Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Medlem

Att kräva uppkoppling för Xbone är lite som att kräva att du har täckning på mobilen för att kunna ta kort med den. En "feature" som försämrar användbarheten är en bugg enligt mig.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Så om man har en smartphone kan man trolla fram lite internet? Missat den funktionen i min :/

Visst slipper man uppdatera så kanske det duger med gprs.

Bara att "dela" din 3G/4G uppkoppling så fungerar telefonen som ett modem och router, typ.

Finns på dom flesta om inte alla android telefoner samt Iphone

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Wii U tar hem det den här gången

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att dra igång wifishare på telefonen en gång per dag om du är ute och reser...

Vem fan har inte internet i Sverige... Speciellt på denna hemsida, bara massa gnäll och tjafs på folk som inte kan acceptera framtiden, Win8 kan jag förstå tex. då vissa inte föredrar menyn även om den är bättre funktionellt sätt. Men att klaga på en 24 timmars check på några kb. varje dag är fan bara att klaga för att klaga

Jag rör helst inte DVD och Blueray skivor ändå så vem fan bryr sig, Steam har i princip samma modell på via spel funkar hur bra som helst.

Röststyrningen verkar fan vara hur grymm som helst, får se hur rörelse sakerna kommer falla på plats. Men om Kinect verkligen kan läsa av saker så som hjärtslag och mindre saker kan ju tex. Zombie spel bli hur tuffa som helst och anpassa sig realtime till hur du som spelare är.

Forza 5 verkade ju fan galet grymmt med cloud styrningen vilket ser hur du kör och låter polarna tävla mot dig även när du är offline.

Sen att du bara behöver boota konsollen vid TVn och köra full röststyrning för alla kanaler och saker du behöver vid TVn wow. Har inte sätt en konsoll som ett tänkbart köp sedan Dreamcast tiderna då datorer började bli explodera, men nu är jag fan sugen då den faktiskt gör mer än bara spelar. Gnäll över mer funktioner bättre säkerhet, det är inte min väg i livet

Permalänk
Medlem

Såg denna på reddit i morse. Sjukt va microsoft inte kan sluta göra bort sig!

Permalänk
Medlem

eller så köper man en ps4 avsett ifall man har internet eller ej

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är bra ned krav på internet, det ger en högre kvalité på den lägsta gemensamma nämnaren. Inget internet är ju värdelöst ändå. Vare sig det är på en telefon, dator eller spelkonsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Gött blir ps4 då! Jag har alltid haft xbox och har alltid gillat det mer än ps men jag har då inget internet uppe i min vinterstuga och där är ju en spelkonsol rena drömmen, känns som att MS gräver ner sig extremt mycket just nu. Alla har väl fan inte internet och vem fan skulle välja ett xbox360 när det finns något som känns lite mer legit, så tänker jag iaf

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Wow, Microsoft gräver verkligen sin egna grav just nu...

Nej, den är redan färdig. Klart för nästa steg!

Permalänk
Medlem

Det är ju knappast dom som är löjliga, snarare ni. Alla har internet idag i stora drag. Så anser bara det är löjligt att alla blir så upprörda.

Dessutom kommer dom väl undan piratkopiering vilket är bra. Har man inte råd att köpa något så har man inte. Då får man låta bli helt enkelt och jobba ihop pengar som alla andra vuxna.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

finns delar av vårat land som bara har tillgång till gammalt hedligt modem samt att 3g har sina brister i täckningen på sina håll i landet .

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem

Korkat!

Skulle jag köpa annan konsoll än Wii till ungarna skulle det ju inte bli xbox iaf. Vill ju kunna ta med på semester där internet saknas....

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Vill påpeka att alla faktiskt inte har internet. Förän oktober 2012 hade vi bara 3g, och tänk er då att vi hade haft en Xbone (skulle ALDRIG intäffa men endå) så skulle jag ju ha internet men ädnå inte kunna anävnda skiten. Min PS3 a funkkade gott utan internet. Uppdaterade den en gång och det var i Februari 12, då vi reste till Lappland och fick gratis WLAN. Denhär saken skulle inte ens ha klarat 24 timmar!

Nejvetni vad MS. Gå och lägg er.

Permalänk
Medlem

Hur många gånger har Microsoft skjutit sig själva i foten nu?

Nae men för att vara lite allvarlig så tror jag faktiskt den skaran folk som absolut inte har internet är så liten så att Microsoft har råd att dissa dessa med kommentarer som denna

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Som någon skrev, när MS servrar är nere, eller lokala linan är borta ett par dagar.
Eller om 5 år när MS tycker det kostar för mycket och lägger ner, då sitter man där och kan inte använda det man har betalt för.

Trenden med att allt ska vara "tjänstebaserat" är rätt värdelös tycker jag.

Permalänk
Medlem

Alltså... det är ju nog inte så att man måste hem och starta den en gång om dagen... som vissa verkar tro. Som andra nämnt så kan man ju nog utgå ifrån att den absoluta majoriteten har internetuppkoppling i hemmet idag (i Sverige). Är man frekvent i sin sommarstuga mitt ute i skogarna får man väl köpa en ps4 istället, det är väl inte svårare än så egentligen(?), alternativt se till och fixa en förbenad uppkoppling till sin ödemarkshydda via satellit om det nu är så viktigt att ha en mobil konsol...
Nu bryr iofs inte jag mig nämnvärt om varken xbox one eller ps4 då jag så sällan spelar på konsol, fungerar ju bättre att dra en handkontroll från datorn och sätta sig i soffan om det nu är det man är ute efter.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

AAA+ titel kommer ut, servrarna rasar, du kan inte spela något, alls, highfive!
Fast det är ju sant, tjänster som förbereder på sånt klarar nog det, både Origin och Sim City klarar ju sig, Diablo hade en förvånansvärt smooth launch utan några server problem alls, ej heller MMO har haft problem med att servrarna ej går att nå

Permalänk
Skrivet av palusa:

Det är ju knappast dom som är löjliga, snarare ni. Alla har internet idag i stora drag. Så anser bara det är löjligt att alla blir så upprörda.

Dessutom kommer dom väl undan piratkopiering vilket är bra. Har man inte råd att köpa något så har man inte. Då får man låta bli helt enkelt och jobba ihop pengar som alla andra vuxna.

Eeey, det finns inga MINDRE utvecklade länder i din rikemansvärld!?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det känns som att Microsoft gör alla fel beslut just nu...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Bara att "dela" din 3G/4G uppkoppling så fungerar telefonen som ett modem och router, typ.

Finns på dom flesta om inte alla android telefoner samt Iphone

Vad bra då. Jag som inte har 3G/4G täckning hemma.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Vilket jävla trams. TV-spel anser jag är något man enkelt kan släpa med sig på husvagnssemester, till sommarstuga osv. I min ungdom fanns då aldrig internet då, men visst, idag är det väl lite vanligare med 3g och 4g med sig på semestern. Men då måste man ju ha router också, för inte klarar väl x-lådan usb-modem?

Permalänk
Medlem

En kort guide till att ha en konsol som inte kräver always-on:

  • För att ens internet kan vara nere ibland. Mitt dör kanske en gång på två månader och är ibland nere upp till 30 timmar. Har varit så med olika operatörer, det är något med kablarna i mitt område.

  • För att man kanske vill ta med den till en stuga och lira med polarna på ett lov när man har tid på morgonen innan dagens aktiviteter börjar?

  • Där jag bor har vi ett LAN-ställe med projektor men med riktigt skitigt Wifi-internet(de som är där använder det bara för email). Därför är det guld värt att LAN:a utan internet då det inte alltid finns tillgång till högkvalitativt internet

  • Vissa har jobb där man är mycket och reser och har nere tid. T.ex. finns det dem i militären som har mycket tid att döda och är man i t.ex. Afghanistan eller liknande så är det bra att lira utan internet. Och så vidare.

Detta är bara spontanreaktioner. Skulle någon sätta sig ner och verkligen tänka efter så skulle man definitivt kunna hitta mycket mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Bara att "dela" din 3G/4G uppkoppling så fungerar telefonen som ett modem och router, typ.

Finns på dom flesta om inte alla android telefoner samt Iphone

Sedan drar den bandbredd som kostar skjortan?

Skrivet av Cwittler:

Hur svårt kan det vara att dra igång wifishare på telefonen en gång per dag om du är ute och reser...

Vem fan har inte internet i Sverige... Speciellt på denna hemsida, bara massa gnäll och tjafs på folk som inte kan acceptera framtiden, Win8 kan jag förstå tex. då vissa inte föredrar menyn även om den är bättre funktionellt sätt. Men att klaga på en 24 timmars check på några kb. varje dag är fan bara att klaga för att klaga

Jag rör helst inte DVD och Blueray skivor ändå så vem fan bryr sig, Steam har i princip samma modell på via spel funkar hur bra som helst.

Röststyrningen verkar fan vara hur grymm som helst, får se hur rörelse sakerna kommer falla på plats. Men om Kinect verkligen kan läsa av saker så som hjärtslag och mindre saker kan ju tex. Zombie spel bli hur tuffa som helst och anpassa sig realtime till hur du som spelare är.

Forza 5 verkade ju fan galet grymmt med cloud styrningen vilket ser hur du kör och låter polarna tävla mot dig även när du är offline.

Sen att du bara behöver boota konsollen vid TVn och köra full röststyrning för alla kanaler och saker du behöver vid TVn wow. Har inte sätt en konsoll som ett tänkbart köp sedan Dreamcast tiderna då datorer började bli explodera, men nu är jag fan sugen då den faktiskt gör mer än bara spelar. Gnäll över mer funktioner bättre säkerhet, det är inte min väg i livet

För 3G/4G är så pass brett utbygget att du får verkligen kontakt när du reser genom urskogen.. Snälla..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Eeey, det finns inga MINDRE utvecklade länder i din rikemansvärld!?

Ge gärna exempel på länder där befolkningen kan tänkas köpa en Xbox One men som saknar Internetanslutning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sedan drar den bandbredd som kostar skjortan?

För 3G/4G är så pass brett utbygget att du får verkligen kontakt när du reser genom urskogen.. Snälla..

Du behöver connecta till servern och sända några KB, du behöver inte 3G mottagning för det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Eeey, det finns inga MINDRE utvecklade länder i din rikemansvärld!?

Det kanske inte är marknaden Microsoft siktar på? Hur jävla svårt ska det vara att förstå.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Gillar du Amerikansk paranoia, NSA, och MS så är ju valet rätt enkelt.. Annars köp PS4

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av strejf:

Jag tycker att det är bra ned krav på internet, det ger en högre kvalité på den lägsta gemensamma nämnaren. Inget internet är ju värdelöst ändå. Vare sig det är på en telefon, dator eller spelkonsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

Men alla vet ju att Microsoft är din gud Strejf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Ge gärna exempel på länder där befolkningen kan tänkas köpa en Xbox One men som saknar Internetanslutning.

Stabil internetuppkoppling* Vi har ju tex. Area 1 aka USA vars stadsnät är katastrofalt utbyggt tex. Nu snackar vi om stora delar av landet fortfarande sitter på sina skit 2mbit uppkopplingar. Och detta ska vara Xbox One primeområdet.. tjena.. Microsoft skjuter sig själv i foten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För 3G/4G är så pass brett utbygget att du får verkligen kontakt när du reser genom urskogen.. Snälla..

Är det där du sitter med din Xbox och häckar?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC