Permalänk

Vad tycker ni om IOS7?

Apple introducerade nyss ios7 på wwdc, tycker själv att det är trevligt med uppfriskning, liknade wp8 till stuket i början, vad tycker ni?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Kör fortfarande ios5, men ska titta lite närmare på 7:an då jag tycker att 6:an är ett skämt med dåliga förändringar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Inaktiv

Såg bra ut tycker jag

Permalänk

jag tycker att det det finns vissa element som är nya och fräscha, men jag tycker att valen av färger och UI elementen är för minimalistiska och för reducerade och abstrakta i min smak ,. men får la se till man kan ladda ner ios 7 och testa det .

länk för hur ios 7 ser ut http://www.apple.com/ios/ios7/

Permalänk
Medlem

Snyggaste operativsystemet som finns just nu. Windows phone får tyvärr ta ett steg ner från tronen.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Snyggaste operativsystemet som finns just nu. Windows phone får tyvärr ta ett steg ner från tronen.

måste faktiskt hålla med om det här särskilt när det kommer till multitaskingen. Det var såhär det skulle fungerat i wp8 men men

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Kör fortfarande ios5, men ska titta lite närmare på 7:an då jag tycker att 6:an är ett skämt med dåliga förändringar.

Vad är det du ogillar med 6:an?

Maps är helt värdelöst men det löser man omgående med google maps.
Men vad mer?

Tycker nästan enbart det är förbättringar...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

love it

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Det var väl snyggt förutom ikonerna.
Men kommer fortfarande aldrig skaffa en iPhone. Kalla mig fanboy men så får det vara, gillar inte Apple i sig som företag. "Videosamtal, helt nytt" Fast nej. O.s.v

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

snyggare i alla fall

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt, stilrent och fräscht men fortfarande bekant

Permalänk

Undra hur ios 7 kommer att se ut på ipads ???

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, första jag tänkte när Control Center visades var att nu behövs inget JB längre

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbilden ser märkligt lik ut den som är i Jellybean...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Tror ni det kommer till 4S? Ser riktigt najs ut:) längtar redan

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, gillar verkligen att Apple förändrade något denna gång. iOS har sett ungefär likadant ut sedan det skapades, efter ganska många år känns det skönt med förändring

+1 till Apple!

Permalänk
Inaktiv

Kollade precis på bilderna, det var jäkligt snyggt! Ska bli roligt med något nytt och fräscht, det är på tiden. Något sagt när det kommer ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Tror ni det kommer till 4S? Ser riktigt najs ut:) längtar redan

Ja, iPhone 4 och uppåt.

Skrivet av Bassseee:

Kollade precis på bilderna, det var jäkligt snyggt! Ska bli roligt med något nytt och fräscht, det är på tiden. Något sagt när det kommer ut?

Om man kollar på hur de brukar vara så sannolikt i samband med nästa iPhone lansering som troligtvis blir September/Oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Ser bra ut, första jag tänkte när Control Center visades var att nu behövs inget JB längre

Jag vill nog ändå ha jailbreak just pga lite andra fiffiga funktioner men du har helt rätt, de har verkligen lyssnat / kollat på flest jailbreakade appar och tagit inspiration!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tycker att funktionerna är bra, men ikonerna ser ut som att de är designade av en mellanstadieelev och att alla knappar är en svart symbol på en vit bakgrund är bara jobbigt. På de punkterna tycker jag att det gamla iOS var bättre.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Ta lite från WP, lite från Android, lite från gamla iOS och du har iOS7

Har ingenting emot det, klar förbättring mot tidigare, men det här är (vad gäller grafik) enbart att komma ikapp konkurrenterna. Windows Phone leder fortfarande (i mitt tycke) och det är en position Microsoft innehavt sen de lanserade WP7 hösten 2010.
Om något är det mest en bekräftelse på hur oerhört daterat utseendet var på iOS6 när det lanserades.

EDIT: nu väntar också en tids fragmentering när alla existerande appa ska uppdateras till en design värdig det nya årtioendet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Åhh ska bli kul när det släpps

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Tycker det såg riktigt bra ut! iaf ett steg i rätt riktning. Vissa av finesserna (control center) har man redan i 4an men det är ju skönt att det kommer som standard så man inte behöver JB. Cleant, fräscht och avskalat. Äntligen har Apple kommit ikapp lite, vi får se hur det blir när den slutgiltiga versionen kommer med den nya luren

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Kan någon ge mig en länk till iOS7?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Riktigt najs ser det ut

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Ja, iPhone 4 och uppåt.

Om man kollar på hur de brukar vara så sannolikt i samband med nästa iPhone lansering som troligtvis blir September/Oktober.

Okej vad gött ios7 med jailbreak perfekt

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Kan någon ge mig en länk till iOS7?

länk för er som vill se ios 7 http://www.apple.com/ios/ios7/

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett iOS 7. Visst det ser bättre ut men är inte imponerad. Glad att jag använder Android

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Såg trevligt ut! Nu blir frugan glad

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Äntligen ny design! Gillar det, riktigt bra förbättring av Apple!