

Ehhh, jag har inte sett någon resetknapp, däremot en "Refresh and save filter", nere till vänster
Jag gissar att du har skrivit text i "Filter by server name", nere till höger.

Gör så här:
"Game": se till att du har valt minst BF3.
"Region": toggla av, dvs filtrera inte med regioner (ännu)
"Filter by server name": Se till att fältet är tomt
"Preset": se till att Normal är valt
"Detailed": se till att Ranked och Punkbuster är valda
"Advanced Settings": toggla av, dvs använd det inte
"Game Size": toggla av, dvs inget skall vara valt
"Free Slots": Toggla av
"Mode": Toggla av
"Maps": Toggla av

Klicka sen på "Refresh and save filter".

dert fungerade helt okej, dubblade antalet servrar till 10 istället för fem.. men det är ju ett steg i rätt riktning

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens få igång spelet längre, jävl*a plugin!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Kryssa i 1-5 och 6-10 på free slots så kommer du hitta fler. Jag hittade bara tomma servrar innan jag gjorde det, och då var det bara typ 20 st. Nu hittar jag 20 servrar som är i princip fulla beroende på hur jag filtrerar. IMO är det här serversystemet värdelöst då det är massa servrar som inte kommer upp när man söker.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte bf3 för ett tag sedan och var orolig innan för att alla skulle slutat spela. Men det finns ju rätt gott om servrar ändå.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Ha det här som utgångspunkt och ändra efter smak så får du servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

hej!
jag har ett lite underligt problem(kasnke inte riktigt ett problem med ändå)

det är som s¨å att jag inte hittar några servrar längre som det finns ordentligt med folk på.
är det att det snart är studenten och avslutningar hit och dit elelr vad är det som ställer till det?

för det skulle vara förbenat kul med en redig omgång ;D

heter nbwu ingame om nån vill ta ett varv ;D

Ställ in filtret på bara servrar med 1-5 lediga platser. då hittar i alla fall jag 20 eller mer servrar som är fulla

Visa signatur

Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3. Grafikkort: MSI GTX 770 2048MB.
Processor: Intel Core i5 2500K (4.5 Ghz). Ram: Corsair 8GB (4x2048MB). Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+.
Chassi: NZXT Source 210 Elite Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jag köpte bf3 för ett tag sedan och var orolig innan för att alla skulle slutat spela. Men det finns ju rätt gott om servrar ändå.

Skrivet av OlleTheGreat:

Ha det här som utgångspunkt och ändra efter smak så får du servrar.

http://i.imgur.com/RqdOpQq.png?1

Skrivet av naist:

Ställ in filtret på bara servrar med 1-5 lediga platser. då hittar i alla fall jag 20 eller mer servrar som är fulla

det löste problemet ;D nu ghittar jag rätt skapligt med servrar ;D 25-30 ish

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.