Permalänk
Skrivet av pheting:

HHKB Pro2 ställs automatiskt in på svenska med svenskt windows operativsystem. Om ni nu ska skaffa ett HHKB, så får ni tänka på att vissa saker inte fungerar som det ska med svenskt operativsystem, FN lagret osv krånglar som fan. Man kan inte göra < > | * ' tecknen. Jag har 2 st tangentbord inkopplade samtidigt. Så om ni är nyfikna eller bara vill ha det BÄSTA som finns på marknaden så kan jag rekommendera HHKB Pro2. Det finns faktiskt en annan modell som är mycket bättre layout för svenska användare och det är HHKB Pro JP. Där fungerar allt som vanligt.

Jo * går ju att göra, sitter bredvid §

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Nya keycaps

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av meudig:

http://www.vectronicsappleworld.com/collection/articlepics/bo...

Gick och hämtade den här härligheten i källaren efter jag spillt vatten i förra Tbordet.
Funkar perfa!

Vill minnas att det där var ganska najsigt att skriva på. C:

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Vill minnas att det där var ganska najsigt att skriva på. C:

Det stämmer bra (:

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Men vadå, har inte alla en PANIC-knapp ?
Lätt bästa anledningen till att gå över till mekaniskt
Ducky G2pro, med numpad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har precis beställt ett med MX Brown och vita LEDs. Skall bli spännande att testa. Mitt första tangentbord (som jag fortfarande har kvar, men inte använder då det är för stort) är ett ifrån Cherry själva ifrån början av 90-talet (eller vad det slutet av 80-talet?) med mekaniska brytare. Blev verkligen förtjust i det vid första ögonkast (nja, tryckande snarare)!

Har aldrig förstått mig på de som föredrog model M eller Keytronic (gillade inte buckling-spring a la IBM, och aldrig heller blivit riktigt 100% kompis med något tbord som använder "rubber dome").

Riktigt glad över trenden att Cherry-brytare har kommit tillbaka. Beställde ett med brown för att som ett mellanting för att skriva på och att spela med. Förutom CM så var det mest Ducky eller Filco som varit mest intressant. Vill dock gärna ha ett med bakgrundsbelysning; mest för att det är snyggt (hittar annars hyfsat väl så "ninja style" eller "shadow style" var ju också några alternativ).

Var svårt att få tag på Ducky i TK-version med brown MX/vita LEDs av leverantörer i Sverige, och Filco har inte den kombon.

Ser dock väldigt fram emot mitt CM TK. Tror tom att det kan bli en grymt bra kompromiss emellan TK och fullstora genom att de gjort en twist på det klassiska originalbordet ifrån IBM-PC med använding av "num lock" för att kunna får "numpad" vid de få tillfällen man kan vilja ha det (normalt så kommer det nog vara i pil-läge som ett normalt TK-bord).

Återkommer med bild och kommentar när jag fått hem det och hunnit testa lite.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har precis beställt ett med MX Brown och vita LEDs. Skall bli spännande att testa. Mitt första tangentbord (som jag fortfarande har kvar, men inte använder då det är för stort) är ett ifrån Cherry själva ifrån början av 90-talet (eller vad det slutet av 80-talet?) med mekaniska brytare. Blev verkligen förtjust i det vid första ögonkast (nja, tryckande snarare)!

Har aldrig förstått mig på de som föredrog model M eller Keytronic (gillade inte buckling-spring a la IBM, och aldrig heller blivit riktigt 100% kompis med något tbord som använder "rubber dome").

Riktigt glad över trenden att Cherry-brytare har kommit tillbaka. Beställde ett med brown för att som ett mellanting för att skriva på och att spela med. Förutom CM så var det mest Ducky eller Filco som varit mest intressant. Vill dock gärna ha ett med bakgrundsbelysning; mest för att det är snyggt (hittar annars hyfsat väl så "ninja style" eller "shadow style" var ju också några alternativ).

Var svårt att få tag på Ducky i TK-version med brown MX/vita LEDs av leverantörer i Sverige, och Filco har inte den kombon.

Ser dock väldigt fram emot mitt CM TK. Tror tom att det kan bli en grymt bra kompromiss emellan TK och fullstora genom att de gjort en twist på det klassiska originalbordet ifrån IBM-PC med använding av "num lock" för att kunna får "numpad" vid de få tillfällen man kan vilja ha det (normalt så kommer det nog vara i pil-läge som ett normalt TK-bord).

