SKa köpa hörlurar! :) budget 1800kr

Permalänk
Medlem

SKa köpa hörlurar! :) budget 1800kr

Hejsan skapade en tråd här på sweclockers för ett tag sedan om tankar på hörlurar , nu är det så att det verkligen ska införskaffas!
förra gången tänkte jag en budget på 1000kr , men nu har jag sparat till 1800kr..så vad tycker ni man ska göra ?

*Skriver en fråga som jag har läst på nätet

Nyare Asus moderkort har redan ett bra inbyggt ljudkort , så jag
som inte är en super hardcore "lyssnare" inte behöver ett ljudkort..sant eller falskt??
(har ett Sabertooth z77)

Och än så länge har jag tänkt på dessa

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/hor...

Som sagt budgeten är 1800 spänn

EDIT: Lyssnar på allt från gammal metal till death metal , samt rap
spelar CS:GO , men ofta till musik (ingen mic behövs)

Edit 2: Vill gärna ha heltäckande!

Glömde skriva budget , Edit två vill ha heltäckande
Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 och ett någorlunda ljudkort eller hörlursförstärkare.
Annars kan jag starkt rekommendera http://www.thomann.de/se/akg_k540.htm , extremt bra pris.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

ath-m50 + asus xonar dgx så får du en vettig förstärkare på köpet också

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hmm , jag är väldigt osäker med att pila i datorn..fick min dator byggd..så måste det
vara pilandet i dator för förstärkare , eller går det igenom usb?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Själv kör jag med Beyerdynamic DT-770 80 ohm. Väldigt, väldigt bra ljud och väldigt bekväma. Plyshöronkuddarna som sitter på 770 är extremt mycket bekvämare att ha på sig vid varma sommardagar än fejkläder som följer med de flesta andra kan jag säga. Tänk dock på att det är en bra idé att ha någon form av förstärkning om du ska ha lurar med högre ohm än 32.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Grymt nöjda med mina Sennheiser HD25-1 II. Köpta beg på tradera. Ljud isolerar bra och bra verkningsgrad. 70ohm om det nu spelar någon roll. bra sladdlängd och vinklad kontakt. Dock är den blå/svarta adidas utgåvan sjukt snygg. Får tyvärr sällan använda dom då sambon jämt snor dom för att spela LOL =(
Annars är ju Audio Technica ATH-M50 något jag funderade på.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på HD25-1 II också. Låter bra utan förstärkning också! Lyssnar på metal, death and beyond. \m/

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Entusiast

Sennheiser HD595, HD598 är väldigt sköna och välljudande hörlurar i din prisklass.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har haft i princip alla dom mest rekomenderade lurarna mellan 500-2000kr, har just nu HD25-1 II Adidas Edition och jag älskar dom köpte senaste ett par Audio Technica ATH M50 dom tröck på huvet som satan även om dom var skönare vid öronen för dom går runt öronen sen var ljudet sämre också så dom åkte tillbaks. Har testat DT 770 det är mer bas i dom väldigt sköna ljudet är inte sämre men ljudet i HD25orna känns mer neutralt fast med liknande bas tryck så jag valde att skicka tillbaks dom med. Sen har jag testat lite andra inte lika populära lurar såsom V-Moda Crossfade LP2, Bose Quiet Comfort 3(bättre än HD-25, dock inte alls prisvärda dom ligger på 3k) och lite andra 500-1000krs modeller. Kan konstatera själv iallafall att HD25 är en av de bästa lurarna på marknaden jag testar andra men jag kommer alltid tillbaka till dessa av någon anledning så lockar ljudet och ljudbilden.

Kan tilläggas att jag spelar spel med dom där är dom sjukt bra, jag lyssnar på elektronisk musik, lugnare musik med mycket sång, jag gör musik i Ableton och Fl Studio med dom och jag DJar med dom.

Permalänk
Medlem

Hmm okej , får man möjligheten att lyssna i affärer?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd

Japp, det får du. Gå till reference audio eller 4sound och testa.

Permalänk
Medlem

Som sagt kan man testa dom man är intresserad av är det bäst. Ska ta med mina Hd25or till polaren med ath-m50 och jämföra någon dag.

Att jag fick upp ögonen för hd25orna var att jag träffade en polare som jobbar som dj och han var mkt nöjd med dom. Han spelar för en dj förening och ägaren där hade sett till att dom fick köpa dom för inköpspris och dom beställde 8-10st. Dom har funkat felfritt i flera år nu och som jag fattar det finns delar till hela luren att köpa om något skulle paja.

Sitter precis och ser på Avicci dokumentären...han kör med HD25orna och såg en video med rebecca och fiona och en av dom kör med adidas utgåvan.

Betyder inte att dom passar dig men iaf att det inte är skräp. sökte på sennheiser hd på blocket nu å där fanns bla adidas versionen....fan så snygga...jag är kär =P

Nackdelen tycker jag är att dom ser lite plastiga ut, går inte att fälla ihop och att det inte går att snurra på kopparna, skulle gärna haft dom mot bröstbenet när man har lurarna runt halsen.

Smågrejer i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiZZaMaN:

Sitter precis och ser på Avicci dokumentären...han kör med HD25orna och såg en video med rebecca och fiona och en av dom kör med adidas utgåvan. .

Avicci kör numera med uteslutande med V-moda M100 ;).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Hmm , är förstärkare bra vid högre volymer ? eller vad gör dom ?
för att jag har inte så jätte högt när det gäller headset och lär inte ha det med hörlurar heller

EDIT: en till note jag vill gärna ha heltäckande!

Gärna heltäckande!
Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

finns i lager och är väldigt nära till mig , och är också rekommenderade i tråden , funderar starkt på dessa

Pro n Cons?

Plus en till fråga , finns det "hörlursförstärkare" igenom usb för 500-600kr som är värt att skaffa ?
som sagt vill helst inte gå in o pila i datorn , eller är det inbyggda i Sabertooth z77 bra nog?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

finns i lager och är väldigt nära till mig , och är också rekommenderade i tråden , funderar starkt på dessa

Pro n Cons?

Plus en till fråga , finns det "hörlursförstärkare" igenom usb för 500-600kr som är värt att skaffa ?
som sagt vill helst inte gå in o pila i datorn , eller är det inbyggda i Sabertooth z77 bra nog?

Om du har nära till en webhallen butik får du 1290kr för de i medlemspris

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiZZaMaN:

Som sagt kan man testa dom man är intresserad av är det bäst. Ska ta med mina Hd25or till polaren med ath-m50 och jämföra någon dag.

Att jag fick upp ögonen för hd25orna var att jag träffade en polare som jobbar som dj och han var mkt nöjd med dom. Han spelar för en dj förening och ägaren där hade sett till att dom fick köpa dom för inköpspris och dom beställde 8-10st. Dom har funkat felfritt i flera år nu och som jag fattar det finns delar till hela luren att köpa om något skulle paja.

Sitter precis och ser på Avicci dokumentären...han kör med HD25orna och såg en video med rebecca och fiona och en av dom kör med adidas utgåvan.

Betyder inte att dom passar dig men iaf att det inte är skräp. sökte på sennheiser hd på blocket nu å där fanns bla adidas versionen....fan så snygga...jag är kär =P

Nackdelen tycker jag är att dom ser lite plastiga ut, går inte att fälla ihop och att det inte går att snurra på kopparna, skulle gärna haft dom mot bröstbenet när man har lurarna runt halsen.

Smågrejer i sammanhanget.

att artister har på sig ett par hörlurar betyder verkligen inte att de är bra. nu säger jag inte att HD25 är ett par dåliga lurar, men artister kan få massvis med pengar bara för att ha på sig ett par lurar på en konsert.

hur många gånger har du inte sett ett par Beats på en konsert eller musikvideo?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |