Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det är ju det som är det stora pluset. Jag är glad över att jag gick från Android till WP och nu har det börjat komma vettiga felsökningsappar också till bilen. Behöver inte ha Android mer tror jag.

En undran , vilka "vettiga felsökningsappar" finns det, har letat utan resultat, vill veta

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

En undran , vilka "vettiga felsökningsappar" finns det, har letat utan resultat, vill veta

Har lämnat in min lur på lagning pga lampan slutat fungera men minns att det började på D.
Sedan hade wmpoweruser en nyhet om en app som nyligen hade släppt så kika där bland historiken.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Har lämnat in min lur på lagning pga lampan slutat fungera men minns att det började på D.
Sedan hade wmpoweruser en nyhet om en app som nyligen hade släppt så kika där bland historiken.

Du kan ju se vad du har laddat ner på windows phone store.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Avstängd

Här kan man läsa hur Nokia ser på Lumia 925 bland annat:
http://www.wpcentral.com/nokia-answers-questions-about-lumia-...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag funderar på att köpa 925:an men tyvärr så kommer den inte till Sverige förrän till hösten, vad jag har läst i alla fall. Så min fråga är vart ifrån köper jag den bäst utomlands?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Tycker det känns lite krystat med ett separat laddskal bara för att man ska få möjlighet till trådlös laddning. Eftersom telefonen redan har tre synliga kontakter för laddning så kunde man ju istället bara ha en vanlig laddare formad som en platta med motsvarande kontakter som man lägger telefonen på.

Så här har de tänkt:

Telefon -> laddskal -> trådlös laddplatta -> nätadapter

Då det istället kunde se ut så här:

Telefon -> laddplatta

jag tycker det är bra att de agerade som de gjorde. För oss ett steg närmare en ny världsomspännande standard gällande laddning. Jag tycker det är otroligt synd att inte fler företag integrerar qi i deras enheter. Skulle vara så förbaskat smidigt om det skulle finnas qi laddare i varje hem, på varje matställe och i varje ny bil som säljs mm.

Skrivet av Kent:

Alla är vi olika Har en Galaxy S4 och en HTC 8X. Hatar WP av hela mitt hjärta, finns så sjukt många misstag/begränsningar i WP8

Av intresse vilka förbättringar skulle du helst se. Själv stör jag mig mest för tillfället på att den inte grupperar samtals historik samt att avsaknaden gruppera grejer som appar och foton mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MartyAB:

Hej!

Jag funderar på att köpa 925:an men tyvärr så kommer den inte till Sverige förrän till hösten, vad jag har läst i alla fall. Så min fråga är vart ifrån köper jag den bäst utomlands?

Den finns här http://handyattacke.de/handys/nokia-lumia-925-16gb-lte-wei.ht....

Antar att det går att få svenska menyer och svenskt tangentbord trots att den lanseras här först senare?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Bästa WP-mobilen hittills.

Jag inväntar nog Amber för att se hur mycket den lyfter 920, och kanske även 8.1 i WP, innan jag köper nytt.

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut! Lite klent med 16GB lagringsutrymme dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Finns ju lite rykten om att det kommer 1080p WP mobiler till slutet av året, jag kommer vänta tills dess med att uppgradera iallafall.

Fick en lumia 920 på jobbet och den är helt underbar, utklassar min gamla note etta med hästlängder på allt förutom app store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Finns ju lite rykten om att det kommer 1080p WP mobiler till slutet av året, jag kommer vänta tills dess med att uppgradera iallafall..

Nu (inom den närmaste tiden) kommer ju uppdateringen GDR2, men i slutet på året så kommer GDR3 och den ska tydligen innefatta stöd för 1080.

Permalänk

Ruggiga bilder på en Lumia 925 i svart...

En hel del Nokia N8 från sidan:

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Införskaffade Lumia 925 istället för en ny Lumia 920 när jag hävde mitt köp (pga strul). Måste säga att jag blir kär i Lumia serien ännu en gång vilket är fantastiskt!

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Införskaffade Lumia 925 istället för en ny Lumia 920 när jag hävde mitt köp (pga strul). Måste säga att jag blir kär i Lumia serien ännu en gång vilket är fantastiskt!

Får man fråga var du köpte den ifrån? Funderar på Bazula, beställde Nexus 10 där innan den kom till Sverige och de gick bra. Vad är de för el-jack på laddaren btw? (beror ju på var den importerats ifrån, men har faktiskt otroligt dålig koll på hur de är i övriga europa)

TY!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmesjoe:

Får man fråga var du köpte den ifrån? Funderar på Bazula, beställde Nexus 10 där innan den kom till Sverige och de gick bra. Vad är de för el-jack på laddaren btw? (beror ju på var den importerats ifrån, men har faktiskt otroligt dålig koll på hur de är i övriga europa)

TY!

NetonNet
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/nok...

Tusan de har sänkt priset xD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om tio dagar alltså. Intressant, kanske upptäckte dem att Sverige är en ganska viktig marknad ändå för deras Lumia-serie? Hoppas 1020 kommer denna månaden med!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk

Nokias marknadsavdelning är framme igen...

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Nokias marknadsavdelning är framme igen...

Marknadsavdelningen?

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Marknadsavdelningen?

Ja de arbetar med marknadsföring och information.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja de arbetar med marknadsföring och information.

"I don’t know it its helping Nokia’s sales. but their ad agency has certainly been killing it when it comes to engaging ads."

http://wmpoweruser.com/new-nokia-lumia-925-ad-pretty-funny/

Jag har läst att Nokia samarbetar med en reklambyrå, ett samarbete som är ganska nytt, och de borde sköta reklambiten, kan man ju tycka.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

"I don’t know it its helping Nokia’s sales. but their ad agency has certainly been killing it when it comes to engaging ads."

http://wmpoweruser.com/new-nokia-lumia-925-ad-pretty-funny/

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U0CoeZ...

Jag har läst att Nokia samarbetar med en reklambyrå, ett samarbete som är ganska nytt, och de borde sköta reklambiten, kan man ju tycka.

De samarbetar med JWT och det är inget nytt. Man kanske kan tycka att ett samarbete är något man gör tillsammans.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

De samarbetar med JWT och det är inget nytt. Man kanske kan tycka att ett samarbete är något man gör tillsammans.

Eller så begriper man att reklambyråer anlitas av en anledning. Äsch skoja bara, det är klart det är marknadsavdelningen som gjort detta, reklambyrån sköter städningen.

Förresten jag ändrar mig, jag tror den anlitade reklambyrån just anlitas för att den är duktig på reklamer, och även sköter den biten till största delen. Typ, lite det som den är till för. Men liksom, tolka nu inte detta som att jag pissar på marknadsavdelningen, det skulle jag aldrig göra. Jag sa bara att jag trodde den anlitade reklambyrån hade mer att göra med reklamen. Alltså, en helgalen gissning.

Permalänk
Medlem

En ganska rolig reklam för L925

Permalänk
Medlem

Någon har ägt båda modellerna och kan ge lite omdömme om vilken som verkar vettigast efter lite användning?
Har svårt att bestämma mig för 920 vs 925.
925an aluminium verkar repkänsligt och skalskyddet täcker inte kanterna.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Någon har ägt båda modellerna och kan ge lite omdömme om vilken som verkar vettigast efter lite användning?
Har svårt att bestämma mig för 920 vs 925.
925an aluminium verkar repkänsligt och skalskyddet täcker inte kanterna.

Om du läser omdömena på Lumia 925 hos Prisjakt så finns där en som bytt upp sig från en Lumia 920. Skiljer en tusenlapp dem emellan, jag hade tagit en Lumia 925.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Ännu en video med en Lumia, denna gången är det L925 som dyker upp i Enrique Iglesisas nya video:

Inga B-kändisar direkt som man sett med Lumia, Alba, Lopez, Enrique, Wozniak. Skojigt.

Permalänk
Medlem

har lite problem med min 925 och undrar om någon annan upplevt dessa, min är köpt på bazula, engelsk import.
för det första så ibland när jag "väcker" telefonen så får jag upp "try again in X minutes" och telefonen är obrukbar tills dessa minuter har passerat. jag kan ringa nödsamtal men inget annat.
för det andra så har det hänt 3 gånger att batteriet laddar ur sig på kanske 10 timmar, från full till att slocknar. detta kan hända även när jag knappat använt mobilen, även om jag stänger alla appar samt startar om mobilen så fortsätter det draina batteriet tills nästa gång man laddar, å den gången kan batteriet hålla 40 timmar även fast man använt den mycket. (detta verkar inte vara 925 specifikt då jag har en bekant som har samma problem med 820).
något ni hört nåt om och eventuell åtgärd?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Just det där med plötslig batteridränering verkar vara något specifikt för Lumiamodeller. Har en 800 som beter sig exakt likadant. En polares 920 är drabbad av samma sak. Den enda teorin jag har är styrkan på mottagningen, att batteriåtgången skjuter i höjden när den måste hålla signalen. Men det vette fasen, kan nog lika gärna vara någon app som spökar, eller en bugg i systemet. Man märker det oftast av att telefonen blir stekhet. Halvtimme senare så är batteriet nästan tomt.