Återkommer med bild och kommentar när jag fått hem det och hunnit testa lite.

mvh,
martin

kan säga att tangentbordet är av grymm kvalite!
riktigt solidt byggt samt lite tyngd i det.
hoppas du blir nöjd

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Ducky G2Pro Tenkeyless

Köpte mig ett Ducky G2Pro Tenkeyless med bruna brytare.
För mig var det väldigt viktigt att mitt tangentbord inte skulle ha en numpad. Därför hade jag inte alls lika många tangentbord att välja mellan.

Jag gick ner Inet för att provade brytare, och blev ståendes i en dryg kvart innan jag bestämde mig för att just bruna brytare var det jag skulle ha. Efter det så for jag hem för att kolla vilka val jag hade, men det fanns inte många tangentbord som hade bruna brytare utan numpad och det slutade med att jag åkte tillbaka till Inet och köpte mitt Ducky G2Pro Tenkeyless.

Jag är mycket nöjd och kan rekommendera att ni köper ett Ducky G2Pro Tenkeyless, men se till att ni provar olika brytare innan ni plockar fram plånboken.

http://www.inet.se/produkt/6606500/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tobbe305:

http://i.imgur.com/Ia5pbWC.jpg

http://i.imgur.com/0zIdkHC.jpg

Köpte mig ett Ducky G2Pro Tenkeyless med bruna brytare.
För mig var det väldigt viktigt att mitt tangentbord inte skulle ha en numpad. Därför hade jag inte alls lika många tangentbord att välja mellan.

Jag gick ner Inet för att provade brytare, och blev ståendes i en dryg kvart innan jag bestämde mig för att just bruna brytare var det jag skulle ha. Efter det så for jag hem för att kolla vilka val jag hade, men det fanns inte många tangentbord som hade bruna brytare utan numpad och det slutade med att jag åkte tillbaka till Inet och köpte mitt Ducky G2Pro Tenkeyless.

Jag är mycket nöjd och kan rekommendera att ni köper ett Ducky G2Pro Tenkeyless, men se till att ni provar olika brytare innan ni plockar fram plånboken.

http://www.inet.se/produkt/6606500/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...

Har det i min Sign hur bra som helst enligt mig

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har det i min Sign hur bra som helst enligt mig

Kan inte annat än att hålla med
Fast vi har olika brytare

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tobbe305:

Kan inte annat än att hålla med
Fast vi har olika brytare

Yes gillade inte bruna

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Den här gamla trotjänaren har några år på nacken, still going strong!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wranz:

http://i43.tinypic.com/aauefd.jpg

fyfan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hehe, slängde ett sånt för några veckor sen. Inte mycket färg kvar på tangenterna.... Legat och samlat damm i garderoben. Det var lite nasty. xD

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Får väl ta och spamma tråden med lite bilder..
Det är lite random bilder på grejer jag har hemma just nu, allt annat är på jobbet.

Har inte hunnit byta platta på mitt phantom till ISO så mitt ALU Case står tomt just nu.

Och jag ber om ursäkt för att det är lite stökigt, men är mitt i kontorsflytt + att servern krasha så det ligger delar överallt för att få ordning på all säker lagring + ny server.

Ducky med dyesubs + lite bonuscaps.

En del av garderoben just nu.
Nerifrån och upp; Tipro programmerbar numpad, Filco TKL med Cherry dyesubs, Ducky med dyesubs, Phantom med custom switchar(svart stem med 62g korea fjädrar och sen är det lite MX Whites kvar på F-raden också).

Nerifrån upp igen.
Steelseries 6GV2 med delvis Cherry PBT caps, Tulip med Svenska ALP doubleshots, Ambra Model M.

Lite doubleshots från SP.

100% Aluminium case som passar Filco & Phantom brädor.

Ducky G2PRO med PBT caps.

KBC Poker.

Topre realforce 88UB.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig från att köpa ett Ducky med Dyesubs (mitt första Ducky ). Tog grisen i säcken och beställde ett med GRÖNA switchar. Och wow! Min favoritswitch sen tidigare än svarta men herregud gröna är ju sjukt sköna! :). Känns betydligt mer gediget jämfört med blåa och de upplevs inte alls som för hårda. Synd bara att det inte fanns i tenkeyless, fullsize känns verkligen jättefel efter att använt tenkeyless i 2 år ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

http://i.imgur.com/usYc1ma.jpg

Kunde inte hålla mig från att köpa ett Ducky med Dyesubs (mitt första Ducky ). Tog grisen i säcken och beställde ett med GRÖNA switchar. Och wow! Min favoritswitch sen tidigare än svarta men herregud gröna är ju sjukt sköna! :). Känns betydligt mer gediget jämfört med blåa och de upplevs inte alls som för hårda. Synd bara att det inte fanns i tenkeyless, fullsize känns verkligen jättefel efter att använt tenkeyless i 2 år ^^

Tjena. Har tänkt skaffa mig ett mekaniskt tangentbord och undrar hur du upplever gröna switchar i lite mer detalj? Har själv siktat inn mig på bruna switchar men då jag ej har provat någon änn så undrar jag hur gröna switchar är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Smexxxigt!

Inte tagen från google nej nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Samma som jag sitter med just nu, och är verkligen grymt nöjd!
Hade även jag svarta innan, men gröna är ju verkligen mycket skönare!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stealthbomb:

Javlar vad nice! Har bestallt samma modell fast med vita brytare och det kommer forhoppningsvis imorgon, vad foljde med i paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Tjena. Har tänkt skaffa mig ett mekaniskt tangentbord och undrar hur du upplever gröna switchar i lite mer detalj? Har själv siktat inn mig på bruna switchar men då jag ej har provat någon änn så undrar jag hur gröna switchar är.

Gröna är liknande de svarta i tyngd fast med det klickande ljudet från de blåa. För gaming tycker jag taktila brytare(blå, brun, grön etc) är en nackdel och föredrar svarta/röda. Svarta rankar jag lite högre för jag får många typos med röda då de är så himla lätta. Bruna är en ok allround-switch som inte har någon direkt nackdel, de är lätta och tystare än blåa/gröna för du slipper det klickande ljudet. Ska du mestadels spela rekommenderar jag svarta/röda, men det är väldigt individuellt vad man föredrar(har kompisar som spelar med blåa brytare, och det hörs i skype )

Skrivet av Kattmat97:

Javlar vad nice! Har bestallt samma modell fast med vita brytare och det kommer forhoppningsvis imorgon, vad foljde med i paketet?

Vita har jag inte läst på om och har ingen aning hur de känns, är de lika gröna? I paketet medföljde ett verktyg för att lossa keycaps, röda WASD tangenter och den löstagbara USB kabeln (ej sleevad).

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Baka ihop mitt Filco i ett aluminium chassi och slängde på lite ducky dyesubs + en CC cap.
Jag är sjukt nöjd med resultatet, ett 5kg tungt tangentbord är ingen lek att skriva på, det är stabilt som sten!

Permalänk
Medlem

ser fint ut huttis

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

Baka ihop mitt Filco i ett aluminium chassi och slängde på lite ducky dyesubs + en CC cap.
Jag är sjukt nöjd med resultatet, ett 5kg tungt tangentbord är ingen lek att skriva på, det är stabilt som sten!

http://i.imgur.com/fSXaVcf.jpg

http://i.imgur.com/6PasVpI.jpg

*fap fap* Snyggt jobbat huttala!

Permalänk
Inaktiv

Fick mitt Ducky med PBT, dyesub och vita cherry mx idag https://drive.google.com/folderview?id=0B4oMfUG6gwOZMXIwYUlpR...

Permalänk

SteelSeries 6G v2 Cherry MX Black med min nya söta panic-knapp.

Extremt nöjd med tangentbordet!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,6Ghz GPU: ASUS GeForce GTX 670 2GB RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Moderkort: ASUS SABERTOOTH Z77 SSD1: Corsair SSD Force Series 3 60GB SSD2: Corsair SSD Force Series 3, 240GB HDD: Western Digital Caviar® Black 1TB HDD2: Western Digital Caviar® Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

http://i43.tinypic.com/aauefd.jpg

Haha, har samma här!
Mitt börjar dock ge upp..

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

vad heter de tangentbordet? ha länge sökt ett tangentbordet i stil me de, är det mekaniskt och var kan ja köpa ett? (btw bor i finland)

Permalänk
Medlem
Skrivet av As1hangbf:

vad heter de tangentbordet? ha länge sökt ett tangentbordet i stil me de, är det mekaniskt och var kan ja köpa ett? (btw bor i finland)

Det är ett Cooler master storm Quick fire TK.
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quick-...
(Vet ej om brytarna är samma som den du citerade, men modellen är likadan.)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Det är ett Cooler master storm Quick fire TK.
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quick-...
(Vet ej om brytarna är samma som den du citerade, men modellen är likadan.)

tack för svaret. ha länge sökt efter ett mekaniskt tangentbord efter som min razer lycosa gick sönder efter 7 månaders användning... vill ha ett med standard layout med numpad utan macroknappar blå led och hellst bruna brytare. enda ja ha sett hittils som varit någo ditåt ha vari ducky shine 2 men den är förstoss ganska dyr. men den där va någo jag helt ha missat. någon som vet var ja kan få tag i ett cooler master storm quick fire med blå led och bruna brytere? i finland? eller finns det äns?